bohužel článek je v podstatě stejný jako ten o eknihách. Plný dojmů, předpokladů, nepřesností ne-li záměrných a zavádějících informací či přímo lží.
Pan Hlavenka si opět samozřejmě vybral jen to, co se mu hodí (negativa), veškerá pozitiva se snaží bagatelizovat že to vlastně nic není, nic neznamená.
Nemám chuť po hodinách strávených v podobných diskuzích o Amazonu znovu všechno psát, navíc v tomto případě by to bylo na celý článek (podobně jako u eknih, kdy reagovala vydavatelka eknih a pan Hlavenka ani nedokázal připustit že se spletl a uváděl nepravdivé informace a jako malé uražené dítě "odešel").
Snad je několik poznámek (stejně to od místních Hlavenkových tleskačů schytám tak jako tak, takže je to jedno...) - např. ty kamiony. Nějak autorovi nedošlo, že ty tu budou jezdit tak jako tak, čili bude mít veškerá jejich negativa, ale pozitiva si necháme utéct do zahraničí (např. spotřební daň, když to budou dle autora stovky kamionů denně, tak jistě nebude zanedbatelná). Sjezd z dálnice měl být postavený už dávno a právě Amazon by ho postavil za své, nyní ho nepostaví zase nikdo (v Brně). Pak např. ty lokality kde je vysoká nezaměstnanost - on tak nějak Amazon potřebuje být u letiště, čili severní čechy jsou hezká věc, ale... U Mošnova zase nejsou vhodné pozemky a tím jsme to tak nějak vyčerpali. Jo a pokud bude chtít Amazon tady prodávat, tak si pane Hlavenko opravdu myslíte, že když nepostaví sklad v Brně, že tu prodávat nebude? Pro ty tisíce zásilek pro český trh si jistě rádi přijedou kurýři či pošta klidně do Katowic nebo k Bratislavě.
Je hezké, že jste tu dal výčet firem, které jsou technologicky na špičce, ovšem ani když sečteme všechny jejich zaměstnance, neudělá to počet lidí jako v Amazonu. A oni i lidi s nízkou kvalifikací někde dělat musí, že... asi je lepší je živit na úp podle Vás. Navíc je mimo i argument ohledně nízké nezaměstnanosti v Brně. Pár kilometrů za Brnem je vše jinak, z Hodonínska či Znojemska jste ve Slatině za pár desítek minut, čili to řeší i tyto regiony. Již dneska dojíždí do Brna tisíce lidí ze stejných vzdáleností a to i do práce s menším ohodnocením než bude v Amazonu. A že v Amazonu jsou tvrdé podmínky? Kde jste byl, když se řešili některé obchodní řetězce (kde ta prodavačka / pokladní má poloviční plat než mravenec v Amazonu...) kde jste psal o call centrech, kde dělají z lidí novodobé otroky? To je jen pár poznámek, podotýkám že na reakce nebudu odpovídat (snad jen autorovi, kterého jsem si vždycky vážil, ale zdá se mi, že nějak poslední dobou ujíždí, zlaté doby Vltavy, Cpressu atd.).
Amazon nikdy neplánoval prodávat u nás. Tyhle sklady měli být určené pro německý trh jako levnější náhrada německých skladů. Sklad tady nepostaví, protože nedostal od našich politiků dostatečné dotace (placené z daní nás všech). Takže mu vyjde levněji ho postavit více na východ. Prodavačka poloviční plat než mravenec v amazonu mít nemůže, protože by to bylo nelegální.
O minimální mzdě jsem nikde nemluvil. Ze zkušenosti ze zahraničního "logistického centra" s léčivy usuzuju, že 15-16 hrubého bude mít tak max. mistr. Zbytek bude o 2-4 tisíce hrubého níž podle doby jak dlouho tam vydrží. A i polovina z 15-16 tisíc je na hranici minimální mzdy.
Nechtěl jsem, ale po přečtení diskuze, když už tady ta reakce je:
- Pro Amazon není český (+ slovenský) trh nijak významný, nicméně také nikdy neřekl, že zde prodávat nechce, pouze řekl, že nyní ne - teď je prioritou vybudování skladů a dodávky pro Rakousko a Německo (+ reklamace atd.). V posledním vyjádření Amazonu pro Brno se nějaký jejich šéf vyjádřil, že samozřejmě časem by přišel i prodej, ale není určeno jestli to bude za 3, 4 nebo 10 let (k dohledání na idnesu)
- Sklad tady nepostaví, protože brněnští politici jsou neschopní hlupáci, nešlo o podporu pro Amazon, ten chtěl pouze a jen začít stavět co nejdříve aby stihl Vánoce 2014. Pokud za podporu považujete to, že by Amazon/CTP vystavěl za své chybějící nájezd na D1 (který měl už roky stát a nestojí kvůli těm stejným brněnským politikům) tak prosím. Plus zde byla další investice v řádu milionů korun do řešení dopravní situace ve Slatině než bude vybudován sjezd.
- Ty kamiony budou jezdit přes ČR resp. po té stejné dálnici u Brna tak jako tak, takže místo využití aspoň některých pozitiv (zaměstnání pro lidi) z toho nebudeme mít vůbec nic, jen ty kamiony.
- Plat skladníka v Amazonu bude cca 15-16 tis. hrubého a ne populární populistický výkřik o minimální mzdě. Ovšem tato minimální mzda je realitou v mnoha obchodních řetězcích jako např. v Aholdu či Tescu maximálně navýšená o cca 2000 Kč, pokud se bavíme o normálních prodavačkách/pokladních. Kdo umí počítat, tak si umí spočítat tu cca polovinu, že...