Cisla to jsou pekna ale ty zavery - no tak.
Takovyto clanek s trochu jinym zamerem a vyznenim by se hodil spis jako tutorial optimalizace pro webmastery nekam na zive nebo interval a ne jako "pranyrujici" clanek nenasytnych webu.
Vzdyt je to prece jako v zivote - nekdo vam je sympaticky a toto nemerite nebo nezjistuje (a nerozcilujete se) podle toho, kolik dotycny uzvedne nad hlavu, kolik meri, vazi, kolik ubehne. Proste dobry/spatny neni podle toho kolik tam je urcite informace a jak moc je grafiky a reklamy. Na obsah prece lezete z ciste osobnich sympatii. Ze nektery web je datove objemnejsi a jiny mene? To je veci autora a vasi volby, zda se vam pripravene reseni libi a vyhovuje. Nebo snad chodite do hospody jen s atlety, co meri 190cm, ubehnout maraton a jsou celkove "efektivni"? Ne. O tom to proste neni, je to o celkovem vyzneni a jakou cestou se k pozitivnimu dojmu dojde je vec autora a vaseho mineni. Prijemny web je proste ucelene dilo autora, potazmo provozovatele.
Mala poznamka k tem flashim - flash grafika technicky znamena mensi objem dat nez stejny nebo podobny zamer v gifu, takze vyssi podil flashi znamena i urcite snizeni objemu prenesenych dat. Pravdou je, ze autori se zpravidla snazi povolenou velikost reklamy pouzit "nadoraz", ale celkove je objemovy pomer gif/flash stale ve prospech flashi (pominu podminky relevantniho srovnani).
No nevím. Současný stav je takový, že když vlezu na nějaký komerční site, kde jsem ještě nebyl, tak první věc, kterou dělám, je: blokuju, blokuju, blokuju (tedy pokud mám v úmyslu se tam ještě někdy vrátit, jinak je to zbytečná práce). Flash nemám nainstalovaný vůbec.
Takže vaše přirovnání kulhá. Do hospody nechodím jen s atlety, ale rád bych tam chodil s lidmi, kterým nesmrdí nohy tak, že bych si musel pokaždé nasazovat plynovou masku.
Dobrovolne lizt na nejakej "komercni sajt" a travit cas blokovanim je jako lizt do vyhlednute hospody se smradlavymi hosty a strikat okolo sebe deodorant a huhnat o babach a autech pres nasazenou plynovou masku.
Ja jen tvrdim, ze idealni, optimalizovany, user friendly,.... neni a nebude nikdy nic a ze v tom je podstata veskeryho fungovani, tedy i webu s 90% "zbytecne" prezentacni grafiky nebo reklamy. Proste v knajpe sedite protoze se vam to libi a asi nebudete ovlivnovat militantne okoli k obrazu svemu. Ten web diky tomu jaky je existuje - vyhovuje navstevnikum, platicim inzerentum se taky libi umisteni jejich reklamy a slozeni navstevniku (stamgastu) , investorovi se to zda zajimave,...
Do hospody muzete jit s kym chcete (vybrat si URL, ktere zadate do prohlizece), ale souhlasite se mnou, ze nebudete kamarada nutit aby si umyl nohy, ostrihal, zhubl,... - ze vasi volbou je spis do ty hospody s kamaradem nejit.
Takze kdyz se vam nejakej web nelibi, tak tam nelezte. Ten "balast" okolo ma asi nejakej duvod, kdyz uz si s tim nekdo dal tu praci a vypublikoval to spolecne s nabizenym obsahem.
Lžeš, jako když tiske, abych použil tvůj slovník. A taky ti budu tykat, když jsi začal.
Ideální, optimalizovaný, user friendly sajty samozřejmě existují. Jsou to samozřejmě *nekomerční* sajty. (Jo, a netvrdím, že je to zrovna můj sajt, abychom si ušetřili další spršku invektiv.)
