No tak kdyz "skoro nevolate" a presto platite 1300, tak bych s osocovanim ostatnich trochu pribrzdil a zamyslel se nad sebou......
Si ten tarif klidne poridte, ale budete platit jeste vic nez jen 1300 .....
Bavme se o uctech za volani - ne za data !! To je jasne, ze ma kazdy ucty vyssi, kdyz ma i datovy balicek nebo nedejboze se pripojuje bez nej. Jenze tenhle tarif je o neomezenem volani - az budou neomezena data - to bude revoluce !!!
Jako mladík, vstupující na prahu dospělosti do života, jsem dostal klíčovou radu. Z 10 lidí je 8 blbců. Buď tento fakt přijmu, zařídím se podle toho a tak přežiju ve zdraví nebo to neakceptuji a pak mne čekají neustálé problémy. Dotyčnému musím dát plně za pravdu, po 25 letech v realitě se o tom denně přesvědčuji, aneb věděl jsem, že jsou na světě blbci, ale v životě jsem nečekal, že jich je až tolik :-P
Jsem zde přímo vyzýván k reakci, takže:
1) 1% a vůbec jiná čísla udávána v článku. Vezměte si celkový mobilní trh u nás, celkové tržby operátorů, tvořené nicméně nejen útratou za telefonování: odečtete si IT služby, ISP služby, data, volání do zahraničí (jemný "detail": nabízené paušály se samozřejmě nevztahují na volání do zahraničí, na zahraniční datový roaming, tam i nadále přetrvávají extrémně vysoké ceny). Výsledně by vám měla vyjít čísla jako v článku.
Nepsal jsem, že o službu bude "mizivý zájem". Operátoři udávají, že po zveřejnění tarifů registrují "nárůst 300%". Ale to je přece nic! Pokud by to bylo 20%, tak by se to týkalo dvou miliónů lidí a fronty před operátorskými prodejnami by se táhly na kilometry...
2) Volání ve vlastní síti: trochu problém to bude, je to klasické "slepice nebo vejce". Nejde jen o rodiny, též přátelé atd.: znamenalo by to nutnost změny celé jakési menší komunity na jiného operátora. Takový "masový přechod" není úplně jednoduše zorganizovatelný (kdo bude první? Ten bude volat za hodně..). Operátoři navíc mohou - a nikdo jim v tom nezabrání - "penalizovat" volání do sítí virtuálních operátorů, tedy dát jej hodně drahé a tím lidi odradit. U rodin, kde jsou tři-čtyři lidé, se to samozřejmě "najednou" provést dá, ale lidé si nevolají jen v úzké rodině, mají taky širší příbuzenstvo a hlavně okruhy přátel. Jeden "okruh přátel" jde na virtuála 1, druhý na virtuála 2 - a už to máte.
3) Těžiště útraty 200-500: vychází to z neoficiálních statistik, které mám k dispozici.
http://www.ctu.cz/cs/download/statisticke_udaje/rok_2012/informace_vyvoj_trhu_ek_2011.pdf
graf cislo 33....strana 36.... pan Hlavenka ma pravdu:-)
Jenom ovce bude čekat na lepší nabídku, ta totiž přijde časem vždy, kdo na ní bude čekat ten nikdy neušetří.
Řekněme že dnes je rozdíl u O2 mezi tarifem s a bez závazku 150 Kč. Takže pokud virtuálové přijdou cca za rok, pak budou muset být o více než 300Kč levnější než O2 abych na tom nebyl lépe než když se uvážu hned. NO a že by někdo šoupnul jen tak bez závazku volání a SMS zdarma po ČR plus 1GB dat za výrazně méně než 450Kč.......? no nevím možné to je ale......Navíc pokud dnes utratím více než 750Kč/měsíc pak se ten rozdíl ještě prohlubuje, takže pokud utratím cca 1300 měsíčně musela by konkurence za rok nabízet takovýhle tarif někde okolo stokoruny a tomu opravdu nevěřím.....
A tak si nejsem jist kdo je tady ta VOVCE :)
Zeby nejaky PR z telecumu? Leda hloupa ovce se muze upsat na 2 roky! Jinak autor konstatuje presne to, co sem zminoval v postech pod starsim clankem - ze z hlediska operatora jde o nepatrny mnoztvi lidi a primarnim cilem je ziskat ty 2lete uvazky (s vypovedni lhutou 1/2 roku a automatickym obnovenim).
Řekněme si to otevřeně - mobilní data vhodná pro přenášení hlasu, jsou v ČR zastoupena mizerně a ještě roztříštěna do nejrůznějších technologií. Situaci pak jen umocňuje v podstatě nefunkční roaming mezi těmito technologiemi. Operátoři nedávno veřejně deklarovali úmysl skončit s rozšiřováním 3G technologíí (prý je dostatečné) a staví vzdušné zámky ze 4G technologií (v MB a Jesenici). Zbytek republiky "frčí" na GPRS/EDGE a s tím žádné VOIPové zázraky neuděláte. Zbývají privátní wifiny, ale doprošovat se v každé kavárně klíče jednoho brzy omrzí.
