Nasi praci je nakoupit za nejnizsi ceny.Opravdu? Nechci Vás tahat za slovo, možná jste to myslel jinak. Ale pokud jste tohle myslel opravdu vážně, já bych si jako váš případný klient raději přál, aby Vaší prací bylo naplánovat pro mě tu nejlepší reklamu, která bude optimálně plnit mé cíle. A to nezávisle na tom, kolik kde pobíráte provizí a bonusů. Nejnižší ceny pro klienta totiž pochopitelně nemusí znamenat nejnižší Vaši nákupní cenu u média. Ale to samozřejmě oba víme.
Pokud tedy delate v internetu a reklame, vite, ze pridana hodnota medialek souvisi s optimalnim navrzenim kampane, nakupem a realizaci, vyhodnocovanim,Vidíte, to už zní mnohem lépe, než to s těmi "nejnižšími cenami". Přesto se Vás musím zeptat: Je ekonomicky smýšlející mediálka, která musí zohlednit výši provize od média a náročnost zpracování kampaně, vůbec schopna namíchat ten "optimální koktejl"? Není logické, že snaha o maximální provizi a minimální pracnost jsou v přímém rozporu se schopností optimálně plánovat ve smyslu klientových cílů?
co si myslite ze je lepsi - nakoupit banner na malem sektorovem financnim serveru kde vyjde CPC 400,- Kc ale jsme presne zacileni, nebo ho koupit na Novinkach, kde to vyjde tak kolem 5-20,- Kc? Je opravdu ta relevance kliknuti za 400,- vyssi nez 20 kliknuti z Novinek?Opravdu si myslíte, že na tuto otázku lze odpovědět jinak než jak kdy? Pokud je pro inzerenta podstatné CPC, předpokládám, že preferuje výkon reklamy před brandovým efektem. A v takovém případě se může klidně stát, že těch 400 Kč CPC na zacíleném médiu bude fungovat lépe než 30 Kč CPC na médiu obecném. Záleží na typu reklamy, typu inzerenta, konverzních poměrech atp.