Vlákno názorů k článku Je etika IT konzultantům k něčemu dobrá? od Petr Stransky - S tim nelze nez souhlasit, a je to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 2. 2001 1:38

    Petr Stransky (neregistrovaný)
    S tim nelze nez souhlasit, a je to cast toho co se mnou uvedenou vetou mini. Schopnost rozpoznat diky zkusenosti, znalostem a intuici spravnou "diagnozu" je naprosto fundamentalni uvod k navrhu kazdeho reseni.
  • 5. 2. 2001 22:27

    Jiri Ludvik (neregistrovaný)
    Proto je naopak klicove, aby byl konzultant schopen analyzovat situaci a navrhnout spravne reseni pro spravne misto a cas.

    Vzhledem k neschopnosti vetsiny zakazniku vyjadrit sve pozadavky je v nasich podminkach pro konzultanta klicove vedet co zakaznik vlastne potrebuje lepe nez to vi sam zakaznik.

  • 5. 2. 2001 9:59

    Petr Stransky (neregistrovaný)
    Posuzovat vysledky a kvalitu cinnosti konzultantu je principielne velmi jednoduche. Je to schopnost prinest klientovi hodnotu rychleji nebo ve vetsim rozsahu nez je schopen on sam - at uz v podobe zvladnuti reseni problemu nebo otevirani novych obzoru a prilezitosti.
    Ve skutecnosti to neni o vyberu "idealniho" mozneho reseni. at uz z pohledu ceny nebo kvality. To totiz podleha znacnemu pohybu v case a prostoru. Porovnatelnost je navic silne diskutabilni, samotna porizovaci cena je naprosto nevhodny parametr. Proto je naopak klicove, aby byl konzultant schopen analyzovat situaci a navrhnout spravne reseni pro spravne misto a cas.
    A protoze naprosta vetsina konzultacnich firem potrebuje dlouhodobe zakazniky, ne jednotlive "rany", tak si da sakra pozor aby klientovi skutecne prinesla co nejvetsi mozny benefit. Problematicka je ale zejmena uroven jednotlivych konzultantu, a tedy jejich schopnost prinest patricne vysledky. Ono zname firemni logo jeste nepredznamenava kvalitniho konzultanta, ale kvalitni podminky pro jejich "rust". Dalsim problemem muze byt mala spoluprace ze strany klienta, at uz v podobe velmi casteho "hozeni" problemu na konzultacni firmu, ktera ma ale omezeny manevrovaci prostor, nebo nizkymi prostredky, ktere na vlastni poradenskou praci venuje. Ne vzdy je mozne menit rozsah konzultaci bez velkych dopadu na vysledek - to je jako kdyby jste doktorovi daly jen 2 hodiny na operaci srdce s tim, ze vic zaplatit nechcete. A on by Vas nutne musel odmitnout a riskovat, ze nekde zkolabujete nebo pro Vas pracovat zdarma.
    A pokud se tyka provizi za prodej "reseni", to uz je jina pisnicka - i kdyz tady se spise bavime o provizi za dohozeni zakaznika vyrobci. Kazda konzultacni firma si musi sahnout do sveho svedomi... Mimochodem, to ze nejaky konzultant preferuje urcite systemy nemusi znamenat nic jineho nez ze s nimi ma dobre zkusenosti a tudiz je schopen se za ne "postavit".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).