Vlákno názorů k článku Je možný vyhazov z práce za soukromý email? od pepino - Moje definice služební pošty: tak jako asi nikdo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2002 13:46

    pepino (neregistrovaný)
    Moje definice služební pošty: tak jako asi nikdo nebude rozporovat, že dopis napsaný na hlavičkovém papíře firmy považuje za služební, tak za služební elektronickou poštu považuji každý email s odesilatelem jmeno@firma.cz.

    Vzhledem k tomu, že firma figuruje jako odesilatel, má právo si její zástupce přečíst, co vlastně odesílá. Vzhledem k tomu, že mail server nic jiného k doručení nepřevezme, je všechna pošta považována za služební. Pokud si někdo mail server nastaví tak, že doručí poštu z jiné domény, tak se dá považovat za soukromou a kontrolovat třeba její počet (ale už bych si rozmyslel, jestli ji budu číst).
  • 30. 1. 2002 1:50

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Potreboval bych trochu vyjasneni v nekolika malo otazkach. K prvnimu odstavci:
    1. pokud je sluzebni kazdy email odeslany z adresy jmeno@firma.cz pak pravo cist tento dopis je dano a) pouze osobe, ktere patri adresa jmeno@firma.cz; firme, ktere patri domena firma.cz; take CZ.NIC protoze tomu "patri" domena cz; take ICANN, protoze to vykonava spravu nad korenem domenoveho prostoru
    2. znamena vase klasifikace, ze dopis odeslany z adresy jmeno@seznam.cz je sluzebni a smi jej cist vedeni Seznam.cz a.s. ?

    A k druhemu odstavci:

    1. je pravem Ceske posty cist veskere podane dopisy, protoze Ceska posta je stejnym odesilatelem kazdeho podaneho dopisu jako je zamestnavatel odesilatelem el. posty sepsane zamestnancem ?
    2. pokud firemni mail-server nedokaze zamestnavatel nastavit tak, jak pisete - tedy aby prijimal pouze sluzebni postu a odmital soukromou - znamena to, ze takovem pripade zamestnavatel nema pravo prochazejici postu cist ?

    Nerikam, ze koncept, ktery se nam snazite naznacit je nepouzitelny - ale zatim jste nam navrhnul jen zrejme prilis zjednodusene teze na to, aby z nej byla jejich pouzitelnost poznat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).