Noví virtuálové tak dostanou k dispozici zastaralou infrastrukturu, na které mohou provozovat stejně jako velká trojka akorát GSM hovory, SMS a zafupovaný web+email. V ČR je prostě hromada různého, až 15 let starého šrotu (BTS), takže si uživatel s tou krásnou, chytrou a lesklou krabičkou od ...(dle vkusu každého soudruha) může akorát podkládat stolek.
Souhlas. Mám to podobně, kdy mám paušál kolem 1200Kč, co jsem si dohodnul v rámci retence a bylo to pro mě výhodné. Pokud klesnu na 700, tak v tu chvíli mě telefon přestává zajímat a je mi jedno, že může ještě klesnout. V tuto chvíli je to pod mojí rozlišovací schopností a je to náklad, co pro mne již nemá význam ho řešit.
Už jsem to psal u jiného článku, ale tady bych dal přímo výzvu na autora... Opravdu můžete nějak podložit tu představu o naprostém minimu zájemců? Co já vidím ve svém okolí, tak jsem se svým mizivým užitím telefonu spíš výjimka, "vykecávačů" je spousta (a genderově korektní klidně buďte, nejsou to zdaleka jen ženy)...
Odhaduji, že lidí, kteří na novém tarifu ušetří přímo anebo jim aspoň umožní přestat se hlídat je zcela jistě 10%, ale vůbec by mě nepřekvapilo ani číslo přes 20%.
Mimochodem se zbytkem článku souhlasím, zejména s tou pasáží, že to O2 spustil hlavně kvůli snaze získat dvouleté úvazky, tohle je naprosto reálné a myslím si, že by to pro lidi mělo být hlavním důvodem k tomu, aby si novou nabídku hodně rozmysleli. Ale to procento zájemců je prostě podhodnocené, o to bych se docela vsadil...
neposozujte ostatní podle sebe... typologických typů zákazníků mobilních operátorů je spousta a pro spoustu z nich můžou být ty nové "flat" tarify velmi výhodné .. a to nemusí být ani nějací extra obchodníci... jsem úplně normální člověk, provolám měsíčně kolem 15ti hodin na jedno číslo a cca hodiny na další čísla. za (nikoli retenční) tarif (300 minut měsíčně, asi 100ka sms, nějaká ta data) u vodafone (+ k tomu "přátelé" na jedno číslo) platím cca 750 Kč + cca stovka, co přestřelím zejména na smskách .. nový tarif je pro mě jednoznačně plus a půjdu do toho.
S touto větou si dovolím polemizovat: co na tom, že stejně nebudou… člověk volá, když potřebuje, nikoli, protože to má zadarmo.
Poté, co jsme v rodině přešli na šedivku s voláním v rámci šedivky zdarma, tak zvláště ženské části vylezlo měsíční volání v rámci rodiny z cca 20 minut ("volání, když potřebuje") na 4-8 hodin ("teď volám víc, protože to je zadarmo"). I já volám podstatně víc a tak 2-3 hodiny v rámci rodiny protočím.
teďka jsem si nechala zařídit tarif od o2 free o2 plus za 649 kč bez závazku..normálně za telefon měsíčně platim 500 kč + někdy když mam "volací" měsíc,že něco zařizuju...nebo tak něco,tak i 600 kč.
když jsem na to pořádně koukala,tak jsem zjistila,že mam nárok na 100 kč slevu,protože mam o2 internet na doma za 500kč.takže za o2 free plus dám měsíčně 549 kč a mam volání do o2 zdarma a 120 minut do ostatních sití+150Mb.myslim si,že mi to stačí.
Mám stejnou zkušenost, přičemž v tomto případě se nedá mluvit o specifickém trhu, respektive chování. Lidé prostě hlasové služby využívají a to dost hojně. Kdyby tomu tak nebylo, nepočítali by by operátoři do budoucna s VoLTE. Navíc vykecávači jsou všude na světě a z hlediska genderového si v tomto obě pohlaví určitě nemají co vyčítat.
Včera mi z O2 volali dvakrát a oznamovali mi, že provedli revoluci, která tu ještě nebyla a že mám přejít....
Řekl jsem, že pokud se mám upsat na další dva roky, chci slevu, protože očekávám ještě nějaké změny (doladění nabídek konkurence, virtuální operátoři).
