když byla studená válka, každý stavěl protiatomové kryty, když vám cikáni vykrádají sklep, postavíte mříž, když vás chce okrást banka, zatím jí lze změnit, když vás začne okrádat operátor, musíte se s tím smířit.
Čemu se do budoucna nepůjde bránit bude vládní potažmo úřednický terorismus. Nehrozí nám kolaps ekonomický ale ukopou nás samotné vlády a úředníci EU. Jediný jejich zájem bude stavět zákony pro sebe sama a jejich pár darmožroutů.
Kde bude ta hranice? Kdy se začne člověk bránit? Pokud našim potomkům nezačnou implantovat gen apatie už v děloze. Očipované u nás už defakto mají.
od té doby, co se myšlenka elektronické evidence tržeb objevila.
Jak to bude provádět např. opravář praček apod., který celý den jezdí po zákaznících a inkasuje hned na místě?
Co v místech, kde není pokrytí internetem?
O v článku naznačených celoplošných problémech při výpadku internetu ani nemluvím.
Celá akce se snad ani nedá označit za výplod diletantů, to je pokus o sabotáž v celostátním měřítku a měla by se trestat zastřelením za úsvitu.
A cim tohle smirovani v ramci "boje" proti zlocincum, vlastne zivnostnikum ci podnikatelum, skonci? Pak uz bude konecne znarodneni vsech, co nemaji zahranicni vlastniky? A budou jeste zivnostnici? Co nejaka osobni svoboda, proc pred par lety stat fungoval a tyto restrikce nebyly?
Jedno z největších zvěrstev té úpravy o kontrolních hlášeních (kromě samotné existence) je nestanovení, co budou konkrétně obsahovat. V důvodové zprávě je to zdůrazněno jako výhoda, protože se bude moci "flexibilně reagovat".
V podstatě si bude moci ministerstvo financí podle své libovůle stanovovat (pouhým vydáním příslušných elektronických formulářů), co všechno každý plátce DPH bude muset hlásit. To znamená, že administrativní dopady zákona nelze zatím vůbec předvídat, bude totiž záležet na tom kterém ministrovi, co si zrovna vzpomene, že by se mělo sbírat.
Lze předpokládat (podle toho, co Babiš už dříve deklaroval), že se bude sbírat minimálně datum, částka bez DPH, sazba DPH, částka DPH a DIČ protistrany. Může toho ale být i podstatně víc, fantazii totiž zákon meze neklade (a nemusí se omezovat jen na náležitosti daňových dokladů).
Podle mě je ta schválená úprava protiústavní, a to hned z několika důvodů. Mít dost zbytečných peněz na ty automatické pokuty, nebudu kontrolní hlášení podávat, po pokutě to napadnu žalobou a budu pokračovat až k ústavnímu soudu.
Uz jsem psal pod jinym clankem http://www.podnikatel.cz/clanky/chystejte-elektronickou-evidenci-trzeb-uz-dnes-nebo-to-bude-fiasko-hlasa-amsp/nazory/ nazor, ze v zaostale CR je neco takoveho technicky nerealne. Nabidka a kvalita internetoveho pripojeni v mensich mestech a vesnicich je zoufala a nic na tom nezmeni ani zdejsi "specificke" LTE. Zvlaste kdyz i v centru Prahy najdete obchody, kde stezi lovi GPRS signal pro platebni terminal.
Jak chce stat narizovat podnikatelum takovou povinnost, kdyz diky vlastni neschopnosti (CTU) neexistuje zadna povinnost do provozovny internetove pripojeni vubec zavest (kolaudace). Navic je mozne, ze tam kde je pouze jeden provider si klidne pristupy na servery te evidence bude zpoplatnovat treba 10x vyssi castkou. Nic mu v tom nebrani. Stejne tak je to uzasny cil pro podvrzeni DNS, coz neni v amaterskych nesifrovanych vesnickych wifi sitich tak nerealny scenar. Pak bude mit utocnik prehled o platbach daneho podnikatele. Coz se ostatne casem urcite provali i z centralni databaze, v CR je to jen otazka vyse uplatku.
