Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Mají české e-shopy právo na zisk? od Miloslav Ponkrác - Popis zboží v e-shopech je na nic. Zejména...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 10. 2014 13:19

    Miloslav Ponkrác

    Popis zboží v e-shopech je na nic. Zejména v IT oblasti. Stejně si musím technické a jiné parametry najít u výrobce či jinde, tak proč bych byl k nějakému obchodu loajální, když není schopen mít ani základ u zboží?

    V tomto mělo kdysi dobře našlápnuto czc.cz, ale poté co vzali milióny dotací a předělali web, vše poslali do kopru.

    Stejně tak značky. Značky se snadno smazávají proto, že moderní západní byznys ze značky udělal pouze zdražovače, aniž by to mělo jakýkoli vliv na kvalitu či služby. Totéž bez značky stojí X, se značkou 10X peněz. Nejvíce je to vidět v oděvech, ale i v IT.

    Kdyby skutečně značka přinášela něco více, než zdražení, tedy třeba vyšší kvalitu, lepší jednání se zákazníkem, atd. – pak by měla smysl bez ohledu na heuréky, apod. Anihilaci značek nedělá heuréka, anihilaci značek dělají obchodníci tím, že vše, co za nimi stálo už dávno zničili.

    Dále řešení reklamací. V Česku se reklamace musí řešit zásadně tak, že pokud je problém, musíte zboží vrátit zpět do 14 dní, protože jinak bude obchod dělat neuvěřitelné potéže s reklamací. Taková ts-bohemia.cz je schopna si nechat dokonce platit 600 Kč za neoprávněnou reklamaci a umoudřit se až rozhodnutím soudu. Když jsem slyšel, jak se k reklamacím staví třeba Amazon, je to v Česku na zvracení. A to ještě obchodníci si stěžují, že zákazníci se chovají špatně a 14denní lhůta by měla být zrušena, fňuk, fňuk, fňuk.

    V podstatě mi stačí jakýkoli nákupní zážitek v zahraničí a okamžitě vidím, že v Česku je chování obchodníků a e-shopů k zákazníkovi na úrovni křovácké země s vychováním řeznického psa. Pak ať se nediví.

  • 29. 10. 2014 14:05

    Martin (neregistrovaný)

    Jen zaměňujete příčinu a následek. Kvalitu ničí zákazníci, tím co kupují a čemu dávají přednost, obchodníci a výrobci se pouze přizpůsobují, zákaznickým preferencím. To je krásně vidět na potravinách v řetězcích. Proč je to v ČR nějak, a ty samé řetězce v Rakousku, Německu nebo Polsku prodávají jinak kvalitní zboží? Zákony a vyhlášky v tom nehledejte.

    To stejné je s reklamacemi nebo odíráním zákazníků vůbec. Lidé si jen stěžují, zanadávají si, u piva to řeknou kamarádům, nebo doma příbuzným, ale to je vše. A to nejen u nekvalitního zboží, za pár stovek, lidé se nebrání i když je odrbou o tisícovky za náklady s bydlením. Nebo když obchodní řetězec prodává zkažené potraviny, provalí se to a co se děje? Zákazníci ho opustí? Houbelec, stačí měsíc počkat, dát do letáku nějakou super akci, pár šuntů zdarma a mají zase narváno, morálka a čest nikoho nezajímá.

  • 29. 10. 2014 14:08

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    To je krásně vidět na potravinách v řetězcích. Proč je to v ČR nějak, a ty samé řetězce v Rakousku, Německu nebo Polsku prodávají jinak kvalitní zboží? Zákony a vyhlášky v tom nehledejte.

    Tak určitě. A proto jsou kvalitnější potraviny v Německu o desítky procent levnější než šunty u nás. To bude asi ten specifický trh, stejně jako u mobilních operátorů. Bože.

  • 29. 10. 2014 14:44

    Miloslav Ponkrác

    Papež František se rozhodl, že letos svatořečí všechny české obchodníky a všechny ředitele českých poboček, protože jsou to dokonale čistí andělé a jejich svatozář svítí do dálky. To jen pro vaši informaci.

