a proc ne, v necem jsou drazsi v necem srovnatelni a v necem levnejsi nez konkurence, je pravda ze jako zakaznik jsem "promiskuitni" co se tyce preferovani znacky a dneska uz tak neresim jestli to koupim v Alze, CZC nebo Mallu. Ale celkove s Alzou nikdy problem, i par reklamaci jsem resil.
1) Dobře zpracovaný e-shop s informacemi a obrázky.
2) Velký rozsah nabídky zboží.
3) Skladové zásoby odpovídají realitě, takže se lze spolehnout na termín doručení - zpravidla vybírám a objednávám položky skladem a chci je mít v rukou ještě tentýž den.
4) Vždy jsem oceňoval možnost platit kartou online; nově preferuji službu PLATBA24 od České spořitelny.
5) Menší zásilky si vyzvedávám na pobočce, kterou mám velice blízko.
6) Za ty roky, co zde nakupuji, jsem reklamoval jen dvě položky a navíc vždy byla reklamace vyřízena k mé spokojenosti.
Je to dost důvodů?
Tak to je dost jednoduche. I prestoze maji na svych strankach moznost vyjadrit se. Negativni recenze nenechaji projit systemem. Ano dovoli napsat, neco kritickeho k vyrobku. Ale pokud napisete neco na jejich sluzby vzdy se najde duvod nazor nepustit. A to je asi jen jeden kaminek do mozaiky.
Tak s tou trojkou jste mě ohromně pobavil!
V pondělí jsem si objednal zboží, tvrdili dva kusy skladem. Celkem obratem mi přišla SMSka, že je zboží připravené a mám si ho jít vyzvednout. Druhý den jsem tam zašel, zaplatil, postál si 20 minut u skladu, pozoroval, jak si tam skladníci zuřivě šoupou prázdný košík, přišel na řadu a od slečny se dozvěděl, že to zboží nemají a mám si koupit něco jiného (a onen prázdný košík byl můj).
Cestou ven jsem se stavil v showroomu, podíval se na stav skladu a tvrdili, že dané zboží právě přijímají na sklad. Opět ve dvou kusech.
Že o dodacích lhůtách lže CZC, to už jsem pochopil, ale Alza je schopná mi tvrdit, že si mám dojít pro zboží, které tam vůbec není.
Řeším to tak, že do pole poznámka píši e-shopu větičku: "Nemůžete-li zboží dodat do xx dnů, je tato objednávka neplatná". Občas se mi tudíž stane, že dorazí e-mail, že zboží nemohou dodat, já si zboží obratem pořídím jinde a tím to pro obě strany končí. Funguje to, doporučuji.
A proč bych tam nekupoval? Skladem mají asi nejvíc položek ze všech českých eshopů, mají všechno, nikde se nečeká, můžu si to vyzvednou prakticky kdykoli - otevřeno maj od nevidim do nevidim, reklamace (byť si na ně spousta lidí stěžuje) považuju (díky osobní zkušenosti) za vcelku ok ... a to že nejsou vždy nejlevnější, mě nejak netankuje - radši všechno nakoupím v alze, i když mě třeba nákup bude stát místo 10 000 třeba 10900, protože je to pro mě prostě pohodlnější, než hledat po deseti e-shopech a pak strávit odpoledne posunováním se po praze a stáním front.
Kdyby jsi raději ty místo hloupých řečí napsal, proč tam nekupuješ. Pak se dá diskutovat.
Holt smůla - stane se, že do systému se dostane špatné číslo. Při tom množství položek co mají je jasné, že ne vždy se povede.
Nakupuju tam asi sedm let, utratil jsem jim tam pár set tisíc v několika desítkách objednávek o (dohromady) několika stovkách položek. - a stalo se jednou, že vybraná věc, ačkoli měla být na skladě, tak nebyla.
nepovažuji to za vůbec špatné skore - spíš bych to čekal horší.
U czc jsem na dotaz, kdy dostanu určitý druh zboží dostal odpověď do 19.9. při osobním odběru a do 21.9. při odběru poštou. A stále ještě není ani na skladě v czc.
A pak budou čeští obchodníci brečet, že zákazníci požadují jedině dobírku. A že český zákazník dělá to a tamto, bééééé, brek, brek, to my nejserióznější a nesolidnější obchodníci děláme všechno nej nej, jen ti čeští zákazníci nám to kazí.
Jsem rád, že jsem přispěl k vaší dobré náladě. Nicméně to nic nemění na mých osobních zkušenostech (výhradně kladných) a důvodech, proč nejčastěji nakupuji v Alze.
Z hlediska platnosti termínů mám také výhradně kladnou zkušenost s Mall.cz, naproti tomu u CZC se mi stalo už několikrát, že termín dodání se od slibovaného lišil (a jednou při čekání ve frontě jsem byl svědkem obdobné situace, jakou jste popisoval sám).
Nějak se mi tomu nechce věřit. Nakupuju u nich v desítkách případů měsíčně několik let a nikdy se mi nic takového nestalo a ani jsem neslyšel, že by se to stalo někomu z desítek známých, kteří tam nakupují také (a to by se prostě rozneslo)... Jsem s Alzou spokojený, a taky preferuji zajet autem do Holešovic a ještě ten den si zboží odvézt.
Czc to s "novym" webem poradne posrali, to je neoddiskutovatelny fakt - nahowno informace o skladovosti, nahowno vzhled (chci kua seznam, a ne 20 stranek stejnych obrazku ...).
Na druhou stranu, pokud clovek absolvuje ten vopruz u kazdyho produktu rozkliknout a podivat se, zda je k dodani "okamzite", tak si to zbozi na ty pobocce kde to maj muze obratem dojit vyzvednout.
Nadto prave s alzou mam problem - v prubehu let (pravda, uz to mozna neplati) se ke me dostalo velmi mnoho velmi nehezkych informaci o reseni reklamaci, proto u bedricha nekupuju (a ano, jak tu bylo zmineno jinymi, znam ho osobne z koleji).
No a jako bonus sem tam proste nekolikrat zazil naprosto nechutny fronty ...
Kdyz sem minulej tejden byl v cechaci vyresit po mesici reklamaci, byl sem odbaven do 5ti minut - zadny dohady, dostal sem prachy.
Tahle zmena v uz odeslane objednavce je bug. Ale nevyresili ho od prechodu na novy web a to uz je par mesicu..
On ten nahled objednavky chore vypisuje datum dodani ne pro ty Vase jiz objednane kusy zbozi, ale pro stejne zbozi, ktere byste si ted prave objednal.
Muzete jim zavolat a o datumu dodani se ujistit. Blbe je, ze uz se taky parkrat sekli (a zbozi realne dodali driv nez po telefonou tvrdili).