Tak to je dost jednoduche. I prestoze maji na svych strankach moznost vyjadrit se. Negativni recenze nenechaji projit systemem. Ano dovoli napsat, neco kritickeho k vyrobku. Ale pokud napisete neco na jejich sluzby vzdy se najde duvod nazor nepustit. A to je asi jen jeden kaminek do mozaiky.
a proc ne, v necem jsou drazsi v necem srovnatelni a v necem levnejsi nez konkurence, je pravda ze jako zakaznik jsem "promiskuitni" co se tyce preferovani znacky a dneska uz tak neresim jestli to koupim v Alze, CZC nebo Mallu. Ale celkove s Alzou nikdy problem, i par reklamaci jsem resil.
1) Dobře zpracovaný e-shop s informacemi a obrázky.
2) Velký rozsah nabídky zboží.
3) Skladové zásoby odpovídají realitě, takže se lze spolehnout na termín doručení - zpravidla vybírám a objednávám položky skladem a chci je mít v rukou ještě tentýž den.
4) Vždy jsem oceňoval možnost platit kartou online; nově preferuji službu PLATBA24 od České spořitelny.
5) Menší zásilky si vyzvedávám na pobočce, kterou mám velice blízko.
6) Za ty roky, co zde nakupuji, jsem reklamoval jen dvě položky a navíc vždy byla reklamace vyřízena k mé spokojenosti.
Je to dost důvodů?
Tak s tou trojkou jste mě ohromně pobavil!
V pondělí jsem si objednal zboží, tvrdili dva kusy skladem. Celkem obratem mi přišla SMSka, že je zboží připravené a mám si ho jít vyzvednout. Druhý den jsem tam zašel, zaplatil, postál si 20 minut u skladu, pozoroval, jak si tam skladníci zuřivě šoupou prázdný košík, přišel na řadu a od slečny se dozvěděl, že to zboží nemají a mám si koupit něco jiného (a onen prázdný košík byl můj).
Cestou ven jsem se stavil v showroomu, podíval se na stav skladu a tvrdili, že dané zboží právě přijímají na sklad. Opět ve dvou kusech.
Že o dodacích lhůtách lže CZC, to už jsem pochopil, ale Alza je schopná mi tvrdit, že si mám dojít pro zboží, které tam vůbec není.
Jsem rád, že jsem přispěl k vaší dobré náladě. Nicméně to nic nemění na mých osobních zkušenostech (výhradně kladných) a důvodech, proč nejčastěji nakupuji v Alze.
Z hlediska platnosti termínů mám také výhradně kladnou zkušenost s Mall.cz, naproti tomu u CZC se mi stalo už několikrát, že termín dodání se od slibovaného lišil (a jednou při čekání ve frontě jsem byl svědkem obdobné situace, jakou jste popisoval sám).
Tahle zmena v uz odeslane objednavce je bug. Ale nevyresili ho od prechodu na novy web a to uz je par mesicu..
On ten nahled objednavky chore vypisuje datum dodani ne pro ty Vase jiz objednane kusy zbozi, ale pro stejne zbozi, ktere byste si ted prave objednal.
Muzete jim zavolat a o datumu dodani se ujistit. Blbe je, ze uz se taky parkrat sekli (a zbozi realne dodali driv nez po telefonou tvrdili).
Řeším to tak, že do pole poznámka píši e-shopu větičku: "Nemůžete-li zboží dodat do xx dnů, je tato objednávka neplatná". Občas se mi tudíž stane, že dorazí e-mail, že zboží nemohou dodat, já si zboží obratem pořídím jinde a tím to pro obě strany končí. Funguje to, doporučuji.
U czc jsem na dotaz, kdy dostanu určitý druh zboží dostal odpověď do 19.9. při osobním odběru a do 21.9. při odběru poštou. A stále ještě není ani na skladě v czc.
A pak budou čeští obchodníci brečet, že zákazníci požadují jedině dobírku. A že český zákazník dělá to a tamto, bééééé, brek, brek, to my nejserióznější a nesolidnější obchodníci děláme všechno nej nej, jen ti čeští zákazníci nám to kazí.
Czc to s "novym" webem poradne posrali, to je neoddiskutovatelny fakt - nahowno informace o skladovosti, nahowno vzhled (chci kua seznam, a ne 20 stranek stejnych obrazku ...).
Na druhou stranu, pokud clovek absolvuje ten vopruz u kazdyho produktu rozkliknout a podivat se, zda je k dodani "okamzite", tak si to zbozi na ty pobocce kde to maj muze obratem dojit vyzvednout.
