Vlákno názorů k článku Jan Josef Kubíček: Slovensky mluvit nemusím od lania - Kubíček sice možná někde spal z únavy na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2004 8:42

    lania (neregistrovaný)
    Kubíček sice možná někde spal z únavy na gauči, ale především dokázal utrácet peníze ve velkém stylu tak jako nikdo na českém Internetu. Postavil iDnes - továrnu na podnikání peněz, a byl po zásluze vyhozen. Postavil iHNed - druhou, o něco menší továrnu na polykání peněz, a byl po zásluze odejit. Na Slovensku se chystá postavit třetí fabriku na polykání peněz a bude po zásluze vyprovozen i tam. Jeho Světkošil.cz je zkrachovaný projekt.

    . Ono fakt málokdo na Internetu podniká úspěšně, takže se tyhle rozhovory dělají těžko... akorát číst to "jak jsem byl dobrý, ale nadřízení mně to vždycky všechno pokazili zrovínka těsně před tou chvilinkou, kdy by to začalo vydělávat velký prachy", už je dost únavné.

  • 16. 6. 2004 9:28

    ondřej (neregistrovaný)
    Taky bych tyhle reklamni clanky uz zrusil - k cemu to sakra je, vytahnout vzdy jednoho zkrachovalce a nechat ho o sobe napsat reklamni kecy, jak mu to jde a jak dokaze utracet cizi penize. Tohleto je nejaka zurnalistika? Nechat dotycneho o sobe napsat reklamu sam na sebe a nezeptat se uz nikoho jineho na opacny nazor?

    to ze spousta serveru sla od chvile, co je idnes koupil, do kytek, tim uz se tu nepochlubi, co?

    mobil.cz nikdo necte a vsichni ctou mobilmanii, technet.cz taky nic a vsichni zive, bonusweb taky v pytli a vsichni ctou games.tiscali - jeden uspech za druhym.

    Leda ze by ty clanky tady byly kvuli diskusi. Pak bych ale clanek zkratil na:

    Jan Josef Kubíček

    jsem nejlepsi a na co sahnu, to se promeni ve zlato.

    Diskuse: a ted mili ctenari nas clanecek doplnte, a povezte nam nejake interni informace, ktere jsme lini shanet, co pan Kubicek kde podelal.
  • 16. 6. 2004 11:13

    Jan Josef Kubíček (neregistrovaný)
    Milý Ondřeji,
    ten článek jsem si nepsal, redaktorka Kaclová se mne na pár věcí vyptala a to je vše... Tedy nepíšu o sobě reklamní kecy. Pokud je něco reklamní canc, tak paradoxně vaše větička "na co sahnu..."
    Když už zmiňujete weby iDNESu, které jdou podle vás do kytek, proč myslíte, že bych se tím měl chlubit já? iDNES opustili všichni tři zakladatelé ( Gallo, Zářecký, Kubíček ), Mobil server o něco později také "vizionáři" (Zandl, Bořkovec, Mitošinka) a z Bonuswebu jeho ikona - Vreco. K dobrému obsahu webu a nějakým čtenářským nápadům se obvykle nedostanete přes manažery, ale přes ty, co jim není jedno jestli pracují v pekárně (což je jistě záslužná práce) nebo píši pro noviny či web.
    A podělané věci pana Kubíčka klidně pište, rád se o nich pobavím...
  • 16. 6. 2004 11:30

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    No, říct, že Mobil a Technet nikdo nečte a místo bonuswebu čtou games.tiscali, je mimo realitu. Podívejte se do nějaké statistiky jako je iAudit a zjistíte, že jste hodně vedle - games.tiscali ani mobilmania v návštěvnosti stále nemají.

