Vlákno názorů k článku Jen pět procent dat nese textovou informaci od dan - V clanku se zapomina na jeden pomerne zasadni...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 11. 2002 9:00

    dan (neregistrovaný)
    V clanku se zapomina na jeden pomerne zasadni fakt ktery vyrazne ovlivnuje pomer PRENASENEHO objemu vyrazne v neprospech reklamy, a to implementace proxy serveru. Pokud uzivatele pristupuji pres proxy (a ukazte mi vetsi sit kde se tak nedeje), podili se reklama podle nasi analyzy na objemu prenasenych dat http provozu zhruba z 98%!!! Ostatni obrazovou informaci lze totiz vetsinou efektivne na proxy kesovat - uzivatele v naproste vetsine navstevuji stejne stranky (portaly, news weby atd.)
    Reklamni agentury a provozovatele webu by se meli velmi vazne zamyslet nad mnozstvim a formou reklamy. Soucasny stav je doslova skandalni, pri generovani sveho nevelkeho zisku prenaseji znacne prime naklady (za prenos) na konzumenta. Je to jak platit za kabelovku zahlcenou reklamnimi spoty.
    Mozna proto jen za posledni 3 mesice mohu potvrdit doplneni zakaznickych proxy serveru o filtrovani reklamy na systemech obsluhujicich cca 250000 uzivatelu.
    Resenim financovani webu jsou pouze prime platby, soucasna preplnenost webu reklamou pouze vyvolava prirozenou obranou reakci.

    dan
  • 12. 11. 2002 9:10

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    "Resenim financovani webu jsou pouze prime platby, soucasna preplnenost webu reklamou pouze vyvolava prirozenou obranou reakci."

    To si nemyslím, reklama bude příjem číslo 1 ještě hodně dlouho (placená TV bez reklam se taky oproti planetě Nova moc neprosadila, ne?). Stačí těch reklam dávat na stránku méně a datově menších, což vůbec neznamená méně účinných. Jinak není důvod, proč by se zrovna tak nemohly cachovat reklamní objekty, naopak běžné HTML se většinou cachocat nesmí (pokud nemá zastarat), tj. těch 98 % mi připadá poněkud přehnaných...
  • 12. 11. 2002 9:35

    dan (neregistrovaný)
    Pokud pouzijete srovnani s televizi, dovolim si to doplnit. Jak by se vam libilo divat se na TV, platit za prijem podle poctu minut, pricemz reklama by zabirala rekneme 5x tolik casu co porady? To by se vam asi moc nelibilo a mozna by jste take zacal pochybovat o efektivnosti tohoto modelu. U kazde jine formy reklamy plati zadavatel, a ne konzument.

    Reklamni objekty pouzivaje vetsinou dynamicky generovane URL, a pokud se chcete vyhnout prave problemum se zastaravanim a chybnym nahrazovanim tak dynamicka URL budete kesovat jen dost tezko. Narozdil od konstrukcni grafiky, ktera se meni jednou za sto let, ci obrazove informace zpravodajskych webu ktera se meni z 5% trikrat denne.
    Obezpecuji vas ze tech 98% neni rozhodne prehnanych, pokud je pobocka pripojena napriklad VPN tunelem s deflate tak je to i vic.

    dan
  • 12. 11. 2002 9:50

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Reklamní systémy většinou vygenerují jen redirect na statické objekty s pevnou adresou, ty není důvod necachovat.
  • 12. 11. 2002 13:47

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    U kabelovky ve většině případů platím za dotažení signálu domů, a proto tam reklama je taky (i když ne 30 %). Výjimkou jsou minoritní placené kanály jako HBO a porno, ale většina televizí přenášených po kabelu žije z reklamy a tenhle způsob přenosu pro ně není jediným způsobem distribuce signálu.

    Na ty paralely pozor, vetsina medii zije z reklamy.
  • 12. 11. 2002 10:28

    Michal Kara (neregistrovaný)
    :-))) To se vam povedlo, uz dlouho jsem se tak nezasmal. "Resenim financovani webu jsou pouze prime platby, soucasna preplnenost webu reklamou pouze vyvolava prirozenou obranou reakci." ;-))) A proc tedy vsichni ziji z reklamy a nepouzivaji ty uzasne prime platby? Vsadim se, ze vase zkusenosti s komercnimi internetovymi servery neprekrocily hranice teoretickych uvah.

    A pokud jde o cachovatelnost - reklamy vetsinou odkazuji na staticke soubory - na nasem serveru maji dokonce specialne nastaveny delsi expire time...