Nadto prave s alzou mam problem - v prubehu let (pravda, uz to mozna neplati) se ke me dostalo velmi mnoho velmi nehezkych informaci o reseni reklamaci, proto u bedricha nekupuju (a ano, jak tu bylo zmineno jinymi, znam ho osobne z koleji).
No a jako bonus sem tam proste nekolikrat zazil naprosto nechutny fronty ...
Kdyz sem minulej tejden byl v cechaci vyresit po mesici reklamaci, byl sem odbaven do 5ti minut - zadny dohady, dostal sem prachy.
Holt smůla - stane se, že do systému se dostane špatné číslo. Při tom množství položek co mají je jasné, že ne vždy se povede.
Nakupuju tam asi sedm let, utratil jsem jim tam pár set tisíc v několika desítkách objednávek o (dohromady) několika stovkách položek. - a stalo se jednou, že vybraná věc, ačkoli měla být na skladě, tak nebyla.
nepovažuji to za vůbec špatné skore - spíš bych to čekal horší.
Nějak se mi tomu nechce věřit. Nakupuju u nich v desítkách případů měsíčně několik let a nikdy se mi nic takového nestalo a ani jsem neslyšel, že by se to stalo někomu z desítek známých, kteří tam nakupují také (a to by se prostě rozneslo)... Jsem s Alzou spokojený, a taky preferuji zajet autem do Holešovic a ještě ten den si zboží odvézt.
A proč bych tam nekupoval? Skladem mají asi nejvíc položek ze všech českých eshopů, mají všechno, nikde se nečeká, můžu si to vyzvednou prakticky kdykoli - otevřeno maj od nevidim do nevidim, reklamace (byť si na ně spousta lidí stěžuje) považuju (díky osobní zkušenosti) za vcelku ok ... a to že nejsou vždy nejlevnější, mě nejak netankuje - radši všechno nakoupím v alze, i když mě třeba nákup bude stát místo 10 000 třeba 10900, protože je to pro mě prostě pohodlnější, než hledat po deseti e-shopech a pak strávit odpoledne posunováním se po praze a stáním front.
Kdyby jsi raději ty místo hloupých řečí napsal, proč tam nekupuješ. Pak se dá diskutovat.
A kdo z vás ještě chodil do Alzasoftu do 7. patra koleje Blanice mezi prostředním a pravým výtahem, kde měl Aleš Zavoral sklad v peřiňáku pod postelí a ceník vylepený na dveřích ? Bydlel jsem šikmo naproti :-) Nebo potom do úzkého krámku myslím na Dělnické, který byl ještě užší o ty vyrovnané 15" monitory hned u vchodu ?
Jít do kamenného obchodu, nechat si poradit a pak to jít koupit o pár procent levněji online - to mi tedy osobně přijde trapné vzhledem k tomu "kamenném" prodejci, který platí místo a personál. Takové čecháčkovské...Ale budiž, je to na každém zákazníkovi.
Tady to Alza prezentuje jako obchodní model pro zboží, co si zákazník potřebuje prohlédnout předem. A to mi přijde trapné ještě víc. Vlastně tím říkají, že náklady
na představení zboží v tomto sektoru jim platí ostatní obchodníci - bez kterých by ale nic neprodali - a za ušetřený náklad pak dají na webu slevu. Jak jenom tento obchodní model pojmenovat?.
Šel jsem si vybrat zboží do Elektroworldu a skutečně si ho tam chtěl koupit. Jenže prodavač mi vysvětlil, že vystavený kus je loňský a už ho nemají. Tak jsem se obrátil na Mall nebo na Alzu, kde samozřejmě ještě v nabídce byl. Elektroworld asi nepotřebuje prodávat, stačí mu vystavovat věci pro Alzu.
Já jsem si šel vybírat televizi do Datartu. Přišel vyzkoušel a říkám "mě by se líbila taková, ale s DVI vstupem.". A prodavač na to "To měly loňské modely, ty jsme vyprodali už v zimě (před víc jak půl rokem), to už nikde nezeženete." Tak jsem pokrčil rameny a objednal požadovaný model z Alzy, která ho měla. Takže asi tak :D
Tohle se mi už hóóódně dlouho nestalo. V kamenných obchodech mají poslední roky naprosté prd, personál vám tak maximálně nakuká, co chcete slyšet nebo aby prodal, ale ponětí o zboží a jeho parametrech je obvykle blízká nule. To už se mi spíš stalo, že si člověk vybere zboží na internetu a pak ho koupí v kamenném obchodě - protože ho prostě náhodou mají, je to rychlejší a po usmlouvání ceny i celkově levnější.