Dale budou dalsi naklady na archivaci te komunikace, az stat osoci podnikatele ze nejakou platbu neposlal nebo byla na jinou castku atd.
Nestoji nahodou za tim nesmyslem s elektronickou evidenci trzeb banky ? Dokazu si predstavit scenar, kdy prijde do obchodu obchodnik banky nabizet platby kartou s tim, ze internetove pripojeni uz prece stejne musi mit, tak ten platebni terminal se hodi. A nemale provize z plateb se jen pohrnou ...
Živnostníci, podnikatelé a malé firmy se prostě přesunou na pracovní úřad, a práci budou dělat na černo - není přece možné polovinu pracovní doby věnovat administraci, není možné žít v neustálém strachu, jestli něco nesplním, není možné žít pod nestálou šikanou státních úředníků, kteří nevytváří žádnou hodnotu a jsou placeni z vydělaných peněz lidí, které šikanují.
Řemeslníci si budou kromě telefonu/tabletu (a samozřejmě nářadí, které budou potřebovat k práci) nosit ještě kapesní tiskárnu pro tisk účtenky. Zvlášť dobré v kombinaci s modrými zónami v Praze, které se teď rozšíří do dalších čtvrtí. Řemeslník tohle všechno potáhne kilometr od nejblížšího veřejného parkoviště.
Nebo se na to všechno vyflákne a vzkáže: "Oprav si ten vodovod sám. Volils Babiše do sněmovny i magistrátu, tak tady máš, co ti patří." Půjde se zaregistrovat na úřad práce a dál bude dělat už jen melouchy pro známé.
Může se stát, že třeba týden nepůjde elektrika v horské vesnici kvůli lavině. To pak hoteliér nebude moct zkasírovat odjížděnící zájezd a ještě dostane automaticky padesátku flastra, protože třetí den výpadku má termín pro hlášení, čtvrtý den ho systém upozorní a pátý den pošle urgenci?
Jak to bude provádět např. opravář praček apod., který celý den jezdí po zákaznících a inkasuje hned na místě?
Jako do ted. Inkasuje volitele "bez papiru" a tedy i bez volani elektronicke evidence :-) To je zakladni vec, ktera urednikum stale nedochazi. A ti ostatni co papir chteji si pockaji az nekde najde signal nebo budou muset poskytnout vlastni internetove pripojeni.
Jestli někdo vymyslel, že to v TESCu budou ťukat do tabletů, tak to je borec. Nebo si budou řemeslníci jako důkaz pro finančního kontrolora ty ručně psaný účtenky founama fotit?
V článku jsou přece popsané podmínky, které offline provoz těch tiskáren paragonů téměř vylučují. Leda byste do nich zadrátoval nenáhodný generátor se zrcadlem u Babišovců. Tak snad máte ve firmě dost vysokou pojistku.
Neni radove jednodussi ty paragony vubec nevydavat? Markety se napriklad zcela bezne pojistuji proti vypadku elektriny, a promitnou to do cen zbozi pochopitelne. Jsem zvedav, kolik bude stat pojisteni proti vypadku systemu online uctovani ... predpokladam, ze to znekolikanasobi ceny pojistek.
Dtto pochopitelne vypadek internetu. Dnes je to tak maximalne drobna neprijemnost (mnohokrat jsem zazil cedulky ze platby kartou nejsou mozne, protoze neco nefunguje).
Osobne si pak predevsim naprosto nedokazu predstavit, jak nekdo zajisti provoz podobneho systemu 24/7 365 dnu v roce. To nedovedou ani banky. Dokonce i jaderne elekrarny nemaji SW, ktery by byl schopen takoveho behu, proto jsou koncipovany tak, aby fungovaly i bez nej.