    V Česku jednoduše není ochrana zákazníka. Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit. To není jen v zákonech a vyhláškách, ale v jejich uplatňování a účinných sankcích.

    V zásadě nežijeme v civilizované zemi, ale v Rusku (a to ještě Rusko je na tom možná lépe). Právo je tu nevymahatelné, a i když tak velmi draze.

    90 % obchodů, které se tu dělají jsou podvody, které by v civilizované zemi skončily před soudem s úspěšnou žalobou. V Česku se ovšem i před soudem směje podvodník.

    A obchodníci toho využívají. To je celé.

    Velké firmy už dokonce podvod mají jako základní metodu podnikání. Takový Samcor, který dělá ochranku velkým obchodům, třeba OBI, jsem měl tu čst poznat na vlastní kůži. Řádně jsem zaplatil zboží v OBI Prostějov, ochranka mi ho sebrala, OBI zboží vrátil do prodeje a obvinil mě z krádeže. Nahlásil jsem to na policii, přidal důkazy včetně výpisu platby kartou a najal si právníka. Všechny úřady lezly na ruku OBI od policie, přes přestupkový úřad. Zboží jsem nedostal, OBI ho prodal 2 × (nový způsob kapitalismu kreativně založeného OBI) a byl jsem odkázán na další soud o náhradu škody. Tem by mě stál tolik, že to nemělo smysl.

    Takže já už ty plačky obchodníků, o tom, jací jsou čeští zákazníci, či jak se krade, beru jen jako lži.

    Jednoduše podvod se stal základním českým způsobem podnikání českých obchodníků. Takto se loajalita samozřejmě nevybuduje. To ovšem pan Hlavenka nevidí v účetnictví.

    Rozkvět kapitalismu v USA vznikl na základě idey o fair-play a win-win podnikání. Alespoň byla snaha, a rozkvět se tehdy dostavil.

    V česku je obchod podvod. A když někdo upozorňuje na obchod, zvedne se spousta chydých duchem, a začne řvát, že chcete trestat úspěšné, a že je to čecháčkovská závist, a bé, bé, bé, fňuk, fňuk, fňuk, to jsou ti hnusní čecháčci.

    A dokud tyto plačky budou platit, a dokud se jasně neukáže, kolik podvodů a kriminality je skryto za českým podnikáním – nic se nezmění. Nelze si vážit českých podnikateů ani boháčů, protože všichni až na statistické výjimky jsou jen podvodníci par excellance. Na rozdíl od zahraničí, kde lze najít mnohem více morálních příkladů.

  • 29. 10. 2014 14:54

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit.

    Dyť u nás taky topí, seč můžou. Udělujou pokuty až v řádu několikaminutového obratu jedná prodejny. :-D

  • 29. 10. 2014 14:57

    Petr (neregistrovaný)

    "Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit. To není jen v zákonech a vyhláškách, ale v jejich uplatňování a účinných sankcích."

    Možná je to tím, že ten německý zákazník není takový magor jako český a do krámu který prodává plesnivé potraviny prostě už příště nepůjde. A krám se buď musí výrazně zlepšit, nebo prostě krachuje.

    "třeba OBI, jsem měl tu čst poznat na vlastní kůži. Řádně jsem zaplatil zboží v OBI Prostějov, ochranka mi ho sebrala, OBI zboží vrátil do prodeje a obvinil mě z krádeže. Nahlásil jsem to na policii, přidal důkazy včetně výpisu platby kartou a najal si právníka. "

    To zní hodně divoce. Jen ale nechápu už ten základ že vám ochranka něco sebrala. Na nic takového nemá právo a pokud se o to pokusí tak OKAMŽITĚ volám policii. Žádné pozdější hlášení a podobně.