To já kupuji v kamenných obchodech raději. Často seženu i mnohem nižší cenu, než v nejlevnějších internetových obchodech. A bonus, když si můžete monitor, notebook, klávesnici, myš přímo osahat a podívat se – je k nezaplacení.
Kamenné obchody dělají chybu, že nedokáží poradit. Když musím mít znalosti sám, abych dobře nakoupil, pak nemilosrdně koukám na nízkou cenu a koupím buď v krámu nebo na netu.
Nejsem si jist, jestli víte, co píšete. Jednak v Alze je taky k vidění a vyzkoušení kde co a dokonce máte i možnost si to nechat předvést, když to není vystaveno. Za to, jak se zákazníci chovají nemůže prodejce, on jim dává, co chtějí, aby tam nakoupili. Alza mám vystaveno často více zboží, něz kdejaký "kamenný" prodejce jako Datart třeba na Národní v Praze a podobně.
Alza není bez chyb, ale za léta jsem tam nakoupil za statisíce (a i vrátil zboźí za více, než 100tis), nikdy nebyl problém s reklamací, vracením nevhodného zboží, nebo zboží určeného na vyzkoušení (ne jako vychcanost, oni toto přímo nabízí jako alternativu k tomu, když něco není možné, nebo to není jednoduché vystavit, nebo předvádět, prosté s tím nedělají problém). Dokonce po 1,5 roce jsem tam donesl zboží s vytištěným mailem od Sony a prostě mi vrátili peníze a ani to nijak neřešili a ani pořádně nečetli, řekl jsem, hele, tady mi Sony potvrzuje, že mi máte vrátit peníze. Nebo po více, než roce jsem jim donesl notebook asi za 35tis, že sice byl jen 2x v servisu, ale už mu nevěřím, prostě mi vrátili peníze. Potřeboval jsem bezdrátovou myš a tam je velice omezený výběr. během pár dnů jsem jich koupil myslím 7 a i vrátil a jednu jsem koupil 2x. Stálo mě to myslím 5,-Kč za jednu myš, která byla balena v blistru a ten jsem samozřejmě musel roztrhnout.
A to nakupuju na firmu a není nic z toho jejich povinnost dle zákona. Nebo jsem si koupil v pátek notebook, v sobotu jsem přišel s tím, že klávesnice není taková, jak jsem čekal (chtěl jsem US, ale byla UK - moje chyba, v popisu na webu to bylo správně) a že chci verzi s CZ klávesnicí. Za 5 minut jsem odcházel s novým. Ten měl vadu na jedné klávese, takže jsem tam jel v neděli a opět, během chvilky jsem dostal další notebook.
Alza má u mně jednu velkou vadu jednu malou. Ta velká je, že na to, jaké služby nabízí (já jsem spokojen a proti konkurenci je to nedostižné), se stále uchyhloje k tomu, že "podvádí" s cenami. Tedy např. notebook, co má doporučenou cenu 35990 s DPH a všichni ji mají takovou, nebo lepší, oni prodávají za 35990 s DPH, ale po údajně výrazné slevě 20%. Toto je strašně trapné. Nepotřebuju, aby měli nejlepší ceny, rád si připlatím a proto se mi nelíbí toto obelhávání (které ale zákaznící vyžadují a tak se jim to dostává). Stejně tak to, že vlastně vše je pořád ve slevě, prodluźování "tornád" a podobně, prostě se chovájí, jako na bazaru a přitom sedí v luxusním hotelu.
Druhá vada je aktuální verze eShopu, dle mého ta předešlá byla lepší a "stabilnější", tady často kliknu na detail, vrátím se zpět a není zachováno stav před kliknutím, řazení, filtr, nebo tak něco.
Asi jste to moc dobře nečetl, nebo nepochopil. Toto je služba, kterou nabízejí (a dle mého velice užitečná) a já za ni platím jima přidanou cenou na výrobku. Toto Vám nenabídne Jirka Vohnoutek z horní dolní, který objedná zboží, až mu ho zaplatíte předem a ideálně ho přiveze ze západu, bude krátit stát na DPH a podobně. Jistě, ušetříte, ale nechtějte podobné služby. Zkuste si zajít do Alzy na prodejní místo a zjistíte, že Vám nabídnou tuto možnost jako samozřejmost. Nejste si jist, jestli chcete X, nebo XL? Nevíte, jestli ta myš nebude sekat, nebo se nebude dlouho probouzet? Kupte si to a pokud to nebude v pořádku, vraťte. Chcete se podívat na produkt předem? Není problém, tady zajděte k výdejním oknu (myslím, že je to u reklamací, ale to teď nevím jistě) a kolega do přinese, nebo si to kupte a pak vraťte. Nevidím na tom nic špatné. Nemluvě o tom, že když se musí poškodit obal, nebo prostě už nelze dát produkt do původního stavu, taky za to můžete někdy zaplatit a pak je cena produktu snížena. Je rozdíl toto zneužívat a využívat, někteří vědí, že to nechtějí, ale koupí si to (navigaci na dovolenou, nebo něco do doby, než se jim to vrátí ze servisu a podobně) a pak to vracejí. Alza si ale jistě dobře spočítala, jestli jim i přes rizika jejich přístupněco přinese.
