Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Dožijí se tabletové časopisy dospělosti? od No nevím - 3) "K čemu je tablet"... v diskuzi spíše...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2014 13:44

    No nevím (neregistrovaný)

    3) "K čemu je tablet"... v diskuzi spíše zaznělo: "K čemu tabletová verze" aplikace / časopisu, když na to konzumování obsahu stačí pohodlně WEB verze.

    O výhodách tabletu není třeba diskutovat, ale to, co existuje na čtení ve verzi pro tablet není normálně dostupné i přes WEB (HTML)? Mám-li přece nějaký obsah k publikování, tak proč ho nenabídnu na všech platformách, minim. na webu?

    To je podle mne hlavní problém, že se jen tabletový časopis neuživí, v ČR určitě ne.

    Jeden příklad, kdy funguje Web, Print, Digital i APP: http://www.outdoorphotographer.com

  • 6. 8. 2014 14:45

    Koukal (neregistrovaný)

    Koukal jsem a mají tam i aplikaci pro iOs. Primární je ale web, což by měl být základ k doplnění tisku.

  • 6. 8. 2014 14:22

    Pavel Knapp

    Digital v jejich podání je jen to pitomé PDF, to může kdokoli dělat (a prakticky zadarmo) i u nás: Publero, Floowie a podobně. Je to jen přeuložený print. A jejich aplikace je spíš než časopis v pojetí, o jakém se tu píše, podobnější něčemu jako Druidly blahé paměti. Někomu to stačí, nic proti tomu.

    Komplikací je, že pod pojmem "digitální časopis" si každý může představit něco jiného.

  • 6. 8. 2014 13:32

    Hlavenka (neregistrovaný)

    Několik poznámek:

    1) Bez boje přiznávám, že v článku nejsou přesná čísla o čtenosti, která bych jej činila hodnotnějším. Problém je, že tato čísla nejsou k dispozici. Něco málo vypouštějí sami vydavatelé - bez možnosti ověření, často trošku manipulativně. Nejsou to čísla, na která bych přísahal a která bych uváděl jako věrohodné metriky. Důvody jsou dva: a) jednak jsou ty hodnoty nízké a vydavatelé se tedy nemají moc čím chlubit, b) neexistují zatím dobré metodologie čtenosti. Na rozdíl od "pageview" u webu totiž není nic podobného u tabletů. Nikdo třetí neměří, jestli jste si zobrazil konkrétní stránku, článek, jak dlouho jste u toho strávil.

    2) Otázka nevidomých a slabozrakých. Obávám se, že speciální podpora u tabletových magazínových aplikací není příliš reálná, i když vydavatelé s nevidomými a slabozrakými nepochybně soucítí, jejich podnikání je napjaté a tohle je investice, kterou asi neodkývou.
    Nicméně - pokud se nepletu, existují poměrně slušné nástroje pro práci s počítačem (webem) pro nevidomé a slabozraké. Vidím tedy spíše cestu v tom, že digitální časopisy budou přizpůsobené i pro počítač (HTML, PDF) a tedy budou čteny přes monitor počítače.

    3) "K čemu je tablet". Toto mně, s dovolením, přijde jako zcela zbytečná diskuse. Samozřejmě, že jsou lidé, kteří jsou zvyklí tahat všude s sebou notebook, otevřou jej v tramvaji mezi dvěma stanicemi, mají jej na toaletě a v posteli. Budiž, pro vás tablety nejsou. Ale čísla z trhu o prodeji tabletů, které předstihují počítače, hovoří jasně: většina, možná i naprostá většina uživatelů používá tablet ke konzumaci obsahu, počítač k jeho vytváření. Tedy tam kde konzumuji (v posteli, na dovolené, v letadle, v křesle na zahradě..), mám tablet - je to lepší, pohodlnější, příjemnější. Tam kde tvořím - v práci, doma - mám notebook nebo stolní počítač.
    Konzumování obsahu na tabletech je masivní trend. Podívejte se na dostupné statistiky o počtech člověkohodin strávených s tablety (a klesající hodnoty u počítačů). Hovoří jasně - lidé tráví čas s tabletem v ruce, už nyní masivně a stále to stoupá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).