Nejsem si jist, jestli víte, co píšete. Jednak v Alze je taky k vidění a vyzkoušení kde co a dokonce máte i možnost si to nechat předvést, když to není vystaveno. Za to, jak se zákazníci chovají nemůže prodejce, on jim dává, co chtějí, aby tam nakoupili. Alza mám vystaveno často více zboží, něz kdejaký "kamenný" prodejce jako Datart třeba na Národní v Praze a podobně.
Alza není bez chyb, ale za léta jsem tam nakoupil za statisíce (a i vrátil zboźí za více, než 100tis), nikdy nebyl problém s reklamací, vracením nevhodného zboží, nebo zboží určeného na vyzkoušení (ne jako vychcanost, oni toto přímo nabízí jako alternativu k tomu, když něco není možné, nebo to není jednoduché vystavit, nebo předvádět, prosté s tím nedělají problém). Dokonce po 1,5 roce jsem tam donesl zboží s vytištěným mailem od Sony a prostě mi vrátili peníze a ani to nijak neřešili a ani pořádně nečetli, řekl jsem, hele, tady mi Sony potvrzuje, že mi máte vrátit peníze. Nebo po více, než roce jsem jim donesl notebook asi za 35tis, že sice byl jen 2x v servisu, ale už mu nevěřím, prostě mi vrátili peníze. Potřeboval jsem bezdrátovou myš a tam je velice omezený výběr. během pár dnů jsem jich koupil myslím 7 a i vrátil a jednu jsem koupil 2x. Stálo mě to myslím 5,-Kč za jednu myš, která byla balena v blistru a ten jsem samozřejmě musel roztrhnout.
A to nakupuju na firmu a není nic z toho jejich povinnost dle zákona. Nebo jsem si koupil v pátek notebook, v sobotu jsem přišel s tím, že klávesnice není taková, jak jsem čekal (chtěl jsem US, ale byla UK - moje chyba, v popisu na webu to bylo správně) a že chci verzi s CZ klávesnicí. Za 5 minut jsem odcházel s novým. Ten měl vadu na jedné klávese, takže jsem tam jel v neděli a opět, během chvilky jsem dostal další notebook.
Alza má u mně jednu velkou vadu jednu malou. Ta velká je, že na to, jaké služby nabízí (já jsem spokojen a proti konkurenci je to nedostižné), se stále uchyhloje k tomu, že "podvádí" s cenami. Tedy např. notebook, co má doporučenou cenu 35990 s DPH a všichni ji mají takovou, nebo lepší, oni prodávají za 35990 s DPH, ale po údajně výrazné slevě 20%. Toto je strašně trapné. Nepotřebuju, aby měli nejlepší ceny, rád si připlatím a proto se mi nelíbí toto obelhávání (které ale zákaznící vyžadují a tak se jim to dostává). Stejně tak to, že vlastně vše je pořád ve slevě, prodluźování "tornád" a podobně, prostě se chovájí, jako na bazaru a přitom sedí v luxusním hotelu.
Druhá vada je aktuální verze eShopu, dle mého ta předešlá byla lepší a "stabilnější", tady často kliknu na detail, vrátím se zpět a není zachováno stav před kliknutím, řazení, filtr, nebo tak něco.
Tohle se mi už hóóódně dlouho nestalo. V kamenných obchodech mají poslední roky naprosté prd, personál vám tak maximálně nakuká, co chcete slyšet nebo aby prodal, ale ponětí o zboží a jeho parametrech je obvykle blízká nule. To už se mi spíš stalo, že si člověk vybere zboží na internetu a pak ho koupí v kamenném obchodě - protože ho prostě náhodou mají, je to rychlejší a po usmlouvání ceny i celkově levnější.
Šel jsem si vybrat zboží do Elektroworldu a skutečně si ho tam chtěl koupit. Jenže prodavač mi vysvětlil, že vystavený kus je loňský a už ho nemají. Tak jsem se obrátil na Mall nebo na Alzu, kde samozřejmě ještě v nabídce byl. Elektroworld asi nepotřebuje prodávat, stačí mu vystavovat věci pro Alzu.
Vymýšlíte si, protože rozbalené zboží Alza nemůže prodávat jako nové, ale označené jako použité a nikoliv za plnou cenu. Takže pohádky o kupování sedmi myší, které jste pak rozbalené vrátil, si nechte pro někoho jiného. Stejně tak s tím notebookem - chtěl bych vidět, kdo by používal notebook po s prominutím ťulpasovi, který si neumí přečíst popis na webu, a zaplatil za něj plnou cenu. A to ani nezmiňuji fakt, že takové chování je křupanství non plus ultra, a zneužívání systému.
