Jenže vyhledávat weby pro architekty je pro agentury hrozně složité. Proto radši naplánuje reklamu na tom Seznamu (nebo prostě někde u jiného obecného "molocha"). Je to správný postup? Je to ve prospěch klienta? Já tvrdím, že není.Já jen říkám, že je to přesně ten postup, který agenturám vyhovuje a já je v podstatě chápu - chovají se ze svého pohledu naprosto logicky - proč by si přidělávaly práci hledáním architektů na nějakých pidiwebech, když jich mají 99 % na Seznamu? Neříkám ale, že je to správný postup, to je čistě věc těch agentur a jejich klientů.
chovají se ze svého pohledu naprosto logicky - proč by si přidělávaly práci hledáním architektů na nějakých pidiwebech, když jich mají 99 % na Seznamu?Ano, to zní možná logicky, avšak ve prospěch klienta to rozhodně není. Protože on chtěl reklamu zacílit na architekty a ačkoliv jich skutečně chodí na Seznam 99 %, ta daná reklama se s největší pravděpodobností na Seznamu protočila někomu jinému než architektům. (Poznámka: Seznam je zde vybrán pouze jako zástupce velkého všeobecného média, má poznámka není zaměřena pouze na něj.)
mimochodem, už jste slyšel o bannerech na proklik i na velkých serverech, nebo na to nemáte tak velké svěřené rozpočty klientů...???Ano, o tom jsem pochopitelně slyšel. Zkoušet mě nemusíte. :-) O rozpočty přitom vůbec nejde. Z hlediska typologie našich klientů většinou preferujeme výkonovou reklamu a také většinou velmi dobře známe maximální CPC, kterou si je klient schopen dovolit. Takže nám vůbec nejde o celkový rozpočet reklamy, ale splnění max.CPC. A při takovém přístupu bývá pro klienty bannerová reklama (byť placená za klik) prostě příliš drahá. Rozpočet nerozpočet.
Poslední tip: "Klientovi se to vždycky nějak okecá.." Ano? Tak to v H1 děláte? Mám zkušenost, že klienti používají Netmonitory atd a už jim nic jen tak neukecáte... nebo máte jinou zkušenost?Ne, my to neděláme. A ani nemusíme, protože pokud někde náhodou získáme agenturní provizi nebo bonus, vždy je v plné výši věnujeme klientovi. Jsme placeni jiným způsobem. Tím "okecáváním" jsem myslel třeba právě to, co to už koneckonců zaznělo ("proč hledat architekty jinde, když jich 99 % chodí na Seznam"), a to je takový typický "agenturní bulík". A takovému se i s Netmonitorem klienti často neubrání.
ale starosti ohledně med. kampaní na netu a bonusu nechte někomu, kdo to dělá ve velkém a opravdově.Ale no tak, nejde o nějaké starosti. Vyjadřuji se k tématu, na které mám nějaký názor. Ten názor zjednodušeně spočívá v tom, že systém provizí a bonusů korumpuje mediálky v tom smyslu, že nemohou být při výběru médií objektivní a nezohledňují tak vždy optimální formou zájem klienta. Preferují vysokou provizi a nízkou pracnost. A vaše
"už jste někdy živil destíky lidí na HPP...?"na tom nic nemění. :-)
Nasi praci je nakoupit za nejnizsi ceny.Opravdu? Nechci Vás tahat za slovo, možná jste to myslel jinak. Ale pokud jste tohle myslel opravdu vážně, já bych si jako váš případný klient raději přál, aby Vaší prací bylo naplánovat pro mě tu nejlepší reklamu, která bude optimálně plnit mé cíle. A to nezávisle na tom, kolik kde pobíráte provizí a bonusů. Nejnižší ceny pro klienta totiž pochopitelně nemusí znamenat nejnižší Vaši nákupní cenu u média. Ale to samozřejmě oba víme.
Pokud tedy delate v internetu a reklame, vite, ze pridana hodnota medialek souvisi s optimalnim navrzenim kampane, nakupem a realizaci, vyhodnocovanim,Vidíte, to už zní mnohem lépe, než to s těmi "nejnižšími cenami". Přesto se Vás musím zeptat: Je ekonomicky smýšlející mediálka, která musí zohlednit výši provize od média a náročnost zpracování kampaně, vůbec schopna namíchat ten "optimální koktejl"? Není logické, že snaha o maximální provizi a minimální pracnost jsou v přímém rozporu se schopností optimálně plánovat ve smyslu klientových cílů?
co si myslite ze je lepsi - nakoupit banner na malem sektorovem financnim serveru kde vyjde CPC 400,- Kc ale jsme presne zacileni, nebo ho koupit na Novinkach, kde to vyjde tak kolem 5-20,- Kc? Je opravdu ta relevance kliknuti za 400,- vyssi nez 20 kliknuti z Novinek?Opravdu si myslíte, že na tuto otázku lze odpovědět jinak než jak kdy? Pokud je pro inzerenta podstatné CPC, předpokládám, že preferuje výkon reklamy před brandovým efektem. A v takovém případě se může klidně stát, že těch 400 Kč CPC na zacíleném médiu bude fungovat lépe než 30 Kč CPC na médiu obecném. Záleží na typu reklamy, typu inzerenta, konverzních poměrech atp.