Špatnou zkušenost s chaty může přeci vyléčit jedna řádka v konfiguraci NAT (jestli máte Linux router) - těžko vám bude nějaký zaměstnanec argumentovat tím, že je potřebuje nezbytně k práci, protože na !!!!FLIRTIK domlouva kontrakty pro společnost :)
Vas nazor mi prijde velice rozumny a zdrave tolerantni, kdyz se zamestnanci nebudou moci v praci ani na minutu zastavit, dlouho to nevydrzi a pujdou jinam. Pokud podavaji dobre pracovni vykony, jake po nich pozaduje zamestnavatel, nemusi zamestnavatele jiz prilis trapit, zda zadanou praci udelali za 5 hodin nebo za pet a pul.
Naprosto s Vami souhlasim. Sankcionovat zamestnance za soukromy mail je blbost, ale je to blbost po pravni strance mozna. Doneslo se mi ale z druhe a treti ruky, ze nektere zahranicni firmy pusobici u nas si soukrome telefonovani a vyuzivani internetu u zamestnancu velmi peclive hlidaji. Napriklad v jednom znamem ceskem podniku dostane zamestnanec na konci kazdeho mesice vypis svych telefonnich hovoru a musi oznacit, ktere byly soukrome. Ty se mu pak strhnout z platu. Vsechny hovory se nahravaji na pasky, ktere se namatkove kontroluji. Pokud se zjisti u zamestnance podvod, je okamzite propusten pro ztratu duvery.
Pár e-mailů samozřejmě nevadí, nicméně zaměstnanec musí pak nutně počítat s tím, že firemní e-mail může oprávněně přečíst zaměstnavatel nebo někdo jiný jím pověřený. Nevím proč spousta zaměstnanců považuje firemní počítač za svůj soukromý sektor. Odvolávat se na nejrůznější listiny a ústavu nemá podle mne žádný smysl, protože v tomto případě nejde o majetek zaměstnance. Stejně tak není ani soukromý sektor zaměstnance šanony, skříně, nejrůznější desky s firemními materiály a budova společnosti. Nevím proč by to v případě počítače a firemního softwaru mělo být jiné.
Postihovat soukromé psaní e-mailů v pracovní době mi přijde jako blbost - pokud nepřesáhne rozumnou míru. A to říkám jako zaměstnavatel. :-) Zaměstnanci se musí cítit v práci příjemně a k tomu patří i to, že si napíší pár e-mailů. Ostatně, taky to dělám.
Na druhou stranu kontrola může být jednoduchá: podívám na adresy příjemce a subjecty a to mi může stačit. E-maily samotné číst nemusím. Pak stačí jen požádat o vysvětlení, jakého projektu se těch dvacet mailu denně na slunicko777@freeisp.cz týká. :-)
Když zaměstnanci plní zadané plány, tak si mohou přeci trochu užít.