Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Proč by mohly být elektronické knihy levné od Michal Kubeček - Oba příklady, které jste uvedl, ale ve skutečnosti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 1. 2014 22:03

    Michal Kubeček

    Oba příklady, které jste uvedl, ale ve skutečnosti jen podporují tvrzení, že vysoké (tj. srovnatelné s papírovým vydáním) ceny e-booků jsou v podstatě umělé a násilím udržované. Jediný rozdíl by mohl být v závěru, kdo je primárním viníkem tohoto stavu.

  • 21. 1. 2014 20:25

    marty63 (neregistrovaný)

    Tak jsem si přečetl článek i diskusi. A řekl bych asi tolik. Nejsem od fochu, ale dostal jsem možnost se dostat se do fóra, kde se scházejí nakladatelé, prodejci i čtenáři a debatuje se. Třeba o cenách. Já jsem byl velice překvapený faktory, které ovlivňují cenu ebooku. Jako nejzásadnější považuji cenu licence za ebook. Je omylem se domnívat, že koupí licence na papírové vydání, máte licenci i na ebook. Někdy ano. Ale šokoval mne jeden nakladatel, který prozradil, že licence na eknihu může být až 2x tak drahá, než na papír.
    Další věcí je, že zástupce majitele práv přímo nakladateli přikáže, že ebook nesmí být prodáván pod 70% ceny knihy v papíru.
    Takže najednou se nám to jeví v tomto světle trošku jinak.Myslím, že by bylo vhodné, aby nakladatelé se podělili veřejně s problémy, které je při vydávání ebooků potkávají. Ona to bude i osvěta veřejnosti, která má o této činnosti dost zkreslené představy.

  • 22. 1. 2014 6:49

    Miloslav Ponkrác

    Zkuste se projít Tescem a zeptat se výrobců, za kolik prodávají. Od toho odečtěte asi 7 poplatků, různé regálovné, apod. A spočítejte si marži Tesca.

    Velmi vysokou marži najdete také nejspíše i u OBI a Hornbachu.

    OBI si navíc zisk vylepšuje tím, že ochranka OBI krade zákazníkům řádně zaplacené zboží a opět ho podruhé prodává. Alespoň mě se to v OBI stalo, volal jsem na OBI policii a řešil to po úřadech. Takže klidně mohu naplno říci, že ochranka OBI krade zákazníkům zaplacené zboží – mám to úředně potvrzené. Tehdy jsem psal dokonce do německé centrály, a zřejmě jim to přišlo v pořádku.

    Takže u OBI si musíte ještě přičíst zisk okradením zákazníků, kteří se neumí bránit.

    Jádro toho, co jsem chtěl říci, že dnes výroba zboží je zlomek ceny. Obchodníci si nabalují neskutečné marže. Na to nepotřebujete diskuse z obchodníky. Na to se stačí projít Českem a vidět, jak prosperují výrobci zboží a jak prosperují obchodníci a supermarkety. A bude vám asi jasné, kde zůstává hodně za nehty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).