Buďme rádi, že alespoň v něčem ještě funguje trh. Dost často provozovatelé ehopů naříkají nad nízkými maržemi, ale když si sami něco kupují, tak jdou po nejnižší ceně a když jedou na dovolenou, tak jedině na last moment. Znám zákulisí jednoho úspěšného eshopu, majitel by samozřejmě byl radši, kdyby marže byly vyšší, v nákladech musí hlídat každou korunu a i při poměrně velkých obratech zisk odpovídá spíše platu v průměrném zaměstnání. Navíc ještě musí nést rizika vyplývající z vlastnictví zásob, reklamací atd., to mu ale kompenzuje svoboda práce ve vlastní firmě. Marže v řádu jednotek procent je prostě třeba brát jako realitu a místo mudrování o regulaci cen a omezení přístupu konkurence na trh raději přemýšlet nad tím, jak zvýšit vlastní konkurenceschopnost. Podle mého názoru dnes nestačí prostě spustit eshop, koupit zboží ve velkoskladu, zaplatit sklik a čekat že to bude fungovat. Vyjde to jen pokud budete nadprůměrně efektivní - např. dobrá znalost IT, financí a účetnictví, schopnost vést zaměstnance a delegovat ukoly, přístup k levných finančním zdrojům atd. Pokud toto umíte na max. průměrné úrovni, tak vás neviditelná ruka trhu rychle zklikviduje, příkladů je dost - stačí číst webtrh.cz prodeje projektů
Odpověď na otázku Co se APEKu za 15 let podařilo?
"Především posunout samotný APEK a rovněž nějakým způsobem vzdělávat internetové obchody, které v něm jsou. APEK má jako svůj hlavní cíl podporu e-commerce a té se daří, roste, ale to je všude na světě."
Jinými slovy: NIC.
Dále v článku (parafrázuji): "Naši členové zaručeně zákazníky nepodvádí" "Nevíme to ale jistě, nedaří se nám to otestovat".
Opravdu nechápu, kdo si tuto "samolepku" na svůj eshop za 12 tisíc ročně koupí. Jako zákazník jsem se podle ní nikdy nerozhodoval a ani si nevybavuji, že bych ji někde viditelně vidět a že by na mě působila jako záruka kvality eshopu.
Proto rozumnejsi obchodnici kaslou na ceske distributory a bud nakupuji naprimo, nebo si dojedou nakoupit za lepsi ceny k sousedum.
Zadny maly ani velky trh totiz neexistuje, protoze trh je jen jeden. O velikosti trhu se muzem bavit v pripade lokalnich veci - jako trebas prodej naseho "narodniho pokladu" zombie Helenky, ktera toho u sousedu noc neproda, kdyz netusej o cem ze to krakora. Ale rozhodne ne napriklad u elektroniky.
V pripade nekterych komodit, se pak klido vyplati si udelat leteckej vejlet do US a privezt si to osobne.
"ze se to lidem nevyplati objednat na primo kvuli o par kacek levnejsi cene, ale potom cekat 2-3 tydny na nepojistenou zasilku,",
Pekný pokus, ak by neexistoval PayPal Resolution Center, všakže?
Pointa vášho biznisu je v neznalosti angličtiny, vďaka čomu neidú na ebay.com a vďaka čomu zarábajú priekupníci na aukro.