U mně to funguje, z času na čas nevím jistě, co chci, resp. vím, co chci, ale nevím, jestli to dostanu v tom, co si koupím a oni mi v tom vyjdou vstříc. Pak mi nedělá problém si 5, 10 i více % připlatit, protože chápu, že to něco stojí.
Alza není jediná, Vodafone dává třeba 30dnů na vyzkoušení, dokonce prodejny oděvů nabízejí možnost výměny/vrácení nad rámec zákona. Co je na tom špatné? Jistě, pokud je někdo hajzl a třeba něco koupí, pokazí se mu to, tak kouí to samé a vrátí poškozené a přejimácí osoba si to nevšimne, tak s tím nejde nic dělat, ale to není opět problém prodejce a s tím rizikem do toho jde. Na mně Alza vydělala a vydělá ještě hodně a pokud náhodou něco z toho, co jsem vrátil prodala s menším ziskem, tak stejně na mně neprodělává a někdy ušetří jiný zákaník koupí otevřeného zboží (nemusíte mi děkovat). Osobně můžu nakupovat i přímu u distributorů, ale pokud je to pro mé potřeby, radši koupím v Alze, protože je to u nich prostě jednoduché a alespoň u mně vyhrávají.
Zkuste si CZC. Ano, jsou levnější. Ale zkuste tam zajít. Už jen platba je katastrofa, terminál je neskutečně zabržděn, mince se špatné vytahují. Platba kartou u pokladny? Trapárna. Výdej zboží? Škoda psát. Vrátit zboží? Namísto jednoduchého ano je to ne moc příjemné "ano, ale proč, nač, zač, ....". To vše se vztahuje k pobočce na Chodově. Mall na Chodově? Zaplatit taky tragedie, prostory tragedie (v Holešovicích je to lepší, to ano). Ale ani jednomu to nejde vyčíst. Mají lepší ceny. Prostě, něco za něco.
Nejak mi nesedi to co pisete.
"mi nedělá problém si 5, 10 i více % připlatit"
a
"Ale zkuste tam zajít. Už jen platba je katastrofa,..."
Dokazu pochopit lidi, co maji hluboko do kapsy a chteji usetrit kazdy halir a dojedou si kvuli tomu vyzvednout/koupit zbozi na pobocku. Ale vy pisete, ze Vas nejaka stokoruna netrapi, tak proc PROBOHA jezdite na pobocku ? To jste tak s prominutim blbej ?
Nakupuji zbozi za statisice leta, zkousel jsem vsechny mozne eshopy a musim rict, ze na pobocky jsem prestal jezdit tak pred 6 lety.
Fakt mi ta pruda za tech 200.00 Kc nestoji.
Vecer si udelam seznam, rano objednam a zaplatim v alze i czc i Mallu i softcomu a protoze to je dopredu zaplaceno (zadna otravna dobirka), tak mne zbozi ceka na recepci u nas ve firme, kde ho za mne prevzali (bylo zaplaceno).
Takze veskery cas ktery "nakupovanim" ztravim je, krome objednani, nalozeni baliku do auta, kdyz jedu z prace domu.
A prekvapive i czc ma svou verzi kuryra (privezou to svym autem) :-)
Naprosto proto nechapu zkuhrani nekoho jako Vy, kdo je na tom predpokladam stejne (priplaceni 200Kc mu nedela problem), na kvalitu pobocek Mall nebo CZC. Proc proboha resite POBOCKY ?
Jenom tak na okraj, k me pripadne zaujatosti: utratil jsem vice mne stejnou sumu v czc jako v alze, i kdyz v alze mam radove vic objednavek. Casto se stava, ze alza ma treba temer vsechny polozky co shanim, ale treba jedna jedina ji chybi, zatimco czc ma vse (prekvapive v posledni dobe i softcom).