Alza pouze konstatuje fakt, že to lidé dělají. A rozhodně to není jen čecháčkovské, to by toto chování nemělo v angličtině vlastní slovo a definici na wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Showrooming
Jít do kamenného obchodu, nechat si poradit a pak to jít koupit o pár procent levněji online - to mi tedy osobně přijde trapné vzhledem k tomu "kamenném" prodejci, který platí místo a personál. Takové čecháčkovské...Ale budiž, je to na každém zákazníkovi.
Tady to Alza prezentuje jako obchodní model pro zboží, co si zákazník potřebuje prohlédnout předem. A to mi přijde trapné ještě víc. Vlastně tím říkají, že náklady
na představení zboží v tomto sektoru jim platí ostatní obchodníci - bez kterých by ale nic neprodali - a za ušetřený náklad pak dají na webu slevu. Jak jenom tento obchodní model pojmenovat?.
To já kupuji v kamenných obchodech raději. Často seženu i mnohem nižší cenu, než v nejlevnějších internetových obchodech. A bonus, když si můžete monitor, notebook, klávesnici, myš přímo osahat a podívat se – je k nezaplacení.
Kamenné obchody dělají chybu, že nedokáží poradit. Když musím mít znalosti sám, abych dobře nakoupil, pak nemilosrdně koukám na nízkou cenu a koupím buď v krámu nebo na netu.
Rozbalene zbozi samo jako nove prodavat muze (a nejen alza - kdokoli) otazka spis je, jak moc je to solidni pristup.
Jinak znam osobne cloveka, ktere si tam koupil a vratil cca 5 notesu - vzdycky prisel totiz na to, ze jejich popis na webu neodpovida tomu, co je realitou, a kvuli cemuz si ten notes vybral.
Nejak mi nesedi to co pisete.
"mi nedělá problém si 5, 10 i více % připlatit"
a
"Ale zkuste tam zajít. Už jen platba je katastrofa,..."
Dokazu pochopit lidi, co maji hluboko do kapsy a chteji usetrit kazdy halir a dojedou si kvuli tomu vyzvednout/koupit zbozi na pobocku. Ale vy pisete, ze Vas nejaka stokoruna netrapi, tak proc PROBOHA jezdite na pobocku ? To jste tak s prominutim blbej ?
Nakupuji zbozi za statisice leta, zkousel jsem vsechny mozne eshopy a musim rict, ze na pobocky jsem prestal jezdit tak pred 6 lety.
Fakt mi ta pruda za tech 200.00 Kc nestoji.
Vecer si udelam seznam, rano objednam a zaplatim v alze i czc i Mallu i softcomu a protoze to je dopredu zaplaceno (zadna otravna dobirka), tak mne zbozi ceka na recepci u nas ve firme, kde ho za mne prevzali (bylo zaplaceno).
Takze veskery cas ktery "nakupovanim" ztravim je, krome objednani, nalozeni baliku do auta, kdyz jedu z prace domu.
A prekvapive i czc ma svou verzi kuryra (privezou to svym autem) :-)
Naprosto proto nechapu zkuhrani nekoho jako Vy, kdo je na tom predpokladam stejne (priplaceni 200Kc mu nedela problem), na kvalitu pobocek Mall nebo CZC. Proc proboha resite POBOCKY ?
Jenom tak na okraj, k me pripadne zaujatosti: utratil jsem vice mne stejnou sumu v czc jako v alze, i kdyz v alze mam radove vic objednavek. Casto se stava, ze alza ma treba temer vsechny polozky co shanim, ale treba jedna jedina ji chybi, zatimco czc ma vse (prekvapive v posledni dobe i softcom).
A taky kdyz kupuji treba objektiv s telem za 70tisic, tak ten priplatek u alzy je uz znat. Takze i kdyz mam radove vic objednavek u alzy, tak celkove jsem utratil asi stejne.
Nicmene jeste jednou a naposledy, naprosto nechapu, jak muze nekdo jako Vy chodit nakupovat na pobocky a pak si tady jeste stezovat na jejich kvalitu. Proc se tak mucite i kdyz nemusite ?
Na to je jednoduchá odpověď. Nejde o peníze, ale o to, že se nemusím řídit tím, kdy se ke mně laskavě dostane kurýr, nebo pošťák. Doručení třeba do 5h od objednání je velice neurčité. Když jedu osobně, tak to mám pod kontrolou, můžu zajet ráno, večer, o víkendu, prostě když se mi to hodí, třeba když jedu kolem. Samozřejmě, ne vždy, někdy to potřebuju a vím, že na to můžu čekat. No a někdy taky jde o to, že mám hotovost a je to mepší, než jet do banky, abych platil bezhotovostně. I to je samozřejmě možné u kurýra/pošťáka, ale někdy za to platíte další poplatek a taky ne každou částku vemou.
Dále, někdy si to chci kouknout a vybalit, nebo se podívat v showroomu. Důvodů je dost.
Četl jste pořádně? A poprosím, urážky si nechte. Pokud mi pošlete kontakt, pošlu Vám klidně faktury včetně dobropisů.