Byl jsem ubezpečen, že žádné další slevy nebudou možné... :-) Tak uvidíme, za dva měsíce mi končí předchozí předchozí dvouletý závazek, který jsem podepsal, protože jsem dostal slevu 50% ze standardních tarifů. :-)
Ad 1 - tak on se zdaleka ne každý do té změny pustí hned, trochu ošklivě bych řekl, že ty současné fronty jsou lidi, kteří zas tak moc nepřemýšlejí. Jinak asi většina možných zájemců čeká, jak se to usadí, zvažuje vhodnost nasazení závazku atd. No a nepochybně to pod povrchem bublá u firemních tarifů. Máme ve firmě tuto možnost i pro soukromé použití lidí z rodiny, sám jsem v klidu, protože manželce stačí nejnižší tarif a celkově se obvykle vejde do cca 150 korun. Ale například tarif pro "náročné" má měsíční paušál cca 600 a proti němu už je ten nový "nolimit" za 750 asi lepší. Tohle je obrovská změna, dosud byl ten firemní tarif skoro 3x levnější než standard, najednou je to ale jinak. Je asi jasné, že to povede k tlaku i v této oblasti, reálně se nakonec opravdu dostanete k těm 20ti procentům lidí, které to ovlivní, možná i více.
Ad 3 - tady je právě asi prostor pro operátory, dost lidí se "hlídá", mobil třeba doplňuje i o VoIP a tak mají útratu přímo za mobil třeba 500 korun. Nemusí být ale tak málo lidí, kteří se v podstatě velmi rádi "vykašlou" na VoIP, když za paušál vyšší "jen" třeba o 200-300 korun budou moci volat neomezeně rovnou z mobilu...
Ale no tak...
Hele, mám kamaráda, co není rozhodně prototypem dravce, ani handlování jako v Maroku mu není vlastní a už asi rok a půl využívá neomezeného tarifu Vodafone (na volání do všech CZ sítí) za 1200,-/měs. Denně navštěvuje spíše desítky lidí v jejich bytech v rámci svého zaměstnání, takže s každým vykoná hovor o tom, že přijde a pak hovor, jestli to platí, že je na cestě, takže proto toliko volání. Je živnostník, má jednu simku. Stálo ho to varování odchodem, pár telefonátů s konkurencí.
Druhý je spíše příslovečný dravec a díky handlování už minimálně rok volá za do všech sítí neomezeně včetně dat, tuším 1GB (to nechci kecat), za nějakých 900,-. Také živnostník, také jedna sim.
Tím chci jen říct, že to jde. Je to o štěstí a troše snahy...
Ad 2) Nemyslím si to. Tesco mobile na Slovensku má svoju kampaň postavenú práve na tom, že volania do vlastnej siete má od začiatku za 1c (0,25 Kč) za minútu, teraz dokonca úplne zdarma - aj na predplatenke + do ostatných sietí 2,50 Kč. A s O2, v ktorého sieti pôsobí, zjavne problémy nemá.
No to ale není zcela pravda.
Inkarta stojí na 3 roky 990kč pro dospělého,ale dá se taky zařídit inkarta Start na 3 měsíce za 150kč,tzv.startovací,kdy po dobu 3 měsíců máte slevu na jízdném 25%.Po této době již slevu na jízdném nemáte,ale vzhledem k tomu že vám inkarta zústane,normálně má platnost 5 let ( čd uvažují o platnosti 7 let) tak s klidem můžete využívat slevu ČD vodafone za 30 kč.
V podmínách je jasně uvedeno,že musíte být držitelem Inkarty,což jste,ne držitelem zákaznické aplikace,která je na inkartě nahrána.To znamená,že má li někdo nejen startovací inkartu,ale i klasickou inkartu na které skončí po 3 měsících,respektive po 3 letech nahraná aplikace,tak nemusí si platit další aplikaci na následující období a vodafone ČD může využívat.
No ja som k rozšíreniu VoIP skeptický. Jasne, keď sedíte v práci/doma, tak je to super. Ak ste v meste s 3G a máte dostatočný FUP (prvý problém), tak je to super. Ak ste mimo, cestujete, alebo dochádza FUP, tak je to absolútne o ničom a rozhodne som sa nestretol s tým, že by sa dala úplne všade nájsť kvalitná Wi-Fi. A v zahraničí to isté - občas je nájsť dobrú Wi-Fi slušný problém.
Taktiež, často sa mi pri VoIP stávalo, že hovor aj pri optickej alebo DSL linke proste vypadával alebo bol nekvalitný.
V určitých prípadoch sa dá na VoIP ušetriť, ale rozhodne to zatiaľ nie je pre každého a aj mne ako fanúšikovi IT tie nedostatky lezú na nervy natoĺko, že okrem občasného Skypu žiadneho VoIP operátora nepoužívam.
Záleží na cílové skupině kontaktů. Já mám na většinu svých kontaktů elektronické spojení (e-mail / IM / Skype / sociální sítě), tak se snažím preferovat to a moje měsíční útrata je v průměru 15 Kč. Pokud bych elektronická spojení nevyužíval, dostal bych se taky odhadem minimálně do řádu stokorun měsíčně.