A taky kdyz kupuji treba objektiv s telem za 70tisic, tak ten priplatek u alzy je uz znat. Takze i kdyz mam radove vic objednavek u alzy, tak celkove jsem utratil asi stejne.
Nicmene jeste jednou a naposledy, naprosto nechapu, jak muze nekdo jako Vy chodit nakupovat na pobocky a pak si tady jeste stezovat na jejich kvalitu. Proc se tak mucite i kdyz nemusite ?
Na to je jednoduchá odpověď. Nejde o peníze, ale o to, že se nemusím řídit tím, kdy se ke mně laskavě dostane kurýr, nebo pošťák. Doručení třeba do 5h od objednání je velice neurčité. Když jedu osobně, tak to mám pod kontrolou, můžu zajet ráno, večer, o víkendu, prostě když se mi to hodí, třeba když jedu kolem. Samozřejmě, ne vždy, někdy to potřebuju a vím, že na to můžu čekat. No a někdy taky jde o to, že mám hotovost a je to mepší, než jet do banky, abych platil bezhotovostně. I to je samozřejmě možné u kurýra/pošťáka, ale někdy za to platíte další poplatek a taky ne každou částku vemou.
Dále, někdy si to chci kouknout a vybalit, nebo se podívat v showroomu. Důvodů je dost.
Vymýšlíte si, protože rozbalené zboží Alza nemůže prodávat jako nové, ale označené jako použité a nikoliv za plnou cenu. Takže pohádky o kupování sedmi myší, které jste pak rozbalené vrátil, si nechte pro někoho jiného. Stejně tak s tím notebookem - chtěl bych vidět, kdo by používal notebook po s prominutím ťulpasovi, který si neumí přečíst popis na webu, a zaplatil za něj plnou cenu. A to ani nezmiňuji fakt, že takové chování je křupanství non plus ultra, a zneužívání systému.
Rozbalene zbozi samo jako nove prodavat muze (a nejen alza - kdokoli) otazka spis je, jak moc je to solidni pristup.
Jinak znam osobne cloveka, ktere si tam koupil a vratil cca 5 notesu - vzdycky prisel totiz na to, ze jejich popis na webu neodpovida tomu, co je realitou, a kvuli cemuz si ten notes vybral.
No tak taky už se mi v Alze jednou stalo, že jsem dostal zboží, které měl evidentně někdo předtím otevřené (chlopeň krabice byla zalepena papírovou přelepkou Alzy s nápisem "zkontrolováno"). Ale zboží fungovalo (pasivně chlazená grafická karta do starého počítače, od té doby ji mám už ve třetím a pořád krásně běží), takže buď mám kliku, nebo to opravdu bylo jen "zkontrolované". Ale třeba otevřený monitor bych si nepřevzal - tam je přece jen jistá pravděpodobnost, že jde o vratku z důvodů špatných pixelů.
Četl jste pořádně? A poprosím, urážky si nechte. Pokud mi pošlete kontakt, pošlu Vám klidně faktury včetně dobropisů.
Jo a zneužívání. Když dostanete možnost si něco koupit a vrátit to bez udání důvodu, nebo i s udáním důvodu a toto využijete, není to zneužívání. Už jsem to psal jinde, je to využití služby, kterou si platím v ceně produktu. Dodavatel to má dobře spočítáno. Jedtli pak zboží prodá jako nové, jako bazarové, jako zánovní, nebo vrátí dodavateli/výrobci, je jen na něm.
Alza pouze konstatuje fakt, že to lidé dělají. A rozhodně to není jen čecháčkovské, to by toto chování nemělo v angličtině vlastní slovo a definici na wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Showrooming
Naprosto kdykoliv, kdy budete chtít - použijte tohle rozšíření do Google Chrome a většiny ufonů se zbavíte, navíc neuvidíte ceny bez daně, ale s daní, neuvidíte nesmyslné štítky, které vás jen přesvědčují, že ten daný výrobek je nejlepší a baťovky se zaokrouhlí.
https://chrome.google.com/webstore/detail/ebmgejpgpphipjooiopnndkdiciedkdj?hl=cs
A proč by mě jako zákazníka mělo něco takového zajímat?
O co všechno se zajímá neběžný konzument vašeho formátu?
Zda má majitel obchodu pravidelně stolici a sex? jediné co je důležité - za kolik mi to prodá, v jaké kvalitě a jak se staví k reklamacím. jestli má režii na prodeji 94 nebo 53 je naprosto nepodstatné.
Proč řešíte zda to zákazníka zajímá nebo nezajíma? Byla to odpověď na otázku redaktora. To měl ten ředitel odpovědět "Sorry, ale tohle zákazníky nezajímá a tak na to neodpovím"? Zodpovězením otázky redaktora neznamená, že Alza někomu připočítává 94 korun k objednávce. Tak to samozřejmě není.
