Problem je, ze marketing (a politicky je stejny jako kazdy jiny) nepracuje s jednim kanalem a jen v dimenzi. Kuprikladu se da predpokladat, ze pratele fanousku strnky Usvitu budou z podstatne casti patrit k podobne socialni vrstve jako samotni fanousci a tak na ne lze cilit uspesne reklamu atd. Mozna by to bylo na samostatny clanek, zamyslim se.
Dejme tomu, že průměrně má strana 20 000 fanoušků. Dejme tomu, že všichni ji budou volit a jde o úplně nové voliče, které by strana jinak nezískala. Beru-li účast z minulých voleb do Sněmovny 5M lidí, pak těch 20t dělá teoreticky nějakých 0.4 % hlasů "navíc". Reálný přínos bude řádově níže.
To fakt těm stranám stojí za to? Jaký je reálný dopad těchto sociálně-šíťových aktivit na počet získaných hlasů? Nechápu ten humbuk kolem. Přijde mi to jako marginální záležitost.