Vlákno názorů k článku Jan Novotný: Prima nás Velmi křehkými vztahy poškozuje od Grifin - No pokud uroven takovych "serialu" bude na te...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 5. 2007 9:26

    Grifin (neregistrovaný)
    No pokud uroven takovych "serialu" bude na te same urovni tak at si je radeji nechaji. Ve svete je takovych super veci ktere se k nam ani nedostanou a neverim ze sou drazsi nez vyroba serialovych patoku. Musim priznat ze lepsi nase serialy nez z jizni ameriky typu Manuela (to byl mazec). Jen se obavam ze divaci nejsou pripraveni na svetove serialy proste je nedokazou vnimat a pochopit takze jim daleko vic staci Krehle vztahy, nebo ulice nez serialy typu LOST, Hvezdna brana, 24hodin, Prison Break, My Family, krome tech ktere tu uz bezi ve vecernich hodinach kdy uz vetsina lidi spi.
  • 23. 5. 2007 10:32

    Pamětník (neregistrovaný)
    Tato diskuze trochu souvisí s očekáváním, co nám nabídnou nové digitální stanice. Proto toto téma na tento web určitě patří a možná právě rozhovor se zástupcem výrobců úspěšných programů některým nedočkavým divákům pootevře oči. Názor, co je světová supervěc se pochopitelně divák od diváka mění. Pochybuji, že jihoamerické telenovely mají doma malou sledovatelnost, ale pro některé našince je to zkrátka moc silné kafe. Co ale se dá očekávat od nových, relativně chudých TV. Že by měly dost peněz na kupování světových filmových trháků pochybuji, na vlastní tvorbu toho také moc nebude a na televizní kinoautomat (český patent) zatím nejsou podmínky(MHP). Hlavně nám více TV přinese pocit, že si můžeme vybrat, ale, že si vždy vybereme podle svého gusta, nám stejně nikdo a nic nezaručí. Uvádění vyjmenovaných serálů v nočních hodinách není proto, aby měl někdo menší sledovanost, ale důsledek opravdové úrovně sledovatelnosti hlavních večerních pořadů. Ať se to někomu líbí a nebo nelíbí. Bohužel. Proto má náročný divák video a nebo PVR s HDD.
  • 23. 5. 2007 12:04

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Proto má náročný divák video a nebo PVR s HDD.

    Ano, to je v soucasnosti hlavni duvod proc mam jako uzivatel PVR a nahravam vyhradne z digitalu (tj. v puvodni kvalite, bez rekomprese). Nastaveni je snadne i pro deti (z EPG i bez programu). Muzu si dovolit nastavit rezervu delky navic treba i 20 minut za oficialnim koncem (giga sem, giga tam, disk to unese..), cimz eliminuji i ty mene vstricne komercni posuny. Casto nahravame i to, na co se jen koukneme a hned pak smazeme, nejen kdyz nejsme doma, ale taky kvuli rychlemu preskoceni reklam. Je az legracni, ze cisty cas novackeho/primackeho serialu je az o 20-30% kratsi a jeho shlednutim o hodinu (nebo den) pozdeji usetrite dobrych 12-15 minut :-).

    Z tehoz duvodu je sikovny i Timeshift. Krome planovaneho pouziti pro nahle vyruseni (zvonici telefon, neprerusitelne vypravejici manzelka..), se nam osvedcil i nasledujici model: Zapauzovat zive vysilani treba hned po zpravach, jit se najist (vykonat potrebu, precist noviny, vyridit rodinne telefonaty, atd...) a odpauzovat zpozdene sledovani treba az ve 20.30. Reklamy pretocime a v cili poradu jsme prakticky stejne jako ti co se divali od osmi :-)). Doporucuji.

