Vlákno názorů k článku Je Tokio Hotel zlatý důl? od Boss - Proč nejsou všichni SEO konzultanti milionáři? Když vidím,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 10. 2006 11:38

    Boss (neregistrovaný)
    Proč nejsou všichni SEO konzultanti milionáři? Když vidím, částky které si účtují za služby připomínající návštěvu kartářky, taky se divím (Btw. kolik SEO konzultantů někdy vytvořilo nějakou stránku?).
  • 26. 10. 2006 12:09

    petr srsen (neregistrovaný)
    Podle meho nazoru exsituje nekolik typu seo konzultantu:
    a) Ti, kteri SEO/SEM rozumi a chteji se tim predevsim profesne realizovat, bavi je mit fotku v casopisech typu Profit, bavi je budovat vlastni firmu, bavi je JEDNAT S KLIENTY, mit kancelare, zamestnance; zkratka tradicni firmu. Robert Nemec je zarnym prikladem. Robert a jeho firma navic patri mezi ty lepsi v oboru.
    b) Ti, kteri SEO/SEM rozumi, ale nemaji nejspis napady (nebo mozna chut, motivaci, duvod, ...?) jak vyuzit SEO/SEM know how pro vlastni projekty. To ostatne David neprimo potvrdil o par komentaru vyse. Tim vubec netvrdim, ze je David nebo jeho firma spatny SEO konzultant, to jiste neni. Jen jeho snazeni nechapu.
    c) Ti, kteri SEO/SEM rozumi, pracuji na svych projektech a zlomek casu venuji konzultacim klientum z rozlicnych oboru, aby ziskali dalsi informace, case studies, know how a dalsi zkusenost obecne (nikoliv na ukor klienta!). Tam se samozvane radim ja.
    d) Ti, kteri SEO/SEM nerozumi, ale nabizi ho (za penize dokonce). Priklady uvadet nebudu.
  • 26. 10. 2006 16:51

    David Špinar
    Petře, zajímavé rozdělení. Trochu mě mate rozdíl mezi tou první a druhou skupinu, který tam nevidím. My spíš spadáme do té první skupiny, ačkoliv podle tebe možná i do druhé. Každopádně důvody, proč se nevěnujeme vlastním projektům je jednoduchý. Za prvé nechceme, nebaví nás to. A za druhé (a to je zřejmě podstatnější), jsme pouze konzultanti a chceme být nezávislí. Nechceme svou vlastní aktivitou konkurovat žádnému svému potenciálnímu konkurentovi. To je mmj. důvod, proč se nevěnujeme webdevelopmentu. Nechceme konkurovat ani webdeveloperům, protože by jinak nebyli naši zákazníci a my bychom mohli být v našich auditorských/analytických činnostech napadáni ze zaujatosti.

    Jenže reálný svět přece funguje jinak. Tvůj akcent na "práci na vlastních projektech" je IMHO úplně zbytečný.

    Vezmu příklad z právní praxe. Máme tu advokáty, kteří pracují na případech klientů, a podnikové právníky, kteří pracují na případech vlastní firmy. Je třeba řešit, kdo z nich je lepší právník? Pokud ano, kdo to teda je? Ty říkáš, že podnikový právník, protože propojuje právo s praxí. Já říkám, že advokát, protože má větší kontext a přehled o různých typech případů a nezapadá do rutiny, která ho přímo obklopuje.
  • 26. 10. 2006 20:06

    petr srsen (neregistrovaný)
    Moje chyba, ze jsem ten rozdil nezduraznil. Osobne mi prijde, ze u Roberta Nemce jsou penize az na druhem miste (i kdyz to odporuje nazoru pana prezidenta) a ve vasem pripade az na miste prvnim (coz neni v zasade nic spatneho).

    Co me k tomu vede? Napriklad vas odchod z DW za velmi podivnych okolnosti (abych byl konkretni, prislo mi napriklad podivne, kdyz jsem byl na skoleni DW a na moji adresu jsem pak dostaval obchodni sdeleni H1, kdepak jste ji vzali?). Myslim si, ze hlavnim duvodem ochodu byly penize (coz neni nic spatneho, jen ze se tu bavime o efektivite vydelavani penez v tomto oboru).

    Povidankam o nezavislosti neverim, prominte. Vsem nam jde v tomto businessu o penize. Souhlasim s tim, ze developit weby pro klienty je dneska pakarna, protoze za to klienti nejsou obecne ochotni adekvatne zaplatit, casto ani nevedi co chtej, nekdy jednani s nimi pripomina rozpravku.

    Muj akcent na praci na vlastnich projektech neni zbytecny, vlastni projekty generuji pasivni prijem. Coz lze prirovnat treba k urokum ze vkladu, k vynosum z akcii nebo z nemovitosti. To je vec, ktera se vzdy hodi a vyrazne dokaze zvysit kvalitu zivota. Ale samozrejme vam tuto filozofii nenutim, kazdy sveho stesti strujcem.

    Paralela s pravniky neni tak uplne nejvhodnejsim prikladem, jsou to dva totalne odlisne obory. Vstupni predpoklady pro SEO/SEM jsou v zasade pocitacova gramotnost na pokrocilejsi urovni, zaklady HTML/CSS, alespon pasivni anglictina, cas a chut se venovat sebevzdelani, pokusim, testovani, analyzam.

    U pravniku to zacina prijimacim rizeni na pravnickou fakultu, kam se kazdorocne dostane pouha desetina ze vsech uchazecu, dale 5-6 let velmi narocneho studia, volitelne nekolik let sockovani na konspicientske pozici, takze mozna ve 30 zacne pravnik vydelavat nejake rozumne penize.