Predne to hlavne zivi samotne apekace, nemusi nic vyrabet, zijou z podstaty, jako poradenske firmy, jednou maji know how, tak ho zdimaji co to jde. Ja jako kupujici si dam veci do srovnavace, at mam vubec predstavu, co to tak muze od do stat, protoze casto mam za neco chut dat petikilo a potom zjistim, ze v pohode se to da sehnat i za 300. Taky se podivam ven, co to stoji na zahranicnych eshopech. A potom si vyjedu vyhody a nevyhody. Taky prodavam na Aukru. Tam je to plne podvodniku, dropshippistu, prodejcu falzifikatu. Ja prodavam veci, ktere fyzicky vlastnim, kazda mi projde pred zabalenimi rukama. Konkurenci taky nemam rad, ceny jdou razem i o polovinu dolu, kdyz 10 lidi zacne prodavat to same,nekdy se potom zbytku zasob zbavuju za naklady, ted davam neco od koruny, pac to po par kusech zacalo byt proste neprodejny. Jako konkurencni vyhodu se snazim pouzivat samozrejme veci, tj naklady na dopravu jenom ve vysi cisteho postoveho a balneho, tj 36 a 70 kc a ne 50 a 100, jak to delaji jiny, na postu se sypu kazdy den, protoze lidi chteji veci hned, je nadherne cist rozplyvani se zakaznika v komentari, kdyz vecer koupi a na druhy den dopoledne to ma doma. To mu zadny dropshippista nezabezpeci a ani velkoprodejce, ktery ma toho tolik, ze na postu chodi jenom jednou tydne. Idealni stav je vyjednat si takovou cenu v Cine, ze se to lidem nevyplati objednat na primo kvuli o par kacek levnejsi cene, ale potom cekat 2-3 tydny na nepojistenou zasilku, ktera se rada na celnici rozkrade, pac lidi na poste 120 maji nizke platy a pracuji v prisernych socialistickych podminkach. Nekdy prodavam zbozi pri osobnim odberu levneji, jako kdyz by si ho koupili na netu, kde stoji 11 dolaru, ale u mne jenom 170 korun. On ho ma levneji a ja na tom taky porad neco mam, protoze jsem koupil hodne kusu a dostal dobrou cenu. Kdyz vidim konkurenci, co da na zbozi 300 procent, tak maj smulu, oni to nabizi za 399, ja o 150 kacek niz a muzou se vztekat, ze uz nic neprodaji. A zakaznici taky maji radi, kdyz dostanou na sve emaily odpovedi do 30 minut az do hodiny. Maji pocit, ze prodejce je jenom ve vedlejsich dverich. Kdyz neodpovi 2 dny, tak maji pocit, ze eshop je mrtvy, nefunkcni, problemovy, neduveryhodny.
u nas je to neco jineho nez treba v Nemcku. u nas je jeden "velko distributor" a ten se snazi diktovat ceny tak, aby "vsichni" meli stejne marze. Uvedu priklad z praxe:
Pokud cenu podlezete, byt jen v ramci tydeni akce, tak vam odmitne dodat zbozi. A kdyz drzite skladem dejme tomu jen 10ks zbozi a mate jiz objednanych 40ks, tak je obchod za debila. Vy se pak jako handrkujete, a dostanete se do stavu, ze po mesici zbozi dodaji, ale to uz je k nicemu.
Ti hodnejsi vam neproplati napr. obratovy bonus, takze se dostavate do stavu, ze pripadne vratky vam jdou do nakladu, i pres to ze jste mel cenu spravne stanovenou s ohledem na mnozstvi prodaneho zbozi.
V Nemecku to je jinak, je tam vice "velko distributoru", a takoveto praktiky jsou minimalni.
Takze ano, u nas je boj o cenu, ale o tu, kterou dostavame od ceskeho velko distributora, bohuzel. Pak se dohani napr. "darek zdarma", "doprava zdarma", ... Ale lidi "darky" nechteji (dalsi zbytecny kram do bytu), doprava je fajn, ale jen pro ty co si zbozi nevyzvedavaji osobne, ... muzeme davat "kupony zdarma" na dalsi nakup, ale to ma taky sve proti.
Proste jsme prilis maly trh na to abychom meli levne zbozi.
Jsou nejen s cenami poněkud legrační. Jejich "skladem" je legendární... Pokud je to do 150 EUR, nakupuji ve státech a v Číně, pokud nad 150 EUR, tak také.
Příklad: Camelback z USA vč. zaplaceného cla a dopravy = 2/3 ceny zde. LED žárovky v Číně (Honkong) = 1/2 ceny zde, bez cla, balím do 150 EUR... Doprava z Honkongu = 0,- Kč, Doprava z Alzy v Holešovicích = 100,- Kč
Takže v tuzemsku nakupujte pouze pokud spěcháte, nebo potřebujete českou lokalizaci předmětu nákupu, jinak se vyplatí použít google a chvilku hledat... Pokud se Číny bojíte (je proč :-), každý není hráč), zkuste německé e-shopy...
Dodavatelé se chovají protizákonně, když diktují obchodníkům ceny. Nicméně je to naprosto běžná praxe. Kdo by se chtěl soudit např. s jediným dodavatelem v republice. Dovoz ze zahraničí je pro menší obchody nemyslitelný z mnoha důvodů. (reklamace, zboží v hodnotě několika milionů na skladě, v potravinách termíny spotřeby apod.)
