Tlak na marže pokračovat může, ale v některých odvětvích jsou marže už tak totálně v prdeli, že to nic nezmění.
Typickým příkladem je třeba výpočetní technika. Jeden z velkoskladů nedávno vyprodával dockovací stanice pro výběhové modely Lenovo po 100Kč a největší zoufalec, který tyhle dokovačky přeprodával ve svém eshopu, za ní chtěl 102.2 Kč, takže marže 2.2%.
Provozuji eshop a to co píšete je blbost, v našem systému, když si zákazník k tomuto produktu nikdy nic nekoupil, tak pod nim neni zadne zbozi, naopak pokud se objednava vice zboží současně, zobrazí se tam, k odstavci ke zboží doporučujeme vždy volíme zboží ze stejné kategorie, jako alternativa k tomuto zboží, opět se nic negeneruje, vždy to je z podnetu zákazníků nebo z námi vybraného alternativního zboží.
Nejdřív se zboží přesune od výrobce do centrálního skladu společnosti - odtud kusově dle objednávek do eshopů - odtud k zákazníkovi - pak reklamace, zpět do e-shopu - z e-shopu k dodavateli - od dodavatele zpět do e-shopu - a z e-shopu opět k zákazníkovi. Průměrná cena zásilek 90,- kč
1 zboží = až 7 x 90,- kč pro přepravce
při republikovém objemu obchodování teda nevím, proč nemám místo e-shopu PPL-lux
Kdyz se to vyrobci vyplati(nebo predpoklada ze se to vyplati), urcite to tak delat bude. A v nekterych odvetvich to tak je. Kdyz si objednate pizzu tak vetsinou primo od vyrobce :) Treba u pracky s prodejem souvisi dalsi servis - stehovani do bytu, odvoz stareho spotrebice,.. - a vetsinou se vyrobce rozhodne, ze se bude soustredit na vyrobu pracek a prodejni servis "outsorcuje". Protoze se mu to vyplati. Nebo chcete vyrobcum narizovat primy prodej? :)
Neříkej to nám, běž vysvětlit japoncům do Sony že by měly zrušit národní zastoupení a aby ti přímo z japonska poslali nějaký kompakt za pár jenů. Určitě to posoudí jako nový geniální nápad ;-)
Tak tak a navic ho jeste nahlodate, jestli ten NB co si vybral je ten pravy, zacne porovnavat a treba nakonec nekoupi nic. To byl treba muj pripad :-) Nakonec jsem sice koupil, ale jinde.
Copak o to oni se znazi presvedcovat. Skoro na kazdem druhem eshopu je odstavec "k tomuto produktu doporucujeme:" nebo "jini uzivatele si s timto produktem zakoupili:". Jenze staci jeden pohled a hned je jasne, ze je to v 99% eshopu zhovadilost generovana nahodnym generatorem z databaze. A ted po letech budou chtit eshopy lidi ucit, ze uz to neni hovadina. Toz preju hodne stesti.
Už jen začátek - to že "deset největších eshopů" brečí na zmenšování marže je stejné, jako ptát se hypermarketů jestli se jim snižuje marže. Takové obchody se přece vychloubají tím že mají SUPER ceny a z toho malé marže přece jednoznačně vyplývají.
No a ten zbytek, hezké házení procenty ale zase - je to jako dělat výzkum nákupu v supermarketu a z toho vyvodit závěr, že každý správný obchod by měl prodávat rohlíky a superlevné plazmové televize ;-)
A jestli jsou nejčastější jednokusové nákupy - pokud někdo prodává lednice a pračky tak je samozřejmé že nejčastěji se nakoupí jeden kus. U jiného zboží je to samozřejmě zase jinak, ale nemá cenu ho tady jmenovat ;-) Jsem rád že jsou stále ještě komodity kam se tyhle hypershopy necpou.
Velké firmy se nechtějí zdržovat s "koncáky". Mají milion dotazů na nejrůznější "blobosti", nevyzvedávají nebo vrací zboží, reklamují malicheré závady. Prodejem přes prostředníky se právě tohoto výrobce velmi rád zbaví.
Navíc ani neuvažuješ o situaci, kdy zboží nepochází z ČR - což je dnes už většina zboží. A fakt vidím tu ochotu amerického výrobce řešit kusové objednávky do ČR v ceně $10 ;-)
Jen tak mimochodem neni vzdy nejlepsi napad nutit zakaznikovi zbozi ze stejne kategorie, v podstate je to casto naopak. Psal jsem o tom docela velkou analyzu ("odhadovani prani zakaznika na eshopech"), dost jsem se tomu venoval. Napriklad situace - prodavate vypocetni techniku - a zakaznik si koupi notebook. Vy, misto abyste mu treba nabizel k tomu mys, antivir a tak, proste veci z jine kategorie, mu nutite dalsi notebook, ktery ho uz nezajima - pokud jich teda nechce kupovat vic ruznych :).