Vlákno názorů k článku Jan Čep: provize ve vztahu agentury a klienta nehraje velkou roli od David Špinar - Dobrý den, schválně jsem celou dobu mluvil obecně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 11. 2007 18:20

    David Špinar
    Dobrý den, schválně jsem celou dobu mluvil obecně a schválně jsem kritizoval obecný způsob fungování. A pokud mi pan Suda napsal, že to u nich funguje trochu jinak, nemám důvod jej jakkoliv kritizovat. Také pochopitelně nepředpokládám, že mi kdokoliv z mediálek bude skládat účty. Ani mi to nepřísluší.

    Jen jsem vyjádřil svůj názor na určitý jev. Ještě nikdo se tu ani nepokusil vyvrátit mou argumentaci s "korupcí provizemi", kterou opakuji téměř v každém příspěvku. Jen všichni říkají, že tomu nerozumím. Protiargument žádný.
  • 16. 11. 2007 16:47

    anonymní
    Davide dobry den,
    jakzto zastupce dalsi medialky, ktera se citi dotcena Vasim nepodlozenym pocitem z nasi spatne prace, ci spis Vasim nepochopenim nasi prace, mam dva dotazy k Vasemu pocitu :
    - ukazalo se, ze v pripade UMPrague nakonec uznavate, ze mozna svou praci delaji logicky a dobre. Je potreba, aby Vam dalsi agentury rovnez obhajovaly svou praci (osobne tu nutnost Vam obhajovat necitim), abyste uznal to stejne?
    - bohuzel nevim o Vasich zkusenostech a klientech, se kterymi pracujete a jake jsou jejich potreby a pozadavky. A tak Vasi praci nekritizuji. Vite toto Vy o nas ci vsech medialkach, ktere hazite do pytle s oznacenim Brzdy?

    Vim, ze nejste v internetove branzi zadnym juniorem, presto nebo spis mozna o to vice, jste ve me tento pocit vzbudil
  • 15. 11. 2007 23:36

    David Špinar
    Dobrý den, díky za odpověď. I já Vás zdravím. Pokud jde o to, co jste napsal, přijde mi to rozumné. Je jasné, že nelze házet všechny mediálky do jednoho pytle a každá může mít svůj styl a způsob práce. Přeji příjemný den.
  • 15. 11. 2007 18:49

    Jan Suda (neregistrovaný)
    Zdravim Vas pane Spinare,
    jsem velmi potesen ze uz mluvime konkretne a ne pouze nekydame spinu obecne na vsechny ostatni druhy spolecnosti nez jsme my samotni.

    S temi nejnizsimi cenami je to samozrejme tak, ze je nejaky optimalni plan komunikace, ve kterem jsou potrebne weby. A z nich je pak treba dostat nejnizsi ceny.

    Co se tyce vaseho pohledu na "ziskove" planovani - bohudik pro klienty tomu tak neni a to z nasledujicich duvodu:
    - nemuzeme si to dovolit, protoze klienti na tom nejsou inteligencne tak spatne jak jsem jiz zminoval v predchozim prispevku, navic je internet dosti konkurencni prostredi a z pohledu "jak to chodi" je to prozkoumane prostredi. Takze plan vychyleny jakymkoliv jinam nez by mel byt je za a) poznat a za b) neprinese takove vysledky jako skvely plan, coz se nam okamzite vrati v negativnim hodnoceni kampane a to my fakt nechceme
    - ty slevy se vraceji klientum a my jsme placeni vykonostnim systemem jako treba vy
    - zamestnanci nejsou motivovani tim jaky bonus ziskaji, ale tim jak uspesne jsou kampane, takze nemaji motiv nekomu nadrzovat

    Samozrejme nemohu mluvit za vsechny subjekty na trhu, ale takhle je to u nas.