Vzhledem k srovnávacím portálům např. zbozi a heureka a chování nakupujících není divu, že když chce někdo být konkurenceschopný, tak si zaplatí reklamu na zbozi nebo na heurece. To ovšem nestačí, aby u Vás někdo nakoupil, tak musíte být na prvních pár pozicích a to docílíte pouze cenou. Když budete někde na konci stránky, tak tam vůbec nemusíte být.
Tlak na cenu je tak neskutečně obrovský, že uvedená procenta 36 nemyslím, že jsou reálná. 80% lidí kupuje podle ceny, zbytek se alespoň ještě podívá na dopravné a recenze :)
ach jo
pri obratu 500mil/rok to znamena, drzet 10-15mil jako "vice skladove zasoby pro strycka prihodu". Sklad neco stoji, manualy neco stoji, lidi navic neco stoji, nechceme delat servis, krome cla, dph, je treba pripocist dalsi kraviny jako vypalne ekokomu, pojisteni prepravy, vetsi sklady. Je nutno nakupovat ve velkem, tak do nakladu dat provozni uver, fakt z kapsy nevytahnu treba 30 mil. V USA je zaruka 1 rok, u nas je 2 roky ... nerikam, ze by to nebylo mozna levnejsi, ale co kdyz nakoupite vice poruchovou varku zbozi?
Ale asi chapu, ze nektere polozky jako FO nevidite, coz je asi logicke.
Ostrileny kupujici, ktery ma casu dost, si samozrejme veci koupi pres Ebay a ceka a PayPal je nekompromisne na strane kupujicich. Je prekupnik a prekupnik. Jeden dela dropshipping, je drazsi nez koupie naprimo na ebay a druhy ma vse skladem a je schopen dodat do druheho dne. Ano, hodne lidi anglicky poradne neumi, boji se, nebo nemaji kartu na placeni po internetu atd. Je to volba zakaznika.
Bez dechu jsem si přečetla rozhovor jak vydělávat milióny za nic. Nekonkrétní nic neříkající odpovědi plné všeobecných marketingových frází. Blahopřeji, tomu říkám splněný sen. Objednávám si věci z e-shopu, ale zpětně jsem se podívala a nemají jejich logo vyvěšené na svých stránkách. Evidentně ho ti úspěšní nepotřebují.
Zrovna váš byznys by mě zajímal (asi moc úspěšný nebudete)
To to je přesně myšlení malého českého človíčka.
Právě jsem se stal členem APEK a není to z důvodu nových zákazníků ale spíš aspoň nějaké záruky pro zákazníky.
Osobně si myslím že tudy bude směřovat většina seriozních E-shopů. Kteří se budou snažit oddělit od stovky podvodných a nebo nesolidních E-shopů a o tom ta snaha se oddělit a samozřejmě poskytují studie a různé nové dokumenty.
Je potřeba zrovna v Čechách kde jsou podvodníci na každém kroku. Nakupuji v celém světě USA,Čína EU a všude se platí
do předu a ne žádnou dobírkou a vždy všechno došlo v pořádku.
Az na to ze placate paty pres devaty ... ze? Krasna demagogie ...
Predne ja mluvil o nakupech jednotlivce - a a no, napriklad pro sklo k fotaku se mi vyplati si zaletet (pro JEDNO) do US nebot me to i s letenkou prijde tak na 1/2 toho co tady (a zdejsi autorizovany servis ho vpohode oservisuje).
Pokud se budem bavit o zarukach, nevim nic o tom ze by nekdo zivnostnikovi/firme daval dva roky, ze zakona je rok, u nektereho zbozi dava vyrobce vic a tak i nekteri distributori davaji vic.
A jelikoz jeden muj zakaznik dovazi zbozi z celeho sveta, tak vim, ze naklady na dopravu trebas z asie jsou obcas nizsi, nez si najmout kamion z praglu do brna.
Statistické podklady pro to nemám, ale vsadil bych se, že přínos takového pofidérního loga, které se dá koupit, bude nula nula nic. I proto gratuluji zakladatelům APEKu k tomu, jak dobře dokážou leštěný prd prodat a že v e-shopech vytváří dojem, že se jim ty prachy nacpané za členství vrací.
Jako zákazník se příznám že o nějakém APEKu vlastně slyším prvně a dle rozhovoru ani nemám zájem vybírat eshopy dle nějaké takovéhle certifikace. To když už, tak jak tu někdo uváděl, lepší je Heureka certifikace.
