iPersistency a iLoyalty jsou pomocne hodnoty, ktere nam reknou jak se meni nektere chovani uzivatele na serveru coz je patrne nejlepe v grafu.
iPersistency:
kdyz klesa, znamena to, ze uzivatele travi v prumeru na serveru mene casu a opacne.
iLoyaty:
kdyz klesa, znamena to, ze uzivatele se na server vraci mene casto a opacne.
Napriklad 11.9.2001 doslo k vyraznemu poklesu techto hodnot a v nasledujicich dnech zase k vyraznemu zvyseni. Znamena to napriklad, ze ac doslo 11.9.2001 k zvyseni navstevnosti prumerna doba pobytu uzivatele na serveru se zkratila atd.
Pane Ptacek (doufam, ze prave jmeno).
Jsem rad, ze predem vite, co odpovim. Plete te se. kouknete treba na http://www.idot.cz/?op=news&sub=27.
Ja jako clen komise znam "definici" iLoyalty. Vy umite taky docela cist. Ale muzete mi rici, co toto cislo znamena - vylozit mi jeho vyznam?
Myslite ze vernost = pocet navstev celkem vydeleny poctem uzivatelu?
A jak mi toto uzasne cislo pomuze prodavat reklamu?
Panove, vysledky ATLASu postradate zbytecne. mame auditovane vysledky za zari i za rijen, zarijova cisla najdete na http://www.idot.cz/?op=news&sub=27.
Rijnova vyjdou predpokladam jiz v prvni zprave iAuditu.
K iPersistency a iLoyalty se pekne vyjadril Martin Kopta, nemam k tomu co dodat.
Nevim, jak je na tom Atlas, jeho overene vysledky take postradam -- narozdil od Vas, pane Ptacku, si vsak nemyslim, ze by je musel overovat zrovna TNS.
Zminil jste praxi na zapad od nasich hranic. Pak tedy vezte, ze v zahranici neexistuje nic, co by se dalo k nasemu iAuditu prirovnat. TNS se v CR povedlo neco velmi unikatniho. Totiz na jednom miste shromazdit takove mnozstvi vyznamnych hracu, ze jejich vysledky lze srovnavat na zaklade tychz kriterii podle cisel vzniklych totoznym merenim. Krom toho iAudit lze povazovat za velmi vypovidajici mereni navstevnosti v CR.
Neznam, a domnivam se, ze ani nikdo jiny, zadnou dalsi zemi, kde by se povedlo vytvorit podobny referencni vzorek poskytovatelu obsahu, nezna. o je postaveni, ktere se nyni pokousi konkurence TNS zvratit. Jak je videt z prikladu Atlasu, na overovani navstevnosti neni treba udrzovat monopol.
iLoyalty neni index vernosti, to je proste jen pocet navstev celkem vydeleny poctem uzivatelu. Zrovna tak iPersistency znamena jen soucet doby stravene uzivateli na webu deleny poctem uzivatelu. Abyste mohli posoudit, nakolik jsou tyhle dva indexy vypovidajici,musite znat i rozlozeni delek a cetnosti navstev u skupin uzivatelu. Jinymi slovy, jak velke je uzivatelske jadro. Rozlozeni delky, ci poctu navstev na jednu osu a poctu uzivatelu, kteri tyto navstevy vykonaly na osu druhou. Pokud takovy vystup iDot k iPersistency a iLoyalty neposkytuje, nema smysl s temito indexy ztracet cas -- jsou to proste jen dalsi pekna cisla.
docela dlouho sleduji pusobeni Atlasu v iAuditu, respektive nesleduji, protoze tam nejste. Ale predpokladam, ze napisete, ze je to problem TNS...budte trochu soudny, prosim.
Za druhe, data, ktera poskytuje iDot jsou pry srovnatelna s velicinami, ktere se bezne pouzivaji na zapad od nas a ktere se pouzivaji v klasickych medialnich agenturach. Takze proto asi 5 udaju(myslim, ze je jich tam ale vice). Sam jsem chvili planoval a musim rict, ze to UPLNE STACI, respektive, zadny planovac nema cas a ani moc chut se "hrabat" v tunach cisel....to je vec druha.
Pokud jde o Vas priklad iLoyality, tak jste mi vyvolal usmev na tvari.....domnivaĺ jsem se, ze jako clen metodicke komise, snad vite, co to znamena....:)))
Tak, tedy, jen pro vas: toto jsem nalezl na jejich webu.
--------------
iLoyalty
je index věrnosti uživatele. Číslo udává počet návštěv na jednoho uživatele za měřenou periodu.
--------------