    Dalsi pripad vhodneho pouziti PVR jsou nevhodne casy, zejmena filmovy klub na CT 2, pricemz se na film vetsinou koukneme v normalnim case a kdyz se nam libi trochu vic, stahnu ho prilezitostne do PC, tam sestriham a porad jeste v nezmenene kvalite vypalim na DVD-R (jako kdekoli prehravatelne DVD-Video) za 10 Kc. Moznost prehravat nahravky z DVB-T na jakemkoli DVD prehravaci bez nutnosti jejich rekomprese (zmeny kvality), je mimochodem muj velky duvod proc jako uzivatel/divak preferuji MPEG-2. No, naslo by se toho jiste jeste vic... PVR si proste uplne maximalne uzivame :-).
  • 23. 5. 2007 14:46

    Pamětník (neregistrovaný)
    Já bych se v současnosti zatím digitálním záznamem na PVR moc "nechlubil" a nedoporučoval bych ho, protože asi většina diváků všechny tuzemské programy v digitálu zatím nemá, nebo má kostičkování jako normální grafický atribut a tyto rady je mohou pouze popudit. HDD záznam je velmi operativní a kromě několika filmomilů a dokumentaristů asi není nutné něco dlouhodobě archivovat. Čarování s Timeshiftem, přeskakování reklam a sledování ucelených pořadů je opravdu uklidňující balzám na nervy.
  • 23. 5. 2007 15:15

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Vidite, ze by to mohlo byt povazovano za vychloubani mi vubec nedoslo, tak pardon. A pritom se za pragocentristu vubec nepovazuju. Valna cast stredocechu ma tu moznost hned, ostatni se maji alespon na co tesit a doufejme, ze se uz taky brzo dockaji ;-), ostatne totez plati i pro satelitni PVR.

    Ja tedy archivuji pomerne dost, hlavne filmy z filmoveho klubu, ktere v TV zase tak casto nejdou (nektere mozna jen jednou) a na DVD u nas nevysly, ale je fakt, ze kompletne shlednout vsechny nestiham a rikam si az jednou bude cas a nalada... :-) A pak pohadky. Jasne, Tri orisky pro Popelku jdou nekde kazdy rok, nekdy mozna i vickrat, ale vysvetlujte detem, ze maji pockat do Vanoc :o).
  • 23. 5. 2007 15:25

    Štěpán (neregistrovaný)
    Jo, také si někdy toto pořídím. Ale počkám, až ještě trošku klesne cena a až bude mezi značkami větší výběr. Taky až se trošku ještě víc rozjede Digitalizace - více programů, zlepší se pokrytí signálem, a až se to nakonec všechno uklidní ohledně těch nápadů s MPEG-4. Také bych si přál, aby to vše jelo v MPEG-2 když začíná být na to čím dál více přístrojů a Televizorů. Určitě ideální pak 2tunerový HD-DVD Recorder. Zatím pořizuji nahrávky do PC a následně na DVD. A otázka: Je lepší pořizovat záznamy ze Satelitu, nebo pozemního Digitálu? Co má lepší a větší datový tok?
  • 23. 5. 2007 19:45

    Petr07 (neregistrovaný)
    MOhu se zeptat jaký (dvoutunerovy?) PVR STB pouzivate, ze umi tak dobre prenos do PC v nejakem jednoduchem formatu? Uvazuji take o nejakem, ale zatim jsem si moc nevybral.
  • 23. 5. 2007 19:50

    Petr07 (neregistrovaný)
    Satelit bude lepsi. Myslim, ze by to melo byt pouhym okem pozorovatelne, ten rozdil - ale nezkousel jsem.
  • 24. 5. 2007 23:45

    Štěpán (neregistrovaný)
    Ne, bohužel zatím jej nevlastním. Ted' mám Combo DVB-T/S Golden Interstar 8700CRCI Premium. A mám to propojené cinč kabely do PC. Tam používám jako nahrávač TV kartu AverMedia Hybrid (A16). NERO Vision Express udělá ten zbytek a mám DVD. Jinak jsem s tím spokojen.
  • 25. 5. 2007 9:29

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Dreambox DM-7025 s 2x DVB-T tunerovymi moduly Philips (misto puvodnich 2x DVB-S). U DM-7025 jsou oba tunery vymenitelne, takze kdyz vas terestrial prestane bavit, muzete tam nastrkat DVB-S nebo DVB-C, pripadne libovolnou kombinaci (ale vzdycky max. 2 celkem, pochopitelne). Dalsi vyhodou je moznost sdileni vestaveneho disku pres LAN, takze ho pouzivame i jako domaci file server (FTP, SAMBA). Dokonce tak funguje stale, i kdyz je ve stand-by modu. Jeste jednu vyhodu bych vyzdvihl. Disk nabiha opravdu jen tehdy, kdyz na nej pristupujete a usina po definovane dobe jeho neaktivity. Vetsina ostatnich PVR roztaci disk vzdy po zapnuti pristroje, i kdyz chcete program jen zive sledovat.

