Přijde mi velmi vtipné, že veškerá autorská díla, která chtějí organizace zabývající se ochranou práv autorů zpoplatnit, nespadají do sféry reklamovatelných výrobků. Půjdu do kina, zaplatím 150 Kč za lístek a film je srágora a odcházím po dvaceti minutách. Mohu nárokovat vrácení vstupného? Koupím si knihu, mizerný překlad, hrubky, atp. Kdo mi vrátí peníze? Koupím s hru, muziku na CD či DVD, škrábnu DVD či CD a mám tím pádem právo na náhradní? Co jsem si koupil? Právo přehrávat si hudbu a hrát hru nebo médium? Za pár let médium nepůjde přečíst (můžu za to?), je prodejce (potažmo agentura ho zastupující) ochoten mi dát nové médium s týmž obsahem? Pokud budou zákonem ošetřeny reklamace AV děl (včetně knih) stejně jako u ostatních výrobků běžné spotřeby, tak prosím. A co je vůbec originální dílo? :-) Ach jo, utratím tisíce korun ročně za knihy, hudbu, filmy a mám se cítit provinile, když si stáhnu něco, o čem chci zjistit, zda si za to mám zaplatit? Většinu věcí si přeci nekupujeme proto, že se to jmenuje dům, váza, kniha, ale proto, že si to projdu, prohlédnu, prozkoumám...
„Udělej si kopii pro vlastní potřebu, na to máš právo“
Nemáš. Dokonce pokud je autorské dílo chráněno nějakou ochranou, pak překonání této ochrany a udělání kopie, byť pro osobní potřebu, je žalovatelný trestný čin.
A třeba takové BluRay je nacpáno ochranami k prasknutí.
Prý už DVD obsahuje jakousi, dnes už neúčinnou ochranu, ale nevím o tom nic, nemohu sloužit v tomto případě.
DVD obsahuje ochranu CSS ochranu http://en.wikipedia.org/wiki/Content_Scramble_System
která byla, stejně jako předtím ochrana CD, stejně jako předtím ochrana VHS (macrovision) považována za neprolomitelnou.
A před pár lety řekl francouzský soud, že překonání CSS není protiprávní, pokud se tak děje za účelem kopie pro osobní potřebu, protože je tím realizováno právo, kterému nesmí vydavatel bránit.
Mimochodem dnes většina lidí neví, že ochrana CSS vůbec existuje, protože většina DVD jde zkopírovat aniž by člověk o nějaké ochraně vůbec věděl.
Začalo to tím, že asijští výrobci přestali respektovat rozdělení světa na regiony... a že nějaký mazaný kluk přišel na způsob jak CSS prolomit....
Což se ovšem nedávno stalo i BlueRay, takže zůstaňte v klidu, a přestaňte šířit bludy :))))))
Ono upřímně řečeno, kdo by ten BlueRay dneska kopíroval :))))) Cena nového a cena prázdného media je asi tak 100 větší, než cena toho jeho obsahu.... ještě jsem neviděl BlueRay, který bych opravdu musel vidět :)))
tak když si vezmete co stojí BR vypalovačka (samo přiměřená část z ceny podle toho kolik toho vypálíte), co stojí prázné medium a el. energie a Váš čas.. tak moc filmů co by za takové peníze stály v poslední době teda nevyšlo....
Vzhledem ke "kvalitě" produkce jiné než online kopírování ztrácí navzdory nízkým nákladům smysl... navíc super ultra HDD rozlišení a tedy velikost desítek GB záznamu z blbosti dobrý film neudělá...
a skvělý film je skvělý i 320x240 na mobilu :)))
„A před pár lety řekl francouzský soud, že překonání CSS není protiprávní, pokud se tak děje za účelem kopie pro osobní potřebu, protože je tím realizováno právo, kterému nesmí vydavatel bránit.“ „… takže zůstaňte v klidu, a přestaňte šířit bludy“
Jsem rád, že jste mi „logicky vysvětlil“, že když něco řekne francouzský soud, že se tím české soudy závazně řídí.
Já se asi na diskusi na lupě už vykašlu, protože na mě tu snad nereaguje nikdo bez lysohlávek. Čekal jsem, že tu někdo bude mít základy elementární logiky, ale zřejmě takoví na lupu nechodí.
Ale nikoliv, stačí se jen trochu zamyslet a mít trochu pokory k "nevlastním" oborům v diskuzi :)) případně použít nějaký vyhledávač...
např. http://www.indicare.org/tiki-read_article.php?articleId=180
Bernská úmluva o autorském právu platí od konce 19. století a je stejná jak pro Česko tak pro Francii.
Zhruba 20 let pak platí směrnice Evropské unie o autorském právu, která je stejná u nás jako ve Francii.
Předmětné rozhodnutí francouzského soudu, které bylo první a průlomové pak potvrdil evropský soudní dvůr, jehož rozsudky jsou i pro naše soudy závazné.
Vidíte, že Vaše houbičkové rozčilení bylo zbytečné.
To samozrejme, navic se pri vhodne volbe kodeku da i film ve vysokem rozliseni vmestnant na rekneme 1/4
Ale tech 50Kc je tim padem +- cena, kterou je obecenstvo obecne ochotno zaplatit za stazeni filmu.
Ostatne, kdyz si spocitam, kolik si z produkce v kine vezme sam provozovatel toho kina, tak se k drzitelum prav dostane podstatne min. Takze neexistuje absolutne zadny technicky ani ekonomicky duvod, proc by film nemohl byt ke stazeni dostupny v den premiery.
Problem je, ze stejne rychle jako film by se sirilo to info "je to odpad, nestoji to ani za petikorunu".