No, myslím, že si dokáží v alze přiřadit náklady i k zakázkám s doručením (pošta, kurýr, zásilková služba), to by bylo možná taky zajímavé číslo a pravděpodobně jiné, než náklad na převzetí na pobočce.
Že to může být kouzlení s čísly, o tom není potřeba polemizovat, protože neexistuje jeden správný výsledek.
K tomu obchodu, nebojte, přijde to, možná spíš v podobě slevy. Nedivte se tedy, až vám v obchodě začnou dávat slevy za samoobslužné odbavení se u pokladny, pak se dozvíte, co je stojí čas pokladní :).
Odchytit si dorucovatele, idealne ho capnout za ruku v okamziku kdy tam ten listek bude strkat, a hodne nahlas a hodne sproste na nej aspon 15 minut rvat! Neveril bych tomu, kdybych na vlastni oci nevidel - od ty doby znameho dorucovatel zdravi uz na dalku a zvoni za dverma minimalne 15 minut ... ;D
jak ctu vsechny ty prispevky tak 80% je od lidi co vylozene chapou system obchodovani a ze z kazda spatna zkusenost pomaha spolecnosti k lepsim a lepsim vysledkum (pokud ovsem o to stoji) a vetsi spokojenosti zakazniku.
zarazi me vsak komentare:
maji toho zelenoho pandulaka = proto u nich nikdy nenakupuji
- letaky od Lidlu a Penny mi taky vadi ve schrance ale zajdu si k nim na nakup
reklamace u alzy = bolehlav
- preci prodejce nemuze zajistit aby x tisic polozek ktere prodava bylo bezvadnych. porouchat se muze cokoliv a z osobni zkusenosti zrovna v alze k tomu pristupuji tak aby toho cloveka co nejvic uspokojili. je to prodejce = sprostredkovatel, nikoliv servis ktery se specializuje uplne na cely svuj sortiment.
Blaboly typu nemuzu si to osahat. ten clovek co to pise snad nemuze mit ani obcanku. kdyby on mel mit svuj kram a vystavit desetitisice polozek k "osahani" tak bych chtel videt tu cenu. naklady na zamestnance prostory a dalsi reziji nejsou zrovna male.
spousta prodejcu se snazi ze zakazniku vyzdimat ve svuj prospech maximum, alza za cenu snizovani svych zisku se snazi priblizit zakaznikum a nabidnout to co jini nemaji.
alzu znam cca 5 let kde utracim vetsinu svych penez ale v porovnani s nejvetsi konkurenci czc a mironetem u me vede.
Pred par lety se daly reklamace v alze vyresit jedine tak, ze dotycnemu bylo treba "jemne" naznacit, ze bud tu reklamaci vyresi, nebo uz nebude resit nikdy nic.
A o snizovani zisku ... lol ... alza mozna v soucasnoti poskytne nadstandardni sluzbu, ale taky prevazne za nadstandardni cenu.
Alzu znam 18 let
to je opravdu asi vec zkusenosti 18let je neco jineho nez 5 :) jedna se o veci pro moji osobni potrebu nejsou to stovky tisic tam utracenych ale jak rikam osobne s reklamacemi jsem zadne vetsi problemy nemel, je to mozna dost o tom co clovek kupuje za zbozi. pokud to jsou verejne zname vyrobky tak u tech problem nemam. jsou tam urcite "no-name" znacky ale ty by preci neprodavali kdyby po nich nebyla poptavka.
maji toho zelenoho pandulaka = proto u nich nikdy nenakupuji
No a co je špatně? Pokud mám e-shopy, které mají +/- stejnou cenu a podmínky, vyberu si ten, který mi vadí míň. Osobně v Alze taky nenakupuju a právě kvůli zelenému pajďulákovi, který mne ruší (ba přímo kaká) když u snídaně koukám na ČT24.
Tak tak.
Kolik baráků všude možně hyzdí reklamy s tím zeleným blbem, je toho plné metro... Ne, fakt nemusim. Když firma (nebo jí najatá agentura, to je v tomhle případě jedno) ztratí soudnost...
Že to jeden diskutující nechápe nebo se kvůli tomu dokonce čílí, to je spíš veselé. :-) Měl bych se kvůli němu snad překonávat? :-))) A třeba je nakonec placený Alzou, oddělením "bottom lines"... :-) Mnohé firmy (třeba Vodafon to dělá už dávno) dnes zaměstnávají lidi, kteří zlepšují jejich obraz dokonce i v takovýchto diskusích, kde se vydávají za "nezávilsé".
