Myslím si že uloha počítaču na _středních_ školách a vyšších je velmi důležitná. U základních je to ale diskutabilní. Z vlastní zkušenosti vím (střední školu jsem dokončil před 2 lety), že ani samotní učitelé neví co je to Windows 95, používají zarytě t602 a Windows 3.11 a to samozřemně učí i své žáky. Averze, kterou mí bývalí spolužáci a hlavně spolužačky získaly je neskutečná. Mnozí se dnes bojí zapnout PC aby mu něco "neudělali" !
Protože už v té době jsem "dělal" do počítačů tak jsem tomu kupodivu více rozuměl než učitelka. Pravda, 50% informací, které jsme se učily byly typu: dnes je nejvýkonější procesor řady pentium 75 (už v té době frčely 200MMX), kotoučové datové sklady apod. Tomu jsem nějak nerozuměl - no prostě fantazie.
A když jsem se zeptal, proč nepoužíváme Windows 95 tak mi bylo odpovězeno, že tomu nikdo na škole nerozumí...
A pak proč mají lidé k počítačům averze - není se čemu divit při představě PC 386, Windows 3.11 atd. To je lepší ty počítače na škole nemít.
Tento nazor je velice diskutabilni. Ja osobne jsem presvedcen, ze pocitace na ZS maji byt. Hodne vsak zalezi na pristupu skoly. Bydlim v malem meste, a tak znam pomerne dobre mistni pomery. Reditele zdejsi ZS znam osobne. Ackoliv on sam neni zrovna vzorovym uzivatelem PC, tak na skole nechal zridit pocitacovou ucebnu. Chysta se pripojeni do internetu. Deti se do pocitacu tesi. Spousta z nich ma pocitac doma a chteji ucitelum predvest co uz umi. Ostatni deti se snazi jim vyrovnat. Ackoliv se uci malovat a delat ruzne "hlouposti", tak hlavnim ukolem je, aby nemeli pred pocitaci respekt, protoze podle mne je prave respekt a strach z pocitacu hlavni brzdou vyvoje IT v CR.
Podle mne je hlavni brzdou rozvoje IT v CR stat (jako ostatne v mnoha jinych odvetvich). Nejenze pro mnohe vladce jsou pocitace stale 'nejaka blbost' (pro ty starsi pak treba i jen vysledek burzoazni pavedy ;-), ale ani si dostatecne neuvedomuji moznosti tohoto statu, tezko budeme asi zit treba z nerostneho bohatstvi. Prave rozvoj IT je (ci spise by mohlo) byt tim, co by tento stat posunulo trochu na zapad. To by ale nejdriv museli prestat dusit pristup k Internetu udrzovanim monopolu a neprichazet s tak stupidnimi napady jako 22% DPH na software. Vybavit skoly pocitaci je sice pekne (otazkou zustava jaka cast vynalozenych prostredku se na to opravdu vyuzije a jaka kdesi zmizi), ale v porovnani s moznosti mit doma alespon prumerny pocitac s pouzitelnym (!) pripojenim k Internetu zcela zcestne. Ohledne ucitelu, je to sice katastrofa, ale uvedomte si kdo tu praci za ty penize asi pujde delat ? Od starsich ucitelu lze tezko predpokladat nadseni (samozrejme se mohou najit i vyjimky) a pro mladeho cloveka jsou financni podminky ve vetsine pripadu zcela neprijatelne. Je to spise takovy konicek nez zamestnani. Reseni je v soucasne dobe asi jedine a to individualni pristup rodicu, kteri nakupem pocitacu budou dale krmit jiz tak nenazrany stat na danich, ktere pak ti vladnouci zmetci stejne rozpusti kamsi do vzduchoprazdna nebo na nekonecnou podporu 'perspektivnich' podniku vyrabejicich ingoty.
Absolutne nesouhlasim s posledni vetou Vasi reakce.
Typicke pro dnesni dobu. Jak pisete, pred 2 lety jste maturoval, tj. pred 6 lety opoustel ZS. Patrne jste znalym v oboru PC, tak byste mohl vedet, ze tak stara informace zrejme nebude vystihovat presny stav. Kdo z dnesnich beznych uzivatelu PC tehdy vedel neco podstatnejsiho o internetu. Ja jsem pred 5 lety zacal ucit informatiku na ZS. Za tu dobu se ledacos zmenilo, i kdyz pripoustim, ze odbornost ucitelu neni vzdy kdovi jaka. Ovsem situace neni az zas tak kriticka jak pisete, alespon ne u samotnych ucitelu informatiky. Citim z clanku (mozna se mylim, nejsem senzibil) jakesi pohrdani nad pocitacovym ucitelstvem obecne. Vetsinou jsou ucitele spis ve velmi tezke pozici, kdy musi odvadet totez co ostatni kolegove, + udrzba PC v ucebne, + osveta ve skole, + samovzdelavani doma na ktere Vam nikdo neda ani kacku a moooc casu. To vsechno za plat, ktery mnohdy zapasi alespon s celostatnim prumerem. Bavit se o prumeru mezi VS vzdelanymi nema cenu. Neni chybou ucitelu, ze jejich odbornost nebyla a nekdy jeste neni na dostatecne urovni. Chybela (nevim co vyleze ted z ministerstva) temer jakakoliv podpora, at uz financni, ci umoznenim dalsiho vzdelavani ze strany skolstvi. Skolni prostredi jako takove vubec neni pripraveno na situaci, kdy jednou naucene pred 20 lety nestaci.
Ucim krome pocitacu take fyziku a je propastny (to je asi jeste slabe slovo) rozdil mezi mnozstvim literatury, ktere jsem za svou praxi (5 let) precetl o fyzice a pocitacich.
Mel by jste videt, jaky je o pocitace mezi zaky zajem.