    Format je typicky transportni MPEG-2 stream (obvykla koncovka *.TS), ktery lze prehrat napr. VLC playerem (freeware), pro zpracovani lze pouzit spoustu ruznych programu, vcetne volne sirenych. Ja obvykle pouzivam freewarovou kombinaci ProjectX (demux, sync, strih) + IFOEdit (autorizace DVD-Video) + DVDDecrypter (vypaleni). Transportni MPEG-2 stream je implicitnim (nativnim) format zaznamu z DVB zdroju a pouzivaji ho, pokud vim, prakticky vsechny stolni PVR. I kdyz nekdy maji jinou koncovku (treba *.REC, *.MPG ci jine), na 90% pujde o bezny transportni tok.
  • 25. 5. 2007 23:01

    Petr07 (neregistrovaný)
    Díky za vyčaerpávající odpověď. Ten DreamBox je supr. Ale trochu mne uzemnila cena. Max. 10kKc jsem ochoten. Ale jinak je to takové skoro Home PC s OS Linux.
    Teď mne překvapily DVD rekordéry s HDD 160GB od Panasonicu, mají DVB-T tuner (bohužel jeden) a cca. 9000Kč s DPH není zas tolik. Divx, DVD RAM, HDMI,...., ale bez LAN. Pokud by šlo kopírovat zaznam z disku na DVD-R, tak se to necha. No možná mne kluci japonský překecaji. Uvidíme.
  • 26. 5. 2007 17:03

    Mark (neregistrovaný)
    přiznám se že vám trochu nerozumím. Na jedné straně říkáte "až se to nakonec všechno uklidní ohledně těch nápadů s MPEG-4. Také bych si přál, aby to vše jelo v MPEG-2" (pche, velmi krátkozraké) ... a na straně druhé hledáte trochu té "kvality" zoufalým vyhledáváním co nejvyšších datových toků (che :-D) ... jako by mpeg-4 nebyl sám o sobě takovým skokem v efektivitě využití datového toku, že podobné porovnávání by v podstatě strácelo smysl...
  • 26. 5. 2007 21:14

    prudic (neregistrovaný)
    ale za jakou cenu? Dnes maly vykon chipu, jejich vysoka cena.... vic zerou....
  • 28. 5. 2007 10:49

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Jasne, hybridnich DVD rekorderu (s analogovym i DVB-T tunerem) je uz na trhu spousta. Pokud vim, tak krome Panasonicu treba Pioneer, Thomson, Sencor, Yamada... Vsechny ale maji hodne podstatnou nevyhodu, a to rekompresi do MPEG-2 CBR (konstantni datovy tok), kterou bohuzel nejde vypnout, takze mate na vyslednem DVD bud relativne slusnou kvalitu (uplne stejna ale nebude z podstaty rekomprese nikdy) a pak budete mit jeden film na 2-3 DVD media, nebo se vam to vejde na jedno DVD, ale kvalita bude hrozna. Jeden DVB-T tuner bych ani jako problem nevidel. Na prechodnou dobu staci (muzete zive koukat na analog) a casem si stejne koupite jiny, lepsi, a za polovicni cenu. Povazuji tyto pristroje za jakesi prechodne reseni, pro soubeh analogu s digitalem. Proto je ostatne ani v nabidce nemame.
  • 28. 5. 2007 11:01

    Radek Donát (neregistrovaný)
    To je prece jasne ne? Bez MPEG-2 nebude divacky zajem. Jinymi slovy bez MPEG-2 nebude digitalizace hned, ale az cca za 5 let (mozna). A kdyz uz lidi chcete presvedcit, musite jim proste dat nejakou elementarni zaruku, ze alespon o ty zakladni (pozemne volne sirene) programy X let (a muze se diskutovat jestli to bude 5 nebo 15) neprijdou.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).