  • 16. 6. 2004 11:37

    Jan Josef Kubíček (neregistrovaný)
    Milý http://neřeknu,
    vkládáte mi do úst věci, které jsem nikdy neřekl, věta o chvilce před vyděláváním velkých peněž mne opravdu pobavila.
    Z iDNESu jsem nebyl vyhozen :-), lidé odcházejí i z dobrých fleků třeba proto, že s některými věcmi nesouhlasí a nechtějí se na nich dál podílet.
    Utrácení ve velkém stylu je mýtus, který se na iDNES přilepil od jeho prvních dnů, je to nesmysl. Nekupovali jsme např. drahou televizní reklamu jako portály, a přesto jsme díky síle a podpoře novin MF DNES dokázali značku iDNES na trhu prosadit, a to byl můj úkol od vydavatele.
    V iDNESu jsem měl na starosti obsah, redakci, a rozvoj, neodpovídal jsem za rozpočet a peníze. V žádné velké firmě nedají dohromady tyto dvě pravomoce a nebylo tomu tak ani v iDNESu.
    Prosím, nespojujte mne s postavením projektu iHNEd.cz a jeho penězi, nepracoval jsem v tomto webu.
    Můj soukromý Světkošil je zavedený kamenný obchod v centru Ústí nad Labem, jeho web je jen třešnička na dortu, a krach, jak mi prorokujete, rozhodně neplánuji.
    A s jakou zásluhou odejdu z Bratislavy, nechme na později, čas ukáže...
    Jan Josef Kubíček
  • 16. 6. 2004 14:41

    Petr Štěpánek, EOL (iHNed.cz) (neregistrovaný)
    JJK iHNed samozřejmě nepostavil (jak se nesprávně domnívá lania). Jedním z úspěchů "lidí okolo dceřinné společnosti Economia Online" bylo to, že JJK nikdy k ničemu nepustila a díky tomu se nestala "továrnou na polykání peněz" - naopak, v loňském roce se dostala do zisku. V "EOL" se termínem "kubíčkovina" dodnes vlídně označují nerealistické nápady, které naštěstí neprojdou sítem "manažerského přístupu přes tabulky, krátkodobých rozpočtových cílů" apod.

    Dlužno říci, že i díky způsobu, jakým JJK provozoval "denodenní marný souboj s iHNedem" z pozice zaměstnance mateřské firmy postupně v EOL pozbýval nejen autority odborné, ale i lidské. EOL dnes iDnes jako velkého konkurenta v podnikání (!) vnímá. A to přesně od okamžiku, se v iDnes nastoupil nový management.

    Weby iDnes (díky předchozí dlouhodobé spolupráci EOL s FinCentrem to snad mohu říci) i iHNed dnes běží jako standardně fungující a vydělávající firmy právě proto, že v nich převládl ten tak odsuzovaný "manažerský přístup". I díky němu neusíname na gauči před domácím oddělením :-)
  • 16. 6. 2004 15:14

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Ono to trochu záleží na době, nemyslíte?

    V roce 98 byla "kubíčkovina" a usínání na gauči základ toho, aby si iDNES udělal pozici, jako udnes jen tak ihned nesetřete. A jakou ani tabulkový přístup nedokázal zredukovat.

    Ono, pokud má něco velkého začít, tak to chce nadšence, někoho, kdo usíná na gauči a komu se pak kravatáci za deset let mohou smát, že nechápou, proč to tak dělal. A mohou v klidu zapomenout na to, že bez něho by to nezačalo a nevzniklo. Měli jste přeci šanci vytáhnout tabulky, naditý rozpočet a kravatu už v roce 98 stejně, jako JJK - a natřít mu to po manažersku, ne? Ukázat mu to, jak se to dělá...

    jenže kde tehdy všichni dnešní mudrcové byli...

    (prominte, to jsem se jen tak soukromě naštval - i proto, že JJK znám)
  • 16. 6. 2004 15:39

    Petr Štěpánek, EOL (iHNed.cz) (neregistrovaný)
    Economia Online vznikla na podzim r. 2000 (skoro přesně v době, kdy i do Česka dorazil krach internetového podnikání - btw, kravaťáci čtoucí Economist něco tušili už od r. ´98 :-), ve stejnou dobu do ní přišli i lidé, kteří v ní začali pracovat a nadšenci v ní opravdu nechyběli. S rozpočtem jsme nakládali vždy obezřetně a naditý byl přesně tak, aby neskončil v pekle - ani my, ani JJK v iDnes jsme totiž neutráceli vlastní (!) peníze.

