Zásadně nesouhlasím s tím, že bychom tenhle vývoj nepociťovali. Já například studuji informatiku v ekonomice na SŠ a divil byste se jak jsou někteří moji spolužáci neschopní vyhledat relevantní informace. Zažil jsem památný -referát- na téma spouštění LAN (lokální sítě), který začínal slovy: ,,Uvážeme lana na kmen stromu přibližně ve dvou třetinách výšky...":-D Dotyčný si něco stáhl z internetu a ani se nenamáhal čtením, až před tabulí se divil co to je.
Hehe, tak to s LANem je opravdu husté. To už by podle mne bylo lepší, kdyby si to dotyčný nechal udělat Vámi za nějaký rozumný peníz. I když by se stejně nic nenaučil o LAN, tak by aspoň pochopil to, že v životě platí, že když něco neumím a chci to, tak to není zadarmo.
já si spíš myslím, že jde o vtip, než o skutečnou příhodu. Nevěřím, že na SŠ studují takoví pitomci. A taky si myslím, že když něco neumím a chci to, musím se to naučit. Protože za prachy inteligenci nekoupíš.
Njn, tohle vsechno je jen dusledek starnuti. Garantuju vam, ze dnesni mlada generace toto dilema nepocituje a uziva si prilezitosti moderni techniky plnymi dousky (:
Videl jsem cloveka u maturity na "prestiznim" gymnaziu hledat (marne) na mape Cinu.
Kantoru idiotu je v nasem vyssim skolstvi .... vetsina. Malokdo rozumi (opravdu) svemu oboru, natoz aby mel aspon vseobecny rozhled a dokazal prenest nadseni z vědění na sve studenty.
Ale abych se nenavazel jenom do pedagogu ... kolik procent lidi v jakemkoli oboru jsou spicky? Kolik % pracujicich jenom pozvolna koroduje? Ve kterem oboru v CR to OPRAVDU funguje?
Moje osmileta neter je pomerne zbehla v pouzivani pc a internetu a pritom ji jeste dela problemy nasobilka a cte pomalu. Nezda se mi, ze by mela problemy s beznymi cinnostmi jako je "hrat si" (: Technologie z nas nedelaji pitomce, prijde nam to tak jenom proto, ze jsme drive veci delali trochu jinak. To je cele.
Opravdu nevím jak jste přišel na to že většina vysokoškolských profesorů je idiotů.
Já jsem během svého studia "víceméně povrchně" poznal dost profesorů ale pár jsem měl možnost poznat i mimo jejich pracoviště ...
Pravda je, že přenést nadšení na studenty je věc těžká a navíc ne vždy úplně žádoucí ... musíte studentům ponechat také možnost aby se rozhodovali sami, nezaujatě na základě vlastních poznatků bez ovlivňování šílenými vědci ... tolik k profesní způsobilosti ctěných pánů profesorů a neméně ctěných dam profesorek.
Ale zcela s klidem mohu řící, že všichni tito lidé, které jsem během studií potkal byli lidé na úrovni a s patřičným rozhledem. Dnes, zpětně, si myslím že právě pobyt mezi těmito lidmi je pro studenta tím největším přínosem. Znalosti se rozmělní a zůstane jen nepatrný zlomek, pokud vůbec něco, ale styl a pohled na svět který vám škola pomohla vytvořit si vám do jisté míry zůstane. Souvisí s tím například i to jak zpracováváte informace, využíváte příležitostí, ale i to jak vnímáte své okolí v souvislosti s mimopracovní činností ...