"Je jedno, zda je e-shop od vás jeden kilometr nebo tři sta, na rozdíl od kamenného krámu. (Proto také velké české e-shopy jdou do budování vlastních „výdejen“, spíše ovšem prodejen, byť tím trpí hodně provozní náklady)."
Pokud by to bylo skutecne jedno, pak eshopy nebuduji vlastni kamenne vydejny.
Měl jsem pod palcem jeden z top 5 eshopů v ČR, který má zároveň největší počet kamených prodejen (t.č. >70). 80 % lidí si vyzvedává zboží na těch kamenných prodejnách. Takže ano, je to argument. Lidé si chtějí zboží prohlédnout, osahat, zaplatit na místě až když je všechno v pořádku ... je to pro ně lepší než nespolehlivá pošta.
Díval jste se někdy, kolik z těch lidí si zboží prohlíží, osahává a platí až poté? Minimum. Přijdou, zaplatí, vyčkají frontu o něco menší než na poště, dostanou krabici, odchází. Spíš je to o tom, že je to prostě časově a cenově výhodnější, než platit dopravu poštou/kurýrem. Kdo si může nechat posílat věci do práce nebo je doma, ten si to nechá poslat, ale takových lidí je menšina. Není to o tom prohlížení a osahávání a jistotě. Takových lidí je minimum, co přijde do prodejny a tam teprve vybírá a s obchodníkem objednává - ty primárně ani nezajímá eshop, ale že je to obchod nějaké známější firmy, která drží sklad jako kamenná prodejna.
DPD? To myslíte tyhle? No, to je výborná firma. Dvakrát mi nechali vyreklamované zboží v ceně desítek tisíc u zcela senilní sousedky, dohledávalo se několik týdnů. Opravdu vřele "doporučuju"...