Nemyslim si, ze sem tak extremni uzivatel, ze bych u PC vecer s headsetem pokecal se znamyma a pritom trebas browsal po netu. Rozhodne u toho ale nechci drzet v ruce telefon, pripadne resit, kdy mi chcipne baterka/... a navic neni zadnej problem konference a pokec ve vice lidech ...
koukám na náš ceník (bez DPH)pro zaměstnance i rodinné příslušníky (T-mobile):
VPN zdarma neomezeně a to i v roamingu a zahraničí
T-Mobile: 30 hal/min, ostatní ČR: 81 hal/min
SMS 50 hal
roaming 9 Kč, příchozí 4 Kč
do zahraničí 1.-5. zona 2,20 Kč/min
2GB dat zdarma, BB data neomezeně.
S tím je opravdu těžké provolat nějakou podstatnou částku. A hlavně to ukazuje, kam až operátoři mohou jít.
No, na "neomezené volání" do nedávna asi ne, ale já jsem minulý rok celkem bez větších problémů známé s jedinou SIM, která předtím jako OSVČ platila pravidelně kolem 3 tis. měs., s TMo dojednal "retenční" tarif Podnikatel 600 Hit, plus 800 volných minut měsíčně (tedy celkem cca 1000 min = cca 17 hodin/měs.), plus v ceně 300 MB/měs. dat. A navrch k tomu BlackBerry (typ si nepamatuji, vybírala jej ona) za nějakých 1500 Kč. Od té doby se celkem bez problémů vejde pod 800 Kč/měs., včetně DPH. Je fakt, že u TMo byla od r. 1996 a nikdy se nezpozdila s úhradou faktury. A že bylo jasné, že bez té retence prostě odejde (bylo již zažádáno o přenesení čísla). Ale možnosti určitě byly i pro "zajímavé" a slušné živnostníky...
No dobře, ale jakou má pro mě výhodu VoIP v momentu, kdy mám volání z mobilu "zadarmo"? Tato technologie byla populární pro úsporu peněz, kdy se dalo dostat na levnější hovorné a v řadě případů (třeba příbuzní u stejného operátora) volat zdarma. To nikdo nezpochybňuje, koneckonců taky máme "krabičku" doma. Jenže v momentu, kdy začne být dostupné za podobnou cenu volání z mobilu, to ztrácí na atraktivitě...
Je to vlastně jednoduché - pokud dosud někdo provolal za měsíc třeba 200 korun na mobilu a 100-200 na VoIP, tak je pro něj vhodné takto pohračovat. Pokud se ale součet těchto služeb dostal někam na 600 korun a výše, tak je "sjednocení na free tarif" atraktivní až dost.
"nabízené paušály se samozřejmě nevztahují na volání do zahraničí, na zahraniční datový roaming, tam i nadále přetrvávají extrémně vysoké ceny"
- Ale O2 (nevím, jak ostatní) přece nabízí (i když ne tak okatě) i nové tarify Free EU a Free EU Plus, kdy je v ceně 999, resp. 1499 Kč zahrnuto 600 minut volání do EU, resp. 600 + 300/300 roaming (nevím, nakolik lze datový limit čerpat i v zahraničí, ale minimálně ty hovory jsou zahrnuty).
http://www.o2.cz/file_conver/310041/Cenik_GSM_Pausalni_sluzby_11042013.pdf
Nepracuji pro O2, jen si nejsem jist, zda je opravdu 250 Kč navíc (oproti Free CZ) za 600 minut do EU extrémně vysoká cena?
To bych chtěl vidět. Znám mnohem víc seniorů (a není jich moc), kteří skypují s vnoučaty než ty, kteří dávají za telefon 1000. Očividně nežijete ve stejném státě, protože naučit seniory s telefonem je občas nadlidský úkol (děda se po 5 letech naučil používat telefonní seznam místo papírku u telefonu s čísli) a v mém okolí je to běžný stav. Babička si naopak pořídila inkartu a těch 350 na provolání ji bohatě stačí a že ona nevolá málo.
Ale ten konec si celkem protiřečí, podle vás je pro ně vrcholem hloupý mobil a na druhou stranu podle vás měsíčně provolají tolik peněz...
S těmi free wifi pro telefony je to stejné i tady. Okresní město, lehce pod 50 tis. obyvatel - centrum, kde se pohybuji celkem často, mám prochozené s telefonem v kapse a lovím sítě (asi 3x do roka aktualizuju). Free wifi (kromě prodejen operátorů) spočítám na prstech obou rukou a ještě bych tak o 2 prsty mohl přijít při práci na pile.
U mě už revoluce proběhla dávno, když jsem snížil mobily z tisíců na pár stovek (4 čísla), sám provolám spíš řádově koruny. K tomu VoIP bez omezení, tam platím i při max. vykecávání rodina plus firma pár stovek, tisícovky to nikdy nedosáhlo. Opravdu nevidím důvod skákat na aktuální špek.
Když už jsme u toho, tak VoIP se asi těžko zbavím, zrovna jsem v destinaci, kde by mě minuta volání v roamingu přišla cca na 90,- Kč, příchozího hovoru cca na 55,-. Počítám, že volání sem z mobilu taky nebude za 1,- jako přes VoIP, ale spíš víc (tak jsem se mrknul do ceníku a vyrazilo mi to dech: 113,- Kč/min). No, krátce řečeno, ať ti mobilní zloději chcípnou!