Nevim co se stalo s czc , kde jsme utratili spoustu penez a hlavne stacilo objednat v patek odpo a v pondeli rano jsem mel balik v poste.
Ted potrebuji neco do druheho pracovniho dne, objednam to co maji skladem , udelam objednavku a najednou mi zacnou nabihat dny do dodani tech komponent skladem... Tak tohle dekuji ne .
Proste czc zkryplovatel uz to neni ten pruzny obchod .
Jeste je dobrej softcom , ale to asi spis pro firmy.
Prodejní doklad si kdykoli můžete (a jakkoli hluboko do historie) stáhnout přímo z webu alzasoftu a vytisknout. Je identický s tím, co jste dostal.
U věcí, které mají sériové číslo, ten doklad ani nepotřebujete. Přímo na webu alzy zadáte seriové číslo produktu, a dostatnete připravený reklamační tiket.
Chtel jsem si koupit zbozi a pri tom potvrdit i zarucak, nic vic, nic min. Duvody proc to chci snad nemusim alze zduvodnovat. Slusne jsem pozadal, neslusne jsem byl odbyt za ukon na par vterin. Firma mi nevyhovela, pokud priste nechteji moje penize je to jejich volba, utratim je jinde.
Nakupuju bez registrace, nejake featurky alzy, ktere zrovna ted nabizi a zitra treba ne, me nezajimaji a nehodlam je studovat a zit firmou alza, protoze jsem si jen prisel jako zakaznik neco koupit. Mam se drbat levou rukou za pravym uchem jen kvuli tomu, ze mi nekdo nebyl ochotny za 20 sekund vyplnit zrucni list? Dekuji nechci, jsem tu naposledy.
ach jo. To že jste problémista , který prostě jenom dělá problémy, a není schopen si na stránkách alzy příslušné info najít, není problém alzy, ale váš.
Viz jejich FAQ, otázka na téma reklamace a nepotvrzený záručák:
Protože Vám faktura slouží zároveň jako záruční list, není potvrzení záručního listu zapotřebí. A pokud by jej od Vás v krajním případě autorizovaný servis vyžadoval, stačí originální nepotvrzený záruční list doručit s číslem nákupního dokladu na naše reklamační oddělení, kde jej technici vyplní a odešlou zpět na Vaši adresu
Typický čecháček - problémy hledáte všude jinde, jen ne u sebe. zamyslete se nad sebou. nechtěl bych s vámi na čemkoli spolupracovat.
Ano zpusobil jsem problemy firme alza tim, ze jsem chtel pri koupi na prilozeny zarucni list vyplnit jejich firmu a razitko, coz by zabralo par vterin. Pokud firma chce, muze si to dat jako neprekonatelny problem a neochotu do svych podminek a povesit nekam na web. Podle me je to malickost, ktera sla vyresit na miste a neni to zpusobovani problemu
Nezpusobi naopak firma alza me problemy tim, ze jim budu muset dodatecne a na svoje naklady posilat zarucak pro dodatecne potvrzeni? Poskytne mi alza nejake zaruky, ze mi to pak poslou zpet a ze se jim to nekde neztrati? A pokud ano bude firme stacit rict, hele stratil se nekde u vas zarucak, poslete novy? Nejde to vyresit za nekolik sekund na miste? Neni tohle prave ono vase popisovave "cechackovstvi", ale naopak ze strany firmy alza?
Pracuju po svete a take v mezinarodnich tymech, potizista rozhodne nejsem :) Za hranicemi by se chovali uplne jinak. V nekterych zemich bohuzel plati, ze zakaznik musi pouze cekat a platit.
Asi tak... Tohle je totiž učebnicová ukázka toho, jak je to s ochranou zákazníků dvojsečné - jo, je to krásné, že je 14 dní na vrácení z eshopu, jo, je ještě krásnější, když se nálezem nejvyššího soudu ustanoví, že k definici eshopu stačí, že to je online objednáno i když je pak vyzvednutí osobní.
Vše krásné, pak se ale nedivte, že prodejce třeba odmítne po pár zkušenostech s vracením potvrdit záručák hned při odběru poměrně nekompromisně :-(
V podstatě mi to přijde docela smutné, připadá mi, že zákony zvyšující ochranu spotřebitele vedou spíše k tomu, že se kvalitní obchody zhoršují -proč by se taky snažily, když (aspoň teoreticky) musí poskytnout řadu služeb úplně každý a zákazníci jdou z velké části stejně jen po nejnižší ceně?
