Vlákno názorů k článku Je dialup u Tiscali levnější než od Českého Telecomu? od Martin Pojer - Tiscali - Vyhody vterinove tarifikace jsou videt na nasledujicim prikladu....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 1. 2003 9:56

    Martin Pojer - Tiscali (neregistrovaný)
    Vyhody vterinove tarifikace jsou videt na nasledujicim prikladu. vezmeme hovor (dial-up spojeni) trvajici minutu a 10 vterin (70 sec.) pri cene 1,20 za minut nas tento hovor (spojeni) bude u Ceskeho Telecomu stat 2,40 a u Tiscali 1,40. Tento rozdil je spusoben prave vterinovou tarifikaci. Telecom spoplatnuje hovor po minutach. To znamena ze delka hovoru minuta 10 vterin je zpoplatnena Ceskym Telecom jako hovor v delce 2 minut. a stejne v dalsich minutach. Kdez to Tiscali takovyto hovor uctuje ve skutecne delce minutu a deset vterin.
  • 16. 1. 2003 14:20

    Vladan Crha - ČTc (neregistrovaný)
    Vzhledem k markantnímu rozdílu v cenách u delších připojení jsou výhody vteřinové tarifikace dost sporné: například už za 20 minut 10 sec (off-peak) zaplatite u ČTc 8,25 Kč (jako za 21 minut), s Ticsali 11 Kč + 0,55 Kč/6, tedy nějakých 11,10 Kč - čili zhruba o 2,85 Kč (35%) více.

    U připojení trvajícího hodinu a 1 vteřinu by rozdíl byl ještě výraznější: ČTc 18,25 Kč (jako za 61 minut), Tiscali zhruba 33,01 Kč (33 Kč + 0,55 Kč/60). Počítám-li dobře, s Tiscali tedy zákazník platí o nějakých 81% více. Nikde jsem se ovšem nedočetl, jak Tiscali haléřové sumy zaokrouhluje.

    Nepopírám nicméně, že u vhodně zvolených příkladů (u krátkých připojení ve špičce s vteřinovými intervaly) se lze při troše snahy vyhlašované slevy 60 % dopočítat.

  • 17. 1. 2003 4:47

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Dobrý den přeji:-)
    Vypočetl jste to sice hezky a správně, tak jak to máte naučené pane Crha, ale výhody sekundové tarifikace a vůbec problému účtování až po první minutě spojení, bych vám třeba dnes vysvětlil v rádiu, kdyby jste tu nabídku na duel nejdříve nepřijal a potom zase neodmítnul.To co zavedla Tiscali je samozřejmě reakce na probíhající jednání Internetového Fora:-)Nic jiného mě nenapadá:-)Vy jste si s tím starosti moc nedělali, takže tady na věnkově, kde nejsme zrovna na páteřní síti se opravdu stane dost často, že se sice na Internet připojím, penízky se započítají, ale stránečka se nenatáhne, ani na první,na druhý nebo třetí pokus:-)Budete argumentovat, že to není věc ČTc, ale ISP/OLO, jenomže to mě jako obyčejneho uživatele Internetu vůbec nemusí zajímat.O prvních 10 minutách už ani nehovořím,protože to by jste stejně asi nebyl schopen obhájit to staré heslo o nediskriminování hlasových hovorů:-)a nemožnosti rozlišit hlasové volání od internetového. Už budu končit za chvíli jedu na APVTS mam to 150Km,to jsem si jen tak po ránu při kávičce dovolil vás trochu poštouchnout:-) S přátelským (v případě ČTc spíše Kamarádským) pozdravem Sova Miloslav
  • 17. 1. 2003 9:39

    Martin Pojer - Tiscali (neregistrovaný)
    Cituji z produktových stránek Exclusive http://exclusive.tiscali.cz . "Tiscali Exclusive je výběrová služba vytáčeného připojení k Internetu, jejíž hlavní výhodou je úspora na telefonních poplatcích pro volání na Internet. Je určena především drobným podnikatelům a uživatelům připojujících se k Internetu přes den (ve špičce)." Tato informace se výrazně vytratila jak z článku, tak z komentářů na tuto službu. Tiscali Exclusive je alternativa tarifu I 2002 pro jakýkoliv program ve špičce pro krátká připojení například pro e-mailovou komunikaci, či stahování stránek pro off-line režim. Připojení není striktně pro firmy, ale pro jakéhokoliv uživatele který je přes den odkázán na dial-up připojení. Tiscali Exclusive si neděla nárok nahradit stávajicí tarif I2002, ale zvýhodnit uživatele, kteří se připojují ve špičce často a na krátkou dobu.
  • 17. 1. 2003 11:04

    Vladan Crha - ČTc (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    pochvalu se pokusím předat mé matikářce ze základní školy :)), která mě naučila sčítat, odečítat a dokonce i procenta.

    Nijak nezpochybňuji teoretické výhody sekundové tarifikace, jenom jsem poukázal na to, že při výrazně vyšší minutové ceně u Tiscali je to sice pěkná "vychytávka", ale sama o sobě uživatelům připojení nezlevní. Mimochodem jsem přesvědčen, že kdyby si ČTc troufl přijít s podobně "výhodnou" nabídkou jako Tiscali, tak nás zákazníci ukamenují.

    A k tomu rádiu - je takové rozumné pravidlo, že když se jedná, tak se "nestřílí" v médiích. A víte sám, že o ADSL teď všichni zúčastnění jednají, až se z nich kouří.

    Mějte se a pořádně na APVTS všechny operátory properte.

  • 17. 1. 2003 11:50

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    A k tomu rádiu - je takové rozumné pravidlo, že když se jedná, tak se "nestřílí" v médiích. A víte sám, že o ADSL teď všichni zúčastnění jednají, až se z nich kouří.

    Nejsem si jist, zda si pod pojmem "jednani" predstavuji vsichni totez :-)

  • 17. 1. 2003 13:24

    Vítězslav Novák (neregistrovaný)
    A bude argumentovat naprosto oprávněně.
    Co je firmě zabezpečující spojení po tom, že volající nedodá, co dodat má? To bych mohl zrovna tak nadávat na ČTc, že se mi nepovedlo domluvit rande... Nebo na ČD, že vlak sice přijel, ale ta moje slečna v něm neseděla.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).