Vlákno názorů k článku Jen pět procent dat nese textovou informaci od JW - Cisla to jsou pekna ale ty zavery -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 11. 2002 13:36

    JW (neregistrovaný)
    Cisla to jsou pekna ale ty zavery - no tak.
    Takovyto clanek s trochu jinym zamerem a vyznenim by se hodil spis jako tutorial optimalizace pro webmastery nekam na zive nebo interval a ne jako "pranyrujici" clanek nenasytnych webu.

    Vzdyt je to prece jako v zivote - nekdo vam je sympaticky a toto nemerite nebo nezjistuje (a nerozcilujete se) podle toho, kolik dotycny uzvedne nad hlavu, kolik meri, vazi, kolik ubehne. Proste dobry/spatny neni podle toho kolik tam je urcite informace a jak moc je grafiky a reklamy. Na obsah prece lezete z ciste osobnich sympatii. Ze nektery web je datove objemnejsi a jiny mene? To je veci autora a vasi volby, zda se vam pripravene reseni libi a vyhovuje. Nebo snad chodite do hospody jen s atlety, co meri 190cm, ubehnout maraton a jsou celkove "efektivni"? Ne. O tom to proste neni, je to o celkovem vyzneni a jakou cestou se k pozitivnimu dojmu dojde je vec autora a vaseho mineni. Prijemny web je proste ucelene dilo autora, potazmo provozovatele.

    Mala poznamka k tem flashim - flash grafika technicky znamena mensi objem dat nez stejny nebo podobny zamer v gifu, takze vyssi podil flashi znamena i urcite snizeni objemu prenesenych dat. Pravdou je, ze autori se zpravidla snazi povolenou velikost reklamy pouzit "nadoraz", ale celkove je objemovy pomer gif/flash stale ve prospech flashi (pominu podminky relevantniho srovnani).
  • 14. 11. 2002 14:09

    Yeti (neregistrovaný)
    No nevím. Současný stav je takový, že když vlezu na nějaký komerční site, kde jsem ještě nebyl, tak první věc, kterou dělám, je: blokuju, blokuju, blokuju (tedy pokud mám v úmyslu se tam ještě někdy vrátit, jinak je to zbytečná práce). Flash nemám nainstalovaný vůbec.

    Takže vaše přirovnání kulhá. Do hospody nechodím jen s atlety, ale rád bych tam chodil s lidmi, kterým nesmrdí nohy tak, že bych si musel pokaždé nasazovat plynovou masku.
  • 14. 11. 2002 15:54

    JW (neregistrovaný)
    Dobrovolne lizt na nejakej "komercni sajt" a travit cas blokovanim je jako lizt do vyhlednute hospody se smradlavymi hosty a strikat okolo sebe deodorant a huhnat o babach a autech pres nasazenou plynovou masku.

    Ja jen tvrdim, ze idealni, optimalizovany, user friendly,.... neni a nebude nikdy nic a ze v tom je podstata veskeryho fungovani, tedy i webu s 90% "zbytecne" prezentacni grafiky nebo reklamy. Proste v knajpe sedite protoze se vam to libi a asi nebudete ovlivnovat militantne okoli k obrazu svemu. Ten web diky tomu jaky je existuje - vyhovuje navstevnikum, platicim inzerentum se taky libi umisteni jejich reklamy a slozeni navstevniku (stamgastu) , investorovi se to zda zajimave,...

    Do hospody muzete jit s kym chcete (vybrat si URL, ktere zadate do prohlizece), ale souhlasite se mnou, ze nebudete kamarada nutit aby si umyl nohy, ostrihal, zhubl,... - ze vasi volbou je spis do ty hospody s kamaradem nejit.
    Takze kdyz se vam nejakej web nelibi, tak tam nelezte. Ten "balast" okolo ma asi nejakej duvod, kdyz uz si s tim nekdo dal tu praci a vypublikoval to spolecne s nabizenym obsahem.
  • 14. 11. 2002 19:36

    Yeti (neregistrovaný)
    Lžeš, jako když tiske, abych použil tvůj slovník. A taky ti budu tykat, když jsi začal.

    Ideální, optimalizovaný, user friendly sajty samozřejmě existují. Jsou to samozřejmě *nekomerční* sajty. (Jo, a netvrdím, že je to zrovna můj sajt, abychom si ušetřili další spršku invektiv.)

