Az na to ze placate paty pres devaty ... ze? Krasna demagogie ...
Predne ja mluvil o nakupech jednotlivce - a a no, napriklad pro sklo k fotaku se mi vyplati si zaletet (pro JEDNO) do US nebot me to i s letenkou prijde tak na 1/2 toho co tady (a zdejsi autorizovany servis ho vpohode oservisuje).
Pokud se budem bavit o zarukach, nevim nic o tom ze by nekdo zivnostnikovi/firme daval dva roky, ze zakona je rok, u nektereho zbozi dava vyrobce vic a tak i nekteri distributori davaji vic.
A jelikoz jeden muj zakaznik dovazi zbozi z celeho sveta, tak vim, ze naklady na dopravu trebas z asie jsou obcas nizsi, nez si najmout kamion z praglu do brna.
ach jo
pri obratu 500mil/rok to znamena, drzet 10-15mil jako "vice skladove zasoby pro strycka prihodu". Sklad neco stoji, manualy neco stoji, lidi navic neco stoji, nechceme delat servis, krome cla, dph, je treba pripocist dalsi kraviny jako vypalne ekokomu, pojisteni prepravy, vetsi sklady. Je nutno nakupovat ve velkem, tak do nakladu dat provozni uver, fakt z kapsy nevytahnu treba 30 mil. V USA je zaruka 1 rok, u nas je 2 roky ... nerikam, ze by to nebylo mozna levnejsi, ale co kdyz nakoupite vice poruchovou varku zbozi?
Ale asi chapu, ze nektere polozky jako FO nevidite, coz je asi logicke.
Dodavatelé se chovají protizákonně, když diktují obchodníkům ceny. Nicméně je to naprosto běžná praxe. Kdo by se chtěl soudit např. s jediným dodavatelem v republice. Dovoz ze zahraničí je pro menší obchody nemyslitelný z mnoha důvodů. (reklamace, zboží v hodnotě několika milionů na skladě, v potravinách termíny spotřeby apod.)
Vzhledem k srovnávacím portálům např. zbozi a heureka a chování nakupujících není divu, že když chce někdo být konkurenceschopný, tak si zaplatí reklamu na zbozi nebo na heurece. To ovšem nestačí, aby u Vás někdo nakoupil, tak musíte být na prvních pár pozicích a to docílíte pouze cenou. Když budete někde na konci stránky, tak tam vůbec nemusíte být.
Tlak na cenu je tak neskutečně obrovský, že uvedená procenta 36 nemyslím, že jsou reálná. 80% lidí kupuje podle ceny, zbytek se alespoň ještě podívá na dopravné a recenze :)
V několika oborech dle mých dlouholetých zkušenostech je to tak, že v USA je zboží opravdu levnější (velký trh - velké obraty firem atd.). Pak jsou tu firmy co mají tzv. zasoupení např. pro EU (třeba ve Francii). Tato firma vede nadnárodní sklad - to něco stojí - zásoby, lidi atd.. Tato firma komunikuje z dalšími zastoupeními např. v ČR, Německu atd.. Tyto zasoupení zásobují další velkoobchody a ty to dál prodávájí firmám a živnostníkům. Už Vám začíná svítat?? Cena zboží letí vzůru do oblak. Dále zastoupení v ČR bude mít určitě horší nákupní ceny oproti např. Německu! Jsme tu prostě malá díra, kde to bude většinou drahé z pohledu USA trhu. Toto prosím berte jen jako příklad. Koncový živnostník (firma) je pak rád, když má na zboží 20% (u velmi konkurenčního zboží je to mnohdy v řádu jen několika %! Ti lepší jedou na obrat, ale jak dlouho? Začínající e-shop většinou ceny podtrhne, pak přijde další a ten tu cenu ještě sníží. Je to prostě boj o zákazníka :-) Pak je tu ještě zajímavost ohledně poštovného zdarma. Zákazník je v pohodě, ale tzv. obchodník tu částku musí dát do nákladů. Mnohde máte dopravu zdarma už do 1.500-2.000 kč. Někdy si říkám jestli si to vůbec umí spočítat? Já nakupuji u velkých hráčů jako je Alza a Mall a zatím vždy v pohodě. Alza již dávno není tak levná (pochopila, že to není o ceně), ale o službě zákazíkovi. Mall bych řekl, že se snaží jít mnohdy na cnovou dřeň. Mrňavých shopů jsou desetitisíce u nás, ale ziskovost bude podle mě celkem špatná. Běžná praxe - 1 živnostník 2-5 e-shopů, aby si vydělal na výplatu. Je to prostě krásný barevný svět, který utváří sám sebe.
Proto rozumnejsi obchodnici kaslou na ceske distributory a bud nakupuji naprimo, nebo si dojedou nakoupit za lepsi ceny k sousedum.
Zadny maly ani velky trh totiz neexistuje, protoze trh je jen jeden. O velikosti trhu se muzem bavit v pripade lokalnich veci - jako trebas prodej naseho "narodniho pokladu" zombie Helenky, ktera toho u sousedu noc neproda, kdyz netusej o cem ze to krakora. Ale rozhodne ne napriklad u elektroniky.
V pripade nekterych komodit, se pak klido vyplati si udelat leteckej vejlet do US a privezt si to osobne.
u nas je to neco jineho nez treba v Nemcku. u nas je jeden "velko distributor" a ten se snazi diktovat ceny tak, aby "vsichni" meli stejne marze. Uvedu priklad z praxe:
Pokud cenu podlezete, byt jen v ramci tydeni akce, tak vam odmitne dodat zbozi. A kdyz drzite skladem dejme tomu jen 10ks zbozi a mate jiz objednanych 40ks, tak je obchod za debila. Vy se pak jako handrkujete, a dostanete se do stavu, ze po mesici zbozi dodaji, ale to uz je k nicemu.
Ti hodnejsi vam neproplati napr. obratovy bonus, takze se dostavate do stavu, ze pripadne vratky vam jdou do nakladu, i pres to ze jste mel cenu spravne stanovenou s ohledem na mnozstvi prodaneho zbozi.
V Nemecku to je jinak, je tam vice "velko distributoru", a takoveto praktiky jsou minimalni.
Takze ano, u nas je boj o cenu, ale o tu, kterou dostavame od ceskeho velko distributora, bohuzel. Pak se dohani napr. "darek zdarma", "doprava zdarma", ... Ale lidi "darky" nechteji (dalsi zbytecny kram do bytu), doprava je fajn, ale jen pro ty co si zbozi nevyzvedavaji osobne, ... muzeme davat "kupony zdarma" na dalsi nakup, ale to ma taky sve proti.
Proste jsme prilis maly trh na to abychom meli levne zbozi.