K celému článku mám pár poznámek:
1) Pardon, ale 17 letý kluk nemůže mít "agenturu". Může mít značku, která zastřešuje jeho další projekty. Ale ze stránek FM vidím, že z toho má klasické webdesignérské studio. Nabízí služby zákazníkům. Nikde nepíše, že to dělá výhradně na smlouvu o provedení práce. Kontaktní informace veškeré žádné. Žádná právní subjektivita, nic. Já bych to nazval nedovoleným podnikáním.
Hodně mi to připomnělo článek o SEOmázích, který před pár dny vyšel na Zdrojáku. Ta "firma" tu definici v mnohém splňuje.
2) Startup? Takže každá webová stránka se ode dneška bude nazývat startup? Ten web není startup, je to prostě jen webová služba. Tečka. To, že se budou nazývat CEO, CTO apod. na tom nic nemění.
3) Chtěl jsem vyzkoušet, ale požaduje to spojení s FB. Díky, ale to ne. Proč to prostě nemůže mít navíc klasické přihlášení jménem a heslem, nebo OpenID?
4) Jak již bylo řečeno, pro mě ve škole bylo důležité si zápisky psát rukou. Dělat si k tomu náčrtky, stylování apod. To nijak počítač (zatím) nenahradí. Důležité také bylo, že ve třídě byl jeden "hlavoun," na jehož zápisky se člověk mohl vždycky spolehnout a ten svůj sešit ostatním dával k nahlédnutí o přestávkách. Ostatní si to jen kopírovali (DÚ), snažili pochopit látku nebo něco jiného. Ale pokud tito primusové nebudou používat tuto webovou službu, což nevím, zda budou, protože jim nic nepřináší, tak to k ničemu moc není.
Proč bych to měl totiž používat? Aby si ostatní stáhli moje zápisky? A za to bych měl provozovateli platit? Já je nepotřebuji a ti, co to potřebují to buď sjedou na školní kopírce, nebo opíšou ručně. V případě počítačových souborů si je prostě jen zkopírují.
Mít k dispozici přednášenou látku v nějaké papírové formě, kam si při hodině jenom doplňuji vlastní poznámky je super.
A na vysoké škole to mnozí dobří učitelé tak dělali, že jejich přednáška byla k dispozici předem a studenti si tam jenom dopisovali a domalovávali.
Nicméně - na vysoké škole to chce, aby to dělal ten profesor, protože jenom tak bude zaručeno, že to ta ta přednáška bude obsahovat opravdu to, co se bude přednášet. Vysokoškolské předměty jsou obvykle věc živá a mnohdy se přednášky z roku na rok mění, přesouvají, doplňují, nebo vypouštějí.
Není nic horšího, než zoufale listovat loňskou (neaktuální) vytištěnou přednáškou a hledat, co to profesor říká - a ztrácet čas, který jsem mohl využít k normálním zápiskům.
A praxe z dobrých západních škol, že studenti přijdou na přednášku po důkladném samostudiu a tam se nedozví nic zásadně nového, jenom si upřesňují, co už se se z učebnice naučili, to se u nás bohužel vůbec nenosí a ani já to tak nedělal.
Na střední škole se vyučovaná látka obvykle tolik nemění, takže tam by něčí loňské zápisky obvykle smysl měly.
Jenže - na střední škole, to obvykle vůbec nebylo potřeba, protože "profesoři chrlící na studenty jednu informaci za druhou" tam neexistují. Alespoň za mě tedy neexistovali.
To jsem pociťoval jako jeden ze zásadních rozdílů mezi SŠ a VŠ, že na SŠ vždy probíhá výuka tak, aby se to dalo zapisovat, zatímco na VŠ byla spíše výjimka, když někdo "diktoval".
A taky si myslím, že na střední škole by to nebylo vhodné i z toho důvodu, že tam stále většina lidí neumí rozpoznat to podstatné od nepodstatného. Není schopna dostatečně dobře formulovat text a udělat zkrácený výtah, toho co slyší. A tím, že si píší poznámky zcela sami se to učí. Možná to některým přijde jako otrava, ale přesně tohle učení se praxí je nejlepší a zanechá nejtrvalejší výsledky.
Když bude mít student předem velmi kvalitní text, který bude přednášen a bude si do něj dělat jenom sem tam vlastní poznámku a sem tam něco podtrhne, tak se naučí mnohem méně. Možná bude umět víc o sloučeninách s benzenovým jádrem, ale to, že nebude dostatečně dobře a rychle tvořit vlastní poznámky - to ho bude v životě diskvalifikovat mnohem víc. A to i v případě, že se bude chtít věnovat zrovna té chemii.
A jsem rád, že jste v závěru použil slovo potenciál - protože i pokud odhlédnu od svých principiálních výhrad (které někdy platí a někdy ne), tak v současné době je ta aplikace nepoužitelná. Protože jak už tu někteří psali - poznámky musí být kvalitní i po formálně/grafické stránce. Pokud tam nebudou hezké vzorce a hezké obrázky/schémata, tak je to k ničemu. Takže zatím je tam jenom ten potenciál...
ad 1) Z mnoha webových stránek i velkých firem není jasné zázemí, struktura firmy a podobné věci. Nic o podnikání tohoto člověka nevíte a tak si myslím, že je jakákoli kritika. Spíše mi to připadá jako závist.
ad 2) Startup je označení investice investorské firmy do začínajících nadějných projektů a ne to, že si někdo založí webovou stránku.
ad 3) To, že nemáte rád FB neznamená, že je toto spojení špatné. Určitě to dává spoustu dalších možností využití, stejně tak jako rizik. Je každého volba, zda toto akceptuje, nebo ne. V každém případě je možné si na FB vytvořit pro tyto účely celkem anonymní účet bez rizik. Ale souhlasím s tím, že by registrace mimo FB přilákala některé další potencionální "klienty".
ad 4) V této Vaší poznámce je jedno důležité slovo - "bylo". Nevím jak dlouho jste ze školy. U mě už to také pár let je, ale pamatuji si, že copycentrum v ulici mělo docela slušný výdělek. Na intranetu se také dalo sehnat prakticky cokoli. Pokud se někdo rozhodne tyto informace nějak přehledně uspořádat, tak bych mu to neměl úplně za zlé. Navíc již dlouhou dobu existují servery jako maturita.cz a podobné. Také se prodávají knihy a skripta s vypracovanými tématy...
Mé doplnění:
Pamatuji si, že v některých předmětech člověku spoustu věcí uniklo jenom proto, že někteří profesoři nediktují, ale chrlí na studenta jednu informaci za druhou. Člověk se snaží napsat co jde, ale většinou z toho pak vznikne nepřehledná snůžka nicneříkajících hesel. Pokud by bylo možno si tyto poznámky (přehledné) předem vytisknout, a při hodině je kontrolovat, doplňovat, psát osobní poznámky pro osobní porozumění, tak si myslím, že tato aplikace má obrovský potenciál.
Přeji hodně štěstí
Pavel