  • 29. 10. 2014 15:41

    Miloslav Ponkrác

    „Možná je to tím, že ten německý zákazník není takový magor jako český a do krámu který prodává plesnivé potraviny prostě už příště nepůjde. A krám se buď musí výrazně zlepšit, nebo prostě krachuje.“

    Ne vše poznáte na první pohled. Právě od toho jsou inspekce a úřady, aby osolily takové pokusy obchodníkům, i když je zjistíte až později.

    qqq

    „To zní hodně divoce. Jen ale nechápu už ten základ že vám ochranka něco sebrala. Na nic takového nemá právo a pokud se o to pokusí tak OKAMŽITĚ volám policii. Žádné pozdější hlášení a podobně.“

    Myslím, že je to častá zkušenost. Jen obchodníci se naučili dělat plačky – a v médiích neustále píší, jak čecháčci to a ono, a jací jsou chudáci.

    Ochranky potřebují vykazovat činnost, tedy potřebují mít určitý počet zlodějů. A ono jich tolik není. Ochranka je externí firma. Co tedy ochranky udělají a dělají zcela běžně? To co mě.

    Nevěřte žádným povídačkám v médiích o tom, jak se krade v obchodech. Realita je možná tisícinová, zbytek je „podnikání“ ochranek, které dělají zloděje z nevinných lidí. Děkuji Samcore, děkuji OBI, za prohlédnutí, jak to u nás chodí.

    U mě se ochranka OBI navíc pokusila zatáhnout kamsi do nějaké místnosti kamsi, ale při pohledu na mou figuru a mé jasné ne si to neodvážili.

    Nicméně člověk, protože řádně zaplatil, tak na žádost ochranku zboží ukázal. A tím o něj přišel. Když se začnu rvát s ochrankou, budu mít oplétačky se zákonem. Když jsem je tedy nahlásil na policii, česká policie a přestupková úřad v Prostějově stála za OBI a zboží jim nechali. S výsměchem mě odkázali na soudní žalobu.

    Ochranka dokonce ztratila záznam z kamer, protože se „rozbilo PC“, ale přítomní policisté si pamatovali, když ho tehdy shlédli, že žádná krádež tam nebyla.

    Jednoduše obchodníci lžou. Jen na lupě tu máte tento měsíc několik falešných plaček českých obchodníků. Jenže exkrementy mnohonásobně víc páchnou na obchodnické straně, než na zákaznické. Ale média to nepíší, protože lžou také.

  • 29. 10. 2014 23:56

    XXX (neregistrovaný)

    Vzhledem k tomu, že vím naprosto přesně, jak se v obchodech krade, tak tvé řeči o tom, že krádeží je minimum jsou úsměvné. Pokud by na tomto měl obchod postavený byznys, tak by se to dávno profláklo. Kdo ví jak to bylo. Tím se nezastávám ochranky, to je často kapitola sama pro sebe.

  • 30. 10. 2014 0:31

    Miloslav Ponkrác

    Jak to bylo je jednoduché. Koupil jsem zboží v OBI, řádně zaplatil a pak se přitočila ochranka, jestli bych mohl ukázat. Ukázal jsem, ochranka ho sebrala s tím, že je ukradeno a toho se držela po celou dobu vyšetřování.

    Důkazy, že něco není v nepořádku neměla žádné, prostě poprvé narazili na člověka, který se rozhodl už z principu to policejně řešit, na což nebyli zvyklí. Byli zvyklí, a není divu při charakteru českých zvyků, že každý prostě sklapne a hotovo.

    Oficiálně nedodali jediný důkaz, že by něco bylo v nepořádku, a to měli k dispozici mé ukradené zboží, a celý kamerový systém. Záznamy se ovšem raději „ztratily“. Já jsem dodal pokladní stvrzenku, a výpis z bankovního účtu, že OBI dostalo peníze. Ochranka a OBI u úředního jednání ani nevědělo, co za zboží jsem měl údajně ukrást, a ani co mi sebrali (sebrání nepopírali). Připravili si akorát ceník, jaká je škoda, jak k němu došli, nedokázali vysvětlit.

    Mám k dispozici všechny dokumenty k celému vyšetřování, a až se mi trochu pracovně uvolní ruce, zveřejním vše na svém webu. Jako protiváhu ke lžím obchodníků o tom, jak se tu krade, a také jako důkaz, že ochodníci v Česku potřebují hodně zkrátit řetěz přes všechny plačky, co tu jsou.

