Kez by se internet konecne zbavil lidi jako Cep, Kapalin, Hronec, Slavik a Makovicka. Tihle lide tahnou internet ke dnu svym vychcanym jednanim - cim dal od nich, tim lip.
Obvykle nemám ve zvyku reagovat v internetových diskusích, ale docela mě pobavilo spojení se čtyřmi uvedenými pány. Myslím, že i oni budou souhlasit, že mezi nimi a mnou nepanují právě "vřelé vztahy" :)) Resp. v současnosti nemáme vůbec žádné vztahy.
Mimochodem o schopnostech a odbornosti valné většiny z nich nepochybuji. Obveselíte nás nějakým vaším přínosem internetu, kdy jste ho vaším "korektním jednáním posunoval k povrchu"?
ZAjímavě jste to srovnal... v čem si má blízko třeba Čep a Kapalín či Čep a zbylí? To jsem nějak nepojal... zase další výkřik naslepo... mimochodem nebýt těchto lidí (mimo Makovičky), tak je český net ještě v době kamenné. Viz.
- Čep (rozjel pořadné klienty na netu - operátoři, FMCG segment atd.) Konečně někdo kdo dělal mediální biz na o pořádných penězích a ne jako ti PPC příštipkáři
- Kapalín (rozjel Seznam.. tady není o čem diskutovat)
- Hronec (rozjel katalog Seznamu a Centra, tady není o čem diskutovat)
- Slavík (rozjel první pořádně mediazastupitelství Impression Media, takdy není o čem diskutovat)
- Makovička (ten sem nezapadá, má pravdu, že nemá být ve spojení s těmito jmény...! Ostatně z Ringieru ho vykopli [nebo se tak teprve stane?!]. Asi šel dělat svůj SunMarketing, více se k němu nebudu vracet..)
Ty výše 4 jmenovaní dostali z velké části internet (v otázce peněz) na dnešní úroveň! A trh by jim měl být vděčen (i přes ne všechny zcela povedené kroky). Díky jim je net na takto vzestupné úrovni toků peněz. Oni dělají byznys, zbytek paběrkuje. No nic... někteří lidé to nechápou... to se nedá nic dělat.
Diplodokkus.
V čem si mají Čep, Hronec, Kapalín a Slavík blízko? Co třeba to, že všichni jsou spoluvlastníci nebo zaměstnanci firmy Internet Trading, bezesporu největšího devalvátora slova "internet" v ČR. Hronec spolumajitel, Tomáš Kapalín spolumajitel MediaTradingu (jiná nálepka pro stále stejné lidi) Slavík je zaměstnanec MediaTradingu. Čepovi lidé školí "odborníky" v MediaTradingu. Témata mají vpravdě pokročilá, jako "co to je internet a jak ho plánujeme". No jistě se to neděje zdarma, i když na kvalitě se to ne a ne projevit.
A prosím, jaké FMCG klienty a jak rozjel Čep na českém internetu? Nemyslím jaké klienty má z FMCG MEDIACOM, ale jaké "rozjel" na internetu Čep (Beyond)? Prošel jsem teď všechny velké weby a světe div se, z FMCG spíš nic než málo. Ta poznámka o FMCG skoro ukazuje na to, že výše uvedený anonym psal přímo Čep, protože člověka který nesedí v MEDIACOMu by snad ani nenapadlo, že nějakými takovými klienty z FMCG, kteří na internetu nikde nejsou (možná měli kdysi jednu kampaň), může zdůrazňovat úspěchy.
A poslední roztomilá poznámka v předchozím příspěvku - "byznys o pořádných penězích"? Možná pro něj, ale ne pro média a už vůbec ne pro klienta. Není to udržitelné dlouhodobě, je to o tom si co nejrychleji nakrást, že? Je to právě naopak, tito pánové, kteří se ohání tím, co pro internet dělají, ve skutečnosti kazí byznys všem ostatním, kteří chtějí dělat svoji práci pořádně, protože kazí důvěryhodnost internetu jako média pro reklamu. Kdo z nás se nesetkal s větami "no jistě, tady budete mít click-rate 10%", které jsou běžnou obchodní praxí IT.
Je vlastně docela zajímavé, že tito lidé reprezentují jen ty krajní postoje pokud jde o obchodní strategii. Buď přístup "připravíme o hodně peněz malý počet velkých klientů" (mediální agentury, Čep) nebo přístup pojišťovacího "agenta sbal prachy a vypadni", to jest "připravíme o málo peněz velký počet malých klientů" (Internet Trading, Hronec a spol.). Nikdo z nich nereprezentuje přístup, kdy ve středu zájmu je klient. Chybí ta střízlivá varianta (vydělat a nechat vydělat) firem jako je Dobrý web nebo H1.