Do produktoveho oddeleni bude stacit 1 zamestnanec, ktery vymysli dva primitivni tarify: jeden neomezeny a jeden pay-as-you-go s jednotnou cenou volani. Hlavne prosim zadne slozite "vyhodne" balicky. Do IT oddeleni bude pak stacit 1 programator, ktery takto jednoduchou nabidku za rok naimplementuje. A konecne do obchodu, prodeje a marketingu bude taky stacit 1 zamestnanec, ktery sestavi cenik a ten predstavi na tiskove konferenci. Pak uz jenom ustat ten napor zadosti o prechod k 4. operatorovi a je vymalovano.
"Dosáhnout toho chce vyšší mírou outsourcingu provozu a správy své sítě. Sama si ponechá jen „high level“ personál v oblasti sítí a technologií." Ale jinak samozrejme mate pravdu v tom, ze jsem to s cislem 3 prehnal. Pointa je, ze kdyby chteli, tak mohou provozovat operatora s nesrovnatelne nizsim poctem zamestnancu nez ma stavajici cesky kartel. Vyhodna a jednoducha sluzba se muze prodavat a delat si marketing sama. Misto cpani penez celebritam, televizim a pod. by mohli davat 10% slevu na mobilni sluzby za kazdeho zakaznika, ktereho jim privedete. Takze by to prodavali lidi a lidi by si tim padem i rozdelili penize urcene na marketing.
Jen v call centrech zaměstná telefonní operátor několik tisíc zaměstnanců. Teda pokud chce obsloužit velký počet zákazníků.
A ano, může si najmout externí call centra. Ale jednak už pak obtížněji řídí kvalitu služby. Ale hlavně .. levnější než "in house" call centrum to nebude. Maximálně bude mít jednodušší rozjezd na startu.
Tady si někdo představuje, že pro prodej telefonních služeb stačí jen tabulka v excelu? :-)
Kdo postaví BTSky?
Kdo nakoupí konektivitu?
Kdo to bude spravovat a řídit?
Kdo postaví billingové nástroje?
Kdo bude tisknout faktury a řešit případné reklamace?
Kdo zajistí provisioning služeb?
Kdo bude nakupovat technologie do firmy a zajišťovat logistiku do obchodů a k zákazníkům?
Kdo bude zajišťovat nákup a distribuci SIM karet?
.
.
.
a mnoho dalšího.
Rozjezd telco firmy není to samé, jako brigáda s rozdávávím letáků do schránek. :)