Tak ja se velmi rad priznam - jsem to treba ja, kdo provola do 500,- ... Respektive bych si to pral. Mam Vodafone - Nabito 350 + 300 MiB - vyjednano na par korun pres 500,- ... Provolam cca 50 minut mesicne, poslu desitky SMS... Samozrejme, narazove provolam minut treba 100.
Cenu tarifu povazuji za predrazenou - volani 5,- Kc za minutu a s zalostnym datovym pokrytim - takovou sluzbu bych ohodnotil tak na 100,- Kc.
Uvazek mi prijde nesmyslny - maximalni doba uvazku, kterou bych akceptoval je pul roku. Dva roky jsou na dnesni dobu smesne.
S clankem souhlasim - revoluce se nekona, jen sikovny marketing.
no vidite a pritom zrovna ten vas tarif nabito 350 + dvojnasobek dat (600MB) jde bez retence a handrkovani mit za 324kc s dph.
http://goo.gl/ahP6N
Já tedy řádím jako v šedesátých letech už nějakou chvilku. Provolal jsem poslední kredit a další už nepořídil, ve štěrchátku mám SIMky od služeb o které už nestojím, do bubínku tluču namísto paličky starým mobilem, a nadšeně vítám v dálce se ploužící virtuální operátory... Pro jistotu jsem si už pořídil nový více-SIMkový mobil, který však zatím používám pouze namísto náhrdelníku.
Revoluce příjde teprve když nedojde ke změně cen za služby, i ke změnám služeb samotných. Za sebe, udělám vše proto, aby poskytovatelé mobilních služeb umřeli hlady a zkrachovali.
IN Karta stojí 150Kč jednorázově a platí 6 let. Žádné další platby nejsou povinné.
http://www.cd.cz/cs/vyhody-pro-cestujici/in-25-start/default.htm
Osobně provolám kolem 200 minut měsíčně a dám za to měsíčně cca 250Kč s DPH.
Pouze veřejně dostupné tarify každému.
Jedná se o kombinaci mobil (Vodafone ČD) a VOIP.
Pokud připočtu platbu za mobilní internet a pevný internet doma tak se dostanu na celkem kolem 580Kč za VŠECHNY moje telekomunikační služby (internet a volání).
In-karta pouze kus plastu a jako slevova pro cestování vlakem funguje jen když si zaplatím příslušnou aplikaci. Nechci slevu zadarmo.
Pro levné volání ALE stačí jen ten kus plastu a s ním zavolat do Vodafonu. Klasická smlouva s Vodafone. Zákaznická linka je Vodafone. atd..
V případě Amway mi ale spadne mobilní číslo pod Bonerix, není-liž pravda?
Zákaznickou podporu poskytuje Bonerix?
Mno je také otázka, jak a kdy se to mohlo povést. Já jsem bohužel vzhledem k pokrytí signálem závislý na síti O2, takže pro mne nemá smysl zkoumat nabídky VF a TM...no a taky díky tomu se můj pokus o nějakou retenční nabídku konal pouze jednou a bál jsem se, že budu muset cuknout i když nic nenabídnou, nakonec malinko cukli, ale pořád to nebylo ono....
Ono to třeba v USA není proti Německu zas tak moc jiné... V diskusích se člověk dočte spoustu pohádek o wifi na každém rohu, ale pak tam přijede a zjistí podstatně střízlivější skutečnost. Samozřejmě se to liší podle lokalit, nicméně celkově vzato mě zkušenosti vedou spíše k tomu, že s "free wifi" na cestách moc nepočítám. Třeba v Dánsku jsem za týden pohybu po menších městech a "venkově" free wifi nepotkal vůbec...
Co je tezkeho pochopit na tom, ze proste kartu od drah nechci/nepotrebuji?
Pujdu si do kramu koupit rohliky, ale u pokladny mi reknou, ze kdyz si koupim jeste bonbony, dostanu rohliky se slevou. Pujdu si koupit kosili, a u pokladny mi reknou, ze kdyz si koupim sukni, dostanu na kosili slevu. Rozhodnu se jet na dovolenou, v cestovni kancelari mi reknou, ze pokud si poridim jeste zidli z Ikea, dostanu na zajezd slevu...
super retence, nebo slušný firemní tarif. To má někdo štěstí. Já mám za 480 Kč 3 GB dat volání do vlastní sítě zadarmo a 80 minut do všech sítí, účtování po vteřině. Souhlasím s tím, že neomezené volání, pokud to nepotřebuje člověk k práci je blbost. Bral bych tak za 200 Kč 1000 MB 1000 SMS a 1000 minut. Potom účtování po vteřině a minutovou sazbu tak kolem 2 Kč v našich podmínkách ;)
Operátoři by měli srazit ceny za minuty, protože kolik lidí si může dovolit platit jen za mobil nějakých 700,- Kč / měsíc paušál.... můžu Vám doporučit jednu službu je to "EriVoIP CallBack". Stačí zadat do Google. Je úplně bez závazku a můžete ji mít ihned (objednávka přes Internet) tak jako já. Platím 1.90,- Kč / min. do všech sítí a za tuhle cenu volám i do zahraničí například do USA sestře. Když bych tam volal klasicky přes operátora tak bych se nedoplatil....