Tohle není paranoia, tohle je fakt, politici, hlavně Babiš to jsou loutky světových oligarchů a elit, kteří protlačují zákony vedoucí k Novému Světovému Řádu. Chtějí nás očipovat, zotročit. Cesta vede přes zničení soukromých živnostníků, nezaměstnaní budou díky diktatuře KurzArbeitu zadarmo pracovat pro velké nadnárodní firmy jako otroci. Viz Amazon, který bude porušuje lidská práva.
Máte svobodu, demokracii ? Hovno, jsou to jen vyprázdněná slova, o žádnou svobodu a demokracii tu nejde, jde o to zavést diktaturu Nového Světového řádu a zotročit lidstvo. Braňme se.
Ceska danova sprava jsou troskari...
Tihle na to jdou od podlahy:
Za nesplnenie povinností súvisiacich s kontrolným výkazom (KV) k DPH hrozí podnikateľom pokuta do výšky 10 000 €. Ide o tieto povinnosti:
• nepodanie kontrolného výkazu,
• oneskorené podanie kontrolného výkazu,
• uvedenie neúplných alebo nesprávnych údajov v kontrolnom výkaze,
• neodstránenie nedostatkov v podanom kontrolnom výkaze v lehote určenej vo výzve daňového úradu
Pri opakovanom porušení vyššie uvedených povinností hrozí pokuta do výšky 100 000 €.
U nich taky:
(11) Ak platiteľ nedoručí kontrolný výkaz daňovému úradu, doručí kontrolný výkaz oneskorene, uvedie v kontrolnom výkaze neúplné alebo nesprávne údaje alebo v lehote určenej vo výzve daňového úradu neodstráni nedostatky podaného kontrolného výkazu, daňový úrad uloží platiteľovi pokutu do výšky 10 000 eur. Ak platiteľ poruší povinnosti podľa prvej vety opakovane, daňový úrad uloží pokutu do výšky 100 000 eur. Pri určení výšky pokuty prihliadne daňový úrad na závažnosť a dĺžku trvania protiprávneho stavu.
Je tam "ulozi", nikoliv "muze ulozit"..
U nas je to taxativne vice rozdeleno. Sankce nizsi, ale na druhou stranu i nizsi libovule spravce dane ve vysi pokuty:
(1) Pokud plátce nepodá kontrolní hlášení ve stanovené lhůtě, vzniká mu povinnost
uhradit pokutu ve výši
a) 1000 Kč, pokud jej dodatečně podá, aniž by k tomu byl vyzván,
b) 10 000 Kč, pokud jej podá v náhradní lhůtě poté, co k tomu byl správcem daně
vyzván, nebo
c) 30 000 Kč, pokud jej nepodá na základě výzvy ke změně, doplnění či potvrzení údajů
uvedených v podaném kontrolním hlášení, nebo
d) 50 000 Kč, pokud jej nepodá ani v náhradní lhůtě.
(2) Správce daně uloží pokutu do 50 000 Kč plátci, který na základě výzvy správce daně
k odstranění pochybností nezmění nebo nedoplní nesprávné nebo neúplné údaje anebo
nepotvrdí údaje prostřednictvím následného kontrolního hlášení.
anebo nepotvrdí v rámci podaného následného kontrolního hlášení nesprávné nebo
neúplné údaje.
(3) Správce daně uloží kromě pokuty podle odstavce 1 nebo 2 tomu, kdo
nesplněním povinnosti související s kontrolním hlášením závažně ztěžuje nebo maří
správu daní, pokutu do 500 000 Kč.
(4) O povinnosti platit pokutu podle odstavce 1 rozhodne správce daně platebním
výměrem a současně ji předepíše do evidence daní.
(5) Pokuta podle odstavců 1 až 3 je splatná do 15 dnů od právní moci rozhodnutí o
pokutě.
(6) Při stanovení výše pokuty podle odstavců 2 a 3 dbá správce daně, aby pokuta
nebyla v hrubém nepoměru k významu porušené povinnosti a k závažnosti následku pro
správu daní. Při tom přihlédne zejména k míře součinnosti ze strany plátce.
Jak to bude s povinností podat daňové přiznání přes datovou schránku, když jí dočasně - např. na dobu 1 týdne v březnu 2015, deaktivuji, abych nemusel přiznání přes datovku podávat?
