Tlak na marže pokračovat může, ale v některých odvětvích jsou marže už tak totálně v prdeli, že to nic nezmění.
Typickým příkladem je třeba výpočetní technika. Jeden z velkoskladů nedávno vyprodával dockovací stanice pro výběhové modely Lenovo po 100Kč a největší zoufalec, který tyhle dokovačky přeprodával ve svém eshopu, za ní chtěl 102.2 Kč, takže marže 2.2%.
Nejdřív se zboží přesune od výrobce do centrálního skladu společnosti - odtud kusově dle objednávek do eshopů - odtud k zákazníkovi - pak reklamace, zpět do e-shopu - z e-shopu k dodavateli - od dodavatele zpět do e-shopu - a z e-shopu opět k zákazníkovi. Průměrná cena zásilek 90,- kč
1 zboží = až 7 x 90,- kč pro přepravce
při republikovém objemu obchodování teda nevím, proč nemám místo e-shopu PPL-lux
Kdyz se to vyrobci vyplati(nebo predpoklada ze se to vyplati), urcite to tak delat bude. A v nekterych odvetvich to tak je. Kdyz si objednate pizzu tak vetsinou primo od vyrobce :) Treba u pracky s prodejem souvisi dalsi servis - stehovani do bytu, odvoz stareho spotrebice,.. - a vetsinou se vyrobce rozhodne, ze se bude soustredit na vyrobu pracek a prodejni servis "outsorcuje". Protoze se mu to vyplati. Nebo chcete vyrobcum narizovat primy prodej? :)
Neříkej to nám, běž vysvětlit japoncům do Sony že by měly zrušit národní zastoupení a aby ti přímo z japonska poslali nějaký kompakt za pár jenů. Určitě to posoudí jako nový geniální nápad ;-)
Velké firmy se nechtějí zdržovat s "koncáky". Mají milion dotazů na nejrůznější "blobosti", nevyzvedávají nebo vrací zboží, reklamují malicheré závady. Prodejem přes prostředníky se právě tohoto výrobce velmi rád zbaví.
Navíc ani neuvažuješ o situaci, kdy zboží nepochází z ČR - což je dnes už většina zboží. A fakt vidím tu ochotu amerického výrobce řešit kusové objednávky do ČR v ceně $10 ;-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).