Je běžné Wifi na Čerpací stanici u nás na vl. Nádraží je to v čekárně a v restauraci, je to v kavárnách, hernách v Glóbusu v Olympii na několika místech ve vinárně na náměstí pod slunečníkem u cukrárny vím kde je to na lavičce v parku nebo kdekoliv musíte mít ten správný chytrý telefon ale těžko hledat Wifi v 50 tisícovém městě tak to je nepochopitelné můžeš sdělit jméno města?
8-10h/den - prace, vpohode wifi
10h/den - doma, vpohode wifi
+-4h/den - "nekde mimo" ...=> netreba volat.
Plati pro znacnou cast populace. Navic neni otazka zda, ale kdy bude zcela bezne mit dostatecne dimenzovana mobilni data. Proc bych pak mel jeste navic platit za neco, co uz nepotrebuju?
Jenze voip = lze zavolat na PC (pripadne libovolne jine zarizeni), lze videt, zda je dotycny online (pripadne zda je ochoten se zrovna ted s nekym vykecavat) ... tohle "normalni" telefon neumi a nikdy umet nebude.
Navic, v pripade VoIP (a neresme konkretni technologii), absolutne nemusim resit, kde se zrovna nachazi ten, komu volam, nemusim resit, kde se zrovna nachazim ja, ... jednoduse mi staci libovolna rozumna konektivita, ke ktery se dostanu relativne vpohode kdekoli. Zadny roaming a podobne kravoviny.
Navic, VoIP muze byt (narozdil od klasiky) daleko kvalitnejsi - pokud mam k dizpozici dostatek pasma (a dat)
BTW: Hodina hovoru na "klasice" si veme rekneme 15MB dat ...
Já nevím jak někdo může provolat víc než tisíc korun. V chytrém telefonu nemám vůbec SIM kartu jen vystrčím paty z domu a po třech minutách je WIFI zadara a jsou další o které zakopávám stačí když jdu kolem, telefon si pamatuje i kód, přece je Viber, Skype, Whatshap, Kakaotalk a další prostě obvolám zeměkouli zadara a je vymalováno, druhou stranu to musíte naučit nebo je do toho dokopat tak jen plaťte chytrolíni.
mate to spatne, pujdete si koupit rohliky a u pokladny se zepta zda mate klubovou kartu, vy reknete ano a mate to za polovinu, nebo reknete ne a mate to za plnou.
ale chapu ze ji z principu nechcete, kdo taky chce travit vepsanim jmena a adresy do formulare cas, radeji zavolate na infolinku a handrkujete se s operatorkou a vydupete si horsi a o 3 kila drazsi tarif :)))
dulezite je ale stat na svych principech a inkartu ze zasady nechtit. jak rika je to jen vase volba, ja se snazil pouz pomoci, ovsem komu neni rady ...
opravdu se jednalo o revoluci a ve svém okolí mám dost důkazů, kolika lidem ubyly vrásky. proč? protože už nic nemusí řešit a za to si rádi i připlatí. mají mobil, v něm mají telefonní seznam, mohou volat a každý měsíc zaplatí 691-749 Kč. paráda. nemusí řešit kolik zbývá volných minut, jestli volají do vlastní sítě, jestli volají po 19h nebo o víkendu, kolik stojí minuta navíc, kolik stojí sms, jestli mají řešit volání přes data, jestli jim vystačí 150/300 MB na měsíc, kvalitu volání přes data. mnoho dříve narozených ani doma nemá internet, který jak známo není zadarmo, kvalitní wifi pokrytí je lokální záležitost, v oběhu je i spousta ne-smartphonů, které mají tu úžasnou vlastnost, že vydrží nejen celý víkend... takže ve svém okolí vidím lidi, kteří přechází proto, že ušetří, že ušetří a ještě se nemusí hlídat, co si prozatím neplatili data a teď dostanou slušnou porci a důvod přejít na smartphone, pak druhá skupina, která si sice připlatí, ale ráda, viz důvody výše, nebude se muset hlídat, bude moci volat častěji mamince/bratrovi/kamarádovi/dětem, takže ve finále budou spokojenější. dá se očekávat, že si spousta rodin pořídí alespoň jeden flat, takovou centrálu. já to beru jednoznačně jako pozitivní krok a pokud se někdo nechce upisovat na dva roky, ať si klidně připlatí. mě to problém nedělá, u jednoho operátora jsem takových let a nemyslím, že dva roky je věčnost. a když to bude za dva roky o stovku, dvě, levnější, tím líp.