Jo a zneužívání. Když dostanete možnost si něco koupit a vrátit to bez udání důvodu, nebo i s udáním důvodu a toto využijete, není to zneužívání. Už jsem to psal jinde, je to využití služby, kterou si platím v ceně produktu. Dodavatel to má dobře spočítáno. Jedtli pak zboží prodá jako nové, jako bazarové, jako zánovní, nebo vrátí dodavateli/výrobci, je jen na něm.
Asi jste to moc dobře nečetl, nebo nepochopil. Toto je služba, kterou nabízejí (a dle mého velice užitečná) a já za ni platím jima přidanou cenou na výrobku. Toto Vám nenabídne Jirka Vohnoutek z horní dolní, který objedná zboží, až mu ho zaplatíte předem a ideálně ho přiveze ze západu, bude krátit stát na DPH a podobně. Jistě, ušetříte, ale nechtějte podobné služby. Zkuste si zajít do Alzy na prodejní místo a zjistíte, že Vám nabídnou tuto možnost jako samozřejmost. Nejste si jist, jestli chcete X, nebo XL? Nevíte, jestli ta myš nebude sekat, nebo se nebude dlouho probouzet? Kupte si to a pokud to nebude v pořádku, vraťte. Chcete se podívat na produkt předem? Není problém, tady zajděte k výdejním oknu (myslím, že je to u reklamací, ale to teď nevím jistě) a kolega do přinese, nebo si to kupte a pak vraťte. Nevidím na tom nic špatné. Nemluvě o tom, že když se musí poškodit obal, nebo prostě už nelze dát produkt do původního stavu, taky za to můžete někdy zaplatit a pak je cena produktu snížena. Je rozdíl toto zneužívat a využívat, někteří vědí, že to nechtějí, ale koupí si to (navigaci na dovolenou, nebo něco do doby, než se jim to vrátí ze servisu a podobně) a pak to vracejí. Alza si ale jistě dobře spočítala, jestli jim i přes rizika jejich přístupněco přinese.
U mně to funguje, z času na čas nevím jistě, co chci, resp. vím, co chci, ale nevím, jestli to dostanu v tom, co si koupím a oni mi v tom vyjdou vstříc. Pak mi nedělá problém si 5, 10 i více % připlatit, protože chápu, že to něco stojí.
Alza není jediná, Vodafone dává třeba 30dnů na vyzkoušení, dokonce prodejny oděvů nabízejí možnost výměny/vrácení nad rámec zákona. Co je na tom špatné? Jistě, pokud je někdo hajzl a třeba něco koupí, pokazí se mu to, tak kouí to samé a vrátí poškozené a přejimácí osoba si to nevšimne, tak s tím nejde nic dělat, ale to není opět problém prodejce a s tím rizikem do toho jde. Na mně Alza vydělala a vydělá ještě hodně a pokud náhodou něco z toho, co jsem vrátil prodala s menším ziskem, tak stejně na mně neprodělává a někdy ušetří jiný zákaník koupí otevřeného zboží (nemusíte mi děkovat). Osobně můžu nakupovat i přímu u distributorů, ale pokud je to pro mé potřeby, radši koupím v Alze, protože je to u nich prostě jednoduché a alespoň u mně vyhrávají.
Zkuste si CZC. Ano, jsou levnější. Ale zkuste tam zajít. Už jen platba je katastrofa, terminál je neskutečně zabržděn, mince se špatné vytahují. Platba kartou u pokladny? Trapárna. Výdej zboží? Škoda psát. Vrátit zboží? Namísto jednoduchého ano je to ne moc příjemné "ano, ale proč, nač, zač, ....". To vše se vztahuje k pobočce na Chodově. Mall na Chodově? Zaplatit taky tragedie, prostory tragedie (v Holešovicích je to lepší, to ano). Ale ani jednomu to nejde vyčíst. Mají lepší ceny. Prostě, něco za něco.
No tak taky už se mi v Alze jednou stalo, že jsem dostal zboží, které měl evidentně někdo předtím otevřené (chlopeň krabice byla zalepena papírovou přelepkou Alzy s nápisem "zkontrolováno"). Ale zboží fungovalo (pasivně chlazená grafická karta do starého počítače, od té doby ji mám už ve třetím a pořád krásně běží), takže buď mám kliku, nebo to opravdu bylo jen "zkontrolované". Ale třeba otevřený monitor bych si nepřevzal - tam je přece jen jistá pravděpodobnost, že jde o vratku z důvodů špatných pixelů.
Já jsem si šel vybírat televizi do Datartu. Přišel vyzkoušel a říkám "mě by se líbila taková, ale s DVI vstupem.". A prodavač na to "To měly loňské modely, ty jsme vyprodali už v zimě (před víc jak půl rokem), to už nikde nezeženete." Tak jsem pokrčil rameny a objednal požadovaný model z Alzy, která ho měla. Takže asi tak :D