Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Jak říci Amazonu ne od M - Myslíte tu českou e-komerce scénu, která by potřebovala...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 4. 2014 8:06

    M (neregistrovaný)

    Myslíte tu českou e-komerce scénu, která by potřebovala zahraniční konkurenci jako sůl? :
    - Tu českou e-komerce scénu, kde nabídka zboží je tristní?
    - Tu českou e-komerce scénu, kde vrcholem podpory potávky je den poštovného zdarma?
    - Tu českou e-komerce scénu, která donedávna prakticky bojovala proti e-bookům (vzhledem k záběru Amazonu jde i o jiná odvětví, než jen prodej běžného zboží, právě třeba o ebooky)?
    - Tu českou e-komerce scénu, kde vrcholem nabídky on-demand videa je Voyo?
    - Tu českou e-komerce scénu, kde se o "pro-zákaznickém" přístupu doposud neslyšelo?
    - Tu českou e-komerce scénu, která je nyní prakticky závislá na zbožových vyhledávačích z důvodu výše?

    Můžu se na to totiž dívat i jinak. Zahraniční konkurence znamená, že česká e-komerce scéna se začne hýbat a bude se muset posouvat dopředu a řešit "pro-zákaznické" služby. To mj. znamená poptávku po lidech, kteří budou eshopu pomáhat uspět v silně konkurenčním prostředí.

    Navíc jste zajímavě vynechal, jak vlastně funguje Amazon. Výhledově mohou malé specializované eshopy klidně pro ČR sloužit jako subdodavatel Amazonu, resp. na něm prodávat. Mohli by tedy do budoucna mít další prodejní kanál. Ale chápu, že to se do argumentace nehodí.

  • 8. 4. 2014 8:18

    Petr (neregistrovaný)

    To ale pořád nevysvětluje, proč by měl Amazon dostat jakkoliv lepší služby od českého státu. Pokud je pro Amazon na českém trhu místo, dá lepší službu zákazníkům, tak ať přijde. Ale proč mu mám na jeho příchod připlácet?

  • 8. 4. 2014 11:44

    Kendy (neregistrovaný)

    A konkrétně jak stát platí Amazonu?

    Protože žádnou investiční pobídku Amazon nedostane (a ani dostat nemůže).

    Pozemky si koupil/pronajal za tržní cenu. Stát to nic nestálo.

    Považujete za investiční pobídku že stát uvažoval o tom, že uspíší stavbu nějakého obchvatu, který je stejně potřeba jako sůl? A který tam podle plánu už měl dávno stát?

  • 8. 4. 2014 10:08

    tewy (neregistrovaný)

    Vynikajici vypada jinak. Zkuste si neco reklamovat na Amazonu a v Alze a pak nam sem o tom neco napiste...

  • 8. 4. 2014 9:09

    Filias

    Ale ten článek je primárně o tom, že je nesmysl masivně podporovat Amazon stamilony a řešit to na nejvyšší úrovni.

    Pokud chce Amazon tady prodávat a stavět distribuční sklady a zvyšovat konkurenční prostředí? Super - ale není to automobilka/výrobce elektroniky se spoustou subdodavatelů, ale někdo, kdo si najme agenturní zaměstnance bůh ví odkud.

    P.S: Alza je sice Kyperská společnost, ale aspoň má tady vývojové centrum.

  • 9. 4. 2014 11:52

    jezevec (neregistrovaný)

    v alze jsem reklamoval zrovna včera.
    ze dvou zásilek jsem potřeboval jeden kus reklamovat (vadný zdroj) a jeden vrátit bez udání důvodu.
    přes profil jsem si naklikal, že chci zboží vrátit.
    během dopoledne tedy v řádu jednotek hodin mi volal jakýsi technik, a srdečně se omlouval, že se mi stalo něco tak hrozného, že u nového zboží byl vadný zdroj, a jestli si to prej mají přijet vyzvednout a nebo jak jsem se rozhodl to řešit. řekl jsem mu že jsem mezitím vytáhl z krabice ze šrotem jiný zdroj a že je mi to asi levnější než to jakkoliv řešit, at to pustí z hlavy - tak mi řekl že mi aspoň pošle dvě stovky (za zdroj v ceně sto korun! který ani neviděli) jako odškodné, a skutečně za další minutu byla slevenka na mejlu.
    zboží které jsem chtěl vrátit jsem dovezl do holešovic - parkoviště přímo u rypáku, pět přepážek dvě volné, čekání 1 vteřina. člověk který nevím co si o mně doopravdy myslel, ale rozhodně se mohl přerazit ochotou a úslužností. přestože byly potrhané a nekompletní obaly atd, vystavil dobropisy na plné ceny. soustavu zboží ze tří prvků na dvou fakturách, vyřídil za asi dvě minuty. vedle v prodejně už na mně čekal služebníček, který se mně ptal jestli chci prachy na ruku a nebo znova nakupovat - a když slyšel že nakupovat, upřímně se zaradoval a pomohl mi vybrat komponenty které mi lépe vyhovovaly. následovaly dvě hotovostní pokladny, obě volné, kde soustavu tří dobropisů, dvou slevenek, nové objednávky a jedné nové bankovky zaúčtovali a za necelou minutu jsem odjížděl s tím že objednávku mí zítra doručí domů, a skutečně právě před půlhodinou přijela.
    na jaře jsem reklamoval počítač v záruce, odešel od něj přední panel s porty. byl to hlavní pracovní compl, takže se mi nechtělo být moc dlouho bez něj, a vyjednal jsem si "pokud možno" servis na počkání. zase parkoviště, bez čekání. technik mi udělal kafe a za deset minut přišel s tím, že nějakej blb do jednoho usb portu cosi nakroutil, takže ho zkratoval, a následně se šlusnul i celý panel. a protože panýlek je součástí case a nejde vyměnit, tak že by mi ho prostě odpojil. s čímž jsem souhlasil a za dalších minut přinesl počítač. zadarmo. nechtěl ani privátně nabízenou bankovku za ochotu.
    nejsem agent alzasoftu, ostatně vidíte že visím na síti za prahou z druhé strany.