Pan Havelka ve svých úvahách INHO opoměl jednu, početně nikoliv nevýznamnou skupinu a tou jsou seniori.
Pro tyto lidi bývá telefon hlavním, často skoro jediným prostředkem sociální komunikace, takže za něj jsou ochotni utratit nemalou část svého příjmu. 500-1000 Kč je, myslím rozumný odhad. Zřídit a administrovat nějaké VoIP, ve většině případů technicky nezvládají, mnohdy ani nevědí že něco takového existuje. Zároveň jsou velice konzervativní, takže ani nějaké šedivky nebo virtuálové pro ně moc nejsou. Pokud k tomu připočteme, jejich často nízkou odolnost vůči manipulaci, obzvláště té televizní, jde přímo o ideální cílovou skupinu součastné "revoluce".
A pokud by někto chtěl argumentovat, že jeho babička pouzívá inet denně, a vesele skypuje s vnoučátky v Austrálii, pak rovnou říkám, jistě tací jsou, ale jde jen o malou část skupiny. Pro většinu je vrcholem modernosti hloupej mobil.
Nesouhlasím s názorem, že nevýhoda virtuálů bude jejich malá síť. Už teď je pro mě zvýhodnění volání ve vlastní síti naprosto nezajímavé a nevidím to jako žádnou výhodu. Pokud volám mimo rodinu, tak stejně nebudu řešit kdo má jakého operátora (ono to jde dnes poznat už jen na základě čísla i tak dost těžkopádně). A v rodině se domluvíme a budeme všichni u jednoho. A jestli je zrovna malý nebo velký pak nehraje žádnou roli.
in-kartu si může pořídit kdokoliv a je jako slevová karta na vlak. Ten tarif je v rámci ČD bonus k in-kartě (jako další slevy v obchodech) a nazývat to "firemním tarifem" je trochu přehnané, byť je tam povinnost "úvazku" na in-kartě
Jinak sám té nabídky využívám, za 88 Kč měs. mám tarif, za který se normálně platí 350 Kč (už se ale neprodává)
Je to velmi individualni. Mame pribuznou, 93 let, a skvele ji to mysli, u vnoucat, pravnoucat a prapravnoucat si pamatuje data narozeni, mobil samozrejme zvlada atd.
No a dalsiho pribuzneho, o hodne mladsiho, kteremu se mobil nedal sverit - pres snahu si proste nedokazal zapamatovat, na co je to zelene a a cervene tlacitko.
Mám paušál za 550 kč 300 minut zdarma kamkoliv, běžně se můj účet s daty pohybuje okolo 1200 kč. Pro mne je stávající nabídka jasně výhodná, protože úspora činí 500kč měsíčně.
Virtuálové s trhem zahýbají, ale než se situace vytříbí a než možný čtvrtý operátor přitvrdí trh, tak budu mít dávno budoucí úsporu v kapse.
Rozhodně neočekávám, že se situace ještě do léta zlepší, nejdříve koncem roku a výrazná další sleva bude nejdříve za rok. Samozřejmě záleží na každém, kolik a jakým způsobem provolá a proč, ovšem v mém případě je volba jasná.
Dobrý den,
to je ale odpovědnosti jejich dětí a vnoučat. Mému dědovi je přes osmdesát. Za pevnou linku s internetem platil přes tisíc korun měsíčně. Povedlo se mi ho přesvědčit k WiFi poskytovateli a VOIPu. Za reálně desetinásobně vyšší rychlost zaplatí 250Kč měsíčně a za hovory pár korun k tomu (nejvíce provolali 80Kč/měsíc). Tzn. že přenesení čísla a investice do nových technologií se zaplatí do půl roku a dále šetří nejméně 650Kč měsíčně). A vrcholem je, když na rodinné oslavě sprdnul mého bratra, jak to, že není na Skype.
Závěr: I přesto, že dohoda se staršími lidmi bývá náročná, bojí se jakékoliv změny, měli byste jim věnovat pozornost i v této oblasti.
To, co chce ,,po zlevnění" Ouvej tů tů za měsíc a s úvazkem na dva roky, zaplatím já za dvě kecací a jednu datovou SIMku ZA ROK! A bez úvazku. Ale souhlasím s tím, že pár jedinců, pro které může být neomezený, (jak moc v reálu ta neomezenost vypadá? Půl hodiny a pak plná pálka?) tarif výhodný.
