Jitka Zoderová chce vybudovat snídaňové impérium a oživit telegramy

30. 1. 2012
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Web Snidanedopostele.cz už v Brně prodal několik stovek snídaňových balíčků zákazníkům, ochotných si za zvýšený komfort či romantický dárek připlatit několik stokorun. Jeho zakladatelka Jitka Zoderová nyní expanduje do Prahy a má se svou nabídkou, po jaké tu a tam zatouží téměř každý, smělé plány.

Představte prosím třemi větami svůj projekt.

Snídaně do postele a Snídaně do firem jsou zážitkové gastro-donáškové služby. Na našem webu mohou klienti nalézt nejrůznější variace snídaní od anglické (za 499 korun) až po Rána opilcova (česnečka, ciabatta s řízkem, malé pivo, džus, voda, tableta proti kocovině za 399 Kč). Jsme otevřenou firmou, proto se s klientem můžeme dohodnout i na speciálně připravené snídani. Fungujeme v Praze a Brně a nově zavádíme i doplňkový prodej spojený s naší tématikou.

Jitka Zoderová (1987)

  • 2007–2008 Realitní makléřka
  • 2008–2009 Prodejce rádiové reklamy sítě Radio Investments
  • 2010–2012 Konzultantka serveru Slevomat

Jak dlouho funguje a v jaké fázi se nyní nachází?

Služba funguje přes rok v Brně a čtvrt roku nově i v Praze. Stále jsme mladou firmou, která se svým potenciálním klientům teprve představuje a ukazuje jim, co všechno můžeme nabídnout.

Kdo a kde připravuje snídaně, které nabízíte? Odkud jsou suroviny? Jak zařídíte, aby míchaná vejce při převozu neoschla, salát nezvadl, párky nevychladly?

Na přípravu snídaní máme v každém městě prověřeného dodavatele, který snídaně vyrábí. Dbáme především na čerstvost a domácí výrobu. Chceme hodně podporovat výrobky moravských farmářů, které jsou oblíbené v celé republice. Teplotu udržujeme termoobaly a čerstvou kávu připravujeme pomocí speciálního přístroje přímo na místě.

Proč a jak vás napadlo nabízet právě snídaně do postele? Inspirovala jste se někde v zahraničí?

Nápad vznikl z mé vlastní potřeby. Zatoužila jsem po snídani do postele a zjistila, že podobná služba není v ČR k dispozici.

Máte nějaké konkurenty? Počítáte s tím, že se v případě úspěchu tohoto konceptu objeví? Čím se od nich chcete odlišit?

Existují samozřejmě firmy, které již dovezou ledasco. V segmentu snídaní však zatím o žádné konkurenci nevíme.

Od konkurence se odlišujeme tím, že se snažíme dělat věci srdcem a individuálně se věnujeme každé objednávce. Máme hodně nových nápadů, které hodláme neustále uvádět v život. Výhodou oproti konkurenci je i naše značka, kterou si lidé začínají spojovat s dobrým servisem a kvalitním jídlem.

Na jaké překážky, které jste si na začátku neuměla představit, jste při uskutečňování svého nápadu narazila?

Byla jsem ze začátku hodně bláhová. Narazila jsem na to, jak je vlastně těžké rozpohybovat firmu, aby si na sebe vydělala – eventuálně dokonce nesla ZISK.

Nyní pohlížím na věci jinak. Chci dělat jen ty věci, které firmě něco přinášejí a se kterými jsou naši zákazníci spokojeni.

Podle obchodního rejstříku máte ve firmě coby zakladatelka pětinový podíl a dva společníky. Jakou roli hrají?

Ano máte pravdu, ve firmě mám ještě dva společníky, kteří mi pomohli se založením firmy a konzultujeme spolu strategické a další důležité kroky ohledně dalšího rozvoje firmy. Jsou pro mě velkým přínosem

Hledáte pro tedy svůj projekt ještě jiného investora? Jaké podmínky byste si před jednáním s ním určila?

Investorské nabídky máme – ale co se týče jejich podrobností, nechám si s dovolením pro sebe. Rádi si se zájemci promluvíme osobně.

Je toto podnikání vaší hlavní a jedinou činností, nebo se věnujete ještě něčemu jinému?

Dá se říci, že tomuto podnikání věnuji drtivou většinu svého času. Z firmy si nechci zatím brát žádné peníze pro svou potřebu a potřebuju si udržet svůj životní standard – věnuji se ještě obchodní činnosti. Naštěstí to spolu docela úzce souvisí, takže nějak výrazně nerozmělňuji svoji práci.

Jedna z nabízených snídaní

Jedna z nabízených snídaní

Kdo je typický zákazník vaší služby? Kolik se vám podařilo získat zákazníků v Brně a kolik v Praze? Kolik z nich objednává opakovaně?

Typický zákazník je žena či muž, kteří mají rádi své blízké a často jim dělají radost. Máme stálé zákazníky z řad větších firem, kteří posílají snídaně se vzkazem jako poděkování VIP partnerům – např. před Vánoci to byly snídaně s PF.

Zákazníků v Brně jsme měli již několik stovek. V Praze se blížíme ke stovce.

Kolik snídaní za měsíc prodáte? Kolik jste jich prodávali před rokem?

Zatím v řádu několika desítek. V současné době nám denní obrat zajišťuje především krabičková dieta, které jsme se stali distributorem.

Jak oslovujete nové zákazníky a jak je motivujete, aby se vraceli? Používáte i také nějaké offline komunikační kanály? Jaké s nimi máte zkušenosti?

Zkoušeli jsme reklamu v rádiu – ta se nám příliš neosvědčila – ale já jako bývalá prodejkyně rádiové reklamy jsem si to prostě nemohla odpustit. Jediné, co nám to přineslo, bylo zviditelnění corporate. Co se offlinu týče, chystáme zajímavé guerillové akce, které tu ještě nikdy nebyly, tak se nechte překvapit.

U služby snídaně do firem, jsme se vrátili ke kořenům – pro někoho je to otrava, ale pro nás je to pořád nejefektivnější způsob oslovování – telefonování a osobní schůzky.

Kolik lidí ve firmě pracuje? Jak mají rozdělené úkoly?

Ve firmě jsme zatím tři stálí lidé, dále jsou to externí spolupracovníci. Já se starám především o realizaci nápadů, strategii a hlavně o obchod a zajištění poptávky. Poté mám kolegu Martina Všetíčka, který se stará o provozní věci a objednávky, zajišťuje hladký chod a zodpovídá za kvalitu. Nově jsem také začala využívat služby PR Konzultanta Jakuba Šumanského, který se nám stará o styk s médii a pomáhá nám se sociálními sítěmi. Brigádníci zajišťují rozvoz a servis.

Kde vidíte svůj projekt za tři roky? Čeho byste rádi dosáhli v nejbližším roce?

Projekt vidím za tři roky jako  Snídaňové impérium. Působnost v každém větším městě, být vidět i za hranicemi. Speciální snídaňové bary. V nejbližším roce se chceme zaměřit na zajímavé zboží a vrátit do hry telegramy.

Pokud by neexistoval Internet, v jaké oblasti byste se nejspíš realizovala?

MM Influenceři

Někdy po náročném dnu v podnikatelském životě zatoužím dělat u někde pásu a mít pravidelnou pracovní dobu. Naštěstí mě to zas rychle přejde.

Asi bych se víc zajímala o DJing. To mě bere. A z legrace přičichnout k politice. Prý umím perfektně mluvit dlouho a zajímavě o ničem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).