  • 8. 4. 2014 14:28

    tewy (neregistrovaný)

    No mozna to ma amazon v ruznych zemich ruzne a pro sub-eshopy jeste jinak. Nicmene konkretni zkusenost:

    Alza:
    - zbozi nereklamujeme, musite v autorizovanem servisu vyrobce
    - zbozi z alzy nebereme, reklamujte si to v alze
    - v alze to vzali, mesic to trvalo
    vysledek: nekolik telefonatu, cesta na pobocku tam a z5, mesic clovek nema ani zbozi ani penize

    Amazon:
    - nahlaseni reklamace
    - bez cehokoliv dalsiho vraceni penez
    - obejdnani svozu
    vysledek: chvile klikani, clovek nemusi nic slozite resit a zbozi pouziva dokud neprijede svoz a zaroven si obratem muze koupit nove. Obvlaste u zbozi co se pouziva casto moc prijemne.

  • 8. 4. 2014 18:22

    ABC (neregistrovaný)

    Wow, na základě jedné zkušenosti vyvodíme definitivní závěr. To chce fištrón!

  • 8. 4. 2014 9:58

    x (neregistrovaný)

    Alza je ceska spolecnost s kyperskym vlastnikem, kterehoz vlastni cesky majitel ... ovsem zcela chapu proc to tak je, a naprosto se tomu nedivim. Kdyz totiz objemy $$$ odevzdavanych do cerne diry s nazvem statni rozpocet presahnou nejakou mez, tak si clovek zacne velmi uvedomovat, jake ze zlodeje temi vlastnimi penezi vlastne zivi. Tudiz kazda jedna koruna neodvedena v CR = koruna kterou nikdo neukradne.

  • 10. 4. 2014 9:44

    sax

    Úplně jsem nepochopil, jak distribuční sklad souvisí s e-commerce v ČR. To, že by Amazon otevřel v ČR je tak maximálně divoká spekulace, nic takového pokud vím nechystá. Distribuční sklad bude podporovat Německo. Takže z našeho pohledu jsou to opravdu jen kamiony brázdící republiku.

  • 11. 4. 2014 10:17

    jadran (neregistrovaný)

    naprostý souhlas, ale pro některé lidi jsou ty vaše peníze jejich, podnikatel je zloděj a hajzl a že přes všechno tady ta firma platí daně jako prase (odvody, zaměstnanci, DPH....), to podobní žvanilové neví a a si by to ani nepochopili. Když přišla předchozí vláda (která ovšem jako vždy zjistila, že svoje sliby nezasadila do reálného ekonomického rámce - myslím tandem Nečas - Kalousek) s tím, že zruší daň z dividend, tak ti socani začali ječet, jako by to byly jejich peníze. Přitom je zajímavé, že třeba vlastník Škodovky, ale taky VW, Audi, SEATu a dalších firem - Volkswagen AG je registrován v Nizozemí....pročpak asi? Inu proto, že v Nizozemí se neplatí daň z dividend. Jenže tady jde primárně o závist, ne jak si pomůžu já, ale aby si nepomohl ten druhý....jinak zejména socialistů jde o to, aby většinu populace tvořili jejich klienti - buď co nejméně kvalifikovaní zaměstnanci těchto nadnárodních firem (se kterými se oni vždycky - pčasto přes odbory domluví) a nebo masa státních zaměstnanců. Ministr obchodu Mládek to řekl o živnostnících jasně se správným akcentem třídní nenávisti - jsou to paraziti, ve skutečnosti tyhle podnikatele (a je jedno jestli je to živnostník, nebo samostatná česká firma...) nemáme jak absolutně ovládat, tudíž je třeba je zničit.....