V US je toto reseno jinou cestou - zakon sice prakticky zadne podminky nema, ale v pripade, ze se najde byt drobnost, ktera nekde trebas neni napsana, tak muze zakaznik prodejce (potazmo vyrobce) zalovat jmenem vsech (i jen potencielne) poskozenych a to klidne o miliardy.
Tudiz je v zajmu kazdeho prodejce zakaznika nenasrat.
Jinak Alze nic nebrani zbozi na miste rozbalit a predvest - pak se zbavi tech 14ti dnu. Ale ciste soukrome si dovolim odhadnout, ze to by bylo minimalne o rad, spis o dva, drazsi.
Ja jsem si to vlakno precetl cele.
Jeho vec se zarucakem jste svym pristupem nevyresil :) Oproti reseni na 20 sekund stavite reseni, ktere bude trvat nekolik dni, zamestna nekolik lidi, postu a bude stat penize, to je fakt neproblemove reseni :) A co kdyz se zarucak nevrati jste take nevyresil.
Pisete stylem, ze se ma zakaznik prizpusobovat obchodum, i kdyz je obchod stavi do zjevne nevyhodne situace, gratuluji vas pristup je ten nejlepsi :)
On jen napsal svoji zkusenost a proc tam priste nenakoupi. Myslim, ze jste z nej na zacatku chtel udelat hlupaka, naco jako ze potrebuje zarucak a ze nevi, ze staci prodejni doklad. Kdyz vam dal argument, zkousel jste to nejak okecat, ale schudne reseni jste nenasel. Takze puvodni tema se opustilo a preslo to do osobni roviny :)
Jen tak je najatý agent Alzy...
Jak nám to ten někdejší AlZaSoft neslavně dopadá...
Nechtěl bych ho odsuzovat po všech stránkách, to ne. Snaží se, myslím, že měl první platební automaty, na rozdíl od jiné konkurence umožňoval i internetové objednání "bez registrace"... Ale ta přiblblá (no, spíš fakt úplně blbá) reklama, zářivé ceny bez DPH a i ten přístup k zákazníkovi se záručním listem mu to velmi, velmi kazí.
To, že začali prodávat také topinkovače a parfémy mě také v nadšení neuvádí. Nemám totiž pocit, že bych kvůli tomu u nich nakoupil počítače levněji, naopak to na mě působí jako "nenažranost" v honbě za dalšími zisky.
Tak, tady máš, Alzo, odezvu. :-)
U Alzy jsem si objednal několikrát zboží. Pokud nebylo vadné, tak šlo všechno vpořádku. Pozor ale na situaci, když je něco vadné!!! Všichni zaměstnanci Vás vedou k tomu, aby jste si to reklamoval někde jinde!! Neochota a snaha neřešit věci podle občanského zákoníku. To jsou mé zkušenosti, pro které si již nikdy v Alze nic nekoupím.
Co do toho proboha cpou náklady na prodejnu, platy apod??? Když si živnostník otevře krámek, tak snad promítne tyto náklady do ceny zboží. Pokud prodává stejný produkt i na internetu, je to další distribuční kanál a tak by se měl rozhodnout jestli má být cena stejná nebo nižší nebo jestli ty náklady nějak procentuelně rozprostře do cen na obchodě a na netu. Prostě jde o to, že kamenné prodejny jsou další distribuční kanál, né drahá podpora internetového prodeje. Buď si ty náklady promítněte do cen nebo nebrečte, že zaměstnanci něco stojí. Je to každého věc, ale přijít do elektra a tam mi naúčtovat na konci nákupu ještě spešl poplatek...to je drzost...
1. smolí mě ten jejich zelený skřet
2. melou něco o osobním převzetí, ale za doručení na jinou pobočku se docela tučně platí a pro srovnání: v TSBohemia si doma objednám zboží, které je skladem (u mé pobočky většina věcí), a vyzvednu si ho za dvacet minut (tak dlouho mi trvá cesta na pobočku)
3. zákazníci prý preferují kvalitní zboží, a tedy nakupují u nich — já preferuji převážně velmi kvalitní zboží: v poslední době jsem sháněl sluchátka, mikrofon, velký trackball a kompaktní mechanickou klávesnici, ale žádný český počítačový obchod nebyl schopen uspokojit mé potřeby (na sluchátka doporučuji sluchatka.net, mikrofon jsem koupil v hudebninách, trackball a mechanickou klávesnici jsem objednal v zahraničí)
Krom toho ten článek jsou akorát nicneříkající kecy oslizlého managora. Díky, nechci.