Divácky úspěšné filmy působí jako by byly točené přes kopírák a jsou napěchované product placementem. Filmy zaměřené na "náročného diváka" jsou pro většinu nesledovatelné. Nemyslím si, že jsme tak bohatá republika, abychom museli dotovat každý "experiment" a nedivím se, že soukromé televize se brání sypat vlastní peníze do projektů, které ani samy neovlivní a jejichž kvalita je minimálně "diskutabilní".
Ani ne. Nechápu proč ty pohádky museli začít natáčet úplně JINAK. Byla tady určitá tradice, která perfektně fungovala. Tak nevím proč z toho dělají tyhle trapárny. To je hrůza:
http://www.youtube.com/watch?v=Cc01h2qXKbw
tak filmařům předtím stačily příspěvky od ČT z reklamy a teď jím nestačí (po zrušení reklamy) příspěvky ve stejné výši od komerčních TV???? navíc si český stát zadělává na další arbitráž nebo mezinárodní žalobu, protože nechápu jaký je právní rozdíl mezi DVB-T, DVB-S a DVB-C, že kabelovky platit musí a ještě platí každému ochrannému svazu v ČR a ostatní způsoby vysílání nemusí???? taky by se mi líbilo, kdyby někdo pumpoval peníze do mého rozpočtu aniž bych se musel snažit udělat komerčně úspěšný film, prostě něco natočit, vydělat si na chleba a neřešit jestli je to odpad nebo ne, hezky to vedou pánové nahoře ;)
Další případ "malého českého příživnictví". Zajímalo by mě, kolik procent se musí povinně odvádět různým samozvaným zájmovým sdružením, která "hájí" různé tzv. umělce? Daně by měl vybírat pouze stát a ne nějaké soukromé firmy. U mnohých, nejen českých filmů, mám pocit, že by filmaři měli platit divákům "útrpné" za zhlédnutí jejich snímků.
Souhlasim s většinou diskutujících - sice se některý filmy povedly,ale zase to nejsou žádný pecky a nevidim jedinej důvod proč by jim na to měli lidi platit.
Měli by bejt rádi,že vůbec něco dostávaj.
Chci se jen zeptat - ví se,podle čeho se určuje kolik kdo dostane na danej film peněz? Já jen jestli dostávaj všichni stejně nebo každej jinak.
PS. Doufám že příde prezident,na kterýho budou ještě víc nadávat a na Klause budou v tomhle v dobrym vzpomínat. .... beru vše jen u těhle "filmařů"
Toho Doktora sem neviděl,tak nehodnotím. Kameňák náhodou ušel :D,i když je pravda,že to bylo trochu uchylný a pak zbytečně protahovaný.
S tou Novou souhlasim,hlavně tomu pomáhaj primitivní seriály jako Ulice,Ordinace,Cesty domů apod.
¨
Ty filmaři,by si ale na to měli sehnat prachy samy - od čeho sou producenti?
Zpěváci si taky musej samy najít způsob jak z lidí dostat prachy a nikdo jim nepomůže - pokud nemaj manažera.
Fond kinematografie dostává peníze, podporuje spřátelené (vybrané) projekty a všichni se mu na to plošně máme skládat (prostřednictvím televizí, kabelovek a dalších přenosových sítí). Pak vzniknou filmy jejichž kvalita nebude logicky motivována snahou být pro lidi zajímavé nebo aspoň být výdělečné, ale vzniknou proto, aby se odůvodnily peníze, které na jejich tvorbu jdou. Kdyby fond nebyl, televize by (asi) neměly české filmy k vysílání. Takhle by je nahradily buď akvizicemi ze zahraničí nebo vlastní tvorbou, která je poslední dobou dost kritizovaná. Nicméně mi osobně toto přijde jako čistší řešení. Případně televize mohly vytvořit své vlastní fondy a nadace a podporovat film po své ose. Státní "osa" se totiž dost těžko kontroluje. Od dob Vratných lahví si já osobně nevzpomenu film, který by fond kinematografie podpořil, ale vím, že peníze nedává na české filmy plošně (narozdíl od plošných přijmů).
Navíc televize si platí licenční práva k vysílání. Jsou ty peníze malé? Ať jsou ceny licencí teda odpovídající požadavkům / představám filmařů. Televize se rozhodnou, jestli to budou dávat nebo ne, jestli se to vyplatí, nebo ne. Pokud by se televize rozhodly zamítavě, umím si představit ty výhrady (způsobu Heleny Vondráčkové: "rozhlas mě málo hraje, přitom jsem národní poklad"), že televize utiskují českou národní filmovou produkci.
ARAS a FITES by se měly zredukovat, aby zbyly peníze na to, na co byly původně plánovány. Proč filmové festivaly (například MFF KV) vůbec hrají kromě českých filmů nějaké zahraniční? Peníze z fondu snad dostávají na podporu českého ne zahraničního filmu, nebo to tak není? Proč je vlastně těch filmových festivalů tolik, když se odvětví finančně bortí? Dávají z příjmů ze vstupného nějaké podíly zpět do fondu? Nebo je to zase jen podpora pár podnikavců? O soukromých firmách typu Febio (Fest) a spol raději ani nemluvme.
A vůbec, který jiný sektor lidské činnosti v ČR je stabilní? Soukromníci propouštějí, univerzity taky hledají úspory a dohody s privátním sektorem, u policie se také snaží o úspory. Snad jediný, kdo je stabilní je ČT a část kultury (živá kultura nebo jak se ono subodvětví přesně nazývá).
Místo psaní dopisů by se měli filmaři raději pokusit něco zajímavého natočit. Zatím se jim to příliš nedařilo.
Po dlouhé době mohu konečně presidentu zatleskat,ctím zásadu,dotace-nikdo nebo všichni,všichni je nerealizovatelné,takže nikdo !!!Na začátku zde "kultůra"řvala,že dotace nechce neboť to značně ovlivňuje tvorbu-což je pravda,najednou je tu opak,došly "bobky",lidi na kultůru holt nemají,hlavně tu rádoby kultůru,tak si musí holt najít jiná zaměstnání-jako všichni !!!
opravdu jsou to filmari? ti filmari kteri podporili studenty a sametovou revoluci v 89? tu revoluci ktera mela (skoda ze jen na cas) nastolit svobodu a ukoncit kolektivni a totalitni system? tito filmari ted chteji cast z uloupenych penez? a zehraji kdyz jim nekdo tyto uloupene penize odepre? NEVERIM!!!