    hezky den

    honza
  • 15. 11. 2007 15:51

    David Špinar
    Dobrý den pan Sudo, díky za reakci, rád bych se vyjádřil k některým Vašim výrokům a doufám, že to nebude opět vypadat, jako by to psal nějaký "junior".
    Nasi praci je nakoupit za nejnizsi ceny.
    Opravdu? Nechci Vás tahat za slovo, možná jste to myslel jinak. Ale pokud jste tohle myslel opravdu vážně, já bych si jako váš případný klient raději přál, aby Vaší prací bylo naplánovat pro mě tu nejlepší reklamu, která bude optimálně plnit mé cíle. A to nezávisle na tom, kolik kde pobíráte provizí a bonusů. Nejnižší ceny pro klienta totiž pochopitelně nemusí znamenat nejnižší Vaši nákupní cenu u média. Ale to samozřejmě oba víme.
    Pokud tedy delate v internetu a reklame, vite, ze pridana hodnota medialek souvisi s optimalnim navrzenim kampane, nakupem a realizaci, vyhodnocovanim,
    Vidíte, to už zní mnohem lépe, než to s těmi "nejnižšími cenami". Přesto se Vás musím zeptat: Je ekonomicky smýšlející mediálka, která musí zohlednit výši provize od média a náročnost zpracování kampaně, vůbec schopna namíchat ten "optimální koktejl"? Není logické, že snaha o maximální provizi a minimální pracnost jsou v přímém rozporu se schopností optimálně plánovat ve smyslu klientových cílů?
    co si myslite ze je lepsi - nakoupit banner na malem sektorovem financnim serveru kde vyjde CPC 400,- Kc ale jsme presne zacileni, nebo ho koupit na Novinkach, kde to vyjde tak kolem 5-20,- Kc? Je opravdu ta relevance kliknuti za 400,- vyssi nez 20 kliknuti z Novinek?
    Opravdu si myslíte, že na tuto otázku lze odpovědět jinak než jak kdy? Pokud je pro inzerenta podstatné CPC, předpokládám, že preferuje výkon reklamy před brandovým efektem. A v takovém případě se může klidně stát, že těch 400 Kč CPC na zacíleném médiu bude fungovat lépe než 30 Kč CPC na médiu obecném. Záleží na typu reklamy, typu inzerenta, konverzních poměrech atp.
  • 15. 11. 2007 10:16

    Jan Suda (neregistrovaný)
    Panove (a pripadne damy),
    diskuse na Lupe jsou uz spoustu let opravdu tim nejrozkvetlejsim co na ceskem internetu lze nalezt. Pokusim se upustit od osobnich vypadu a tak aniz bych se chtel zastavat pana Cepa, nebo chtel napadat pana Spinara za jeho slova, u kterych opravdu nemohu uverit ze je psala osobnost takove spolecnosti jako je H1 - spis bych je prirknul nejakemu zapalenemu juniorovi horlive usilujicimu o to vyzvednou pouze svou praci a vsechny ostatni uslapat.

    Dovolte mi vyjadrit se k par bodum, ktere zde zaznely.

    1) bonusy - myslite si ze jsou klienti idioti a ze vy jste jedini kdo vi jak to v mediich a na internetu chodi? - Neni tomu tak panove, vsichni dobre vi jak to chodi, takze nemejte strach - klienti se nenechaji oklamat. A vyse bonusu? .. Nasi praci je nakoupit za nejnizsi ceny. Kam nas servery pusti, tam jdeme. To ze jsou celkove slevy na internetu tak nizko souvisi jak se situaci na internetovem trhu (znacny previs nabidky reklamniho prostoru nad poptavkou po nem), tak s tim, ze tu praci ocividne delame dobre :o)

    2) zadna pridana hodnota medialek - je krasnym ceskym zvykem ze si kazdy mysli ze pracuje na celem svete jenom on. Pokud tedy delate v internetu a reklame, vite, ze pridana hodnota medialek souvisi s optimalnim navrzenim kampane, nakupem a realizaci, vyhodnocovanim, atd atd .. v souvislosti s tim neustalem ucenim serveru o tom jak se maji chovat, ze nemaji podvadet, ze jejich amatersky spichnute statistiky opravdu neodpovidaji realite co lide skutecne vidi.. Vyhodnocovani naprosto predrazenych nabidek od serveru co jdou na klienty, atd .. atd .. Opet zde plati ze klienti nejsou idioti, takze si skutecne nemuzeme dovolit jim nabidnout spatnou kampan

    3) medialky skutecne nakupuji i na malych serverech - to je fakt .. na druhou stranu - co si myslite ze je lepsi - nakoupit banner na malem sektorovem financnim serveru kde vyjde CPC 400,- Kc ale jsme presne zacileni, nebo ho koupit na Novinkach, kde to vyjde tak kolem 5-20,- Kc? Je opravdu ta relevance kliknuti za 400,- vyssi nez 20 kliknuti z Novinek? .. pokud mate pocit ze se na vas web nedostava dost penez, muze to mit nasledujici duvody - vysoke ceny, nevhodne zamereni pro potrebne cilove skupiny, nejste v NetMonitoru, mate neschopneho obchodnika.

    .. no nic .. hezky den vsem

    Jan Suda, Universal McCann (medialka :o)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).