    P.S.: Ne ze bych byl proti primym platbam. Mozna se nekdy ad-filtering rozmuze tak, ze reklamy prestanou jako zdroj prijmu fungovat. V tom pripade ale mohu rici, ze to bude mit devastujici ucinky na internet, protoze primym platbam brani hlavne nechut uzivatelu a nutna relativni slozitost takoveho systemu. (Proste jednoduseji nez tak ze muzete vsude a pouze se musite koukat na reklamy uz to nepujde.) Ale i kdyby se prosadily tak proste to co ted zaplatite za "nevyzadana data" zaplatite na primych platbach.

  • 12. 11. 2002 11:29

    dan (neregistrovaný)
    Jsem rad ze se bavite, ja se take celkem bavim.
    1) - odkazy-redirekty jsou generovane dynamicky a samotne src jsou casto take dynamicke, zdaleka neni vse delano rucne ci AdServer style.
    2) - TTL je casto nastaven totalne mimo, pokud vubec se s tim admini namahaji.
    3) - Mate pravdu, neprovozuji komercne zadne weby, pro me je kriticka optimalizace vykonu a pomer vyuzitelna informace/cena. Ta je u webu zasr*nych reklamou velmi nizka . Tak proc trochu nevydelat na tom, ze provozovatele webu nevedi kdy prestat?
    4) - Pokud zijete z teto reklamy, existujete castecne proto ze naklady na zobrazeni vasi reklamy prenasite skryte na konzumenta a to je neprijatelne. Nakonec vam nezbyde nez pristoupit na prime platby a tim zpruhlednit financovani, protoze tyto naklady jsou uz v prilis velkem nepomeru k ostatnim.

    Vzdal by ste se prijmu z reklamy pri prechodu na prime platby? Ja myslim ze ne a ze vetsina webu by rada prime platby + zachovani prijmu z reklamy.
    Pochopitelne chapu vas uhel pohledu, nase nazory jsou pochopitelne neslucitelne a moc vam nezavidim.

    Jen pro dalsi zasmani mala statistika typickeho klienta z nasi firemni databaze:
    Firma - 140 zamestnancu
    Sledovane obdobi duben 2002 - rijen 2002
    Objem reklamy - 18,112,910 banneru o celkove velikosti 320 GB
    Podil reklamy na celkovem prenesenem objemu - 54%

    Jako IT Manager, zvazil by jste za techto okolnosti filtrovani reklamy a snizeni nakladu o 1/2?
    A masove filtrovani reklamy rozhodne bude a myslim si ze ve sve distribuovane verzi ponekud prekvapive s prichodem vyssich rychlosti do domacnosti. Takovy s-box homeoffice firewall s build-in cenralne spravovanym filtrovanim reklamy je jenom priklad.

    dan
  • 12. 11. 2002 11:44

    Corin (neregistrovaný)
    Dovolil bych si nesouhlasit z bodem 4

    1) Co je na tom skryteho? Uzivatel reklamu vidi a vi, ze za prenos plati. Nebo ne?

    2) Navic to plati pouze v pripade, ze ma platby za objem dat nebo za cas. Coz doufam bude brzo prekonane. Uz na kabelovce mohou byt reklamy ukradene.

    Jinak nesedi ani analogie s televizi. Analogicky by mela otazka znit spise takto:
    Budete se divat na televizi, kde vam v prouzku okolo sirokouhleho formatu neustale pobezi nejake reklamni texty. Obsahem to ale bude neco jako HBO zadarmo. Ja bych se na takovou televizi klidne dival...
  • 12. 11. 2002 13:57

    Tom Mraz (neregistrovaný)
    > Jinak nesedi ani analogie s televizi. Analogicky by mela
    > otazka znit spise takto:
    > Budete se divat na televizi, kde vam v prouzku okolo
    > sirokouhleho formatu neustale pobezi nejake reklamni texty.
    > Obsahem to ale bude neco jako HBO zadarmo. Ja bych se na
    > takovou televizi klidne dival...

    To ja bych se taky dival, ale nejdriv bych si poridil bud sirokouhlou televizi, nebo bych si proste z kartonu vyrizl kryt na ty reklamni pruhy.

    Nedovedu si predstavit ze napr. pri sledovani napinaveho hororu mi v reklamnich pruzich pobezi happy reklama na Twist, nebo "jogurty" Danone.
  • 12. 11. 2002 13:03

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Asi si nerozumime. Ja nemam vubec nic proti filtrovani reklamy. (Byt by mohl zaznit pravni nazor, ze se jedna o neautorizovany zasah do autorskeho dila, ale v tom se nevyznam :-) A zas tak mne to netrapi.)

    Ja se spis smeju Vasemu presvedceni ze ackoli denne narazime na opak, tak tvrdite, ze prime platby jsou lepsi (formou financovani). Zjevne nejsou, jinak by byly podstatne vice pouzivany nez soucasne dost sporadicke pokusy. Jsou mozna pouzitelne pro odborne weby, ale rozhodne nikoli pro (napriklad) portal.