Potřebuji podat přiznání na papíře, dostat na to razítko z podatelny, a daň zaplatit na pokladně.
Za rok 2014 mám příjmy z §6, 7, 8, 9 a 10.
Nemám datovou schránku jako OSVČ, ale tzv. dobrovolnou schránku - občana.
Rozhodne je pravdou, ze neco v nejake tiskove sprave nema zadnou pravni vahu. V novele zakona o DPH taxativni vycet informaci pro KV neni (nebo jsem ho prehledl).
Ale na druhou stranu je to tak, ze cesti a slovensti zakonodarci od sebe dost opisuji.
Pokud se neco na jedne strane ujme (nebo rekneme, ze jim to projde u verejnosti), tak se to pomerne rychle objevi i v druhem zakone.
Takze to opravdu pravdepodobne bude tak, ze se budou vykazovat veci, ktere uz dnes musi byt evidovany v zaznamni povinnosti, nebo v evidenci pro ucely DPH a k tomu to, co bylo zmineno v tiskove zprave. Tedy puvodni identifikacni cislo dokladu.
Samozrejme. Podrobnosti jeste nejsou. Krk na to nevsadim. Ale vcelku ocekavam, ze se bude vykazovat velmi podobne jako na Slovensku. Detail stejny, mozna jina struktura jednotlivych sekci, plus samozrejme par veci, ktere maji ve svem zakonu jinak (ktere jsme uz stihli zrusit, jako treba kod z prilohy cislo 5 zakona. Slovaci tam jeste neco podobneho maji.).
tak ono se to uz hezkych par desetileti rozmahalo v jinych oborech lidske cinnosti. kdy si naplanujete investici nebo nejakou zasadnejsi drazsi spotrebu a stat pak prispecha s kudlou, kterou vam vrazi do zad a vy ji pak muzete odepsat.
ale v dali s blyska na lepsi casy. jakmile totiz stat dosahne sveho a obcany ekonomicky vyhladovi vetsim mnozstvim podrazu, tak se mu to vrati propadem ochromene ekonomiky a dojde na ekonomicke vyhladoveni statniho aparatu.
Ale na Slovensku Kontrolni hlaseni uz maji. U nas bude pravdepodobne ve stejne, nebo velmi podobne forme.
Tezko se mi veri, ze by to bylo napadnutelne u Ustavniho soudu. Pokud se bude vykazovat to co pises (a co se vykazuje i na Slovensku), tak to jsou udaje, ktere musis tak jako tak vest a v pripade pozadani predlozit financnimu uradu (zaznamni povinnost).
Slovaci predpokladaji, ze az se to cele trosku sedne (kontrolni hlaseni u nich funguje prvnim rokem), tak financni urady budou sami predepisovat danovou povinnost (uz ted si ji dokazi z Kontrolniho hlaseni temer ve vsech pripadech spocitat sami). Tedy posles Kontrolni hlaseni a financni urad ti odpovi neco ve smyslu "Vase danova povinnost je XY penez. Pokud k tomu mate namitek, proberte to se svym spravcem dane".
Ono to ma i jiste vyhody (ne ze bych se toho napadu moc zastaval). Dnes ti v mnoha pripadech financni urad zaastavi vyplaceni nadmerneho odpoctu, vyhlasi mistni setreni a zacne porovnavat tve faktury na vstupu a s tim, co maji na vystupu tvi dodavatele. To chvili trva ale s kontrolnim hlasenim to bude schopny udelat on-line.
Opravář pracek a podobni budou mít tablet nebo smartfobe s pokladní aplikaci. Cely systém bude podporovat i práci v režimu offline pro místa s dočasným omezenim přístupu k internetu. Dojde li k docasnemu snizeni kapacity systemu obchodnici budou moci fungovat offline. Toto už je vše davno vymysleno a sepsáno.
Vladimir Vlach
Pokladní aplikace DotyKacka pro Android.
