Řekl bych, že čtenáře na Aktuálně primárně přitahuje možnost diskutovat bez registrace, byť i tam samozřejmě řádí bedliví censoři. Jakmile by diskuse omezili, bublina by nejspíše praskla.
Co se obsahu týče: řekl bych, že je to něco na pomezí bulváru až primitivního, tendenčního braku, jehož redaktoři neumí pořádně česky a o odborných znalostech se jim snad ani nemůže zdát.
Zvláště diskuse k http://blog.aktualne.centrum.cz/ vůbec nejsou žádná žumpa. Naopak, já většinou přeskočím úvodní blogový text autora, protože to je opravdu jen rozvitý text ze včerejšího zpravodajství televize, a v diskusi čtenářů je vždy mnoho nových myšlenek a pohledů. (Asi jako to bývalo v intelektuálních týdenících v roce 1968.) Vždy mě udivuje, jak obyčejní čtenáři mají dvakrát více znalostí i zkušeností než naši "pravdoláskovští" profesionální novináři či politici.
Ale uznávám, že pro IT-specialisty vychované v bezproblémovém duchu primitvního pseudodemokratismu to může vypadat jako nezvládnutelná intelektuální žumpa.
Samozřejmě oceňuji snahu A.cz o vlastní obsah, který jinde nenajdete. Na druhou stranu 99 % běžných čtenářů chce číst zajímavé a důležité zprávy a je jim úplně jedno, jestli je autorem ČTK nebo Franta Vomáčka. Narozdíl od novinářů totiž běžní čtenáři nemají přístup do četky a chtějí kromě těch "třešniček na dortu" i normální servis, na což řada médií zapomíná ("to vydala četka, mají to všichni, takže to do novin dávat nebudem...")
"Třeba Chorvatsko je pro nás výborné v tom, že jsme v Chorvatsku Seznam. V pravém slova smyslu jsme tu nejvýznamnější hráč na trhu."
Huh? Slyšeli jste o firmičkách Google, Facebook nebo YouTube? Všechny jsou v Chorvatsku větší než Net.hr - Net.hr je tedy čtvrtá.
Je docela veselé, že pan Unger správně říká, že vás statistiky Gemiu a Netmonitoru můžou strašně zmást - a o stránku dál udělá tu samou chybu :)
Jinak se mi ale rozhovor líbí - je sice myslím nerealisticky optimistický (pro Aktuálně), jinak ale má Jakub Unger slušný přehled.
Zcela určitě seriózní webzin na českém Internetu a lepší než iDnes! Aspoň podle mě. Pokud tam budou psát lidé jako Petr Holub, tak je velká šance na kvalitu. A že neskouzne příliš do bulváru. Četli jste třeba: http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=683687
Je rozhodně pravda, že na aktuálně je sem tam kvalitní článek, za kterým stojí nějaká novinářská práce a který se nesnaží být lacině senzační.
Jenže jak ho tam mám najít? Já když přijdu na aktuálně, tak se vyděsím bulvárních a zavádějících titulků u většiny článků (bohužel většinou už odjinud vím, co se stalo, takže mě ty titulky přímo bijí do očí) a obvykle rychle uteču.
Neumím posoudit, jestli je celkově aktuálně víc bulvár než třeba idnes. Ale titulkama tak na mě jednoznačně působí.
bez bulváru není návštěvnost, bez návštěvnosti nejsou čísla, nejsou prodeje...
takže jestli někdo z Centra hlásá, že aktuálně bude jednička, tak se připravte na nechutnou porci bulváru, jinak, krom toho, že by konkurenci koupili a zničili (jako to udělali Atlasu), nemají jinou šanci, naše společnost nehledá kvalitní žurnalistiku, respektive jen velmi malá část a ta vám čísla neudělá..., začarovaný kruh :-)
tenhle prvek opravdu nechápu...většinou to může být úplně normální stránka, přehledná a bez problémů rolovatelná. Takhle vytvořili nějaký paskvil, kvůli kterému máváte myší jak šílení a snažíte se trefit na ty miniaturní šipky, protože v objektu nefunguje rolování...i kdyby tam byly zajímavé informace, na tenhle typ stránek chodit nebudu :-(
Zvláštní je Vaše obdiva Bonniers. Ve Švédsku jsou považováni spíše za konzervativní. Na internetu jim ujel vlak stejně jako Centru v ČR. Na papíře je válcuje Metro a na internetu i na papíře Schibsteds (Expressen byl před lety dvojnásobný než Aftonbládet, patřící Schibsteds dnes je to naopak a mimo to je Aftonbladet s přehledem Švédská zpravodajská jednička na internetu). Svenska Dagbladet (Sch) a Metro (MTG) vyfoukly DN(Bonniers) velký kus realitní inzerce - jedná se o stovky miliónů ročně... Konkurenci Metra (City) Bonniers v podstatě zabalili... Na švédském "netmonitoru" http://www.kiaindex.net/ mají Schibsteds v první desítce tři projekty, první z Bonniers je až třináctý :-( WebTV Schibsteds 5x větší než Bonniers, Mobilní návštěvníci Schibsteds 10x větší ... Užívatelé apps na mobilu týdně: Schibsteds 150.000, Bonniers není ani uvedeno - vše z Kiaindex.net.