V naší firmě se taky mažou e-mailové účty odcházejících lidí. Důležité informace k projektům mají být vedeny u projektů a to ostatní je z 99% balast, který je bez kontextu, který stejně zná jen ten zaměstnanec, k ničemu. Docela by mě zajímalo, kdo by byl takový blázen a chtěl by ty desítky tisíc e-mailů prohledávat.
Připomíná mi to kamaráda, co sedí někde v Praze: "Potřeboval jsem mírně změnit konfiguraci testovacího serveru. Tak jsem dle správného postupu poslal požadavek na support do Irska. Asi po třech týdnech se přišel kolega z vedlejšího kanclu zeptat, co že jsem to chtěl vlastně nastavit, že mu dorazil nějaký 15x přeposlaný požadavek z Irska, přičemž to podstatné forwardnuto nebylo..." :)
Jop a ve finale se stravi 100 clovekohodin na problemu, kterej by vyresil jeden clovek za deset minut, kdyby zved prdel a sel to udelat.
Jeste lepsi je pak situace, kdy ma nejakej managor neco rozhodnout ... to se porad schuzuje, konzultuje ... jen aby se co nejvic zamlzilo, kdo to vlastne (ne)schvalil.
Zazil sem nekolik firem, ktere na premiru komunikace dojely - neustale se neco nekam zapisovalo, poradaly se porady, ... a na praci nezbyval cas.
Do jiste miry muze problem vyresit vnitrofiremni fakturace ... ono kdyz marketingu prijde od IT faktura na 100hodin prace na problemech, ktere si ma uzivatel vyresit sam, tak se to dost blbe vysvetluje ... ;D
Z pohledu "zpracovatele" pak docela efektivne funguje "vyhnivaci hromadka" (termin kolegy) - jednoduse si jednotlive pozadavky odklada na hromadku, a pokud nekdo pozadavek urguje, presune jej na vrchol stacku ... a jednou do mesice spodni tretinu skartuje - zjevne slo o pozadavky, ktere nikdo neresi a tudiz nepotrebuje.
 
Jde o to, že (pře)poslat to někomu jinému emailem se v těchto firmách (resp. jeho nadužívači) považuje za vyřízení záležitosti :)
Problém je v tom, že se neskutečně rozmáhá posílání emailu více lidem, v kopii několika dalším lidem a pak se k tomu nikdo nehlásí :))) Všichni chtějí feedback a comments a reports.. a nejlépe pouze na vědomí, kdepak aby byli adresáti :))) Pak se hůř hledá odpovědnost :))) Těžko můžu zapřít telefonát nebo osobní rozhovor se šéfem.. ale email se zapřít dá.. není zaručený, spam filtr sem tam něco sežere... občas člověk něco přehlédne nebo omylem vymaže.... šéfa ve dveřích těžko přehlédnout že :)))))))
A úplně nejlepší je emailové kolečko, kde se k tomu vyjadřuje milion lidí, nejlépe tak, že k tomu mají comments, notes a hints :))))
jde o to že oni by je taky rádi platili za práci,ale vzhledem k tomu že v takových firmách jde na otázku "četl jsi můj email?" odpovědět "já emaily čtu jen v úterý odpoledne" jen velice těžko,tak člověk přečte,alespoň zevrubě 180 emailů denně..což je malá kniha. Já kvůli tomu už x let knihy prakticky nečtu.
Některé věci nemají jednoduché řešení. A spousta lidí nedostane úkol na měsíc,ale řeší každodenní malé úkoly,které dostane emailem. Kromě nich ale dostane taky 80 emailů,které pro něj mají jen informativní hodnotu,el přesto je nesmí nepřečíst. A dalších 80 emailů které přečte,ale nemusel by. Aby člověk pochopil nadužívání emailu,musípracovat v pdobné firmě
 
1) v IBM mají asi jiné priority, tam je zřejmě platí za množství komunikace, u nás se musí pracovat a platí se za výsledek, ne za snahu :)
2) "Pokud dnes z firmy někdo odejde, administrátoři po jeho odchodu většinou kompletně vymažou jeho e-mailový účet. A pokud se většina jeho vnitrofiremní komunikace odehrávala v prostředí e-mailu, jsou cenná data nenávratně ztracena."
Jestli tohle je standard v IBM tak potěš, u nás se pracovní korespondence bývalých zaměstnanců schovává, protože obsahuje cenné informace. Také skartujete všechny dopisy, co podepsal někdo, kdo už ve firmě nepracuje????