Chaps má státem garantovaný monopol na data a proto situace vypadá tak jak vypadá. Na jízdní řády nesáhli léta, jen přidávají reklamy a přemýšlejí, kde by to mohlo hodit nějakou tu korunu navíc. Reportované chyby zvesela ignorují.
Kdyby byla data k dispozici, jistě by se našel někdo, kdo by do kvalitnější aplikace nalil pár milionů.
To by mě zajímalo, jak může být garantovaný monopol na data. Do rozpočtu za "pár miliónů" by se učitě vešelo napsání programu na vygenerování dat z dostupných jizdních řádů v PDF.
Pojďme o to ještě chvíli mluvit: jaké algoritmy se vlastně používají na vyhledání spojení? Určitě to bude nějaké hledání cesty v grafu. Ale to se vždycky prohledává celý znovu, nebo se dá vymyslet nějaká optimalizace?
Predpokladam ze taky zmrvi layout, takze z dnesniho pouzitelneho, ktery se prizpusobi sirce okna prohlizece z toho budu skrolovaci nudle jako iDnes. Nejlepe jako jejich clanky, kde jen cca ctvrtina (jiz takto omezene) sirky je vlastni clanek a zbytek pokryvaji reklamy.
Zazil jsem nekolik jednani s firmou CHAPS, poverenou ministerstvem dopravy spravou jizdnich radu, a musim priznat, ze je to pekne vykutalena particka. Obvykly argument pri vyjednavani je, ze vedeni chce, aby sluzba vydelavala a tudiz je nutne nastavit vyssi ceny nez obvykle, takze vas v podstate tlaci do nesmyslnych pozadavku. Preju jim, aby jim to takhle vychazelo jeste chvili nez narazi na nekoho, kdo se nastve a udela poradnej bordel. :)