S článkem plně souhlasím, jen jsem chtěl napsat že základ všeho je nepodepisovat úvazky na 2 roky, jelikož jak nás operátoři a to ne jen mobilní rádi titulují....další ovce která se chytla.Pokud člověk podepíše úvazek už se stává pro operátora ovečka.Já využívám služby od O2 již léta a díky retencím jsem dotlačil operátora na nabídku 350 Kč za 5000 min.zdarma do všech sítí. Sice nabídka byla jen na rok ale i tak to byla úspora hodně veliká.Takže si myslím že operátoři mají ještě prostor kam s cenami padat a taktéž budu vyčkávat co se bude dít.Volám sice hodně jelikož telefon potřebuji k práci,ale i ta malá úspora 100 Kč kdy jsem do minulého týdne měl neomezené volání za cca 1000 Kč mě potěšila.(pokud si vezmu tarif bez smlouvy) Operátor mi oznámil hned na začátku hovoru že jen ať vím, retenční oddělení již zaniklo a že již nebudou možné další slevy, ale určitě vznikne nové oddělení možná s jiným názvem a vždy tady bude prostor pro konkurenci a jistě i slevy. Výhodou považuji také to že po vyčerpání 1GB dat to nezpomalí na GPRS ale na EDGE což sice není žádná výhra ale pořád je to lepší než u konkurence.Využívám u Vodafonu jen data 4GB za 240 Kč ale po překročení dat je to k ničemu. Váš věrný čtenář Dan Ostrava
Nevidím to tak jednoznačně.
Aď do TN, VF, nebo O2 jejich "neomezený" tarif je s daty dražší o 200 až 300s DPH než současné a poslední minulé omezené tarify.
Co ušetřím nebo dostanu navíc je přebito drahým datovým balíčkem. Tedy k měsíčnímu ušetření nedochází.
Osobně s libovolným TN, VF, nebo O2 bych nevolal víc než teď jen bych to měl o 150,- dražší a u někoho ještě menší FUP. takže potencionálně čekáním já ušetřím.
Ten rozdíl spočívá v tom jak velkou roli v tom hrají data. Být podnikatel který jen volá a data ho nezajímají. Chápu vyberu svou barvu a vezmu od něj flat tarif. Tahle co jediný poznám je měsíční nárůst výdajů.
S článkem souhlasím. Důvod proč operátoři s těmito tarify přišli je jasný.
Add 200-500 Kč vs 700 za tarif
Pro přítelkyni tarif smysl má - Utratí většinou 500Kč měsíčně,ale navíc volá z mého telefonu a hlídá se, jak dlouho mluví. Toto ji přinese "pohodu".
Add Skype a další aplikace
Spousta lidí je rádo, že z telefonu telefonují, pošlou SMS maximálně MMS. Opravdu nebudou mít nainstalováno 10 aplikací, aby mezi nimi hledali, na které je ten druhý online. I když pracuji v IT, tak raději použiju klasický mobilní kontakt, než hledat signál pro 3G a nebo wifi ;-)
Zdravím. Von je pan Hlavenka mocným příkladem krátkozrakého ucha, zblblého internetovými technologiemi, sedícího někde v kavárně jednou s plejtem, podruhy s noťasem, potřetí s neotřelým telefonem, ze kterého mocně skypuje, voipuje, a šnorchluje veškrerý technologický momenty v dějinách lidstva :-) na to potřebuje asi jen 5 základnách blbinek po deseti tisících, aby to stíhalo, a 20 neotřelých prográmků :-) O tom, že neví jak se pracuje v terénu, co je to databáze , univerzálně přenositelná mezi logickými zařízeními a to bezchybně, ne jako například google filter duplicit, a prozaicky neovladatelných akci, kdy se letitá práce změní na paskvil, nemá ani potuchy. Sláva takovým, tohle je tahoun ekonomiky. V každé kapse jedno blbítko, pokaždé na něco jiného. O centrální a bezchybně bleskových převodnících na danných zařízeních nemá ani šajnu, jako obvyklá horda pisálků. O malých živnostnících, či malých podnicích kterým se tak velmi ulevilo, nemůže mít tento blábol ani potuchy. a o práci z jednoho zařízení z precisní synchro na jiné taky ne. Tomu pak odpovídají tyto výtvory o hlupácích, kteří tím dostali konečně jednu ze šancí řešit centrálně z jednoho zařízení naprosto všechno jedním vrzem, a velmi rychle. Zdravím chytrost a pokrok pane Hlavenko, ještě deset let v terénu, a něco se naučíte. .-)
Nezlobte se na mne, ale ze je normalni ucet za telefon dve a pet stovek mate odkud? mate k tomu nejaky zdroj nebo jde o vasi dojmologii? v mem okoli tezko najdu nekoho s uctem pod pet stovek. moje posledni vyuctovani bylo 1300 a to skoro nevolam. ale samozrejme chci a potrebuji mobilni data...
Vaše kecy o tom, že kdo neměl už dnes "tvrdě vyjednaný firemní tarif, kde už provolat tisícikoruny je docela kumšt" jsou plácáním do větru nebo spíše takové "hraběcí rady".
Chtěl bych vidět, jak byste jako živnostník s jednou simkou dotlačil operátora na neomezené volání za třičtvrtě tisícovky......no škoda že už to nemůžete předvést......nicméně jste se tím u mne pasoval na samolibého pitomce.