    EOL není "kravaťácká" firma (byť to nechápu jako pejorativní označení), spíše jen máme respekt k penězům investorů. A já mám osobní respekt k těm, kteří své projekty/firmy vybudovali za své - což je i případ kolegů z FinCentra, kteří po JJK posílili vedení iDnesu.

    Vzpomínky na 18-ti hodinovou pracovní dobu a spaní na gauči jsme, pravda, také slyšeli :-) A i my jsme někdy nespali úplně klidně, třeba když jsme řešili zákulisní podrazy usmívajícího se otce zakladatele (iDnesu) :-(

    Nicméně mám radost z každého nového a úspěšného počinu na slovenském trhu. Čím dříve se rozjede, tím lépe pro všechny, kteří se na něm angažují.
  • 16. 6. 2004 17:52

    ondřej (neregistrovaný)
    Pane zandle, možná je lepší, když se soukromě naštváváte jen na svém blogu, že máte kohoutky v ložnici a tak.

    Pochopte to, že je konec tomu kamarádíčkování, při kterém jste to za cizí peníze rozjížděli ve velkém a slíbené miliony zisku byly pořád v nedohlednu.

    Teď už se situace naštěstí takřka normalizovala a vedoucí pozice přebrali lidé, kteří mají odpovídající manažerské schopnosti a nejsou to "vizionáři" ani technokrati.

    Mimochodem, tu vaši "pozici" idnes, tu dokázaly setřít i blbé novinky rudého práva jenom tím, že mají přehledný design :)
  • 16. 6. 2004 18:00

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Hm ... Zapominate na to, ze aby se mohli etablovat lide "s odpovidajicimi manazerskymi schopnostmi", potrebuji nejake ty "vizionare", aby meli co ridit.

    Nejsem si jist casovanim, ale mam dojem, ze se rozdil mezi iDNES a Novinkami zacal stirat v dobe, kdy uz v iDNES pusobili lide "s odpovidajicimi manazerskymi schopnostmi" a krome dalsiho byl spusoben tim, ze za Novinkami stoji Seznam.

    Podotykam, ze nechci v zadnem pripade dehonestovat ani management iDNESu ani manazersky zpusob vedeni. Sam mam zkusenosti s obema zpusoby vedeni a oba dva mohou vest k uspechu, pokud se delaji dobre.

  • 16. 6. 2004 20:45

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    diskuse je tu zřejmě pro všechny. Až sem redakce doplní, že Zandlovi je to tu zakázáno, budu to respektovat. Nemusíte číst ani moje příspěvky, ani můj blog, tak proč to trápí zrovna vás...

    Také obsah příspěvku něco vypovídá o vaší motivaci. Nikdy jsem žádnou svoji firmu nerozjížděl za cizí miliony, vždy za svoje. A nikdy jsem také nikomu nesliboval miliony zisku. Pokud narážíte na idnes, máte zkreslenou představu. I ten hrozný kubíček, jak už tu přiznal, měl vedle sebe lidi od peněz. A stejně tak ten zandl. Oba jsme hospodařili s rozpočtem, který někdo schvaloval a pomáhal vytvářet - a také jsme byli zodpovědní za to, jak plníme a dosahujeme cíle. Z idnesu jsem odcházel s tím, že moje cíle jsou splněny - nakonec jsem půl měsíce přetáhl, abych si byl jist, že mám zameteno.