    Mezi nejlepsi/nejuspesnejsi svetove SEO/SEM odborniky patri cela rada stredoskolaku nebo odpadliku z colleges nebo univerzit. Naopak neznam zadneho dobreho pravnika, ktery nevystudoval pravnickou fakultu :-)
  • 27. 10. 2006 9:08

    David Špinar
    Osobne mi prijde, ze u Roberta Nemce jsou penize az na druhem miste (i kdyz to odporuje nazoru pana prezidenta) a ve vasem pripade az na miste prvnim (coz neni v zasade nic spatneho).

    Ano, to je v zásadě možné. Nevím, co by na to řekl Robert, ale možná to tak fakt je.

    abych byl konkretni, prislo mi napriklad podivne, kdyz jsem byl na skoleni DW a na moji adresu jsem pak dostaval obchodni sdeleni H1, kdepak jste ji vzali?

    Petře, vysvětlení je přece jednoduché. Naše e-maily dostáváte proto, že jste zaregistrovaný v newsletteru Firma online (ověřil jsem si to), ze kterého se můžete kdykoliv odhlásit. Databázi e-mailů v newsletteru jsme si vzájemnou dohodou předali s IInfem, takže jak my, tak oni mají databázi k dispozici. Bylo tomu tak proto, že polovina adres pocházela ještě z dob, kdy Firmu online rozesílal Marek Prokop a Dobrý web ještě neexistoval. Žádnou jinou databázi nemáme a nemáme ani databázi lidí, kteří se zúčastnili školení Dobrého webu. Stačí to jako vysvětlení?

    Paralela s pravniky neni tak uplne nejvhodnejsim prikladem

    Možná ano, možná ne. Já jsem jen reagoval na to, že akcentujete ten "styk s praxí na vlastních projektech". Konzultanti mají oproti takovým lidem zase výhodu, že mají "styk s praxí" na více různých projektech, které se od sebe výrazně liší a nezapadají do rutiny. Nechci říct, že konzultanti umí SEO víc než lidé, kteří si optimalizují weby sami. Obě jsou to možné cesty a já si vybral tu jednu, Vy tu druhou. Obojí je přece v pořádku.

  • 6. 11. 2006 22:09

    Tomáš Bíbrlík (neregistrovaný)
    Můžu souhlasit jedině stím, že jsem student. Naši (myslím tím rodiče) mi nikdy nedávali peníze, takže jsem už od 15 chodil stále na nějaké brigády a prošel mnoha druhy práce, co snad někdo nestihne ani za celý život. Ale jsem za ně rád a mnoho mi to dalo..

    No a proto bych chtěl říct, že SEO jsem začal "studovat" před pár měsíci, udělal si pár obyčejných webů, u kterých se snažím aby něco přinášely i pro uživatele, né jenom na nich primárně vydělávat. Ale když jsem pochopil, kolik to může nosit, a vzpoměl si na některé ty brigády, kde jsem měl zlomek či max. to co teď mám z pohodlí domova, tak to může všem jen doporučit..

    A vždycky je to o tom, jak se chce člověk sám realizovat.. Někomu stačí to, někomu ono. Každopádně toto je skvělá šance pro mě jako studenta, pač ve svém oboru budu jen těžko hledat práci a co je pro mě více důležité, že mě to prostě baví..

    Teprve sbírám zkušenosti, rozkoukávám se a vymýšlím si své projekty.. Kdo chce, tak dokáže hodně. A všechno je jen o nápadech a ostatní člověk nalezne v knihách (či internetu). Už můj děda říkal furt - číst,číst,číst... Něco na tom bude :)
  • 26. 10. 2006 21:14

    Boss (neregistrovaný)
    Zajímavé rozdělení. Možná bych ještě doplnil procentuelní podíly jednotlivých skupin na celkovém množství SEO konzultantů v republice. Protože věřte mi, že když příležitostně spíchnete nějaký ten web a po nějakém nedlouhém čase vašeho klienta osloví firma podobné této http://webczech.cz/ poplive Vaši práci (která nepatří v dané cenové relaci k nejhorším) a nabízí SEO, zisky, bohatství slávu, bla bla, začnou se Vám všichni SEO konzultanti docela zajídat. A nebyl to jenom webczech a nebylo to jenom jednou. Člověk si časem začne myslet, že veškeré SEO koznultace jsou jenom jeden velký podvod a způsob jak celkem bezpracně tahat ze zákazníků peníze. OK, vidím dvě firmy, dobrý web a H1. Vidím ale také stovky jiných firem a pohled na mě mě láká založit něco jako ligu protu SEO konzultantům s přízviskem, poctivou prací, solidním kódováním proti podvodům. Přeji pěkný den a úspěch v práci.
  • 23. 12. 2006 10:54

    lifechooser (neregistrovaný)
    Me se stalo totez, ale vyzadal jsem si od zakaznika popis sluzby co WebCzech dela a zjistil jsem ze pouze upozornuji na chyby a dokonce kdyz jsem tam zavolal a predstavil se ze jsem stranky tvoril tak me poradili jak je mam vylepsit....ps a bylo to v cene.
    Takze pokud se na to divas tak jak se divas, tak jsi bud o teto moznosti nevedel nebo nesnasis kritiku.
  • 26. 10. 2006 16:44

    David Špinar
    Pěkný den, už jsem to psal někde výše, ale podle mě je odpověď jednoduchá. Pokud by se SEO konzultanti vrhli od konzultací k reálným webům, mohlo by to fungovat jen ve sféře "přeprodeje návštěvnosti", tedy u projektů spoléhajících výhradně na kontextovou reklamu nebo na affiliate. Nikde jinde ne.

    Jenže ne každého baví stavět affiliate weby.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).