Částečně se dá s vaším názorem zajisté souhlasit, ale já mám názor vcelku opačný. Jízdomat využívám, když navštěvuji rodinu na Vysočině, kam žádný vlak nejezdí. Jezdí jen do městečka vzdáleného 7km a ještě k tomu s minimálně třemi přestupy. Cena se pohybuje kolem 350kč. Autobus stojí 110. Sice uznávám, že vzhledem k faktu, že dotyčný tak jako tak danou cestu musí absolvovat, mohl by dát cenu nižší, ale i tak je 80-90kč méně jak 110 a jednoznačně je auto rychlejší a pohodlnější, než autobus.Taky si vemte fakt, že s Jízdomatem třeba cestují lidé, kteří nejezdí tak často a kupovat si karty se jim nevyplatí.
Nakonec ještě jedna poznámka k ceně cesty.Uvědomuji si, že každé auto má jinou spotřebu, ale kdybych jela mým autem já a i se mi podařilo ho celé zaplnit, do třísetšedesáti korun za cestu, bych se rozhodně nevlezla.
Z toho mi vyplývá jediná věc: Každý zůstaneme u toho, co nám víc vyhovuje.
Jízdomat je absolutně nefunkční projekt, který zkapal opět na české vychcanosti...
Měl to být projekt, kde se "složí" na benzín nebo "přispěje". Ovšem čeští řidiči to pochopili asi nějak jinak. Takže zatím to vypadá tak, že cesta přes jízdomat mě vychází ještě o cca 20 - 30 Kč dráž než, když jedu nějakým Expressem ČD (s inkartou 25) a trvá minimálně o 30 minut déle, samozřejmě bez občerstvení, novin, toalety, zásuvky na notebook a podobně.
Takže v mém případě, ať to vezmu na peníze nebo i čas a pohodlí, tak se mi vždy vyplatí koupit si InKartu a jezdit normálně vlakem.
Je to docela škoda, protože jsem pracoval v nadnárodní firmě a tam jsme měli "jízdomat" pro zaměstnance, takže když někdo vykázal služební cestu do systému, automaticky se k němu kdokoli mohl přidat a jet s ním - i soukromně a tyto spolujízdy byly samozřejmě ZDARMA i když byly třeba přes celou Evropu.
Myslel jsem si, že Jízdomat bude fungovat podobně, že sice něco zaplatím, ale bude to vážně symbolická částka - třeba 50 Kč na osobu po ČR a pohoda.
Jenže, když se na to podívám, tak to jsou palety jako kráva ve stovkách za osobu... Když se na ty nabídky dívám, tak při plném obsazení auta na tom ještě každý z řidičů solidně vydělá.
Jenže pak ten projekt opravdu ztrácí smysl - protože, když je pro mě levnější jet vlakem, který jezdí každou chvilku a jedu kdy chci já, je to rychlejší, je to i pohodlnější, tak není důvod využívat nějaké spolujízdy :-(