Jenže vyhledávat weby pro architekty je pro agentury hrozně složité. Proto radši naplánuje reklamu na tom Seznamu (nebo prostě někde u jiného obecného "molocha"). Je to správný postup? Je to ve prospěch klienta? Já tvrdím, že není.Já jen říkám, že je to přesně ten postup, který agenturám vyhovuje a já je v podstatě chápu - chovají se ze svého pohledu naprosto logicky - proč by si přidělávaly práci hledáním architektů na nějakých pidiwebech, když jich mají 99 % na Seznamu? Neříkám ale, že je to správný postup, to je čistě věc těch agentur a jejich klientů.
chovají se ze svého pohledu naprosto logicky - proč by si přidělávaly práci hledáním architektů na nějakých pidiwebech, když jich mají 99 % na Seznamu?Ano, to zní možná logicky, avšak ve prospěch klienta to rozhodně není. Protože on chtěl reklamu zacílit na architekty a ačkoliv jich skutečně chodí na Seznam 99 %, ta daná reklama se s největší pravděpodobností na Seznamu protočila někomu jinému než architektům. (Poznámka: Seznam je zde vybrán pouze jako zástupce velkého všeobecného média, má poznámka není zaměřena pouze na něj.)
mimochodem, už jste slyšel o bannerech na proklik i na velkých serverech, nebo na to nemáte tak velké svěřené rozpočty klientů...???Ano, o tom jsem pochopitelně slyšel. Zkoušet mě nemusíte. :-) O rozpočty přitom vůbec nejde. Z hlediska typologie našich klientů většinou preferujeme výkonovou reklamu a také většinou velmi dobře známe maximální CPC, kterou si je klient schopen dovolit. Takže nám vůbec nejde o celkový rozpočet reklamy, ale splnění max.CPC. A při takovém přístupu bývá pro klienty bannerová reklama (byť placená za klik) prostě příliš drahá. Rozpočet nerozpočet.
Poslední tip: "Klientovi se to vždycky nějak okecá.." Ano? Tak to v H1 děláte? Mám zkušenost, že klienti používají Netmonitory atd a už jim nic jen tak neukecáte... nebo máte jinou zkušenost?Ne, my to neděláme. A ani nemusíme, protože pokud někde náhodou získáme agenturní provizi nebo bonus, vždy je v plné výši věnujeme klientovi. Jsme placeni jiným způsobem. Tím "okecáváním" jsem myslel třeba právě to, co to už koneckonců zaznělo ("proč hledat architekty jinde, když jich 99 % chodí na Seznam"), a to je takový typický "agenturní bulík". A takovému se i s Netmonitorem klienti často neubrání.
ale starosti ohledně med. kampaní na netu a bonusu nechte někomu, kdo to dělá ve velkém a opravdově.Ale no tak, nejde o nějaké starosti. Vyjadřuji se k tématu, na které mám nějaký názor. Ten názor zjednodušeně spočívá v tom, že systém provizí a bonusů korumpuje mediálky v tom smyslu, že nemohou být při výběru médií objektivní a nezohledňují tak vždy optimální formou zájem klienta. Preferují vysokou provizi a nízkou pracnost. A vaše
"už jste někdy živil destíky lidí na HPP...?"na tom nic nemění. :-)