Souhlasím.
Ač taxíkem nejezdím ani coby pasažér, připadá mi požadavek na _stejný_ metr pro všechny poskytovatele _stejné_ služby přirozený.
Jestli se mají pravidla uvolnit prostávající taxi služby, nebo zpřísnit pro Uber a podobné, to nedokážu posoudit. Naštěstí mi to ani nepřísluší. :-)
Na druhou stranu si podobně jako kolega o pár příspěvků myslím, že taxikáři (myšleno řidiči) nemohou počítat s kdovíjak zářnou budoucností, protože autonomní automobily troubí na dveře čím dál tím hlasitěji. Pro majitele taxislužby to bude znamenat podstatnou změnu, ale změnu proveditelnou ("dobrý den, vyzvedněte mě zde, v 10:15 potřebuji být tam, spolujízda mi nevadí." "ok, vozidlo pro vás přijede v 8:55. bude v něm jeden další pasažér. v 10:10 budete na místě.").
Narozdil od bezneho taxi, uber nema narok stat na mistech taxisluzeb (napriklad), nemuze jezdit vyhrazenym pruhem, atd.
A vzhledem k te zlodejine, kterou provozuji vsichni (a predevsim Prazsti) taxikari, by meli spise zalezt 100 sahu pod zem, nez se jeste ozyvat. Na totmto pripadu je totiz krasne videt, jak neco, co pani radni a zastupitelne nejsou schopni vyresit desitky let, ma reseni naprosto primitivne trivialni - a rika se mu konkurence.
Konkuernce je sv.na! Snizuje ceny, nuti byt stale ve strehu a bojovat o zakaznika. Konkurence by se mela v zajmu ochrany moji penezenky zakazat :-)
Jeste bych dodal, ze konkurence neni zadny subjekt, ktery bychom mohli (na)ridit, ale urcite znaky na trhu jsou projevem konkurence, jakozto dusledku (nikoliv pricinou) fungovani konkurence.
Dalsi nesmysl.. u Uberu naopak vzdycky dopredu vite, za kolik pojedete.. Kdyz maji zrovna zvysene jizdne, vidite to pred objednanim a muzete se rozhodnout, jestli vyssi cenu prijimate nebo ne.. Stejne tak v Uberu vidite, kolik vas bude stat cela jizda - samozrejme, pokud zadate destinaci.. Kdyz sednete do bezneho taxiku, tak nevite nic, muzete akorat spekulovat, jestli dany ridic zapne nekde pod sedadlem turbitko nebo ne..
Já neříkám, že dopředu nevíte, kolik to bude stát (ale to není problém zjistit ani u běžného taxi, dispečink to obvykle sděluje automaticky, nebo se stačí zeptat). Jenom říkám, že v tomto případě nesnižuje cenu konkurence ale jen to, že má Uber zatím ještě dostatek peněz na to, aby mohl nasadit dumpingové ceny a likvidovat tím konkurenci. Reálné náklady na jejich provoz jsou zhruba 2,5x vyšší než účtují zákazníkům.
To máte pravdu. Na druhou stranu se výsledná cena může lišit maximálně v řádu nižších procent, ale určitě ne o desítky procent. Ale to vůbec nebylo podstatou mého komentáře. Já opravdu upozorňoval jen na to, že Uber má dumpingové ceny a jen pro pokrytí nákladů by je musel zvýšit na asi dvouapůlnásobek. A s takovou cenou by byl o tolik dražší než běžné taxi, že i kdyby cestujícího taxikář natáhl o polovinu, pořád by to bylo levnější.