Copak autor při práci pro Genesis Capital nepodepsal mlčenlivost? Musím si to někam poznamenat - nikdy nic nesvěřit Genesis Capital - když se jejich zaměstnanci chovají k datům zákazníků takovýmhle způsobem... ...imho je to na žalobu.
Je opravdu pěkné, když tam mají 25 lidi a ani jeden z nich není schopen opravit PŘEDMĚT posledního mailingu...který nese titul: Jaromíra Nohavica a další novinky! Jsem nevěděl, že Jaromír se přejmenoval na ženskou...
Představte si, že od těch dob, co Pánbůh vynalezl diskusní fórum, není vůbec potřeba, abych vynakládal jakékoli, neřkuli značné, úsilí, abych svému oponentovi zajistil právo okamžité obrany. On jej totiž má od první vteřiny, odkdy kdy je článek publikován. Jak jsem při čtení diskusního fóra zaznamenal, toto právo nevyužil; zřejmě sám nechtěl. Jaké další úsilí mám v tomto směru vynaložit?
Ale kde si nechal hlavu. Podívej se na tu výšeodkazovanou diskuzi. Hlavenkův styl je přeci kopnout a utýct. A teprve když někdo kopne do něj, začne se halasně domáhat svých práv.
Kdyby to byl slušný člověk, objeví se reakce vltavy za jeho "férovým" článkem...
Souhlas. Když Genesis do Vltavy dosadil Petra Koždoně, tak si vedení moc pochvalovalo, jaký je pan Koždoň odborník (viz. http://www.pressweb.cz/zprava/8216-vltava-stores-povede-petr-kozdon). Jak to dopadlo je vidět dnes - insolvence. Ještě by mě taky zajímalo, pane Vičare, zda se vaše tvrzení "Je to přesně ten typ pevného, zdravého jádra, na kterém se dají stavět základy nové éry." týká i obchodního ředitele Ondřeje Mihuly? Tento člověk je odpovědný za finanční problémy již dvou internetových obchodů - díky jeho chybným manažerským rozhodnutím musel být Cybexu prodán a Vltava přišla díky projektu Allmusic o několik milionů korun.. Jestliže ano, pozor, aby vám ty základy vydržely..:-)
Ano, tohle znam z vlastni zkusenosti, kdyz je sice pobocka v zisku, ale ne tak velkem, aby pokryla (fiktivni) naklady, ktere na ni vydava samotna matka.
Pane Hlavenko, jsem nestranný pozorovatel, ale podle mne do kolena neustále kopete Vltavu Vy. Ale nešť, vezměme Vás za slovo, Vltava tedy má právo okamžité obrany na Vaše poslední vyjádření, rozumím Vám správně, že? Od profesionála a slušného člověka, jako jste vy očekávám, že vynaloží značné úsilí, aby svému oponentovi toto právo zajistil.
Dle naší komunikace chtěl moji reakci přidat až druhý den, ale zřejmě jsem jej "ukecal" tím, že mně přišlo pitomé, že se Lupa zabývá Vltavou tak často a intenzivně, aby publikovala další den jeden extra článek s mými reakcemi.
K reakci samotné. Možná některým laskavým čtenářům unikl drobný rozdíl mezi tímto materiálem a běžnými názorovými střety. V tomto "příběhu" od pana Vičara, kterého jsem mimochodem nikdy v životě neviděl, jsem několikrát osobně napadán a označován dokonce i za lháře, za šiřitele "polopravd", za člověka, který osobně namíchal nejméně jednu část "smrtícího koktejlu", který firmu pohřbil a podobně. V takovýchto případech - a totéž jsme dělali v naší žurnalistické praxi dlouhá léta na Živě, v časopisech i jinde - je standardní a správné dát právo na okamžitou obranu. Pokud vás někdo na ulici bez výstrahy kopne do kolene, asi mu těžko řeknete "až tudy půjdete zítra, tak budu žádat omluvu".
"Jakesi obchodni kecy." Hm... Tohle zase zavani oblibenym (nejen) nazorem v technickych diskusich, ze "ridit firmu umi kazdy", "manazeri nicemu nerozumeji" a tak.
