No a kdy začnou servery a mediálky používat nějaké normální a levné měření návštěvnosti? Třeba Google Analytics, která je zdarma a měří s ním i velcí hráči, nejen na českém trhu. Kdo si může dovolit používat NetMonitor!
Google Analytics je neco dosti jineho nez NetMonitor, i kdyz oba systemy meri navstevnost webu. GA jsou vhodne spise pro webmastery, NetMonitor je vhodny spise pro porovnavani vice webu mezi sebou. NetMonitor meri navic sociodemografii a to napric weby, coz je nejcennejsi co mohou klienty a agentury pro planovani kampani vubec mit. Pokud to tedy na ceskem internetu myslite s reklamou vazne, meli byste v NetMonitoru byt.
Pardon, ale neověřené data pocházející z anonymního průzkumu, kde každý puberťák si může vyplnit že je ředitel firmy s 300 tisíc platem, to doufám neberou firmy jako seriozní průzkum. A pomocí GA se také dají mezi sebou porovnávat weby...
Jsou to aspon nejaka data, podle kterych vetsina inteligentnich lidi dokaze spolu s analyzou obsahu a zamereni webu a historickych vysledku kampani urcit jaka cilova skupina na dany web chodi. Navic vyzkum probiha na dostatecne velkem vzorku respondentu, aby nebyly odchylky tvorene Vami zminovanymi "pubertaky" prilis vyznamne.
Reknete mi prosim jak pomoci GA srovnate napriklad top zpravodajske weby a top zenske ceskeho internetu po mesicich tohoto roku a zjistite kolik lidi 20-45 let na ne chodi?
Nesrovnáte to nijak. Data z Netmonitoru nejsou ověřená, tudíž ani nejsou hodnověrná. Provozovatel serveru si může vymyslet jaká cílová skupina tam chodí. Stejně tak si lidi vymýšlejí, jak vyplňují průzkum netmonitoru.
Lidé, kteří jsou na tom počítačově dobře, mají samozřejmě blokované reklamy a i blokované kody netmonitoru. Takže vidíte, že opět nezískáváte kvalitní data.. Lidé z IT jsou většinou mladší, mají dost peněz a o tuto cílovou skupinu v netmonitoru přicházíte.
Já jako klient bych nevěřil těmto výstupům, pokud nejsou ověřené.
To je zhruba stejné, jako když řeknete, že vzdělaný a bohatý člověk si domů nedá peoplemetr (to myslím není nereálná dedukce) a přesto se podle jejich výsledků řídí mhomamiliardový reklamní TV byznys a nikomu to nevadí. S tím Netmonitorem je to podobné - Vámi zmiňovaná pravděpodobná odchylka nikoho nezajímá, masa je tam zaznamenaná.
Domnívám se, Jiří, že nemáte pravdu. Dle dostupných informací na www.netmonitor.cz je měření sociodemografie prováděno nejenom pomocí Pop-Up Panelu, ale také pomocí NetMonitorPanelu (NMP). NMP z hlediska zisku sociodemo dat funguje jako "klasický" soc. výzkum - do panelu jsou rekrutováni uživatelé dle požadavků na reprezentativitu výběrového vzorku. Je tedy známo jejich pohlaví, věk, ek. aktivita atd. Následně je aplikací NetSoftware měřena jejich aktivita.
Otázkou tedy zůstává velikost tohoto panelu - tu se mi nikde na stránkách netmonitoru nepodařilo nalézt. Mám ale za to, že jsem někdy v minulosti viděl prezentaci Mediaresearche, kde uváděli velikost vzorku okolo 1.600 respondentů (jistý si ale opravdu nejsem) - takový vzorek je z hlediska metodologie sociálních věd zcela relevantní a validní.
Pochopitelně můžete namítnout, že respondenti zařazení ve vzorku přizbůsobují své chování (ví, že jejich aktivita je monitorována) a například nenavštěvují problematické stránky. Ovšem otázka sociální konformity je typickým "problémem" v celém soc. výzkumu (typicky například "Preferujete české nebo zahraniční výrobky?") - sociologové uvádí, že v některých výzkumech může jev sociální konformity ovlivnit výsledek až o 30%!