Osobně tedy nakupuji v cca 5ti osobně ověřených eshopech. A když sem se podíval na stránky APEKu, pouze jeden je členem tohoto podivuhodného združení, pričemž má z nich pouze průměrnou kvalitu obsluhy a vyřizování objednávek (ale je fakt že to nijak špatné není!). Nicméně z toho plyne, že ti dobří (jak padlo i v rozhovoru) nemají žádný důvod ani zájem být členy takovéhoto sdružení - neb samozřejmě si každý vybuduje dobrou pověst svou a drží si zákazníky svými službami a nemá potřebu se skrývat za nějaké nicneříkající certifikace.
Též mi přijde zcestná informace od p. Vetyšky o hrozivě nízkých cenách... Moc mi to tak nepřipadá ani v eshopech, ani v těch supermarketech.
Spousta věcí je u nás bohužel velmi drahá. Jak si jinak vysvětlit že se mi některé výrobky vyplatí objednat v zahraničním eshopu a i s dopravou přes půl zeměkoule, DPH, popř. clem mě to vyjde mnohem levněji? U drobností kolikrát mnohonásobně levněji (např. nedavno jsem objednal drobnost z USA za 9,99€ vč. poštovného, která se v našem dle p. Vetyšky velmi konkurenčním prostředí s nízkými cenami prodává za 799 Kč... Takže to asi úplně pravda nebude)
Co se pak týče supermarketů, je zde situace stejná. V supermarketu pořídím stejný výrobek jako v malém obchůdku klidně o několik desítek procent dráže (až sem někdy překvapen), tak nechápu kde tam vidí tlak na cenu...
Samozřejmě celému APEKu gratuluji k tomu, že našli takovýto obdivuhodný zdroj obživy, při kterém se rozhodně nepředřou. Jako majitel eshopu bych si ovšem takovouhle nálepku nepřál ani zadarmo, natož za 12k ročně + certifikace.
Jako zákazník se stejně podle ničeho takového rozhodovat nebudu, naopak (po přečtení tohoto rozhovoru) je to pro mě známka toho, že obchodník se ve mě snaží vzbudit ničím nepodložený pocit důvěry v eshop a spíše se mu vyhnu.
To se nedá srovnávat. Certifikát od Heureky dostanete za feedback od zákazníků, kdežto APEK dělají lidi z branže.
A heureka má své problémy, např. nedokáže ty zákazníky přesvědčit, aby ty feedbacky posílali. Potom jim nefungují algoritmy, a díky této jejich neschopnosti vám certifikát seberou. Velmi aktuální.
V několika oborech dle mých dlouholetých zkušenostech je to tak, že v USA je zboží opravdu levnější (velký trh - velké obraty firem atd.). Pak jsou tu firmy co mají tzv. zasoupení např. pro EU (třeba ve Francii). Tato firma vede nadnárodní sklad - to něco stojí - zásoby, lidi atd.. Tato firma komunikuje z dalšími zastoupeními např. v ČR, Německu atd.. Tyto zasoupení zásobují další velkoobchody a ty to dál prodávájí firmám a živnostníkům. Už Vám začíná svítat?? Cena zboží letí vzůru do oblak. Dále zastoupení v ČR bude mít určitě horší nákupní ceny oproti např. Německu! Jsme tu prostě malá díra, kde to bude většinou drahé z pohledu USA trhu. Toto prosím berte jen jako příklad. Koncový živnostník (firma) je pak rád, když má na zboží 20% (u velmi konkurenčního zboží je to mnohdy v řádu jen několika %! Ti lepší jedou na obrat, ale jak dlouho? Začínající e-shop většinou ceny podtrhne, pak přijde další a ten tu cenu ještě sníží. Je to prostě boj o zákazníka :-) Pak je tu ještě zajímavost ohledně poštovného zdarma. Zákazník je v pohodě, ale tzv. obchodník tu částku musí dát do nákladů. Mnohde máte dopravu zdarma už do 1.500-2.000 kč. Někdy si říkám jestli si to vůbec umí spočítat? Já nakupuji u velkých hráčů jako je Alza a Mall a zatím vždy v pohodě. Alza již dávno není tak levná (pochopila, že to není o ceně), ale o službě zákazíkovi. Mall bych řekl, že se snaží jít mnohdy na cnovou dřeň. Mrňavých shopů jsou desetitisíce u nás, ale ziskovost bude podle mě celkem špatná. Běžná praxe - 1 živnostník 2-5 e-shopů, aby si vydělal na výplatu. Je to prostě krásný barevný svět, který utváří sám sebe.