Podle me to pochazi ze zakoreneneho nespravneho presvedceni, ze povysovani do sefovskych pozic je za odmenu pro cloveka, ktery "dole" neco dokazal. Pet let delas kodera, za pet let te povysi, abys peti koderum delal sefa. Z toho plynou klamne zavery, ze delat sefa je principialne ta sama prace jako delat podrizeneho (jinak by ti nemohli jen tak rict "od zitra sefujes"); a take ze delat sefa, aniz by clovek prosel predchozi roli, ze tak nejak nezaslouzene - ta pozice je preci za odmenu.
Tim samozrejme netvrdim, ze kazdy MBA je dobry manazer. Stejne jako kazdy MUDr. neni dobry lekar a kazdy Mgr. neni dobry programator-analytik.
Mily Patricku, v tomto pripade jste mimo. Lupa se timto postavila na jednu stranu sporu - nechala Hlavenku napsat svoji verzi (ktera je zajimava) a pak jeste nechala Hlavenku okomentovat verzi druhe strany (ktera je nemene zajimava). Ten dodatecny komentar je proste navic, tim jste se pasoval na aktivistu.
To je úžasný!!!!!! Přečetl jsem to jedním dechem. Považuju se už za pamětníka, ale tohle mi uniklo. Nojo, lidi se nemění, jen se jejich úchylky s věkem zhoršují.
A samozřejmě tam to vyjádření být nemělo. Hele, redakce, co ho odstranit a přiznat chybu?????
Já nic neukecávám. Psal jsem, že tu nechci reakce na reakce jako další samostatné články. Za tím si stojím a proto jsem reakci na reakci dal do jednoho článku a tím to končí. Nicméně si samozřejmě myslete, co chcete, jen to prostě nebude pravda ...
To proste neukecas. Pokud je tento clanek reakce na hlavenkuv clanek, proc je v nem reakce hlavenky na clanek reagujici na jeho clanek? Hlavne, ze jsi nekde v diskusi psal, ze tu nechces reakce na reakce... Proste TRAPAS.
Nesouhlasím. Musíte pochopit cíle, otec zakladatel bude rád když ročně vyvaří 5M v benefitech a 5M v hotovosti pri relativne velke trzni hodnote firme. Ty same penize ovsem neuspokoji investicni fond a cekat na takto malem trhu nejake narusty bylo naivni.
To vyjadreni protistrany (tj. p Hlavenky) by tam rozhodne byt nemelo - zejmena kdyz je tak konfrontacni, ze si svou povahou uplne vynucuju dalsi reakci!
Ale dost hodne mi to pripomina pred davnymi veky probehnuvsi 'Superkabaret s Hlavenkou' - urcite stoji za to si pro pobaveni precist. (akorat se tenkrat ta debata nevedla o miliony... ale jinak se p. Hlavenka zda se moc nezmenil :-)
Chapu Patriku, ze uz nechcete dalsi clanky na tohle tema (taky si myslim, ze uz to sem nepatri), nicmene prijde mi to koncepcne takove divne: jedna strana ma posledni slovo a basta? Myslim ze by byvalo bylo "novinarsky spravnejsi" otisknout clanek bez reakce pana Hlavenky. On by ji publikoval na svem blogu (kam presne patri), a ja bych si ji tam precetl :-)
Nemůžu osobně soudit celou Vltavu, ale mám jen dost zkušeností s Cybexem, kde jsem nakupoval pro sebe i firmu řádově za desítky tisíc ročně někdy od začátku. Zpočátku (okolo r. 2000) nebyly problémy s dodáním, s reklamacema, zajímavý ceny. To se pak postupně zhoršovalo, u některých položek začal být problém s cenou, u některých dodali něco jiného, jiné se zpožďovali do nekonečna až po zrušení. Za poslední rok - 2 jsem tam už prakticky už nebral nic, vždy se našla lepší alternativa.