Doufám, že povinnost komunikovat elektronicky bude platit i opačně a že finanční úřady budou zasílat vždy do datový schránky a pokud tak neučiní tak zaplatí pokutu příjemci nesprávného podání. Mě například doručují neustále papírově na adresu trvalého bydliště, přestože mám datovou schránku a v registru obyvatel doručovací adresu.
Paragon vydají jednoduše - připojí k němu tiskárnu, kterou si s sebou přinesou. Vystavování off-line bude povoleno jen za zcela výjimečných okolností (což obecně nebude práce v terénu, ale jen na místech prokazatelně bez možnosti internetového připojení) a bude se to řešit například nějakým algoritmickým vygenerováním čísla, které se následně spáruje s on-line vygenerovaným číslem. Nelze čekat, že se to bude zákon snažit nějak ulehčovat, spíše naopak - "rozkaz zní jasně a koukej se přizpůsobit".
Nechápu.
Vy si kontrolujete, jaké číslo dokladu měl zákazník před vámi? Finančáku to samozřejmě nahlásím bez mezer. Občas se vyčistí fronta korunovými útratami a pohoda. Nikdo vám nedokáže, že spojení v době nákupu bylo funkční. A stejně to celé musí mít i funkci "storno chyby".
Na druhou stranu existuji staty, kde je danove priznani zcela verejne, a to jak soukrome tak firemni. Kdokoli se pak muze podivat, kolik kdo zdanil.
Problem vidim spis v zabezpeceni po technicke strance a pak predevsim v tom, ze vidim naprosto jasny vysledek - zaloby o miliardy odskodneho za vypadky, ktere zaplatime samozrejme ze sveho.
System bude fungovat i offline. Toto už je dávno navrženo a počítá se s výpadky, aby se neopakovala situace jak s řidičský před nedávnem. Pokud nebudete mit připojení, vše se zaučtuje offline. Nemůžete přeci Tescu říci, ze ma zavřít obchody.
Bude zpřísněna povinnost vydávat uctenky a tím pádem prodejbez dokladu nebude tak jednoduchy. Maximálně tak svému známému.
Obchodníci budou mít tablet nebo smartfone a tím to bude vše technicky vyřešeno.
Plno obchodníků kterým dodávané pokladny už se na to těší. Myslím ze negace není az tak na místě. Ti nepoctivi vymizí, nebo zdrazi a ceny se dostanou v prumeru na vyšší úroveň. Z toho bude vyšší odvod DPH.
Vladimír Vlach
Pokladní aplikace DotyKacka pro Android
Jak bude vypadat takový "servis u zákazníka", kdy na místě dostane technik hotovost, to bude muset mít s sebou nějaké zařízení napojené na internet a tento systém? a co v místě, kde není pokrytí mobilním operátorem?
Delá to xxx korun, mohl bych se připojit na Váš internet, abych Vám mohl vystavit doklad? Vy internet nemáte? A potřebujete doklad? No tak to máte gratis, protože doklad bez získání čísla od MF nemohu vystavit...
Elektronická komunikace po česku znamená vytváření centrálních úložišť, kde se na jednom místě hromadí před provozovatelem systému nijak nechráněná data, která díky svému množství a zákonné povinnosti začínají mít velkou cenu.
Třeba takové datové schránky. Čím dál kompletnější sbírka komunikace od státu směrem k firmám. Pěkně v elektronické podobě (scanů v PDF tam bude asi minimum).
Jak bývá zvykem, vývoj a zejména provoz těchto systému je outsorcován (zmíněné datové schránky provozuje Pošta formou outsourcingu o O2). To že se provozovatel do dat nekouká je zajištěno jen paragrafy v zákonech a ve smlouvách, nikoliv technicky.
Kdyby někdo přišel s tím že dopisy z finančáku se budou posílat v nezalepených obálkách a Pošta si na jejich třídění a doručování najme soukromou agenturu, to by asi bylo divení se. Ale u DS to nikomu nevadí.
A v takovém systému chce stát evidovat elektronicky všechny tržby. Jak to asi může dopadnout?