    Ostatně jsi vedle jak ta jedle a mou původní poznámku jsi absolutně nepochopil. Snažil jsem se naznačit, že dokonalí atleti jsou jeden extrém -- a smradlavci jsou druhý extrém. První extrém nikdo (vážně) nepožaduje, stačil by rozumný střed, nicméně komerční sajty jsou obvykle ti smradlavci, a s nimi do hospody přirozeně nikdo chodit nechce.

    Na komerční sajty lezu (dobrovolně) proto, že tam vedl link na nějakou informaci. Je naprosto logický, že blokuju a blokuju, protože ta informace nikdy není obsažená ani ve flashi, ani v jiné formě reklamy, ani v dekorační grafice, ale v textu. Na sajty, kde nejsou žádné informace, prostě nelezu.

    To, že se to líbí investorovi, je jeho boj. Přiblblý seriály na N@vě se taky líbí spoustě lidí (nebo se na ně alespoň dívají). Taky je to asi dobrá investice. A taky to asi má nějaký důvod, proč si s tím někdo dal tu práci. V ničem z toho ale nenalézám důvod je obhajovat.

    Závěr je, že zatím zjevně blokuje reklamu přiliš málo lidí (organizací, proxy, ...) takže: jen houšť a větší kapky!

    P.S.: Slovo ,,jseš`` může použít leda úplný křupan.
  • 14. 11. 2002 20:14

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Je naprosto logický, že blokuju a blokuju, protože ta informace nikdy není obsažená ani ve flashi ... ani v dekorační grafice

    Pokud tohle můžete s klidným svědomím napsat, měl jste dosud docela štěstí. Bohužel už jsem se setkal s obojím: jak s weby, kde je všechno pouze ve Flashi, tak s weby, kde jsou textové informace obsaženy jako obrázek. :-(

  • 15. 11. 2002 1:59

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Treba na Zive chodim den co den a nez ho redesignovaly, tak jsem rok trpel a nikdy jsem to nezapomnel patricne sdelit lidem, kteri za to nemohli, ale pracuji pro cpress. Myslim, ze jednou za rok neuskodi projit weby a zjistit, jak na tom, ktery je.

    A ty flashe znamenaji obvykle mene objemu ve srovnani s gifem jen u kresebne grafiky. Ale u reklamy ne.e.

    At si reklama ma klidne 50 KB, ale textu nebude nikdy vic nez 10 KB, protoze to nikdo neucte. Ovsem, zbytek by se mel vejit do 10--20 KB, aby celkovej objem byl v pohode stahnutelnej i na dia-lupu. Loni se tu Mira Kucera ohrazoval proti 250 KB, ktery jsem nameril na nejvetsich webech, letos, jak vidno, vsichni uz pocopili, z to neni nic neobvykleho.

    Skoda, ze tretinu z toho zabira zdrojovy kod. Predminuly tyden jsem si zkusil udelat jednoduchy layout v tabulkach, jen zahlavi webu s necelymi 500 KB textu melo pres 8 KB kodu -- dal jsem nepokracoval.
  • 15. 11. 2002 12:20

    JW (neregistrovaný)
    Tak jo, chod se bavit do hospody, davej si tam vodu z kohoutku, dolejvej si to donesenym rumem z cutory. Vsak ono to tem nenasytnejm hospodskym patri, ty tam prece chodis se pobavit, ne krmit majitele nebo nedejboze mu nechat nejakou tu petku z prodanyho piti.

    Jen at se reklama blokuje houst a ve vetsich kapkach. Pulka webu stahne roletu, protoze si blbci dovolili otravovat placenou reklamou sve verne ctenare aby meli nejakou tu petku na providera a na vejplaty a jinak to s prachama nevykoumali. Druha pulka udela placenej pristup na kazdej petiradkovej odstavec.

    Takze skoncis bud v imaginarni "hospode na mytince" kde toho moc nebude (co by jsi taky chtel na zdarma nebo superlacine hostovanym webu, kde autori nedostavaji honorare) a nebo si budes s kamarady posilat ukradnuty hesla do placenych obsahu. Ani jedno mi neprijde jako ruzova budoucnost obsahu na netu.

    Takze priste az vlezes s blokovanim na "komercni sajt, protoze tam je nejaka informace", tak vez, ze jsi nechtenym hostem, kterej celej vecer okupuje stul a cuca jednu dvoudecku sody. A Tvoje slova na to? "Je to naprosto logicky" ;-)



  • 18. 11. 2002 11:36

    miroslav.kucera (neregistrovaný)
    Opravdu? :)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).