    Kdybych chtěl fabulovat stejně, jako vy, upozornil bych vás na to, že Novinky přebraly návštěvnost idnesu až v okamžiku, kdy jsem odešel já a Honza Kubíček. To zní dobře... skutečnost je ale taková, že nepomohl design (ten má spousta serverů přehledný), ale masivní propagace Seznamem. A nyní otázka (řečnická): nechtělo by to zase nějakého Kubíčka, který by přišel na to, co s tím? Nebo pomohou manažeři s tabulkama?
  • 16. 6. 2004 20:53

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Prominte, sledoval jsem situaci s internetovým trhem dost pozorně a nějak jsem si nevšiml, že by Economist informoval od roku 98 o tom, že je tu nějaká .com bublina. Zato si pamatuju, jak utřel W. Buffeta za to, že si odvážil prohlásit, že akcie internetových firem nebude obchodovat, protože nemají tu hodnotu. Když jste to věděli, proč jste o tom nepsali? Zajímavé je, že to zpravidla předpokládali jen ti vaši ubozí vizionáři a gaučaři. Moc dobře si pamatuji, jak Hlavenka utíral Lukačoviče za to, že se odvážil prognozovat pád Nasdaqu na léto 2000. Kde jste tehdy byli se svým varováním? Proč jste tehdy neshortovali akcie na nasdaqu?

    I my jsme s rozpočtem nakládali obezřetně a respektovali jsme, že to nejsou naše peníze a že za ně je třeba generovat požadované výsledky. A to jsme udělali. Nepamatuji si, že by Honza Kubíček vyhazoval vidlemi peníze. Zato si pamatuju, že když jsme se shodli na tom, co je potřeba změnit, tak to do týdne bylo a netáhlo se to, jako celoroční smrad...
  • 16. 6. 2004 21:32

    Petr Štěpánek, EOL (iHNed.cz) (neregistrovaný)
    Ec. upozorňoval - a to velmi výrazně, prohlédněte si obálky ročníku 1998... Zdaří-li se ji nalézt, soukromě vám ji pošlu, jinak je samozřejmě v archívu .-) Nicméně to je již ryze akademická debata - a tak to asi má být :-)
  • 17. 6. 2004 8:21

    lania (neregistrovaný)
    tak jsem se podíval, včera vyšel květen:
    Mobilmania: 3,1 mil. stránek měsíčně
    Mobil: 1,8 mil. stránek měsíčně

    Živě: 2,6 mil. stránek měsíčně
    Technet: 1,3 mil. stránek měsíčně

    tak kdo je větší?

    Hlavně pane Zandle prosím na mě nevytahujte "unique visitors". Protože ty tisíce náhodných a omylnýcm odkliků si samozřejmě z iDNesu vždycky naženete; pageviews hovoří o skutečné intenzitě čtenosti.
  • 17. 6. 2004 8:31

    Patrick Zandl (neregistrovaný)
    Aha, takže tisíce lidí klikají omylem a nevědí proč... Zato stažené stránky se nedají nijak náhodně či úmyslně zvýšit. Jsem rád, že to teď vím.

    Ale mám dojem, že pořád se weby porovnávají podle unikátních návštěvníků, protože to je to měřítko, kolik lidí na ně přišlo, nikoliv kolik stránek si četlo - o čemž mluví pageview...
  • 17. 6. 2004 13:02

    Dusan (neregistrovaný)
    Mne prijdou jako lepsi porovnani ty page views. Ukazuji totiz kolik stranek stalo za to navstevnikum precist, coz dle meho nazoru vypovida o webzine vice.
    Jinak mobily mne moc neberou, ale kdyz nahodou prijdu na mobil.cz, tak mam dojem, ze je zcela sterilni a bez skutecnych informaci (s vyjimkou predstaveni novych mobilu typu tohle bude na trhu pristi rok a tady mate dve fotky). Oproti tomu Mobilmania ma ty jejich zbesile (ale pro zajemce urcite zajimave) recenze na snad deset stranek, kde rozeberou mobil na sroubecky. Jak rikam mobil je pro mne proste pracovni nastroj a neresim ho, ale pokud by mne nejak vice tahle technologie zajimala, tak mobilmania.cz je urcite lepsi misto. Na mobil.cz mam pokazde dojem, ze mobily nezajimaji ani ty kdo tam pisou.
  • 17. 6. 2004 14:34

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    No, mobilmania ma vice prectenych stranek, protoze jedna recenze je na 10 jinych stranek :-) napr...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).