V tom, ze ve strednim skolstvi (a co teprve v zakladnim)je nedostatek schopnych ucitelu se znalosti pocitacu, s vami plne souhlasim. A neplati to jenom o pocitacich. Zpusobuji to zrejme nizke platy ucitelu. Kdo je schopen se uplatnit jinde a neni extremni nadsenec skolstvi, hleda si lepe placene misto, kde se navic docka i osobniho rustu. A clovek s dobrou znalosti pocitacu je dnes velmi cenenym aktivem na trhu prace.
Navic se prosazuje trend, ze mladi lide, kteri by pocitacum meli rozumet lepe, jelikoz s nimi vyrustali uz od detsvi, o skolstvi nemaji zajem a prumerny vek ucitelu roste (toto nemam overene zadnou statistikou, nebude to ale daleko od pravdy (nazor mnoha mych znamych ze skolstvi)).
Ucim na stredni skole a o pocitace se zajimam od VS, jsem ing elektro. Prosel jsem pocitaci od piky (ZX81, hw, assemblery, pascal, spousta uziv. sw) a zaroven delam do vazne hudby, takze mam celkem prehled. Internet uzivam asi pet let.
Odpovedi na titulek by melo dle meho soudu byt, ze je to zejmena obrovsky kseft pro pocitacove firmy (mozna spise lobby) a moznost, jak vydojit z naseho uboheho statu posledni korunky. Mladez nizsich typu skol opravdu asi neni schopna pouzivat PC jinak nez na hrani a negativni jevy jsou v clanku dobre popsany. Izolace, neschopnost komunikovat, neschopnost tvurcim zpusobem hledat reseni, o porusene motorice ani nemluve. Nejhorsi je ovsem absence citu.
Tyto veci zatim silne podcenujeme, ale dusledky budou velmi tristni.
Stredoskolaci pouzivaji Internet zejmena na mailovani (relativne uzitecne), chatovani (naprosta ztrata casu, protoze kecaji u naprostych ptakovinach, je sice treba si odpocinout, ale tato forma se mi zda velmi spatnou pro vyvoj jejich moralnich vlastnosti, nejhorsi je ta anonymita), pak na stahovani her (no comment) a prohlizeni obrazku, ktere stejne vzapeti smazou. Proste komercni konzumace bez jakekoliv tvurci slozky. Snazne prosim, pokud mate jine zkusenosti, popripade nejakou statistiku, jak mladez internet vyuziva, dejte mi vedet. Samotnemu se mi to totiz nechce verit, ze je to tak.
Nevzdelanost kolegu ucitelu v oblasti PC je mnohdy opravdu tragicka. Pricinu spatruji v tom, ze slozity vyvoj prostredku vypocetni techniky mnohe odradil a prinutil k rezignaci nebo alespon k obrovskemu skepticismu. Dlouhotrvajici financni situace ve skolstvi k tomu prispiva. Promarnili jsme obrovskou sanci po r1989, kdyz jsme mohli zcela rekonstruovat skolstvi a rozetnout ten zacarovany kruh, ktery nas stale spoutava moralne s prokletou minulosti komunisticke amoralnosti a ostatnich otresu 20. stoleti. To jsem ale vzal az moc zesiroka, ale urcite to souvisi.
Kantori proste maji malo penez i casu a prostredku na kvalitni postgradual ve vypocetni technice. Skola je naucila vzdelavat se ve vlastnim oboru (alespon trochu), nerekli jim ale, ze pocitace jim mohou nekdy usnadnit praci (ostatne o tomto tvrzeni i nekdy sam pochybuji).
Reseni neznam.