    Kdyby měl nějaký server zájem, rád všechny dokumenty pošlu. Aby viděli, jak se ti „podniká“ a jak se opravdu zachází v Česku s řádně platícím zákazníkem.

    To, že se v Česku krade daleko méně v obchodech, než jsou oficiální statistiky jsem velmi přesvědčen. Nicméně kolik opravdu dokázat nemůže nikdo, protože lživé cinknuté statistiky obchodů a ochranek nemají smysl a já nad tím nevládnu.

    Jednoduše OBI Prostějov mi ukradlo řádně zaplacené zboží, a vrátilo ho do prodeje. Za stejné zboží se tedy zákazníkem nechalo zaplatit 2 ×. Alespoň taková byla představa správného podnikání ředitele OBI Prostějov. A zřejmě se mu líbí dále.

  • 3. 11. 2014 17:54

    XXX (neregistrovaný)

    Pak je to ovšem selhání zejména té policie. Jinak si myslím, že tohoto by se chytla kdejaká televize, zkuste to.
    PS: A v Prostějově je to pořád OBI nebo to taky předělali na nicneříkající "UniHobby" nebo jak se ty krámy teď jmenujou?

  • 30. 10. 2014 0:40

    Miloslav Ponkrác

    „Vzhledem k tomu, že vím naprosto přesně, jak se v obchodech krade, tak tvé řeči o tom, že krádeží je minimum jsou úsměvné.“

    Jinak jako pokus ochranky či podvádějícího obchodníka o znevěrohodnění je to dobré.

    Ideálního je nic konkrétního za údaje nedodat. Psát jako anonym, nedodat žádná čísla.

    To je opravdu „velmi věrohodné“. Wau. Ale jako pokus dobrý. ALe nevyšel.

  • 30. 10. 2014 9:32

    fd (neregistrovaný)

    80% kradezi v obchodech maji na svedomi jejich zamestnanci, coz je opakovane prokazovany fakt. Ochranky se na tom pak velmi casto podileji i vice nez 50%. Onehda mi dokonce nekdo vypravel, ze po te, co se rozhodl kradezim ucinit pritrz, a najal si nejakou firmu, nainstaloval kamery ... tak mu kradeze nekolikanasobne stouply.

  • 29. 10. 2014 16:09

    Miloslav Ponkrác

    „To zní hodně divoce. Jen ale nechápu už ten základ že vám ochranka něco sebrala. Na nic takového nemá právo a pokud se o to pokusí tak OKAMŽITĚ volám policii. Žádné pozdější hlášení a podobně.“

    Jen dodatek.

    Ochranky to mají vymyšlené tak, abyste byl v důkazní nouzi.

    Chodí zásadně ve dvojicích, takže při jakékoli výpovědi jsou to 2 svědkové proti vám, a vy jste jen jeden.

    Pak mají kamerové záznamy, které buď ukáží proti vám, nebo se „mohou ztratit vinou poruchy PC“, když se nehodí.

    Ochranky dále zneužívají dobroty lidí. Snaží se vás vyzvat, abyste s nimi šli někam do temné místnosti kdesi v prostorách obchodu. Tam byste měli dalších několik protisvědků.

    Pokud se pokusíte odejít, snaží se to zaonačit tak, abyste se jimi museli prodrat, což svědecky dosvědčí jako napadení ochranky.

    Při tom divokém západě, který tu je, bych doporučil ochranky zcela ignorovat. Protože to nejsou hlídači proti zlodějům, ale v primární řadě vyráběči zlodějů. Oni potřebují vyrábět zloděje z lidí, protože jinak by si nevydělali. A když ne zloděje, alespoň násilníky.

    Tomu všemu se mi podařilo díky doslova milostivé intuici shora vyhnout.