    Jinak spojeni slov "skryte" a "reklama" je opravdu uzasne :-) To je jako tvrdit, ze servery prenasi sve naklady na uzivatele, nebot pro zobrazeni jejich stranek pocitac spotrebuje elektricky proud, ktery musi zaplatit :-)

    Hm, a na kterych strankach se ty reklamy vyskytovaly? Urcite to byly vsechno stranky souvisejici s pracovni naplni zamestnancu? A neusetrilo by se jeste vice, kdyby zamestnanci na ty stranky nechodili?

  • 12. 11. 2002 13:53

    dan (neregistrovaný)
    To jste me teda opravdu moc pobavil. Neautorizovany zasah do autorskeho dila, to je teda fakt moc dobry. A co moje bryle, ktere filtrovanim meni vnimane spektrum barev, to neni zasah? Nehlede na to ze je podstatny prenos objektu a jejich poskladani v zobrazovany celek je uz veci koncoveho zarizeni, kdepak mate specifikovanou povinnost prenest vsechny objekty, navic i od tretich stran, to uz je fakt uplny Orwell. :-)))

    -- "To je jako tvrdit, ze servery prenasi sve naklady na uzivatele, nebot pro zobrazeni jejich stranek pocitac spotrebuje elektricky proud, ktery musi zaplatit" --

    Zda se mi ze nechapete rozdil v hrazeni nakladu za neco co chci (vyzadaneho obsahu) a hrazeni nakladu za neco co mi nekdo vnucuje (nejen reklama).

    Domnivam se, ze oba modely maji sve misto na tomto svete, pouze aktualni situace kdy existuje pouze jeden a tezce naddimenzovan je ponekud nestastna a nuti spotrebitele hledat nahradni reseni. Treba konecne masove zavadeni ad-filteringu bude silnym impulsem pro vznik fungujicich platebnich systemu. Kdo nabizi dostatecnou pridanou hodnotu, urcite si sve platce najde. Kdo nenabizi o nic vic nez weby, ktere budou free, ma smulu.
    Nebojte se, internet rozhodne neni tech par usmudlanych ceskych webu, ad-filterig rozhodne internet neohrozi, pouze vymezi to co je free a co je placene.

    dan

    PS: Neomezeny pristup zamestanancu k inetu je zajmavou soucasti benefitu vetsiny atraktivnich firem a nevylucuje se se snahou o snizovanim nakladu.
  • 12. 11. 2002 14:18

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Me to taky pripada trochu pritazene za vlasy. Ale myslim, ze uz s tim byly problemy.

    Ale uzivatel chce stranku i s reklamama. Vzdyt vi ze tam jsou a kdyby ji nechtel, tak by tam nechodil. Proste to neni o teoretickem plkani jak je reklama hnusna a jak prenasi naklady ale o _svobodnem_ trhu. Reklamy neni tolik, protoze by servery kaslaly na platby za obsah a nutily uzivatelum reklamu. Je to o tom, ze servery potrebuji dostat z jedne shlednute stranky (rekneme) 5 korun aby mohly existovat a poskytovat obsah ktery po nich chcete. A ty jim uzivatel neda, zato reklama ano. Tak pouzivaji reklamu. Jestli se vam to nelibi, muzete se svobodne rozhodnou na ten server nechodit. Pokud reklamu filtrujete tak sam prispivate k zaniku webu na ktery chodite - dost kontraproduktivni chovani, nemyslite?

    Vas postoj mi trochu pripomina domaci prepalovace, kteri neco chteji (hru, OS, program), ale nechteji za ni platit.

    Opravdu si myslite, ze podstatne snizeni moznosti prijmu z reklamy by neovlivnilo nabidku? Podle mne by se mnozstvi informaci dostupnych na Internetu - a to zvlaste u malych trhu jako je CR - drasticky zmensilo, protoze by velka cast provozovatelu proste zkrachovala. Americke site by mozna nezkrachovali, protoze by sehnali dostatek platicich, ale dostupnost informaci v cestine by byla silne omezena.

    P.S.: Nejak mi nejdou dohromady pojmy "neomezeny" (pristup) a "omezeni" (reklamy). A reklama neni jen nezajimave smeti. Na odbornych sitech jsem uz na nekolik reklam klikl. P.P.S.: Sice ted delam u internetoveho site, proto znam situaci z jeho pohledu. Ale od ledna budu zavisly na necem uplne jinem :-)

