No a jak by to melo na regulovanem trhu vypadat, aby to bylo ciste podnikani? Mel se Ringier domluvit se vsema trema operatorama nebo vsichni operatori s Ringierem? A jak se urcuje tucnost uplatku a kdo je uplaceny a kdo uplacejici, kdyz o zadne penize vlastne nejde?
Rekl bych ze snaha videt za vsim uplatky uz nekomu leze na mozek. Navic uz to neni ani originalni ani vtipne...
Já si myslím, že důvodem je strach. Stávající trojice nechce dopustit, aby se dlouhodobí zájemci o virtuála neseběhli k potencionálnímu 4. operátorovi (air mobile). Takhle mu mohou naši stávající operátoři vypustit rybník ještě než přijde. Když T-mobile, Vodafone a O2 uzavřou s virtuály např. exklusivní smlouvy na 2 a více let (aby jim nepřeběhli), tak 4. operátorovi seberou část distribuční sítě....
Rekl bych ze byt virtualem u 4. operatora nebude zadne velke terno dokud nebude mit alespon nejake pokryti, naopak sam 4. operator bude zrejme muset vyuzivat narodni roaming u stavajici trojky. Je pak otazka zda virtualove 4. operatora budou mit vubec k tomuto roamingu taky pristup....
Podle mého názoru je závěr pana Peterky naprosto jasný a správný.....
Velká trojka si nahonem musí pořídit nějakého toho ochočeného virtuála za pro ně snesitelných podmínek (ten rozdíl v ceně je minimální), neboť se, a nyní, možná dokonce si naivně myslím že i právem, bojí, co na ně nyní snad zázračně resuscitovaný a nebývale akční (alespoň v záměrech) ČTÚ chystá :)
Takový malý, neškodný virtuálek, s cenami vysoko nad prémiovými velkosmlouvami velkou finanční škodu nikomu z nich nenadělá, ale může působit šikovně proti průraznosti argumentace ČTÚ o absolutní rigidnosti našeho trhu vyžadující razantní regulaci džungle.... protože "trh to přece už krásně vyřešil, tak na co regulace, podívejte na ochočeného bleska jak bleská...."
Zajímavé, zajímavé zatím není jasné jaký druh technické dokonalosti bude splňovat uvedený viruál. Pokud bude jen přeprodejce souhlasím, že se bude pohybovat jen ve vykolíkovaných mezích, protože tzv full MVNO si nechce pustit k tělu žádný ze současných mobilních operátorů. Panu Peterkovi poradím, ať se zajímá o MVNO Travel Telekommunikation snad se pokrok pohne trochu kupředu.
Ono už není moc co překazit. Ta analýza trhu č. 8 je v podstatě hotová a 1. listopadu se bude projednávat s operátory na ČTÚ její pracovní verze. Jinak jeden virtuál tak říkajíc na poslední chvíli již patrně nic nezmění na tom, že vývoj od poslední analýzy v r. 2006 byl negativní a "trh selhal". Předpokládá se, že bude GSM mobilním operátorům zejména nařízeno zpracování a zveřejnění velkoobchodní nabídky přístupu k síti a měla by být jako opatření otevřena možnost regulace maloobchodních cen. (Nepůjde ještě o regulaci samotnou, ta je považována za mimořádné opatření, pokud se OPi neumravní.)
„Trh selhal“? „Operátoři neumravní“?
Trh neselhal a operátoři dělají jen to, co si lidé nechají líbit. Když lidi telefonují a SMSkují za dané ceny, tak proč zlevňovat?
Lidi mají spoustu možností, můžou volat přes VoIP, psát si přes Jabber/XMPP nebo e-maily atd. atd. Ale když používají mobilní sítě a smsky, tak asi proto, že se jim to vyplatí, stojí jim to za to. Já taky někdy volám přes mobil nebo posílám SMSky – i když je to „drahé“, stojí to za to a ta služba je mi k užitku – proto ji dobrovolně používám. Kdyby to výhodné nebylo, tak ji nepoužívám. Jednoduché.
Myslím, že v této souvislosti není nezajímavé ani to, že během letošního roku Telefónica prostřednictvím 100% vlastněné společnosti Bonerix převzala tzv. šedého operátora Hermod (GlobCare, TMT Czech), který poskytoval levnější volání pomocí skupinových a komunitních mobilních komunikací pro uzavřené skupiny zákazníků.
"než si něco nechat nařídit, za podmínek které určí někdo jiný, tak už to raději udělej dobrovolně, za podmínek, které si určíš sám" - já tenhle argument sice chápu, ale nesedí mi na tom jedna věc: kdy reálně ČTÚ z vlastní vůle nařídil operátorům něco, co je přinutilo snížit cenu? (terminační poplatky prosím vynechme, to byl požadavek z vnějšku - tedy z Brusele)
Pokud by tedy opravdu byl ten pravý důvod strach z toho, že ČTÚ rozhodne "nevýhodně" pro ekonomické zájmy OPů, znamenalo by to, že se blýská na lepší časy.
Koupil jsem SIM kartu Blesk mobilu babičce, ale po rozbalení jsem si přečetl, že pokud neprovolá kredit do 3 měsíců, což se při její zapomětlivosti může stát, takže kredit je považován za SPOTŘEBOVANÝ.....přesně takto je to napsáno když rozbalíte SIM kartu. Takže takto společnosti vydělávají peníze...paráda.
Tak příště než za něco vydáte své finance si přečtete podmínky předem:-) Volání á 2,50 je sice celkem super, na naše podmínky, ale když nevoláte provoláte třeba jen 50,- Kč, zbývající kredit nejpozději do 90 dnů od dobití propadne. Tedy 200,- Kč darujete Bleskově operátorovi za nic:-). A to se opravdu vyplatí:-)