Dejme tomu, že průměrně má strana 20 000 fanoušků. Dejme tomu, že všichni ji budou volit a jde o úplně nové voliče, které by strana jinak nezískala. Beru-li účast z minulých voleb do Sněmovny 5M lidí, pak těch 20t dělá teoreticky nějakých 0.4 % hlasů "navíc". Reálný přínos bude řádově níže.
To fakt těm stranám stojí za to? Jaký je reálný dopad těchto sociálně-šíťových aktivit na počet získaných hlasů? Nechápu ten humbuk kolem. Přijde mi to jako marginální záležitost.
Problem je, ze marketing (a politicky je stejny jako kazdy jiny) nepracuje s jednim kanalem a jen v dimenzi. Kuprikladu se da predpokladat, ze pratele fanousku strnky Usvitu budou z podstatne casti patrit k podobne socialni vrstve jako samotni fanousci a tak na ne lze cilit uspesne reklamu atd. Mozna by to bylo na samostatny clanek, zamyslim se.