Jinak k článku: to, že dostala prostor k vyjádření i protistrana považuju za správný. Teď by to opravdu chtělo kvůli objektivnosti i čísla, ty ale asi nikdo nezveřejní, protože teď je potřeba mrtvolku navonět. Takže pravdu se asi nikdy nedozvíme. Vodítkem můžou sloužit ostatní projekty, kam vstoupili finanční investoři a u nich jsem motivy i způsob uvažování jasný.
No, to je náš věčný problém s eshopy a prodejci po netu: jak je hodnotit. Momentálně zpracováváme nějaký pilotní průzkum, aby se to dalo podchytit, ale je to běh na dlouhou trať, aby to nebylo jen "jedna objednávka nevyšla"...
Vltava byla děsivě nefunkční už dávno za časů původních majitelů. Když už to nešlo dál, tak to prodali a začali nadávat na nové majitele... tak to zase připadá mně.
Lol, to je ale nekrofilní debata. Na dvorku leží mrtvola a v kavárně ve vedlejší ulici se "profesionálové" s bouchačkama v rukou hádaj kdo ji zabil....
Neznám podrobnosti ani zprávu "patologa" a tak nehodlám do diskuze vstupovat, jen si dovolím tři připomínky:
1) dát na konec článku vyjádření protistrany je prasárna. Ale je holt vidět, ke komu má lupa blíže.
2) ještě jsem neviděl finančního investora, který dokázal "rozumně" řídit it bramboru, která mu náhle spadla do klína.
3) vltava byla už za "otců zakldatelů" megaprasárna - totálně nepřehledný obchod s divnými dodacími praktikami (objednali jste si 2 věci, přišla jedna, objednali jste si jednu věc a přišla za měsíc...). Myslím že období "růstu" byla jen dobu, kdy si jednotliví uživatelé zkoušeli něco objednat, aby dospěli k názoru "nikdy více".
Petr Kratochvíl
Myslím, že je nekorektní článek jedné osoby zaopatřit "footerem" osoby druhé. Bývala to letitá praxe Blistů, kterou jsme nazývali sendvič. Prostě na konci byl vždycky přípodotek někoho z redakce, jak je výše uvedený autor pomýlený... Výsledek byl, že redakce měla vždycky pravdu a poslední slovo.
Mezi tunami alibismu me zaujal obrat "odpadají objednávky zrušené z důvodu prosté zákazníkovy netrpělivosti". To uz chce silny zaludek, psat takove veci v kontextu Vltavy. Pokud si ode me zakaznik objedna neco, o cem tvrdim, ze to mam skladem, a po trimesicnim cekani obednavku zrusi, je vrcholem drzosti ho oznacovat za netrpeliveho! Slusne eshopy to nedelaji a pokud uz vyjimecne k problemu dojde, na rozdil od Vltavy se pak chovaji vstricne, nezridka svoji chybu zakaznikovi nejak kompenzuji apod.
Důvod je prostý. Nechtěli jsme delat zvláště clanek s reakci na reakci. Tímto považuji téma za vyčerpané a další článek by byl zbytečný. Reakce v diskuzi - na tu je prostor stále.
Nerozumim redakci. Prvni clanek Jiriho Hlavenky byl nazorem jedne strany obchodu. Druhy clanek Ondreje Vicara je adekvatne nazorem druhe strany. Proc tedy dnesni clanek na rozdil od prvniho doprovazi reakce druhe strany? Nechejte nazor tak, jak je, at se pripadne dotceny ozve v diskusi. Nebo zavedte rubriku Jeden proti druhemu. Delat kazdy nazorovy clanek jinak je nevyvazene.
25 lidi zkusenych lidi beha kolem ceho, zadny vlastni business mimo cybexu a ten jeste resi sws .. by me zajimalo co tam delaji, kor s vyhledem toho ze behem nasledujicich par mesicu budou chudaci muset vsichni hledat novy job..
Po pečlivém přečtení názorů obou pánů a pamatování si vznik a průběh fungování Vltavy, musím říci, že p. Hlavenka jasně argumentuje a dokládá zcela konkrétní a logické důvody, naopak ten druhý pán byznysman jen jakési obchodní kecy.