Ostatně jsi vedle jak ta jedle a mou původní poznámku jsi absolutně nepochopil. Snažil jsem se naznačit, že dokonalí atleti jsou jeden extrém -- a smradlavci jsou druhý extrém. První extrém nikdo (vážně) nepožaduje, stačil by rozumný střed, nicméně komerční sajty jsou obvykle ti smradlavci, a s nimi do hospody přirozeně nikdo chodit nechce.
Na komerční sajty lezu (dobrovolně) proto, že tam vedl link na nějakou informaci. Je naprosto logický, že blokuju a blokuju, protože ta informace nikdy není obsažená ani ve flashi, ani v jiné formě reklamy, ani v dekorační grafice, ale v textu. Na sajty, kde nejsou žádné informace, prostě nelezu.
To, že se to líbí investorovi, je jeho boj. Přiblblý seriály na N@vě se taky líbí spoustě lidí (nebo se na ně alespoň dívají). Taky je to asi dobrá investice. A taky to asi má nějaký důvod, proč si s tím někdo dal tu práci. V ničem z toho ale nenalézám důvod je obhajovat.
Závěr je, že zatím zjevně blokuje reklamu přiliš málo lidí (organizací, proxy, ...) takže: jen houšť a větší kapky!
P.S.: Slovo ,,jseš`` může použít leda úplný křupan.
Je naprosto logický, že blokuju a blokuju, protože ta informace nikdy není obsažená ani ve flashi ... ani v dekorační grafice
Pokud tohle můžete s klidným svědomím napsat, měl jste dosud docela štěstí. Bohužel už jsem se setkal s obojím: jak s weby, kde je všechno pouze ve Flashi, tak s weby, kde jsou textové informace obsaženy jako obrázek. :-(
Treba na Zive chodim den co den a nez ho redesignovaly, tak jsem rok trpel a nikdy jsem to nezapomnel patricne sdelit lidem, kteri za to nemohli, ale pracuji pro cpress. Myslim, ze jednou za rok neuskodi projit weby a zjistit, jak na tom, ktery je.
A ty flashe znamenaji obvykle mene objemu ve srovnani s gifem jen u kresebne grafiky. Ale u reklamy ne.e.
At si reklama ma klidne 50 KB, ale textu nebude nikdy vic nez 10 KB, protoze to nikdo neucte. Ovsem, zbytek by se mel vejit do 10--20 KB, aby celkovej objem byl v pohode stahnutelnej i na dia-lupu. Loni se tu Mira Kucera ohrazoval proti 250 KB, ktery jsem nameril na nejvetsich webech, letos, jak vidno, vsichni uz pocopili, z to neni nic neobvykleho.
Skoda, ze tretinu z toho zabira zdrojovy kod. Predminuly tyden jsem si zkusil udelat jednoduchy layout v tabulkach, jen zahlavi webu s necelymi 500 KB textu melo pres 8 KB kodu -- dal jsem nepokracoval.
Tak jo, chod se bavit do hospody, davej si tam vodu z kohoutku, dolejvej si to donesenym rumem z cutory. Vsak ono to tem nenasytnejm hospodskym patri, ty tam prece chodis se pobavit, ne krmit majitele nebo nedejboze mu nechat nejakou tu petku z prodanyho piti.
Jen at se reklama blokuje houst a ve vetsich kapkach. Pulka webu stahne roletu, protoze si blbci dovolili otravovat placenou reklamou sve verne ctenare aby meli nejakou tu petku na providera a na vejplaty a jinak to s prachama nevykoumali. Druha pulka udela placenej pristup na kazdej petiradkovej odstavec.
Takze skoncis bud v imaginarni "hospode na mytince" kde toho moc nebude (co by jsi taky chtel na zdarma nebo superlacine hostovanym webu, kde autori nedostavaji honorare) a nebo si budes s kamarady posilat ukradnuty hesla do placenych obsahu. Ani jedno mi neprijde jako ruzova budoucnost obsahu na netu.
Takze priste az vlezes s blokovanim na "komercni sajt, protoze tam je nejaka informace", tak vez, ze jsi nechtenym hostem, kterej celej vecer okupuje stul a cuca jednu dvoudecku sody. A Tvoje slova na to? "Je to naprosto logicky" ;-)