Nejdrive mne dost potesil Alzasoft, alias nyni Alza, ktera zavedla funkcni placeni pres platebni kartu (konecne nekdo!!!) a dodali zbozi do druheho dne.
A dale mi Sunnysoft dodal blbustku (ovsem s uvedenym poctem dostupnych kusu: 0) hned druhy den pricemz jsem objednaval nekdy v osm vecer.
Takze bych rekl, ze ty online sluzby mozna i zacnou u nas fungovat.
Jo, alzasoft muzu potvrdit, byl jsem skutecne prijemne prekvapen. Po dvou letech jsem u nich znovu nakupoval a nestacil jsem se divit. Ochota, profesionalita, rychlost a hlavne zatim vse bez problemu. Kdybych neudelal tu chybu a jednu z objednavek nesel vyzvednout osobne (jeste ke vsemu s dcerou :), byl bych i nadsen ;-) Takhle jsem byl sice vyrizen do 15 minut, ale lidi tam byli i v sobotu hromady a skoro se mi vratili davne traumaticke vzpominky z osobnich odberu v dobach minulych;-)
Osobni odber v Alza je opravdu tristkni zkusenost a ja ho vyuzil jen kdyz jsem potreboval nejakou blbost a jen proto, ze bydlim kousicek od jejich sidla. Nicmene neni celkem duvod ho vyuzivat kdyz doruseni maji tusim za stovku nebo nejakou podobnou castku kuryrem po cele Praze.
Problem osobniho odberu je, ze jsou tam davy lidi snazicich se usetrit par kacek za dovoz a ostatne je to i nevyhodne kvuli omezeni moznosti vratit zbozi.
Obavam se, ze prichazite. Takovy prodej pak neni povazovan za objednavku bez pritomnosti nakupujiciho a vyhodnejsi klauzule vztahujici se na tyto nakupy neplati. Ostatne Alza to ma primo ve svych obchodnich podminkach, ze muzete vratit jen pokud nebylo zbozi prevzato na prodejne.
S těmi kartami v Alzasoftu to má jen malou chybičku - nezaplatíte např. kartou vydanou v USA, zkoušel jsem to takovou 3x a nakonec jsem zavolal do Alzasoftu, protože platební karetní brána od ČS hlásila neustále příliš obecnou chybu. Asi je to ochrana před "frodem" ;-), kterou si smluvně vymyslela banka. Uvítal bych takovou informaci předem nebo alespoň od té banky při transakci takovou "závadnou" kartou. Takže sice poslali zboží ten den messíkem až do domu, ale zbytečně jsem musel absolvovat "offline cestu" k bankomatu a platit dobírkou. Připravují se tak např. o hladké obchody s komunitou cizinců, kteří u nás žijí a jsou zvyklí na bezproblémových chod služeb a samozřejmě nehodlají živit nehoráznými poplatky naše banky. Ke cti Alzasoftu ještě dodám, že tatáž zahraniční karta by byla akceptována v jejich sídle, ale to je opět trošku překážka, muset jezdit až k nim (a pak čekat hodinu a půl na výdej).
Tohle je akce ČSas, v tom je Alza fakt nevinně. Kvůli tomu, že Ami banky se s nějakýma evropskýma (zvláště Ost) bankama nebaví a reklamovanou platbu prostě opět strhnou zpět.
A že se u nich kradou karty nebo aspoň jejich čísla o sto šest je známá věc...
kupní smlouva není vždy nutně objednávka, ale v případě vyzvednutí na prodejně to může být právě akt palcení při vyzvednutí, tedy kupní smluva je zaplcenía doklad, pokud byste objednával i platil přes internet resp. platil předem a nic jiného nepodepsla, ani nepřímo stvrzením podmínek toto obsahujíc v objednávce, pak by právo na vrácení zůstalo, pokud platíte až při převzetí nebo je na to pamatováno vpodmínkách, o tuto možnost zákonitě i logicky přicházíte... když telefonicky objednáte u Vás ve městě něco v obchodě, oni řeknou, ano máme, vy so přidjete vyzvednout, také nemůžete vrátit... čili je třeba rozlišovat, právo zůstat může ale i nemusí, záleží jak to který obchodník má "vymyšleno"...
To, co tvrdite, je nesmysl. Vyzvednuti zbozi na prodejne, ktere bylo predtim objednano pres internet, stale plati mezi uzavreni kupni smlouvy - objednavky - na dalku. TO, ze jsi jdeme zbozi vyzvednout osobne, je uz jenom plneni teto smlouvy. Je uplne jedno, jestli si jdete zbozi vyzvednout, nebo vam jej vyzvedne znamy, nebo vam bude poslano na dobirku. Vtip je vtom, ze zbozi jste si objednal, aniz byste mel moznost jej videt a ohmatat. A v tom je pointa tohoto zakona.
Je uplne jak to ma obchod vymysleno. Zbozi muzete vratit i takove, ktere jste si vyzvedl osobne. Kdyz jste si objednal zbozi z internetoveho obchodu, projevil jste zajem uzavrit kupni smlouvu s obchodnikem. A ten, odeslanim potvrzeni objednavky (ktere je povinne!, jinak smlouva neplati) tuto smlouvu s vami uzavrel. Zbytek uz je jenom plneni podminek z teto smlouvy - zaplaceni/dodani zbozi.
Neprichazim - obchod si muze mit v podminkach co chce - jednou mi tuto moznost zakon dava a oni si to jen tak nemuzou zmenit (obchod. podminky nelze stavit nad ramec zakona v neprospech spotrebitele).
Jednou je obj. realizovana na dalku a je fuk, jak uz pak probehne prevzeti nebo platba.