"Mluví o tom je skutečně měřítko, které pohotově ukazuje, jak na tom stránka je..."
To je stejně irelevantní hledisko, jako ten počet fanoušků. Jde přece taky o to, jak "o tom mluví". Když to všichni budou kritizovat, tak to ukazuje copak něco o populárnosti strany / stránky??
Že vás to vůbec baví, zabývat se takovýma ptákovinama :-)
" A pokud se právě na tyto nenáhodné přispěvatele, kteří se do dění na stránce zapojili vicekrát, zaměříme, ukáže se, že ze srovnání jednotlivých stran vychází absolutně nejhůř TOP 09. Má nejnižší počet i podíl aktivních fanoušků. "
Ono je docela těžké přesvědčit indy, aby se naučili vedle klikání i dobře česky.
Problem je, ze marketing (a politicky je stejny jako kazdy jiny) nepracuje s jednim kanalem a jen v dimenzi. Kuprikladu se da predpokladat, ze pratele fanousku strnky Usvitu budou z podstatne casti patrit k podobne socialni vrstve jako samotni fanousci a tak na ne lze cilit uspesne reklamu atd. Mozna by to bylo na samostatny clanek, zamyslim se.
Dejme tomu, že průměrně má strana 20 000 fanoušků. Dejme tomu, že všichni ji budou volit a jde o úplně nové voliče, které by strana jinak nezískala. Beru-li účast z minulých voleb do Sněmovny 5M lidí, pak těch 20t dělá teoreticky nějakých 0.4 % hlasů "navíc". Reálný přínos bude řádově níže.
To fakt těm stranám stojí za to? Jaký je reálný dopad těchto sociálně-šíťových aktivit na počet získaných hlasů? Nechápu ten humbuk kolem. Přijde mi to jako marginální záležitost.
Nevzali jsme v potaz. Kdyz jsme delali prvotni studie, tak jsem mj. vygenerovali graf stranek, ktere lajkuji stranky, ktere lajkuje zkoumana stranka. Pro cast politickych stran je videt ten ekosystem tady: http://www.lajkovani.cz/sna/politickestrany/ na zaklade toho jsme se rozhodli drzet se hlavnich stranek stran, ktere jsou spojeny s celorepublikovou kampani. Zajimave by ovsem bylo zkusit korelaci vysledku ve volbach v jednotlivych krajich.