    Ale oficiální statistiky a plačky obchodníků jsou smyšlená číásla agentury baron Prášil.

    aabbccdd

    Jinak řečeno, obchodníci potřebují 100 × větší bič na ně, než na ně v tuto chvíli je. Je to nejenom pro dobro zákazníků, ale i pro dobro obchodníků. Protože jakmile se podvody přestanou vyplácet, tak začnou obchodníci i více prosperovat.

    Ten ruský divoký západ, který tu obchodníci provozují poškozuje všechny.

  • 31. 10. 2014 21:15

    karel (neregistrovaný)

    "V česku je obchod podvod. A když někdo upozorňuje na obchod, zvedne se spousta chydých duchem, a začne řvát, že chcete trestat úspěšné, a že je to čecháčkovská závist, a bé, bé, bé, fňuk, fňuk, fňuk, to jsou ti hnusní čecháčci."

    Přitom Vy ale neděláte nic jiného. Také brečíte jak Vás všichni okrádají. Působíte na mně jako zákazník, který sjíždí srovnávače, prioritou je cena, ale čekáte maximální úroveň služeb. To se pak nedivte, že máte špatné zkušenosti. Ono totiž, všechno něco stojí. I ta podpora.

    "Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit. To není jen v zákonech a vyhláškách, ale v jejich uplatňování a účinných sankcích."

    Předpokládám, že jste svéprávný a máte rozlišovací schopnosti vyvinuté natolik, že plesnivé potraviny sám a dobrovolně nenakupujete.

    "A dokud tyto plačky budou platit, a dokud se jasně neukáže, kolik podvodů a kriminality je skryto za českým podnikáním – nic se nezmění. Nelze si vážit českých podnikateů ani boháčů, protože všichni až na statistické výjimky jsou jen podvodníci par excellance. Na rozdíl od zahraničí, kde lze najít mnohem více morálních příkladů."

    Trochu naivní, ale v závěru jste nepřekvapil. Máte ale skvělé nápady, co všechno ostatní dělají špatně, tak proč to v podnikání nezkusit sám. Pokud máte pravdu, tak těch 90% podvodníků svým přístupem do roka zlikvidujete.

    PS: Předpokládám, že sám se nenecháváte zaměstnávat u některého z těch zlých a špatných. :)

  • 2. 11. 2014 11:18

    patapuf007 (neregistrovaný)

    Ano, s tímhle názorem 100% souhlas. Už dlouho jsem nečetl takhle srozumitelně popsanou pravdu. Naším jednáním jsme vytvořili, bohužel, pěknou žumpu pro ty, které máme nejraději - děti a jejich děti. Lituji je, je mi z toho smutno,oni budou muset podvádět bližního svého. Díky pane Hlavenko, a přeji Vám hodně zdaru.

  • 29. 10. 2014 17:51

    fd (neregistrovaný)

    Zajimave ... zeby nemci/rakusaci/... kupovali radsi drazsi? A "kvalitnejsi"?

    Doporucuju udelat si vylet. V nemecku (staci prihranici) se da takovy bezny nakup udelat za +- stejne penize jako v marketu u nas. Ale, nestane se tam, ze by na regale lezela nejaka schnilotina, neexistuje, ze by kupujici musel probirat hromadu plesnivych a jinak poskozenych kusu ovoce/zeleniny aby si vybral neco alespon vizualne pozivatelneho.

    Co vic, tusim ve Vidni (a jiste i jinde) ma obrovsky uspech obchod (u rakusaku), kde se prodavaji prosle, ale nijak nezavadne potraviny, za zlomky bezne ceny.

    Tam totiz nedostanou smesnou pokutu par tisicovek, na kterou vydela retezec za vterinu provozu.

  • 30. 10. 2014 0:00

    T... (neregistrovaný)

    Takových obchodů je plno i tady a už několik let. Dokonce tahají prošlé "západní" zboží sem do českých "zlevněnek". Pokud tam nastal kdykoliv nějaký problém, že zboží už nebylo ok, bez řečí vraceli peníze a stahovali z regálů. Sice ten největší boom už byl, ale stále se jich drží dost a dost.