On je dost rozdíl "na požádání předložit" a "posílat vždy". Například kontrolu totožnosti osoby také nelze provádět jen tak, ale jen v zákonech vyjmenovaných případech (které se v praxi dají snadno obejít, ale o to teď nejde). Když použiju tu paralelu - tady se dostáváme z režimu, že se totožnost kontroluje u těch, kdo jsou podezřelí ze spáchání něčeho nekalého, do režimu kontroly totožnosti všech, kdo procházejí/projíždějí křižovatkami. Jinak řečeno, každý je z pohledu státu automaticky podezřelý.
Jinou paralelou může být on-line sledování pohybu všech mobilů, kdy i současná úprava "data retention" je protiústavní - po zrušení té původní byla totiž zavedena úprava, která je ještě horší než ta zrušená ÚS.
Kontrolní hlášení a v budoucnu on-line evidence podstatným způsobem zasahují do soukromí a jejich zavedení hrubým způsobem porušuje povinnost šetřit podstaty a smyslu omezování základních práv a svobod.
Ja se nechci prilis Kontrolniho vykazu zastavat.
Sice si myslim, ze takove opatreni dokaze zlepsit vyber dani, ale nejsem si jisty, jestli to ta pakarna a vyssi administrativni zatez vyvazi. Mozna ano, ale jisty si nejsem.
Na druhou stranu. Ta paralela s kontrolou dokladu nesedi.
Zaznamni povinnost vest musis a bez reci ji musis predlozit spravci dane. Kdykoliv, bez taxativniho vyctu pripadu, kdy to spravce dane MUZE chtit.
Neverim, ze muzes s nejakou namitkou u jakehokoliv soudu prorazit. Zkus to.. Rad se poucim, ale myslim, ze to jsou jenom takove silne reci internetovych hrdinu. Kdyz dojde na lamani chleba, tak Kontrolni vykaz proste podas.
BTW: Nevim, jestli jste to zaregistrovali.. Ale je tam jeden nepekny detail.
http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2014/ministerstvo-financi-a-financni-sprava-v-19662
Tady je tiskove prohlaseni Ministerstva financi, kde obhajuje/vysvetluje nutnost Kontrolniho vykazu. Nechci polemizovat s tim, co tam pisou..
Vsimnete si jedne vety "Navrhovaný systém kontrolních hlášení vychází z údajů z evidencí, které již plátci podle stávajícího zákona o DPH vedou, jediným dodatečným údajem je původní číslo daňového dokladu"
Resilo se to hodne na Slovensku. Bezi nam tam u par (<10) zakazniku ERP system. Nevystacite si s variabilnim symbolem. Je nutne evidovat i dalsi udaj (puvodni cislo danoveho dokladu). Tedy pokud je na dosle fakture neco ve smyslu "FO152014" (coz je identifikace dokladu v systemu dodavatele" a variabilni symbol "12345", tak je nutne vykazovat v KV ono "FO152014". Coz se momentalne v ERP systemech moc neeviduje. K nicemu to taky neni. Ale kvuli Kontrolnimu vykazu je to nutne nekam zapisovat. Nekdo to musi zapisovat a je to hodne dlouhych retezcu, ktere se nedaji na nic zkontrolovat. Mimochodem to vedlo k tomu, ze na Slovensku prestaly firmy svoje interni cislovani na faktury tisknout (vyjimky jiste jsou). Je to pekna pakarna.
Začínám se obávat, že Kalouskova TOP09 se svými bílými koňmi jako byl Drábek se Šiškou byl je slabý odvar toho, co přijde v podání ANO. Tohle je teprve ta správná zakázka. Ovšem podle toho, jak tu zatím veškeré IT zakázky na různé systémy "fungují", bude zřejmě dobré se předzásobit, protože na rozdíl od nefunkčního registru aut jídlo nepočká...
To jako si ten hloupý koblihář Babiš představuje, že účtenky budou on-line vydávat i babky na záchodcích nebo co to sakra jako má být ta elektronická evidence tržeb.