  • 12. 11. 2002 15:30

    dan (neregistrovaný)
    Ano, v mnohem mate nepochybne pravdu, ale vas v podstate spravny pohled na financovani webu z reklamy ma jednu trhlinu. Musite se ptat nejen kolik dostane server za stranu ale take kolik za ni zaplati uzivatel. Vas system by byl korektni v realite datove/casove neomezeneho pripojeni k internetu. A na tom se asi shodneme ze to s nasim vypraskanym socialistickym monopolem nemame a jen tak asi mit nebudeme.
    Pokud jste to nahodou nepostrehl tak prosazuji placeny obsah, takze jakepak prepalovani. Jen chci pruhledny system kdy bude ctenar vedet komu kolik a za co plati.
    A jinak se priznavam - ano, reklamu filtruji a to predevsim proto ze me fakt desne obtezuje vselijaka rolovaci a letajici havet. A take proto ze rada reklamy je psana jen pro IE a ta mi dela bugy.

    dan
  • 12. 11. 2002 16:07

    Michal Kara (neregistrovaný)
    > Musite se ptat nejen kolik dostane server za stranu ale
    > take kolik za ni zaplati uzivatel.

    Ano, bohuzel, tento system prinasi uzivatelum vice nakladu. Ale porad mu davaji prednost (zjevne narozdil od vas ;-) pred systemem placeneho obsahu. (Kdyz pominu, ze uplne nejradsi by zadarmo a bez reklam :-)

    > Vas system by byl korektni v realite datove/casove
    > neomezeneho pripojeni k internetu.

    Nejak nechapu jak ma omezenost pripojeni vliv na to, ze se vse ridi svobodnym trhem a svobodnym rozhodnutimi uzivatelu. Ano, uzivatele mohou svobodne volit mezi reklamou a placenymi sluzbami. Voli reklamu.

    > Jen chci pruhledny system kdy bude ctenar vedet
    > komu kolik a za co plati.

    Copak on nevi, kolik plati za pripojeni? Vzdyt si to muze vsechno do puntiku spocitat.
  • 12. 11. 2002 16:41

    Michal Janecek (neregistrovaný)
    Tak ja to teda neumim. Kolik jste Vy dnes zaplatil za Lupu?

    Michal Janecek
  • 12. 11. 2002 17:06

    Michal Kara (neregistrovaný)
    Zpetne uz dost tezko. Ale mate-li zajem, vycislim vam to za zitrek :-)
  • 13. 11. 2002 2:12

    pankreas (neregistrovaný)
    "Resenim financovani webu jsou pouze prime platby, soucasna preplnenost webu reklamou pouze vyvolava prirozenou obranou reakci."

    Ale to neni veta k smichu, to je proste fakt. Ze soucasny model vychazi z reklamy, neni vec, ktera by ten vyrok zpochybnovala: jde spise o obecnejsi zamysleni do budoucna a tam ja proste reklame neverim, v ceskych podminkach si nemyslim, ze by tu bylo za korunu pytlik projektu zijicich uspesne z reklamy s tim, ze i v dlouhodobem vyhledu pri soucasnych trendech pujde o perspektivni princip financovani. Videl bych to tak, ze casem (diky vznikajici "slepote" konzumentu reklamy - posledni kampane pocitaji, jak jsem si vsiml, s propagaci znacky primo v reklame, tedy bez efektivni nutnosti odkliku) se formaty reklamy stanou natolik agresivnimi (nutnost zaujmout pozornost pri stavajici nizke efektivite klasickych formatu je jasna pricina), ze poptavka po obsahu bez rusivych efektu (napr. formou predplacene spoluucasti) opravdu vznikne.

    Mimochodem, t. c. se cas od casu pripojuju pres dial-up na pet let stare plecce a na idnes kvuli tomu opravdu zasadne nechodim - predstava odklikavani instalace flashe, nekolikaminutoveho rachtani HDD a cekani na finalni rendering je pro me mene unosna nez cesta do nejblizsiho stanku pro papirovou obdobu...

    Rad bych se rovnez zeptal, kolik ceskych webu opravdu zije toliko z reklamy a u kolika uz tyto prijmy pokryvaji aspon amortizaci?
  • 13. 11. 2002 8:34

    JoYo (neregistrovaný)
    SUPER! To je presne ono. Potrebujeme objemove a casove nelimitovane pripojeni, abychom mohli stahovat vice reklamy, vcetne video-banneru a podobnych uletu. Opravu ten pravy duvod proc do neceho takoveho investovat. A co se na to divat trochu ocima ctenaru??? He? Se mi zda ze nekdo ztraci kontakt s realitou.

    JoYo
  • 13. 11. 2002 21:10

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ono to filtrování reklamy musí být uděláno inteligentně, jinak může být i kontraproduktivní. Například poté, co jsem v afektu zadal blokování obrázků s reklamou na Lupě (a pak jsem byl líný ho zrušit), jsem s hrůzou zjistil, že zatímco dříve jsem tu na reklamu klikal tak dvakrát do roka (z toho jednou omylem), teď je to dvakrát denně (z toho dvakrát omylem).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).