  • 29. 10. 2014 23:52

    T... (neregistrovaný)

    Ono se to dobře kecá ve velkým městě, kde je těch obchodů relativně dost dostupných. Zkus si bojkotovat prodejce na maloměstě, když tam máš jednoho alberta jeden penny a dva soukromníky (co se v lepším případě aspoň trošku snaží) v tom horším zavírají v pět a už ve tři tam nic nemají....

    Já třeba dlouho a úspěšně bojkotoval Lidl za ty prasárny při výstavbě a taky tam prvních pár roků nenabízeli prakticky nic zajímavého. Po pár letech ten obchod nabízí jedny z nejkvalitnějších potravin v rámci toho našeho nekvalitního trhu, nebudu přece chodit vedle do 3x dražšího Alberta když nabízí šunt a dráž než Lidl. Holt zásadovost je věc hezká, ale v omezené české konkurenci často nereálná. I když třeba Mall bojkotuju úspěšně za ty prasárny s reklamací, co předvedli - ale zase jen proto, že hned vedle jsou další tři výdejny podobných eshopů a konkurence je dostatečná.

  • 29. 10. 2014 14:16

    Marek (neregistrovaný)

    Mám zkušenosti z obou stran barikády a nevidím tak černě. :)

    1) popis mají většinou eshopy stejnej a když ne, je to snůžka prodejních argumentů - neřídím se jiím. Není nejmenší důvod. Výrobce ani prodejce žádnou věc hanět nebude.

    2) Ano značka prodražuje zboží, úplně všude a jak říkáte, jde jen o to, jestli dostanete něco navíc! V sortimentu který prodáváme (hobby apd.) Tak si myslím, že značka má smysl a dostanete slušnou protislužbu. (doživotní záruka, prodloužená záruka, dostupnost ND..)

    3) Reklamace, jednání zmíněného eshopu neznám, ale z vlastní zkušenosti jako zákazník i prodejce, mám většinou dobré zkušenosti. Dle mého se eshopu nevyplatí si popudit zákazníka nekvaltním řízením - sporem. Ale chápu, že dost často tohle prostě e-shop ovlivnit prostě nedokáže - maximálně následně a tím, že přestane dané zboží prodávat.

    Tady si zkuste najít názor od někoho z většího autoriz. servisu a možné budete koukat, proč je "tolik" zamítnutých reklamací.

  • 29. 10. 2014 15:23

    Miloslav Ponkrác

    Ad 1) „popis mají většinou eshopy stejnej a když ne, je to snůžka prodejních argumentů - neřídím se jiím. Není nejmenší důvod. Výrobce ani prodejce žádnou věc hanět nebude.“

    Technické parametry procesoru, grafické karty, či různých síťových zařízení těžko zjistíte, pokud vynecháte výrobce.

    Ad 2) To je to, o čem píši. Značka, která POUZE prodražuje zboží, což je 99,9999 % všechno obchodních značek, nemůže přežít heuréku a pro zákazníka má pouze zápornou hodnotu. Existuje pár značek, které pro zákazníku tu hodnotu mají, ale je jich naprosté minimum – a tyto značky nebudou anihilovány žádnou heurékou.

    Ad autorizované servisy) Ano, vím. Proto jsem si třeba nikdy nekoupil a nekoupím nic od Aceru, nebo od Sony.

    Ad 3) Protože obchodníci šidili v reklamacích, ale přesto se zákazníci něčeho sem tam domohli, rozhodli se, jak je v česku u obchodníků zvykem, pomocí lobování dalšího kopnutí zákazníků do zadele: Od 1.1.2014 se změnily podmínky záruk a uplatňování reklamací.

  • 29. 10. 2014 18:21

    fd (neregistrovaný)

    ad 1) jde spis o to, ze popis bud neobsahuje podstatne nalezitosti nebo v nich popsane udaje neodpovidaji realite. Ono kdyz si zakaznik objedna zelene boty a prijdou mu sede, je to celkem podstatna vada.

    ad 2) v mnoha pripadech se "znacka" vyrabi na zcela totoznem pracovisti jako "noname" a jediny rozdil je logo (a cena).

    ad 3) osobne me vzdy pobavi, kdyz se vrati z reklamace treba mobil s tim, ze byl vytopen, pricemz servis/prodejce neni schopen nicim nic dolozit (a pristroj nikdy vytopen nebyl). Je to o to zabavnejsi, pokud jde o pristroj vodotesny.

