Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Budoucnost žurnalistiky nebyla nikdy tak temná jako dnes od Pooky - Velice hezký článek, tenhle trend už se nějakou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 10. 2012 9:09

    Pooky (neregistrovaný)

    Velice hezký článek, tenhle trend už se nějakou delší dobu rozbíhá a zastavit asi nepůjde. Kvalitní novinařina a články jsou opravdu ojedinělé. A jak jste zmínil, bude hůř. Sami novináři, klouzají po povrchu věci a nezveřeňují nic jiného, než to, co si člověk může sám přečíst. Tak proč takové věci číst, případně si je kupovat?

    Úroveň novin klesla, Hospodářské noviny jsou toho příkladem, už je ani nečtu, dávat 24kč za něco, co nemá žádnou přidanou hodnotu a jenom papouškuje veřejně známé věci nemá smysl.

    Žurnalistika se bude poroučet a zůstane opravdu jenom pro ty, které zajímají důležité věci, stavající noviny se budou tvářit serizoně ale přejdou postupně na bulvár, aby zaujali lidové masy.

  • 8. 10. 2012 9:40

    Pavel (neregistrovaný)

    Hospodářské noviny: opravdu nevím proč jsou pokládány za něco extra... exemplárním případem je technologická rubrika, kde p. Schön píše s nulovým nahledem a omezeným rozhledem konzumentský fanzín pro přerostlé kluky. Naposledy pobavil závěr jeho "online reportáže" z představení iPhone 5 - totiž že zítra čeká akcionáře Apple smutný den.

    Někdo zmiňoval výše Financial Times - jednou jsem si je spíš z hecu předplatil a není cesta zpět - a to nejsem ekonom ani mi finančnictví neživí.

    Pokud jde o noviny, tedy časopis, kde najdete dlouhé články na hlubší společenská a kulturní témata které se dají čít (a pravděpodobně s autory nebudete moc souhlasit, což je dobré na přemýšlení) tak je tu A2 (http://www.advojka.cz) - finančně živořící ale žijící. Sobotní přílohy mainstreamových novin mají příliš nevyrovnanou úrpveň abych je četl jinak než náhodně když se válí někde v kavárně.

  • 8. 10. 2012 9:51

    Pavel (neregistrovaný)

    A k vlastnímu tématu článku - s p. Hlavenkou souhlasím...

    Běžný člověk dneška je v prvé řadě konzument - považuje za své nezadatalné právo dostávat lacině to co se mu líbí, co ho utvrzuje v tom že má pravdu - přece mu nikdo nebude dirigisticky předkládat něco co by ho nutilo přemýšlet. A ještě ho za to nutit platit?

    Ona i ta "Mezinárodní fronta za osvobození Informací ze jha korporací", zkráceně Piráti, není založena na ničem jiném než do extreému zideologizovaném konzumentství.

  • 9. 10. 2012 8:01

    Petr (neregistrovaný)

    Bohužel se obávám, že to je přesně obráceně: Nekupuju noviny a časopisy, právě protože v nic *není* jediný článek, který by měl donutil se zamyslet. Respektive poměr signálu k šumu je příliš nízký. Když vynechám agenturní zprávy, tak naprostou většinu tzv. publicistiky tvoří mechanické šablony "A řekl X, B řekl Y" a komentáře zařazující fakta do rigidního ideologického rámce. Děkuji, ani o jedno nestojím.

    Pokud mi unikly nějaké noviny nebo časopis, které se chovají jinak, tak obviňuji sebe z nevšímavosti a je z nedostatečné reklamy.

  • 10. 10. 2012 1:26

    mikymauz (neregistrovaný)

    National Geographic.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).