  • 16. 4. 2014 8:47

    plha se hlásí (neregistrovaný)

    já s vámi zcela souhlasím...
    bohužel "zaměstnanci" asi vždycky budou závidět živnostníkům a podnikatelům dokonce i možnost danit paušálem, natož odepisovat náklady, aniž by vůbec někdy sami zkusili to riziko - jak říkáte, český člověk je bohužel především závistivec... Jak to tak ale sleduju v této diskusi, tak v mnoha případech nejen závistivec, ale i blbec.
    Článek je pouze zamyšlením nad tím, proč si (třeba i jen původem) české firmy musí prošlapávat cestičku hustým úřednickým a jiným křovím, zatímco největší zahraniční e-firma si může diktovat podmínky dokonce u našich moudrých politiků - je to zamyšlení nad tím, proč se politici tak strašně snaží a přitom nenutí amazon prakticky k ničemu pozitivnímu??? (třeba jen k zaměstnávání lidí z ČR). Dostal by snad místní podnikatel výjimku ze stavebního zákona, stejně jako amazon??? atd, atd... Bohužel se tady najde až neuvěřitelné množství lidí, kteří zuby nehty brání stavbu obřího baráku na kvalitní zemědělské půdě tím, že plácají o rozdílech v reklamacích a skutečná pointa už jim utekla daleko pryč.
    Já vám to tedy vysvětlím po lopatě...článek byl zhruba o tom, že pokud budeme sami podporovat kvalitní české firmy a značky na úkor těch zahraničních, bude i víc peněz v rozpočtu. Tyto české firmy, které budeme my sami upřednostňovat se pak mohou starat o export a především dobré jméno ČR ve světě (příp. alespoň tlumit prezentaci našich prezidentů, ať už to je chmaták nebo ožralec). Uznávám, že zrovna alza nebyla nejšťastnějším příkladem autora, mohla to být např. CZC, Elmarco, FEI, Direct alpine a spousta jiných, ale nic to nemění na skutečnosti, že zbytečně lezeme do zadku firmám, které nám toho zase nemají tolik co nabídnout, zatímco podpora českých firem, které HLAVNĚ tvoří rozpočet ČR, je na nulové úrovni (zamyšlení autora je naprosto správné a děkuji za něj)

  • 29. 4. 2014 2:44

    pppqqq (neregistrovaný)

    Odkudpak máte informaci o registraci Volkswagen AG v Nizozemí? Poslední výroční zpráva (stav k 31.12.2013) praví: Volkswagen AG is domiciled in Wolfsburg, Germany, and entered in the commercial register at the Braunschweig Local Court under no. HRB 100484.

  • 8. 4. 2014 16:46

    usa admirer (neregistrovaný)

    Ceska ecomerce scena je celkem vpohode.

    Mrknete do EU nebo treba i na bestbuy.com v USA jak daleko to soudruzi dotahli.

  • 9. 4. 2014 16:13

    h4x0r

    Ano, s Amazonem mám naprosto stejnou zkušenost, vyjma toho, že když jsem se ozval, že řešení reklamace stylem "my nic, to ten sub-eshop" je dost nefér, zvlášť když nejde při nákupu (dnes už možná ano, netuším) poznat, že mě mají zajímat reklamační podmínky toho sub-eshopu a že by takto nefér sub-eshopy, které kašlou na reklamace, na webu Amazonu neměli trpět, mi přestali odpovídat úplně.

    Zrušil jsem účet a už nikdy tam nic nenakoupil. Skutečně z tohoto pohledu zlatá Alza, kde v případě problémů s reklamací zasáhl vedoucí a vyřešilo se to.

  • 8. 4. 2014 10:51

    Tomik (neregistrovaný)

    Bohužel jsem si prošel martyriem reklamace na Amazonu. Jejich reakce je v podstatě vždy stejná: "my nic, to ten sub-eshop na kterém jste objednal" Jediné co udělají je, že Vám pošlou formulář spokojenosti... (3x reklamace knih)

    Takže kupujete-li na Amazonu, prostě se modlete. :-(

  • 11. 4. 2014 9:43

    pepa (neregistrovaný)

    ..kazda jedna koruna neodvedena Alzou v CR= koruna, kterou musí na dani (z příjmu, DPH, atd.) zaplatit někdo jiný, protože stát si na svůj provoz vždy peníze vybere (i když je to často černá díra).

    Neobhajujte tu tedy neplacení daní!

  • 8. 4. 2014 18:40

    dfd (neregistrovaný)

    ale uz jsme minimalne dva.. stejna zkusenost.a reklamoval jsem asi 3x za ty roky

  • 8. 4. 2014 8:32

    Jakub (neregistrovaný)

    Jasný, vše je tady špatné:-) Třeba zákaznický servis třeba Mall nebo Alzy je vynikající. To samé Slevomat, Dámejídlo, Bonami a další. S nabídkou jsem nikdy problém neměl a kolik globálních akcí na podporu ecomm dělají v UK či Německu? Jste normální plačka, co jednou byla v Americe a teď rozumuje;-)

  • 8. 4. 2014 10:33

    noa (neregistrovaný)

    Majitel, kterýho nikdo nezná. Díky, radši to dám známýmu majiteli do CZC.

  • 8. 4. 2014 13:27

    Ja (neregistrovaný)

    Ne. Majitel kyperske spolecnosti je jina firma, tentokrat z britskych panenyskch ostrovu. Velmi transparentni. :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).