    Jeste zabavnejsi pak jsou reklamace odevu a obuvi, kde jsou prodejci schopni po tydnu tvrdit, ze zcela rozlepena podrazka je prece zpusobena opotrebenim.

    Znacna cast prodejcu pak jednoduse spoleha na to, ze se snimi zakaznik soudit nebude, protoze by ho to stalo vic, nez o kolik pripadne prijde. V 80% pripadu na ne zabira predzalobni vyzva/znalecky posudek/... ale to samozrejme jiz prinasi (nejen) financni naklady na strane zakaznika.

  • 29. 10. 2014 18:53

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    kde jsou prodejci schopni po tydnu tvrdit, ze zcela rozlepena podrazka je prece zpusobena opotrebenim.

    Ježíšmarjá, vy jste v tom chodil/vy jste to nosil!!! No to nesmíte!!! :-))) Znám, nesčetněkrát.

  • 29. 10. 2014 19:08

    Flasi (neregistrovaný)

    ad 2)
    To, že se výrobky různých značek vyrábějí na stejné lince, vůbec nemusí znamenat stejnou kvalitu.
    Lišit se může:
    - použitý materiál (to většinou není velký logistický problém)
    - výstupní kontrola a parametry dobrý/zmetek

    Střední hodnota i rozptyl kvality se i z jedné linky může lišit celkem dost. Ale samožejmě může mít člověk štěstí a chytit dobrý noname kus a smůlu chytit špatný značkový kus, ale to už je život.
    Nějaký takový systém už jsem naprogramoval, takže mluvím z vlastní zkušenosti :-)

    Další rozdíl může být v zákaznické podpoře a servisu atd.

  • 29. 10. 2014 19:31

    fd (neregistrovaný)

    Jiste, ale logisticky jednodussi a levnejsi je vyrabet vsechno stejne. Viz treba vyroba CPU/GPU. V prvni fazi vyroby je zmetkovost vyssi, ale zcela obecne se da rict, ze ve vetsine pripadu at uz si koupite libovolny model z rady, dostavate zcela funkcni plnohodnotny vyrobek, ktery je bud jen oznacen jako horsi nebo je jeho cast deaktivovana a to vyhradne z marketingovych duvodu.

    Proto jsou mezi overclockery casto nejpopularnejsi nejnizsi modely rady, protoze skytaji nejvyssi potencial. Pochopitelne s rizikem, ze dany kus skutecne vic nezvladne.

    Dokonce se nekdy stava, ze vyrobek vyrabeny jako noname v nejake licenci znackoveho vyrobce je lepsi, nez logem oznaceny. Parkrat jsem narazil na elektroniku, kde kousek s logem vykazoval chyby, ktere kousky bez loga nemely.

  • 29. 10. 2014 20:21

    JT (neregistrovaný)

    taky u "značky" se nedočkáte opravy firmwaru, zatímco noname (mající stejnou desku ) pro ten oprava vyjde. A ty zákazníku si vytři řiť když sis koupil dražší značkový !

  • 29. 10. 2014 20:22

    Flasi (neregistrovaný)

    Tak já mluvil obecně. Ve výrobě čipů asi ta část s odlišným výrobním materiálem platit nebude, ale odlišné parametry výstupní kontroly tam, mohou být na 100 %.

  • 30. 10. 2014 8:41

    Gck23 (neregistrovaný)

    Delam v male firme provozujici IT eshop s kamenou prodejnou a servisem, ohledne tech informaci je to blby, vetsina mensich kramu si pronajima databazi k eshopu od velkoobchodu, kde jsou ty informace, ze abysme to mohli delat rucne, tak bysme na to potrebovali dalsi 2 lidi a to se kvuli nizkym marzim nevyplati.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).