Úplně to vidím, člověk, který buduje systém o kterém ví, jak přesně funguje a bude fungovat, versus člověk, co zná obchodní reálie a vůbec nemá ponětí, co chce koncový uživatel atd.
Nemyslím si, že jeden z pánů má pravdu a druhý nikoliv, spíše jde o dva naprosto rozdílné pohledy na věc (i když srovnávání s Amazonem a kopírování jeho modelu je v této zemičce srandovní). Ale z mé zkušenosti mohu říci, že téměř vždy, kamkoli přišel onen obchodní model, nemající ani tucha a nechápe ducha dané věci, tak téměř vždy to zničí, zanonymizuje, stane se to nezajímavé.
Vlatava se stala nezajímavou, nefunkční (promiňte, ale čekat na knihy 3-4 týdny? děkuji, nechci), pomalou, a celkově prostě nespolehlivou.
A váš příspěvek je krásným důkazem, jak nemáte ani ponětí o tom, co to obnáší a kolik to stojí udělat tak velký prodejní systém pro tak velkého prodejce.
Ponechame-li stranou "argumenty" tykajici se prodejniho modelu, pak se nelze nez pozastavit nad hruzou, kterou si nove vedeni nechalo "vyvinout" jako prodejni system. Je to krasna ukazka toho jak Vltava rozhazovala penize, diky neznalosti problematiky. Problemy se SEO jsou dnes jiz poslednim reliktem puvodniho technickeho skvostu, jenz bych se nebal nazvat nejdrazsim nakupnim kosikem 21. stoleti ;)
BTW: Provize z prodeje na vltave rozhodne nejsou statisice, alespon ne ve vetsine pripadu. Na Vltavu jsem prinesl hodinky i vino a vim jak se prodeje pohybovaly...
Co treba zase nejake hodnoceni ted pred prazdninami: srovnani cestovatelskych webu, prodejcu letenek a jizdenek, atd. proste "cestovani na ceskem internetu".
Investiční fond Genesis a jeho představitelé si za situaci na vltavě mohou sami. Jejich neochota naslouchat a arogance vůči komukoli mimo vrcholový management, vedly k tomu, že nemalý rezervní fond se projedl. A protože se situace neřešila dlouhá léta tak se projedlo podstatně více.
Vše co jsem zatím četl na toto téma je pokřivené osobním zaujetím a polopravdami, které mají hájit jednu nebo druhou stranu. Situace na vltavě se neřešila celá léta (nebo se řešila špatně) a vymlouvat se dnes na druhé je smutné. Pan Hlavenka má v mnohém pravdu a to pánům z Genesis vadí, protože nadzvedl pomyslnou pokličku. Na druhou stranu ani on se nedokázal oprostit od osobních pocitů, což je více než pochopitelné. Ono všem zakladatelům vltavy nebo cybexu, z toho co se doposud napsalo nebo událo, musí být přinejmenším smutno.
Jisté je, že za "otců zakladatelů" Vltava nefungovala, nedodržovala dodací doby a kvůli velmi laxnímu (a to je eufemismus) způsobu řešení následných reklamací jsem se s ní rozloučil. Tenkrát jsem si myslel, že nadobro... uvidíme, jak to nakonec dopadne. Je ale fakt trošku divné, že Hlavenka tak šlape po značce, kterou budoval. Možná za tím bude ten český přístup "když ne já, tak nikdo"? Těžko říct, ale je nezpochybnitelné, že to Vltavě neprospívá.
A už se perou! ;o) Ale vážně, přijdou mi argumentace obou stran celkem slušné, jsem zvědav kdy přistoupí k trestním oznámením.
Faktem je, že praní špinavého prádla na veřejnosti v rozsahu celé ústřední prádelny se skutečně nehodí. A doufám, že jsem si se zájmem přečetl poslední díl téhle public reality show o Vltavě.
Původní článek byl zajímavý, ale neovlivnil mě nějak ve věrnosti k Vltavě (Cybexu), druhý byl na stejné téma a reakce, ač oprávněná, jenom víří hladinu a soustředí jen další nechtěnou pozornost. Reakce je už pro mě vrcholem a jestli přijde kontrareakce, bude to masacer ;o)